Egypt's "Day of Revolt"

Protesters stand in front of police water canon

BBC: Nobel peace laureate and Egyptian opposition leader Mohamed ElBaradei says Egypt must change and he is ready to lead the transition if asked. Mr ElBaradei, former head of the UN nuclear watchdog, the IAEA, spoke at Vienna airport as he prepared to return to Cairo to join street protests there. At least four people have died in unrest which is now in its third day. "If [people] want me to lead the transition, I will not let them down," Mr ElBaradei told journalists at Vienna airport >>>


27-Jan-2011
Share/Save/Bookmark

 
Anahid Hojjati

.

by Anahid Hojjati on

.


Cost-of-Progress

It is only good

by Cost-of-Progress on

if Egypt doesn't become another Islamic craphole. One is enough for the entire galaxy.

____________

IRAN FIRST

____________


Bavafa

My sincere thanks to Red Wine for the flow of info and update

by Bavafa on

I am so very excited for the people of Egypt and just hope and wish this wave of revolt against dictatorship and tyranny flows through out ME and one by one of these dictators get what they deserve. I so very much hope Iranians get inspired by these uprising and also take back their country.

I will be following it eagerly and wish all of them the best and hope these dictators have a bit of decency as not to resort to mass murder in their respective land.

Mehrdad


Red Wine

...

by Red Wine on

روز دوستان به خیر...

 

ساعت ۱۷.۵۱ بعد از ظهر به وقت پاریس است و قاهره یک ساعت جلوتر است.

خبر بازداشت آقای البرادعی تائید شد و چند لحظه قبل این خبر از رادیو جمهوری مصر پخش شد... مردم همچنان در خیابانها و معابر هستند و پلیس دیگر اخطار هم نمیدهد،شلیک گلوله به وضوح قابل شنیدن است و چندین خبرنگار بازداشت و به مورد ضرب و شتم مأمورین دولتی پیوستند.

خبر خوب این است که چندین کرور از افراد پلیس قاهره به مردم پیوستند و احتملاً تعدادشان رو به افزایش است و همه میدانند که برادر به روی برادر شلیک نمیکند و آن کس که برادر کشت از ما نیست و از غیر است و لعنت بر آن باد !

عده یی زیاد به طرف کاخ ریاست جمهوری از ساعت نیم بعد از ظهر در حرکتند و معلوم نیست دقیقا این افراد از جان گذشته در چه حال هستند و همه اخبار فعلا متوجه این افراد است.

دوران دیکتاتوری به سر رسیده است،زمان..زمان بیداریست...امروز باید برپاخیزیم و مملکت را از شر ضحاک و شیاطین خارجی‌ پارست نجات دهیم،امروز.. روز تولد آزادیست...امروز همه ما مصری هستیم.

هنوز هستم..تا آخر !

اليوم الإيرانيين ستكون بجانب المصريين إخوته. وصولا الى دكتاتور. 


MRX1

Let's hope

by MRX1 on

when islamist take over they don't demolish shah of Iran's grave.


Rea

Sometimes, it is easier to dispose of a despot

by Rea on

than to come up with anything meaningful.

Besides, Moubarak is not Ben Ali, there's a powerful army behind him.

Anyway, she deserves a mention:

//www.youtube.com/watch?v=YeoF74Vu180


Red Wine

...

by Red Wine on

عصر دوستان به خیر ...

ساعت در پاریس ۱۵.۵۳ بعد از ظهر است و در قاهره ساعت یک ساعت جلوتر از پاریس است.

تظاهرات در حال انجام است،نه بدان شکلی‌ که پیش بینی‌ میشد اما در حال انجام شدن است،پلیس از همان ساعت اولیه با مردم درگیر شده است،تک تیرندازان پلیس دست به قساوتی بربرانه زدند و تا به حال تعداد کشته شده‌ها به هفت رسیده است.

اسکندریه، سوئز و چند شهر کوچک هم به صفوف معترضین پیوسته اند و خبر دیگری در دست نیست !

رهبران گروهای کوچک وابسته به اخوان المسلمین از دیروز عصر تا به دیشب بازداشت شده اند،دسته دسته خبرنگاران،روزنامه نگاران را به زیر باتوم میگیرند و از محل میبرند و وای به حالت اگر مصری باشی‌ ... خارجی‌ باشی‌ از کشور اخراجت میکنند هر چند که بسیاری از پرواز‌ها کنسل شده اند !

امروز صبح هم دیگر رهبران و مسئولین احزاب مختلف دولت را دستگیر کردند و کسی‌ نمیداند تا به کی ! دولت از ظهر پیام داده است که با شدت با کسی‌ که قوانین را به زیر پا گذارد برخورد خواهد کرد،پلیس در پایان نماز جمعه به مسجد جامعه حمله کرد و احتمالاً میخواستند که البرادعی را دستگیر کنند که مردم این اجازه به این سنگ دلان ندادند.

تلفن و اینترنت قطع است،ارتباطم با ۲ دوست که نماینده خبری هستند قطع شده است... به دفتر روزنامه سر میزنم..همه نگرانند،به تلویزیون میروم..همه دلواپسند چرا که همه باخبرند که مأمورین آنجا بسیار قصی القلبند !

بسیاری از کشور‌ها خفهقان گرفتند و هیچ نمیگویند،در نماز جمعه تهران آن مردک گفته است که اینان میخواهند انقلاب اسلامی ایران را در آنجا پیاده کنند، اوباما تنها دلگرمی‌ داده است و غیر از این کاری از این بر نمیاید،رهبران دیگر بزرگ دنیا احتملاً منتظر پایان روز هستند و غیر از این مطلبی دیگر از ایشان ندیدم.

خوشبختانه ساتلیت به روی مصر‌قاهره کار می‌کند و به هر نحوی که شده فیلم و خبر به سختی به خارج میرود و من از خود می‌پرسم که آیا این قدرت این همه ارزش دارد که اینجور با مردم رفتار شود و همه جور حقوق را به زیر پا گذاشت و ظلم کرد !؟

همچنان پیگیر انقلاب مصر هستم.

 


Anahid Hojjati

Thanks Red Wine for the Egypt update

by Anahid Hojjati on

thanks Red Wine for the update. You wrote:

چند فرد نزدیک به مبارک که هم دست او در اعمالی زشت بوده اند ،کشور را ترک کرده اند!

there is this guy at work that knows all the latest news. On Wednesday, he told me that Mobarak family has left Egypt. I asked him about the web site that he saw this, so I could share on IC. However the website was an obscure Arab one, at least obscure to me.

You also wrote:

سیاست یمن سیاستی وابسته به دولت ریاض است و در حمایت ایالات متحده ! ترس از شیعیان و حکومت اسلامی خواب را از منطقه به در کرده است.

Now, more Islamic governments, this is the most horrible thing that can happen. They start the movement asking for freedom like in Iran in 1979, then they bring Islamic government and kill and jail people. If that is what we are going to see in Egypt and Yemen, then this is not a positive development.


Red Wine

...

by Red Wine on

صبح دوستان به خیر...

ساعت ۱۰.۳۷ صبح به وقت پاریس است و ۱۱.۳۷ دقیقه به وقت قاهره ! زیاد نخوابیده ام، صدای امواج باد یک طوفان شن ، صدای صحرا نشینان کنعانی که از قدیمیترین مردمان روی زمین هستند.. صدای مردمان حکا تمام شب در گوشم است..

حدود ۶ دقیقه دیگر راهپیمایی اصلی‌ آغاز خواهد شد در مناطق فرعی نشین قاهره،اینجور که از خبرنگاران اسپانیولی شنیدم،بسیاری از مردم از اطراف قاهره،شهر‌های کوچک به سمت قاهره در حرکت هستند و بسیاری از جوانان شب بیداری کرده و حکومت نظامی دولت را که در اطراف شهر برقرار شده بود را به تمسخر گرفته اند.

پرواز‌های بسیاری لغو شده است،دولت سعی‌ می‌کند که قضیه را بپوشاند اما اجازه کار به خبرنگاران را نمیدهد،ظاهراً اینجور وانمود می‌کند که همه چیز عادی است (دوستان توجه بفرمایند که این روش دقیقا در کشور خودمان هم انجام شده است و انگاری دیکتاتورها تماماً بدین نحو عمل میکنند!) .

تعداد کشته شده‌ها انقدر آزارم نمیدهد که تعداد دستگیر شده‌ها بسیار است و اینها رحم و شقاوت ندارند و به طور حتم لا پوشانی‌های فراوانی خواهند کرد تا هیچ گروه حقوق بشری از شکنجه گری آنان باخبر نشود.

البرادعی هم اکنون در قاهره است اما کسی‌ منتظر بیانیه او ننشسته است ! این حرکت خود جوش است آقا ! اگر آزادی میخواهی‌،اگر میهن را آباد میخواهی‌،اگر فرزند خود را خوش میخواهی‌.. خود حرکت کن،خود بیداد کن که خداوند با تو است !

چند فرد نزدیک به مبارک که هم دست او در اعمالی زشت بوده اند ،کشور را ترک کرده اند! خبر خاص و یا گزارشی از خود مبارک نیست،باید دید چه تصمیمی خواهد گرفت،مردم از این حرکت دست نخواهند کشید.

همچنان این جریانات را دنبال می‌کنم.

---

مهرداد جان با شما هم عقیده هستم،میهن ما هم باید آزاد شود و این حق ما است که در آزادی و خوشی در آنجا زندگی‌ کنیم.

***

دکتر مهندس جان رنگ انقلابشان رنگ مردمان مصر است و رنگ عشق به میهن،رنگ فداکاری برای میهن است.

سیاست یمن سیاستی وابسته به دولت ریاض است و در حمایت ایالات متحده ! ترس از شیعیان و حکومت اسلامی خواب را از منطقه به در کرده است... در آنجا بیش از ۵۵% مردم مسلح هستند و بیش از ۶۵% در خط فقر !

موریتانی دولتی مرکزی‌نظامی دارد اما از طریق قبایل صحرانشین نیز نظاره میشود و بسیاری از آنان طبق اصول زندگی‌ خودشان اسلحه دارند و فقر همچنان بیداد میکنند و امان از بیماری و نبود آب آشامیدنی !

***

همساده جان اخوان المسلمین نفوذ در بین مردمان ۴۰-۵۰ را در مناطق بحران زده را دارد اما احتمالا خیلی‌ جرات نخواهند کرد که به طور مستقیم خود را نشان دهند،از حمایت گروهای دیگر دمکرات جمهوری مصر برخوردار نیستند اما یادمان باشد که کشور مصر،کشوریست مسلمان و شدید وفادار به قوانین اسلام !

***

آقای جانی دلار عزیز،آنان که در مسجد سلطان حسن دفن شده اند شازده گانی هستند از تبار قاجار که پسر عمه‌های پدرم بودند و اینان اکثرا مناصب دیپلماتیکی در منطقه داشتند و نماینده گان دولت شاهنشاهی ایران قبل از دوره پهلوی،با رفتن احمد شاه..اینان بیشتر اجازه بازگشت به مملکت را نداشتند و در آنجا مانده گار شدند و دیگر دور از میهن عمر را به سر گذرانیدند و خداوند ایشان را رحمت کند .

از لطف شما متشکرم.

***

مش قاسم.. بالام جان، خوشحالم که میبینمت،از لطف و مهربانی تو کمال سپاسگزاری را دارم.

به امید آزادی کشورمان و تمامی کشورهای منطقه که به زیر استعمار چند ناخلف ..عذاب میکشند.

***

۲ نکته :

- تونس همچنان شلوغ است و اردن و الجزایر هم پراکنده نا آرامند !

-من هنوز گوش به زنگ حوادث هستم !

 

 


Mash Ghasem

شراب جان واقعا

Mash Ghasem


شراب جان واقعا دست شما درد نکنه ، از بابت همه چیز ، مصر و تونس و صفای حالت و ...

ا ) عزیز ما دلواپس هیچ چیز نباش. نه مصر، نه ایران ، نه تونس، نه...

ب) با تشکر زیاد برای آواز شهدای انقلاب یاسمین .  البته
انقلاب جوان تونس پدیده منحصر بفردیست، و هر گونه قضاوت تاریخی به جای خود،
به نظر می آید که (در مدت کوتاهی، کمتر از یک ماه ) از الجزیره تا مصر و
یمن کار خودشو کرده، و تاثیراتی به جا گذارده است. جای فرانس فانون خالی.

ج) حالا در مصر اتفاقا نسل و قشری که به نظر میاد  "رهبری" و
"هماهنگی"  این جنبش ضد دولتی را به عهده دارند جوانانی هستند که عمدتا در
عرض دو ، سه  سال اخیر -، پس از سرکوب خونین کارگران نساجی "محله"  و
اعتصابشان در فروردین ۱۳۸۶،- رو به فعالیت سیاسی آورده اند. این جوانان از
آنجایی که بیشتر  کامپیوتری اند، برای پلیس مصر نفوذ  در بینشان  و جلوگیری
از فعالیتهاشون خیلی محدودتر و سخت تر بوده تا  مثلا  گروهای افراطی مسلح.
اتفاقا فراخوان برای اولین تظاهرات توده ای که مثلا ب بسم الله  این جنبش
شده، از طرف همین جوانان ( جنبش جوانان ۶ آوریل ، در همبستگی
با اعتصابگران) و وبلاگ آنان راه افتاد. پس شاید زیاد هم به اخوان و این
ات اشغالها پر بها ندیم و برویم به استقبال نسل نوین فعالین مصری : 
ثوره،ثوره، حتی النصر.

د) زین سان همی شمار که زین سانم آرزوست.


Jonny Dollar

Re: Red Wine, why are your relatives burried there?

by Jonny Dollar on

If I may ask? merci for all the good info.!

"In the end, a man's life is measured not by what he has but by what he has given!"


rtayebi1

this powerful image

by rtayebi1 on

is great. This young man standing against the bully brings tears to my eyes. I just hope first of all is not islamic seconde of it is logeical. powes to all of us all of us  every one of us


hamsade ghadimi

شراب جان،

hamsade ghadimi


شراب جان، مثینکه اخوان مسلمین به پیروانش چراغ سبز داده که به تظاهرات بپیوندند. امیدوارم که آخر سر این انقلاب ورچسب اسلامی نخوره. کار را که کرد؟ آن که تمام کرد.


default

Sharab jan

by Doctor mohandes on

The big issue is: Have they decided on the color yet?
what about the Yemenes? the Moritanians?? ...


Bavafa

این جریانات..جنبش سبز یک سال قبل را به یادم میاورد

Bavafa


exactly my sentiments and I wish them all the victory.  Lets hope this would be the begining of the end for all the dictators in ME.

Mehrdad


Esfand Aashena

شراب قرمز جان ایول به مصری‌ها که راه پیما ایشون از میدون تجریشه!

Esfand Aashena


  

خیلی‌ جالب می‌شه که از میدون تجریش شروع کنند و افطار برسن میدون راه آهن که هم زمان از بلند گوی مچد راه آهن اذان بلند بگه .... ربببببببببببببببببنننناا آاا آاا ان ننااا اه، وال افلاک فنا! 

Everything is sacred


Red Wine

...

by Red Wine on

فردا روز جمعه ۲۸ ژانویه است و مردم غیور مصر آنرا روز جمعه خشم نامیده اند.

فردا روز تظاهرات بزرگی‌ خواهد بود در قاهره ! این راهپیمایی که علیرغم ممنوع بودنش برگزار خواهد شد، از چند میادین بزرگ قاهره شروع خواهد شد و سپس مردم در میدان بزرگ تحریر به گرد هم خواهند آمد و سپس همه با هم به سمت مجلس ملی‌ مصر راه پیمایی خواهند کرد.

در مناطق اصلی‌ شهر اینترنت کاملا قطع است،همینطور اختلالات فراوانی در رابطه با تلفن‌های داخل به خارج و پارازیتهای فراوان در مکالمات موبایل و در بعضی‌ از مناطق اصلا آنتن وجود ندارد !

فعلا امنیت شهر در دست پلیس هست و مأمورین شخصی‌ وزارت امنیت مصر که تا به دندان مسلح هستند

این جریانات..جنبش سبز یک سال قبل را به یادم میاورد...

دلم شور میزند،سالهاست که دلواپسم،برای ایران و حالا برای اینان !

 


Red Wine

...

by Red Wine on

مشکل فعلی‌ مصر تنها اخوان المسلمین نیست بلکه گروهای دیگر هستند که در بین آنها شیوه حمایت از تروریست به شدت تقویت شده هست ! این گروهها اکثراً مسلح هستند و رهبرانشان در زندانهای آقای مبارک ! حسنی مبارک از ۱۵ سال به پیش تا به حال چندین بار توانست کودتا‌های مختلف را که از طرف این گروهها بود را خنثی و سرکوب نماید،البته مبارک این موفقیت را مدیون سرویس مخفی‌ اسرائیل است.

اشتباهی که الان مبارک بدان اعتراف می‌کند این است که همان زمانی‌ که سادات به قتل رسید،نتوانستند این گروهای رادیکال اسلامی را به طور کامل ریشه کن کنند.

مصر کشور بزرگی‌ است که اهمیت خاصی‌ در منطقه دارد،ادیان مختلف،نژاد‌های مختلف،حوزه اقتصادی شاخ آفریقا،حوزه استراتژیک کانال سوئز،حوزه اصلی‌ تماس آفریقا و اروپا در دریای مدیترانه و یک تاریخ بسیار برجسته !

 


David ET

Jan 25

by David ET on

Protestor: ``We will not be silenced, whether you are christian, Muslim or atheist, you will demand your god damn rights... we will never be silenced." 

//www.youtube.com/watch?v=vo5Fn1-2E8o

 

Egyptian people have many legitimate issues to protest about, from corruption to... dictatorship, however I am also extremely wary of the majority opposition and potential "political" beneficiary called "Muslim Brotherhood". I just hope these Arab countries do not end up with more Islamic Republics. 


Abarmard

Dear Esfand

by Abarmard on

Had some interesting pics of space on my computer. Time for a change. Keep changing it until I see a fit :)


rend

گربه از حجله خیلی‌ وقته که در رفته

rend


 برادر شما مثه اینکه تو باغ تشریف ندارین. اولا میگن گربه رو باید دم حجله "کشت" نه خفه کرد! در ثانی‌ واسه کشتن گربه دم حجله مصر خیلی‌ دیر شده عزیز. انور الساداتو همین گربه‌ها کشتن. ثالثا مصریا یه خوش شانسی‌ دارن که ما ایرونیا نداریم: توشون قجری وجود نداره که با آخوندا بسازه، مگه نمیدونی عارف چی‌ گفته:

تا که آخوند و قجر زنده در ایرانند، این

ننگ را کشور دارا به کجا خواهد برد

(عارف قزوینی)


Amir19

Mr. Moosavi, come out of hiding now!

by Amir19 on

Now that people in many countries in the Middle East are protesting against their regime, where in the hell is Mr. Moosavi , Khatami, Karoobi to call for a peaceful demonstration and ask their supporters to pour into the streets and challenge the regime? Why we never finish what we start? This is a great time to get the green movement going again. Mr. Mossavi,  this is your time, don't be a passive leader or you will regret it.


Red Wine

...

by Red Wine on

IranMilitaryForum.net obviously does not know anything about politics and not know how is Egypt! Who comes there will support Israel! Egypt will never want another war with Israel and does not have to fight against the Jews!

Zionists and these things no longer used in this area for many years.

 But I'm not surprised because most of you just read newspapers and watching tv ,bad media...! you have no other information!

There are many Jews living there, race antique Jewish tribes that are there for centuries and live in peace and people of Egypt is smart and never will do  harm to Israel.

***

Thank you dear Mehrdad and dear Monda for your nice words.


Monda

God help these people!

by Monda on

Bala and Red Wine, thanks for your posts.


Bavafa

Thank you Red wine aziz for a first hand report

by Bavafa on

I am excitedly optimistic that the wave of freedom is going thru ME and all the dictators, one by one, from Tunisia to Egypt to Iran and hopefully in Saudi Arabia are going to get what they deserve. Lets hope freedom can grow in ME and with it independence and prosperity for all of them.

Mehrdad


Esfand Aashena

Abarmard jaan why are u going Star Trek?! No1 has gone before?!

by Esfand Aashena on

What's up with that Avatar?! looks dark and gloomy!

Everything is sacred


default

Hopefully sooner than later

by IranMilitaryForum.net on

all these Us & Zio-fascist power centers will fall one after another. A suggestion to those who survive in ME through the support of Western/Zio-fascist hegemony, racism, injustice and mass destructions to get out while you can. Your biggest tsunomy fear is coming true much sooner than you ever expected. This suggestion is also valid for all the occupiers of Palestine, get out while you can.

Payback time is fast nearing with devine justice!

;-)


Abarmard

Very good

by Abarmard on

Let the horrible regime go. If a system takes place that is not a puppet and has political will and power,  it will be beneficial for the region. Hopefully we will see more of this also in the Persian Gulf states.

 


Red Wine

...

by Red Wine on

خواننده ی تونسی به یاد شهدای جنبش یاس می خواند

//www.youtube.com/watch?v=qK4LQkVzthM


Red Wine

...

by Red Wine on

سلام اسفند جان عزیز ...

دوست خوبم، اگر منظورت مسجد زیبای الرفاعی است، بله..آنجا رفته‌ام و مزار ایشان را دیده ام.

جالب است که بدانی‌ که در مسجد سلطان حسن و گورستان قدیمی‌ مربوطه..تعدادی از خانواده پدری من مدفون هستند.

باید با من یک بار بیایی تا بدانجا رویم تا خود قاهره زیبا را به تو نشان دهم :) .