راه سقوط رژیم


Share/Save/Bookmark

راه سقوط رژیم
by David ET
03-Mar-2010
 

کودتای احمدی نژاد و سران سپاه پاسداران که با حمایت خامنه ای انجام گرفت، حرکتی بود که پیشبینی و برنامه ریزیش سالها قبل انجام گرفته شده بود. هنگامی که گروهی برنامه ریزی تشکیلاتی میدهند، همزمان پیشبینی روز مبادا را هم در نظر میگیرند که چگونه بتوانند قدرت را همواره در سلطه خود نگاه دارند. خط مشی جمهوری اسلامی نیز در قانون اساسی آن تعین شده است و در آن چنین پیشبینی ها نیز به عمل آمده است.

ارتش ایران تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ بطور کلی یک ارتش غیر ایدولوژیک، عرفی، سکولار و دفاعی بود. در نتیجه اولین هدف بنیان گزاران جمهوری اسلامی تغییر بنیادی نیروهای مسلح از مسولیت حمایت ملت به حمایت کنندگان نظام دینی مذهبی در هر شرایط بود. بخصوص که تجربه انقلاب هم نشان داده بود که اکثریت پلیس و ارتش ایران حاضر به رودر رویی با مردم ایران نبوده واگر چنین شرایطی روزی برای جمهوری اسلامی هم پیش میآمد، رهبران اسلامی نیز به همان سرنوشت دچار میشدند که رژیم گذشته شد.

با این پیشبینی بنیان گذاران رژیم به دوعمل اصلی دست زدند: اعدام سران ارتش و تغییرو پاکسازی آن به یک ارتش مکتبی - وایجاد سپاه پاسداران و بسیج اسلامی.

قانون اساسی جمهوری اسلامی میگوید

در تشكيل و تجهيز نيروهاي دفاعي كشور توجه بر آن است كه ايمان و مكتب، اساس و ضابطه باشد بدين جهت ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب در انطباق با هدف فوق شكل داده مي شوند و نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلكه بار رسالت مكتبي يعني جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاكميت قانون خدا در جهان را نيز عهده‌دار خواهند بود. و اعدوالهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدوالله و عدوكم و آخرين من دونهم.

اصل ۱۴۴ - ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیرد که به اهداف انقلاب اسلامی مومن و در راه تحقق آن فداکار باشند.

اصل ۱۵۰ - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسوولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسوولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به وسیله قانون تعیین می‌شود.

بدین صورت در قانون اساسی در حالی که “ايمان و مكتب، اساس و ضابطه” خدمت در ارتش اسلامی شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پابرجا ماند تا نقش خود را در نگهبانی ازحکومت ولایت فقیه وگوشمالی دشمنان خدا - عدوالله اجرا کند. البته رژیم و ولی فقیه خود را نماینده و تعریف کننده ایمان و مکتب دانسته و دیگران را دشمنان خدا و در نتیجه وظیفه قوای مسلح دفاع از رژیم در مقابل دیگران شد.

به همین دلیل خامنه ای نیز از ابتدای ولایت خود کنترل تام سپاه و ارتش را در زمام خود گرفت و این “نگهبانی” دقیقا نقشی بود که سپاه در کودتا ی اخیر خود انجام داد. ولی فقیه به خوبی میداند که در این برهه و پس از ۳۱ سال، راه یا راه مطلقه نظامیست و یا راه حکومت مردم بر مردم. در حقیقت تحلیل ولی فقیه و طرفدارانش از آینده جمهوری اسلامی صحیح تر از رفرم خواهان آن است.

بنیاد گرایان میدانند که در سایه آزادی مطبوعات، اجتماعات و بیان، جمهوری اسلامی به هر شکلش دیگر قابل دوام نیست و دیگر جائی برای فروش سراب دموکراسی دینی در میان مردم زجر کشیده ایران وجود ندارد و هر گونه آزادی در نهایت به پایان نظام مذهبی و یا به قول خودشان ماهیت جمهوری اسلامی ختم میشود

در ضمن قانون اساسی تدریج شده در اول انقلاب برای قبضه کامل قدرت توسط ولی فقیه و سپاه نگهدارش کافی نبود و در نتیجه در تصمیم گیری هایی که پس از مرگ خمینی (که در آنها رفسنجانی و خامنه نقش اساسی داشتند) مواد ۱۰۷ تا ۱۱۱ قانون اساسی که صلاحیت و قدرت ولی فقیه را تعین میکند تغیر عمده یافت و دایره قدرت نظامی و دیکتاتوری خامنه ای گسترش یافت. قبضه کامل این قدرت مطلقه پس ازتغییر قانون اساسی همچنین پایه قانونی تصمیمات و جهت گیری های خامنه ای پس از کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری اسلامی بود.

نظام حکومت مطلقه اسلامی از ابتدای شروع خود، جنبش و اعتراض نهائی مردم ایران را در حق خواهی پیش بینی کرده بود و به همین دلیل با پاکسازی اولیه ارتش و همینطور تشکیل سپاه و بسیج، انحصار کامل قدرت توسط ولایت فقیه و مافیای وابسته به آن را درطول ۳۰ سال گذشته واقعیت بخشید. کودتای پس از انتخابات،آخرین پرده این سناریو را بر ملا کرد و واقیعت عریان رژیم ولایت فقیه را بهتر به نمایش گذشت. البته هنوز هستند آنانی که در سراب مدینه فاضله جمهوری اسلامیشان غبطه میخورند و یا آنانی که مخالفتشان با حاکمان امروزی نه بر سر ماهیت نظام بلکه سهمیهه خود در این نظامی که بانی و یا ادامه گر آن بوده اند میباشد. به نظر آنان تفتیش عقاید و حبس و شکنجه و اعدام تا وقتی که در مورد مشروطه خواهان، بهاییان، چپی و مجاهد، لیبرال ها و دیگران و نه آنان ادامه داشت قابل اعتراض نبود.

پس از جریانات اخیر بسیاری حکومت امروز ایران را یک حکومت پلیسی مذهبی میدانند ولی واقعیت اینست که این رژیم از روز نخست یک حکومت دیکتاتوری نظامی مذهبی بوده و تنها فرق آن با قبل از انتخابات این است، که تیغش گردن خودیهای گذشته را هم گرفته است.

دیکتاتوری جمهوری اسلامی از همان ابتدا با تکیه به زور و گلوله شروع به کار کرد. اگر روزی گروهی پاسدار به خانه کسی حمله ور شوند، وی را به جرم عقیدتی دستگیر کنند، وی را شکنجه روحی و جسمی دهند، از او بزور اعتراف بگیرند، قوه قضائیه فرمایشی حکم حبس و اعدام وی را بدون دلیل درست قانونی صادر کند، برای این شخص این اءمال یک حکومت دیکتاتوری نظامی است که در آن زور و اسلحه جای خود را به عدل، حقوق بشرو آزادی بیان داده است.

گلوله ها و طناب های دار نظام اسلامی ابتدا قلب و گردن طرفداران مشروطه را نشان گرفت، و سپس مردم کردستان، بعد کمونیست ها و مجاهدین، و سپس لیبرال ها و دیگر آزادی خواهان، سپس رفرمیست ها و حال پشت به آنان کرده است که در برهه های مختلف، سران، برنامه ریزان، طرفداران و جزوی از همین نظام وابسته به گلوله و زور بوده اند. آری، حکومت پلیسی و دیکتاتوری مذهبی وابسته به زور و گلوله سی و یک سال است که پا برجاست نه تنها پس از کودتای انتخاباتی احمدی نژاد، سپاه و خامنه ای.

امروز که چهره عریان تر از همیشه این رژیم متوسل به زور بر همه نمایان شده، واقعیت غیر قابل انکاراین است که جمهوری اسلامی با توسل به اسلحه، سپاه و بسیج حکومت میکند و نه با تکیه به مردم. البته انکار نمیتوان کرد که هنوز بسیارنیروهای مردمی در درون نیروهای انتظامی خدمت میکنند لیکن ریاست و ماهیت این ستونهای نظامی حکومت، بر اساس حمایت از رژیم بنا ریزی شده است.

آنان که هنوزمیخواهند رژیمی را که سی و یک سال است جواب منطق، اختلاف عقیده و آزادی بیان را با حبس، شکنجه, تجاوز، اعدام و گلوله داده است، به عقل بیارند و یا از رژیمی که قانون اساسی اش بر اساس تفتیش عقاید بنا شده یک رژیم دموکراتیک بسازند، یا واقعیات را کتمان میکنند یا خیال دارند که هنوز افکار ورشکسته شان خریدار دارد.

لپ کلام این است

حاکمان کنونی حرف پذیر نیستند و این را در عمل نشان داده اند
ایران در سلطه یک حکومت دیکتاتوری نظامی مذهبی است
تا وقتی که این رژیم به هر صورتی ارتش, سپاه و بسیج را در کنترل خود دارد حکومت را هم در قبضه خود خواهد داشت
تنها راه سقوط یک دیکتاتوری نظامی، شکستن اقتصادی و یا نظامی آن از درون آن است

هر چه زود تر مخالفین رژیم این واقیعت ها را درک کنند، زودتر راه سقوط این رژیم را هم پیدا خواهند کرد


Share/Save/Bookmark

more from David ET
 
David ET

Funny or sad?

by David ET on

It is amazing that the reformists these days keep saying : Iranians can't topple the regime...The more they say we can not, then off course they can not!

And then they offer the amazing prescription of reforming the regime! But then they don't say how a regime that is armed to teeth and stops any reform at its birth with a reactionery Faghih and Constitution is reformable and what do they have to show in the past 31 years of promoting reform!

They do not work towards or offer or propose National Strike that can lead to collapse of the regime but keep asking the regime to become "nice"...!!

At times I wonder if the leaders of this thinking, are afraid of regime change because they too are afraid of their past that might hunt them after the regime falls.

They keep referring to Golden days and teachings of Khomeini .... Those days were good for them, but not for so many who got imprisoned, tortured killed and so many others who were forced to leave their homeland...


Arthimis

آقای سعادت

Arthimis


آقای سعادت بهار، شبه ایرانیانی مثل شما هستند که
مردم بدبخت ما را سر کار گذاشتند... خر هم اگر بود تا حال افلاطون شده
بود، و اکثر ایرانیان  بعد از ۳۱ سال افلاطون شدند ... شما کدوم ایرانی‌
با شرف و با عقل رو مخواهید با اصلاح خر کنید؟ اگر یک ذره وجدان و شرف
دارید یا حتا برایتان مانده، بیایید و دست بر داردید! تو رو به خدا خجالت
بکشید و توبه کنید!!! جمهوری اسلامی شیطانی و اصلاح؟؟؟ خدایا، ایران و
ایرانیان را از دست شیاطین نجات ده‌...

تنها راه رهایی و نجات ایران به وسیله ایرانیان با شرف و میهن دوست با
قطع کردن کامل نفت و اعتصاب سراسری مردم ایران صورت میگردد... بد از آن،
به امید خدا کلّ ارتش به مردم خواهد پیوست... به امید آن روز، به امید
پیروزی ایران و ایرانیان بر اهریمنان.

تمامی آنان، داخلی‌ و خارجی‌..

David ET

To members of Balatarin.com website:

by David ET on

Membership in the site is only by invitation. Please if you are a member, kindly send an invitation to info@iransecular.org

Thank you for helping spread Secularism. 

 

visit: www.iransecular.org


MM

Dear Mr. Bahar -

by MM on

The way for a reform was 8 months ago, 1999, ......And, the cycle repeats again.  No more. 

There have been too many atrocities committed by this regime and they are not going to give in since that just means their own prosecution for hundreds, if not thousands of crimes against humanity. 

The five point plan suggested by Mousavi as well as plans by folks like Kadivars and Sorouches are to save face by proposing another untested form of government.  They still believe in their original sin, pardon the pun, the creation of an Islamic Republic, and just are experimenting with people’s lives in order to save their 7th century way of life. 

The way forward is to propose a new government as the demonstrators are calling for: "esteghlaal, azaadi, jomhoor-e Irani". 

 Enough is enough.  A secular government is the way to go.


babak pirouzian

Mr. Saadat Bahar.............

by babak pirouzian on

 

برای اینکه بیشتر به نظرات شما آشنا شویم، لطفا منظورتان راجع "سرنگون کردن رژیم کار عاقلانه‌ای نیست. عملی هم نخواهد بود. روش اصلاح بهتر است".
شاید در انتها به نتیجه بهتری برسیم:

در ضمن بفرمائید چگونه این چند مساله که در جامعه هست را با "روش اصلاح" را حل کنیم؟.

-مشکلات تبعیضی زنان را چگونه اصلاح کنیم؟

-مشکلات انتخابات ( انتصابات) را چگونه اصلاح کنیم،

-مشکلات چماق بدستان را چگونه حل کنیم؟

-مشکل زندانی‌های سیاسی، خبرنگاران ، دانشجویان ستاره ای، شکنجه، تجاوز‌های شبیه کهریزک چگونه اصلاح کنیم؟

-خرافات که خود رژیم به آن دامن میزند را چگونه اصلاح کنیم؟ ( "این مملکت توسط امام زمام میچرخد، هاله نور در سازمان ملل و بقیه....) 

-کنترل رادیو، تلویزیون، کند کردن اینترنت، اجازه ندادن تظاهرات بر خلاف قانون اساسی‌ خودشان، چگونه آنرا اصلاح کنیم؟

-مشکل دروغ گوئی روز مره احمدی نژاد، در روز روشن، در مقابل دوربین‌های دنیا چگونه اصلاح کنیم؟

-دزدی پولهای نفت ، در حالیکه مردم خودمان گرسنه هستند، را چگونه اصلاح کنیم،

می‌تونم یکی‌ دو صد  لیست کارهای که این دولت، یا این رژیم جواب نگو نیست را بنویسم، ولی‌ فکر می‌کنم که برای شروع کافی‌ باشد. البته قول های‌یی‌ که خمینی قبل از انقلاب داد و بقیه آنرا در این ۳۰ سال تکرار کردند را نمیدانم چگونه اصلاح کنیم، شاید شما راه نمائی بفرمائید.


David ET

No!

by David ET on

I did not equate them with "azadikhahan". I grouped Liberals with azadikhahan....  read again!...

 At the same time I oppose killing and imprisoning people for their views! ...

 I stand for:

Article 2.8: Freedom of Expression, Information, Religions, Beliefs, Media and Assembly. 

  Article 19

 Publications and the press have freedom of expression within the provisions of the law and their rights to express must be protected by government and the law.

 Article 21

 Political parties, societies, trade unions and religious associations may freely be formed within the scopes of law. No person may be prevented from joining, or compelled to join, one of the above.

 Article 22

 Unarmed and peaceful assemblies, protests and marches may freely be organized, and permits must be issued by the government within 72 hours of application.

 visit: www.iransecular.org


Hovakhshatare

نه آقای بهار، شما هستید که عقل سلیم ندارید

Hovakhshatare



 و گوز را به شقیقه ربط میدهید. مثل گفتار قبلی‌ نه خواندید و نه فهمیدید که صحبت چه بود. یک کلمه حرف حساب هم ندارید و پریدید وسط با مغلطه و سفسطه. لطفا از قول مردم ایران هم ابراز عقیده بیجا نکنید.

 


default

آقایان محترم

saadat bahar


عزیزان
شما ما را سر کار گذاشته اید. متاسفم. آقای چگوارا چه ربطی به گاندی و مارتین لوتر دارد. دمکراسی و خوشبختی ایرانیان چه ربطی به تخریبات استراتژیکی ارتباطات، اداری، بانکی و ترور انتخابی دارد؟ شما همان روشهایی را مطرح میکنید که آقایان مجاهد خلق و گروه های کمونیستی ایرانی سالهاست تبلیغ میکنند. البته اگر نظر شما  ویرانی و جنگ داخلی در ایران است، که مثلا کشورهای دیگر سودش را ببرند، البته خط درستی را پیش میبرید. ولی بشما قول میدهم که امروز کمتر کسی دنبال جنگ داخلی در ایران است.
خداوند همه را عقل سلیم و بدن سالم بدهد
یاهو


Hovakhshatare

داوید، منظور استفاده از مقاومت، مقاومت مسلحانه به سبک چگوارا

Hovakhshatare



داوید، منظور استفاده از مقاومت، مقاومت مسلحانه به سبک چگوارا و مجاهدین و دیگر گروه‌های سر در گم نیست. اینکه این رژیم با مقاومت صلح دوستانه یا حتا اعتصاب‌های سراسری از پا می‌افتد یا اصلاح میشود خارج از روش و ایدئولوژی حیواناتی است که ایران را در چنگال خود گرفته و از ویرانی ایران یا کشتن مردم باکی ندارد. من این ایده که روش گاندی یا امسال آن در ایران کاراور خواهد بود خوب ولی‌ غیر عملی‌ میبینم. شکست دادن این رژیم لازمهٔ خلاقیت‌ها و روش‌های نوینیست که حرکات دیگر جنبش‌های دنیا را شکل خواهد داد، همانگونه که چگوارا و گاندی اند مارتین لوتر بر طبق اوضاع مکانی و زمانی‌ حرکت کردند. این روش‌ها شامل حرکاتی است که شما در بلاگ اشاره کردید، ولی‌ مقاومت `هوشمند، مکمل آن خواهد بود. برای نمونه می‌توان به تخریبات استراتژیکی ارتباطات، اداری، بانکی، ترور انتخابی و غیره اشاره کرد.

آقای بهار، گروه‌هایی‌ که شما نام میبرید همدمان و همدستان همین رژیم خونخواری هستند که شما می‌خواهید اصلاح کنید که بعد از وقاحته ۷۹ به جان هم افتادند. کجای این بلاگ به عنوان گروه‌های آزادی خواه از آنها صحبت شده؟

 


default

آقایان دیوید ای-تی و هوخ شتاری

saadat bahar


چون این کار حرفه ای من نیست پیشنهاد میکنم یکی یکی بریم جلو.
لطفا توضیح دهید که چرا مجاهدین خلق و گروه های کمونیست ایرانی آزادیخواه هستند؟ اینها گروه های خشونت طلب و تمامیت خواه هستند و یک دیکتاتوری دیگر در ایران برقرار خواهند کرد.  در شرایط فعلی تنها این گروه ها از مشی مسلحانه دفاع میکنند و مورد حمایت برخی کشورهای خارجی هم هستند.
 سلامت همگان را خواستارم
با احترام


David ET

Replies:

by David ET on

Hovakhshatreh: Thank You. Indeed for people movement to eventually cause the collapse of the regime, at some point the armed forces or portions of will need to side with the people , but that does not necessaily mean a prolonged armed resistance but a short disarmoment of the immediate loyal sources because at that point many of the forces also will simply step aside and disarm and not get involved.

But to reach this point, other sectors of the society such as merchants, oil workers, other industries, bus drivers, workers, teachers, etc etc should first initiate the national strikes and in that case the armed forces will join too.

This will be continue to maintain the movement as a peaceful one.

This path requires clear and common goals and leadership , something that the current leadership in its : "reform the IR" logo is incapable of offering... 

But any other attempts to create pockets of armed resistance is a very dangerous path with unknown results that should NOT be excercised.

Maryam & Vildemose: Thank You.


David ET

Mr. Saadat Bahar

by David ET on

دوست عزیز ، پس ۳۱ سال پیش چه بوده؟ مگر برای ۳۱ سال سعی نشده که این رژیم اصلاح شود؟ یعنی این همه سال رفرمیست ها خواب بوده اند و تازه باید شروع کنیم درستش کنیم؟   مگر  بازرگان ، بنی صدر و خاتمی چغندر بودند. مگر همین رفسنجانی و موسوی خود زمام امور را در برحه های مختلف در دست نداشتند ؟  چند سال باید صبر کنیم که این رژیم از درون درست شود ؟ این خانه از پای بست ویران است.  دیگر بس کنید

vildemose

 نظامیست و یا

vildemose


 نظامیست و یا راه حکومت مردم بر مردم. در حقیقت تحلیل ولی فقیه و طرفدارانش از آینده جمهوری اسلامی صحیح تر از رفرم خواهان آن اس

در سایه آزادی مطبوعات، اجتماعات و بیان، جمهوری اسلامی به هر شکلش دیگر قابل دوام نیست و دیگر جائی برای فروش سراب دموکراسی دینی در میان مردم زجر کشیده ایران وجود ندارد و هر گونه آزادی در نهایت به پایان نظام مذهبی و یا به قول خودشان ماهیت جمهوری اسلامی ختم میشود

در ضمن قانون اساسی تدریج شده در اول انقلاب برای قبضه کامل قدرت توسط ولی فقیه و سپاه نگهدارش کافی نبود و در نتیجه در تصمیم گیری هایی که پس از مرگ خمینی (که در آنها رفسنجانی و خامنه نقش اساسی داشتند) مواد ۱۰۷ تا ۱۱۱ قانون اساسی که صلاحیت و قدرت ولی فقیه را تعین میکند تغیر عمده یافت و دایره قدرت نظامی و دیکتاتوری خامنه ای گسترش یافت. قبضه کامل این قدرت مطلقه پس ازتغییر قانون اساسی همچنین پایه قانونی تصمیمات و جهت گیری های خامنه ای پس از کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری اسلامی بود.

Excellent observations, David. I would like the so-called reformers to refute your analysis with logic and a well-reasoned argument provided that  they can without resorting to vague generalities of theories of reform or ad hominim attacks.

I have a feeling we'll be waiting for a long time...


Hovakhshatare

آقای بهار، تکرار مکرر اینکه نظر شما اصلاح است در این بلاگ

Hovakhshatare



آقای بهار، تکرار مکرر اینکه نظر شما اصلاح است در این بلاگ بی‌ ارزش است. ابراز نظر در مقابل نوشتهٔ داوید بدون ارائه دلیل یا توضیح، فقط بحث کردن برای بحث کردن است. و نشان دهنده کندی فکر شماست که این مطلب را از حرف قبلی‌ من درک نکردید. دوباره بخوانید؛ هم نکتهٔ قبلی‌ من و هم خود مقاله را.

 


default

انتقاد جنابعالی قابل توجه است

saadat bahar


Hovakhshatare
جناب هوخ شتاری
ارائه نکردن دلیل کوتاهی از من است. همینجا متن نامه خود را تصیحیح میکنم. میگویم:

جناب آقای دیوید ای-تی
سرنگون کردن رژیم کار عاقلانه ای نیست. عملی هم نخواهد بود. روش اصلاح بهتر است.
با احترام


vildemose

Who wants the IRI to

by vildemose on

Who wants the IRI to survive? Or who does not want to see a democratic and secular Iran in the ME??

1. the US

2. The Neocons

3. The zionists

4. The reformers

5. The MIC

6. The terrorist/sympathizerspro-Hamas and Pro-Hezboallh Islamist of various stripes.

please feel free to add to the list....

Note: none of these groups have the interests of Iran and the Iranians in their mind. They all have a self-serving and narrow agenda of their own.


Hovakhshatare

تنها چیزی که سطحی است، نوشتهٔ بی‌ دلیل و توضیح شماست آقای بهار

Hovakhshatare



تنها چیزی که سطحی است، نوشتهٔ بی‌ دلیل و توضیح شماست آقای بهار. شما اگر اصلاح می‌خواهید نظرتان محترم است. ولی‌ وقتی‌ شما مقاله‌ای که با دلیل و منطق دیدگاه خود را توضیح داده، سطحی میشمرید بدون کوچکترین توضیح منطقی‌، نوشتهٔ شما است که نه تنها سطحی است بلکه بی‌ ارزش است.

 


Hovakhshatare

Well put. A coordinated economic action across Iran can bring

by Hovakhshatare on

the collapse of IRR in a matter of weeks. However, given the financial/military control of the main revenue sources including oil by them, can it happen without a well planned domestic armed/component to supplement peaceful movement?


default

ارزیابی جنابعالی اشتباه است

saadat bahar


جناب آقای دیوید ای-تی
ارزیابی شما سطحی است.
سرنگون کردن رژیم کار عاقلانه ای نیست. روش اصلاح بهتر است.
با احترام


Maryam Hojjat

Thanks David ET!

by Maryam Hojjat on

very enlightening Article.

Payandeh IRAN & True IRANIANS

Down with IRR/IRI & its supporters