اعتراض ها به تغییر شرایط دریافت گذرنامه برای زنان ایرانی

فراکسیون زنان مجلس ایران می گوید اگر زنان ایرانی زیر 40 سال رشیده باشند، می توانند گذرنامه بگیرند. پیشنهاد اخیر فراکسیون زنان، برای تغییراتی است که مجلس می خواهد در قوانین دریافت گذرنامه ایجاد کند. در تغییرات فعلی زنان مجرد جوانتر از 40 سال برای دریافت گذرنامه و خروج از کشور باید اجازه ولی خود را دریافت کنند. این تغییرات با اعتراض گروههای فعال برابری حقوق زنان روبرو شده که ان را توهین آمیز و تبعیض آمیز دانسته اند. سعیده هاشمی گزارش می دهد.


02-Dec-2012
Share/Save/Bookmark

 
amirparvizforsecularmonarchy

bah bah the work of anti-monarchists and anti-intellectuals

by amirparvizforsecularmonarchy on

is really something to look at with amazement, na?


Faramarz

زن رشید لازمه نه زن رشیده!

Faramarz


 

 


وقتی که متن قانون اساسی جمهوری اسلامی صحبتی از برابری مرد و زن در برابر قانون نمیکنه این حرف های دیگه همش بیهوده ست.

"خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌است و توافق عقیدتی و آرمانی در تشکیل خانواده که زمینه‌سازاصلی حرکت تکاملی و رشد یابنده انسان است اصل اساسی بوده وفراهم‌کردن امکانات جهت نیل به این مقصود از وظایف حکومت‌اسلامی است‌. زن در چنین برداشتی از واحد خانواده‌، از حالت‌(شی‌ء بودن‌) و یا (ابزار کاربودن‌) در خدمت اشاعه مصرف‌زدگی واستثمار، خارج شده و ضمن بازیافتن وظیفه خطیر و پرارج مادری‌در پرورش انسانهای مکتبی پیشاهنگ و خود همرزم مردان درمیدانهای فعال حیات می‌باشد و در نتیجه پذیرای مسوولیتی‌خطیرتر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کرامتی والاترخواهد بود."


عموجان

Not too long ago

by عموجان on

Arabs buried alive their newborn if it was a girl.

If this harassment against women doesn’t stop very soon IR will force burying newborn girls as a law.


Fred

توحش وحوش

Fred


این زن ستیزان اصلاح بشو نیستند، تا ساعت آخری که نظام نکبت مسلمین  "اصلاح طلب" و غیره بر سر کار است تلاش خواهند کرد تا زهر خود را علیه زنان تخلیه کنند.

تلاش بی امان برای سرنگونی کلیت حاکمیت نظام نکبت مسلمین تنها راه رهایی از بربریت آنان است و لاغیر.