Mahabad Bomb Kills 10

Attack during military parade

BBC: Ten people have been killed and at least 20 wounded in a bomb attack on a military parade in north-western Iran. No soldiers died, but most of the casualties in the town of Mahabad were said to be women and children. A provincial governor blamed "counter-revolutionaries" for the attack, which came on the 30th anniversary of the start of the Iran-Iraq war. Militants have long been active in the area, which is home to a sizeable Kurdish population. There have been reports of Kurdish political activists being arrested, tried and executed in recent months >>>

22-Sep-2010
Share/Save/Bookmark

Recently by acopier101CommentsDate
Emam Zaman in Abadan
3
Jul 06, 2012
Socrates Is Dead
1
Dec 04, 2011
حمله‌ به علیا ماجده المهدی در میدان التحریر
21
Nov 24, 2011
more from acopier101
 
Hoshang Targol

ای جوان پر واه

Hoshang Targol


ای جوان پر واهمه  امیدوارم حمل بر بی ادبی ننماید ، ولی " یک جای شما میخاره،" یا به عبارتی دیگر " حداقل یک جای شما میخاره، ..." جوان تو زیاد به فکر شکل و شمایل مطلب " حجتیه" نباش . به قول اون استاد آهنگر : " بخواب و بدم"!  جوون های پر واهمه هم  جوون های پر واهمه قدیم !

Republican جمهوریخواه

چشمت سلامت

Republican جمهوریخواه


 

ایندفه رو پول حمومم رو هم خودم میدم. خوب شد؟ راضی‌ شدی؟ پس دیگه یادآوری نکنم ها!


No Fear

جمهوریخواه

No Fear


به روی چشم ....  انجام میدهم .

Republican جمهوریخواه

مَرده و قولش...

Republican جمهوریخواه


 

ببین استاد چی‌ میگم، من دیگه از وعده و وعید خسته شدم، مَردُمم دارن
یواش یواش حرف در میارن. یا میریم محضر یا همسایه هارو صدا می‌کنم. نگران
قد و قامتش هم نباش. هیچکس اینجا پیشداوری نمیکنه
.

 


No Fear

دختره دم بخت ،

No Fear


ای کاش من هم مثله تو که دلت قیلی ویلی میره برای چیزهای بزرگ و قشنگ ، من هم یک جام میخارید و تمامه گفتهای خمینی و دیگران را که درمورده حجتیه بیان کرده اند و من جمع کرده ام را میتونستم به زبان اینگیلیسی ترجمه کرده و خوشگل و بزرگ و قشنگ تقدیمه شما میکردم که شما حالشو ببرید . متاسفانه فکر نمیکنم که اینجا جای همچین صحبتهای باشد که من وقته این کارها رو داشته باشم . خدا وکیلی ، کی اینجا حرف حساب میزنه و یا بدونه پیش داوری اهل گفتگو است؟

Republican جمهوریخواه

ای‌ "بی‌ واهمه"، ای‌ عزیز

Republican جمهوریخواه


 

 

به روی چشم، شما فقط دستور بده، همین فردا میریم بابای همه کُردا رو
در میاریم. ولی‌ شُمای نازنین به جای دهن به دهن گذاشتن با یه مشت دور از
جون، وطن فروش، بفرمائید بشینید اون بلاگ حجتیه که قولش رو دادین زودتر
تمومش کنین که بعد از مصاحبه اخیر "محمود خُله" با فاکس نیوز دل من یکی‌
داره مث دختر دم بخت قلی ویلی میره که آقامون به زودی از چاه میادش
بیرون...


No Fear

Kurdistan is a province of Iran.

by No Fear on

Any armed struggle against the national interests and the sovereignty of Iran must be crushed and destroyed.

This includes any kurdish seperatist group who have chosen to pick up arms to kill Iranian military personnels or civilians through terrorism.

Once you decide to choose armed struggle as a solution to reach your goals, expect to receive the same reply in return.

A bullet for a bullet.


vildemose

RG: With uninfomed remarks

by vildemose on

RG: With uninfomed remarks such as Escape's.

is it any wonder how the US get the ME wrong all the time, regardless of Presidents??? LOL

 


vildemose

Thank you RG. Escape: The

by vildemose on

Thank you RG.

Escape: The Kurdistan region is an occupied territory by the IRI. Kurdistan was the only city that did not officially recognize the IRI when they took over in 1978. The Kurds do not need to resort to this kind of mindless terrorism. The entire kurdish population is anti-IRI and pro freedom fighters.

The Shah's regime had fought with the Kurds too because the kurds did not accept being cheated of oil revenues and discriminated against by the Shah and his army.


Roozbeh_Gilani

Escape, you didnt get his point.

by Roozbeh_Gilani on

As Hooshang nicely elaborated in his posts, this kind of bombing attack is unprecedented in Kurdistan, not needed due to strength and ideology of opposition kurdish groups. This is clearly done by the regime to create division amongst kurds and justify further terrorist acts and executions in Kurdistan.

You might want to read about modern Kurdish  history a bit.


Escape

I get your point Vildemose but.......

by Escape on

I don't know who did it but ..

I think you're going to be proven wrong in the future because it's going to keep happening.

Why is it going to keep happening? Because the IRI does have a problem with the Kurds and the Kurds do use terrorism.

 

 


vildemose

Escape: You are so

by vildemose on

Escape: You are so gullible. This was done by the IRI itself. Have you heard of Cinema Rex Fire??

google it.


Hoshang Targol

Latest statement by Komola on Mahabad

by Hoshang Targol on

Please note: This report is based on local reports recevied by Komala, more details to ofollow:

  ای پای رژیم جمهوری اسلامی در رویداد تروریستی مهاباد

ساعت ده صبح روز چهارشنبه 31 شهريورماه، انفجاري در شهر مهاباد در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح رژیم که هر ساله در این روز به مناسبت پایان جنگ ایران و عراق برگزار می شود، بوقوع پیویست. در این انفجار 12 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 80 نفر هم زخمی شدند. جانباختگان و زخمی های این رویداد تروریستی را اکثرا کودکان و زنان تشکیل می دادند. کمیته مرکزی کومله همان روز با انتشار اطلاعیه ای این عمل جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد و تلویزیون کومله نیز گفتگوئی را در همین زمینه با یکی از اعضای کمیته مرکزی به عمل آورد، که در آن ضمن ابراز تنفر از این عمل جنایتکارانه بیگانه بودن آن با اهداف و شیوه های مبارزه مردم کردستان در مقابله با رژیم مورد تاکید قرار گرفت.

 بدنبال این رویداد همه احزاب سیاسی موجود در کردستان نیز با انتشار بیانیه هائی این عمل را محکوم کردند. این انفجار در میان افراد خانواده های افراد محلی وابسته به سپاه پاسداران و بسیج رویداده بود و به وضوح بوی یک توطئه جنایتکارانه از آن به مشام می رسید. شواهد بسیاری نشان میدهند که  جریان رویگردانی این افراد از رژیم که از مدت ها پیش آغاز شده و در ماههای اخیر شدت گرفته بود. رژیم طی سال های اخیر با جدا کردن آنان از مردم و قرار دادنشان در محله ویژه و تازه کردن مداوم زخم های کهنه ، تلاش زیاد می کرد که جلو آغاز چنین روندی را بگیرد. اما شگردهای رژیم بویژه بر روی نسل جوان آنها که در محیط های مدرسه و دبیرستان و دانشگاه با جوانان دیگر شهر از نزدیک معاشرت می کردند و به تدریج درد مشترک و اعتراض مشترک پیدا کرده بودند، کارآیی خود را از دست داده بود. اکثریت این جمعیت که از منطقه "منگور" به شهر آورده شده بودند و عمدا در محله ویژه اسکان داده شده بودند، آگاهانه می کوشیدند که از اقدامات ضد مردمی رژیم دوری گزینند و مناسبات تیره خود را با مردم شهر بهبود بخشند. مقامات رژیم مشاهده می کردند که در حال از دست دادن تنها پایگاه خود در میان مردمی هستند که طی 3 دهه گذشته با حیله گری از آنها بر علیه جنبش عادلانه  مردم کردستان سوء استفاده می کردند.

در اطلاعیه کمیته مرکزی کومله با توجه به انگیزه های تفرقه اندازانه ای که در پشت این رویداد مشاهده میشد آمده بود:

وقوع چنين رويدادهايي در كردستان بي سابقه است و همه شواهد حاكي از آن است كه تنها رژيم جمهوري اسلامي است كه از نتايج چنين رويدادی بهره مند ميشود. از اينرو افكار عمومي در شهر مهاباد، به حق انگشت اتهام را به سوي دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي رژيم نشانه رفته است و کمیته مرکزی کومله براي خنثي كردن‌ اقدامات تفرقه اندازانه رژيم جمهوری اسلامی، خواهان انجام تحقيقات مستقل مردمی، خارج از حيطه دست اندازي رژيم، براي روشن شدن جزئيات اين جنايت شده بود.

مردم شهر مهاباد که به خوبی دریافته بودند که رژیم دست اندر کار بهربرداری از این رویداد برای اخلال در روند بهبود مناسبات با ین مردم است، با با اقدامات آگاهانه خود کوشیدند نقشه پلیدی را که طراحان این اقدام جنایتکارانه تعقیب می کردند، خنثی نمایند. آنها با شرکت وسیع در مراسم هائی که به این مناسبت برگزار می شد، با همدردی از نزدیک با خانواده های قربانیان و نهادن دسته گل بر مزار کشته شدگان امکان هر گونه بهره برداری ضد انسانی از عواطف این مردم را از رژیم سلب کردند. همزمان در شهرهای مختلف کردستان نیز در برخورد به این رویداد همین رویه دنبل شد. هزاران برگ اطلاعیه های حاکی از آگاهی مردم شهر سنندج بر انگیزه های تفرقه اندازانه پشت این رویداد و همدردی با قربانیان آن در این شهر پخش گردید که در واقع انعکاس احساسات انسان دوستانه و مبارزاتی اکثریت مردم شهر سنندج بود.

 اما رویدادهای بعدی و اظهارات متناقض مقامات رژیم نشان با وضوح بیشتری جای پای رژیم را در ارتکاب این عمل جنایتکارانه نشان میدهد.

وزیر اطلاعات روز اول مهر ادعا کرد که مسببین شناسائی شده و قبل از پایان هفته مجازات خواهند شد. وزیر کشور، "مصطفی محمد نجار" نیز شامگاه جمعه دوم مهر با حضور در مهاباد با اشاره به "سرنخ‌ های به دست آمده" فراموش کرد که وزیر همکارش در این مورد چه گفته است، اظهار داشت: "قول می‌دهم به محض دستگیری عاملان این جنایت آنها را در حضور مردم همین شهرستان به سزای عمل برسانیم." برای اینکه سخنان وزیر اطلاعات و وزیر کشور روی زمین نماند "محمد پاکپور"، فرمانده نیروی زمینی سپاه ادعا کرد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرارگاه حمزه در شنبه سوم مهر عوامل اصلی انفجار را در نقطه نامعلومی در مرز محاصره کردند. او مدعی شد که در جنگی، که نه کسی آنرا دیده  نه راجع به آن خبر موثقی شنیده، 30 نفر از افراد تجهیز شده توسط، به قول او، توسط آمریکا و اسرائیل و بعثی ها را کشته اند. یک روز بعد از آن یعنی در روز 4 مهر "علی عبدالهی" معاون امنیتی وزارت کشور، گفت فقط سر نخهائی از مسببین رویداد به دست آمده و اظهار امیدواری کرد که آنها به زودی دستگیر و مجازات شوند.

سردرگمی مقامات رژیم در مورد این رویداد و اظهارات متناقض آنها در واقع ناشی از شکست توطئه ای است که صورت گرفته است.

تحقیقات محلی که توسط مبارزین شهر انجام شده و برای کومله ارسال شده است، چگونگی انجام این عملیات جنایتکارانه را تا حدود زیادی روشن می کند و امیدوار هستیم در آینده با روشن شدن جزئیات بیشتر بتوانیم افکار عمومی مردم کردستان را از جزئیات این عمل پلید آگاه کنیم.

 

 گفتار روز تلويزيون كومه له

 

 6  مهر  1389

 

28  سپتامبر


Escape

What gets me is

by Escape on

The IRI is now facing a Microcosom of the War on Terror which it has spent the last years and years critizing and even arming Terrorist's.


 


Majid

معجزهء عدد ٧٢ ...........

Majid


 


مطمئن باشین تعداد کشته های این حادثه رو به ٧٢ نفر میرسونن! اگر هم کمتر یا بیشتر باشه این رقمی هست که رژیم میخواد، هفتاد و دو باکره؟ هفتاد و دو تن شهدای کربلا؟ هفتاد و دو شهید انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی؟ حالا بهانه دارن که چند تا از مبارزین رو هم اعدام کنن و جسدشون رو ببرن مهاباد و ................

مسئولین انفجار هم که حتّی از قبل از انفجار مشخّص بودند و  توی تلویزیون اعتراف هم کرده بودن! عوامل صهیونیزم، عوامل امپریالیزم، مجاهدین خلق، سر سپرده های استکبار جهانی، عوامل رژیم سابق، عوامل رژیم آینده،..............


Hoshang Targol

ادعاهای حکومت و افزايش ابهام‌های انفجار مهاباد

Hoshang Targol


5مهر.ادعاهای حکومت و افزايش ابهام‌های انفجار مهاباد

راديوآلمان
پنج روز پس از انفجاری در مهاباد که بيش از ۹۰ کشته و مجروح بر جا گذاشت، يکی از فرماندهان سپاه از دست داشتن "موساد" در اين حادثه و کشته شدن عاملان اصلی خبر مي‌دهد. اظهارات مسئولان تاکنون متناقض و ابهام‌آفرين بوده است.

حادثه بمب‌گذاری در مهاباد صبح چهارشنبه ۳۱ شهريورماه و در حاشيه يک رژه نظامی رخ داد که به مناسب هفته‌ی موسوم به "دفاع مقدس" برگزار مي‌شد. اين انفجار دست‌کم ۱۲ کشته و بيش از ۸۰ زخمی برجا گذاشت. وحيد جلال‌زاده، استاندار آذربايجان غربي، ساعتی پس از اين حادثه در يک گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری مهر عوامل اين انفجار را "ضد انقلاب" معرفی کرد. او در حالی اين سخنان را بيان مي‌کرد که ظاهرا هنوز از کشته شدن کسی خبر نداشت و تعداد قربانيان را "۱۵ مجروح" اعلام کرده بود.

«کشته شدن عوامل انفجار مهاباد»
مسئولان ارشد جمهوری اسلامی در روزهای گذشته خبرهای مختلفی در مورد اين انفجار و عوامل آن منتشر کرده‌اند که بعضا با هم متناقض‌اند. عصر امروز، يکشنبه چهارم مهرماه، روابط عمومی سپاه پاسداران از قول محمد پاكپور، فرمانده نيروی زمينی سپاه، خبر از کشته شدن "عوامل اصلی و محوری" حادثه‌ی مهاباد داده است.

بنا بر اين گزارش، پاکپور مي‌گويد، پس از اين حادثه "نيروهای اطلاعاتی و امنيتی قرارگاه حمزه" وارد عمل شدند و "پس از چند روز رصد و بررسی برخی تحرکات و شواهد، عناصر تروريست مورد شناسايی و تعقيب قرار گرفتند."

به گفته‌ی فرمانده نيروی زمينی سپاه، پاسداران اين قرارگاه در عملياتی که روز شنبه سوم مهرماه انجام شده، موفق به کشتن عوامل اصلی انفجار مهاباد شده‌اند. در اين اطلاعيه محل اين عمليات "منطقه‌ای حوالی مرز" اعلام، و اطلاع‌رسانی در مورد جزييات آن به آينده موکول شده است.

کشته شدن پيش از شناسايی و دستگيري؟

فرمانده نيروی زمينی سپاه در حالی از کشته شدن عوامل اصلی انفجار در روز شنبه خبر مي‌دهد که علی عبداللهي، معاون امنيتی وزارت کشور، روز يکشنبه با اشاره به "سرنخ‌های به دست آمده" مي‌گويد: «اميدواريم عوامل اين جنايت دردناك هر چه سريع‌تر دستگير شوند.» عبداللهی که برای ارائه يک "گزارش جامع در مورد وضعيت امنيتی کشور" به مجلس رفته بود، اين سخنان را در حضور اعضای کميسيون امنيت ملی ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، کاظم جلالي، سخنگوی کميسيون امنيت ملي، با اشاره به حضور معاون وزير کشور در مجلس گفت، عبداللهی همچنين اعضای کميسيون را در جريان مهم‌ترين تحولات امنيتی در نقاط ديگر از جمله شرق کشور قرار داده است. به گزارش مهر، وزير کشور، مصطفی محمد نجار نيز شامگاه جمعه دوم مهر با حضور در مهاباد با اشاره به "سرنخ‌های به دست آمده" گفت: «قول مي‌دهم به محض دستگيری عاملان اين جنايت آنها را در حضور مردم همين شهرستان به سزای عمل برسانيم.»

بازداشت پيش از يافتن "سرنخ‌ها"؟

Bildunterschrift: Gro�ansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: حيدر مصلحی: «مجموعه‌ای که اين حرکت را انجام داده توسط سربازان گمنام امام زمان شناسايی شده‌اند.»سخنان وزير کشور در مورد يافتن "سرنخ‌ها"، در حالی که يک روز قبل از آن وزير اطلاعات از "شناسايی عاملان" اين حادثه خبر داده بود، بر ابهام‌های انفجار مهاباد مي‌افزايد. حيدر مصلحی اول مهرماه در يک نشست خبری گفت: «مجموعه‌ای که اين حرکت را انجام داده توسط سربازان گمنام امام زمان شناسايی شده‌اند.» او ابراز اميدواری مي‌کند که عوامل اين انفجار در کمتر از يک هفته مجازات شوند.

سايت خبری آتي‌نيوز، که به اسفنديار رحيم مشايی رئيس دفتر محمود احمدي‌نژاد منسوب است، يک روز قبل از آنکه وزير کشور از يافتن سرنخ‌ها خبر دهد، از بازداشت چند نفر، از جمله دو زن، به عنوان عاملان انفجار مهاباد گزارش داده بود. به رغم گفته‌های ضد و نقيض در مورد آنچه "شناسايي، دستگيری و کشته شدن" عاملان انفجار عنوان شده، مسئولان از نخستين دقايق در مورد يک مسئله اتفاق نظر داشته‌اند؛ به ادعای آنها مسئوليت اين انفجار با "گروه‌های ضد انقلاب" است که به گفته‌ی مسئولان ايرانی به وسيله‌ی سازمان جاسوسی اسرائيل (موساد) هدايت مي‌شدند و از ياری سازمان جاسوسی آمريکا (سيا) و "برخی عناصر حزب بعث در عراق" برخوردار بوده‌اند.

اتهام به گروه‌های فعال کرد

وزير کشور شامگاه جمعه بدون اشاره مستقيم به يکی از گروه‌های سياسی فعال کرد، آنها را به نقش داشتن در اين حادثه متهم کرد و گفت: «اين فاجعه از سوی کسانی رخ داد که هميشه با شعارهای پوچ حمايت از مردم کرد، خود را مدافع حقوق مردم منطقه می دانستند.» بنا بر اخبار منتشر شده بيشترين قربانيان اين حادث افرادی از طايفه‌ی منگور بوده‌اند.

بسياری از وابستگان طايفه منگور متهم هستند که در سرکوب جنبش‌های اعتراضی و تظاهرات مردم کردستان با نيروهای امنيتی و انتظامی همکاری مي‌کنند. گروه‌های اصلی کرد ايرانی بدون استثناء اين انفجار را محکوم کرده‌اند و معتقدند، چنين عملياتی هرگز در دستور کار آنها قرار نداشته است.

«باورناپذير بودن ادعاهای حکومت»

در ميان احتمال‌های مختلفی که ناظران و تحليلگران در مورد عاملان اين حادثه برشمرده‌اند، دست داشتن جمهوری اسلامی در اين عمليات، به منظور تشديد اختلاف ميان کردها و توجيه افزايش حضور نظامی در منطقه نيز يکی از فرضيه‌هاست.

در مورد هيچ يک از فرضيه‌های ارائه شده تاکنون سند قابل قبولی منتشر نشده است. به اعتقاد ناظران، مجموعه‌ی پرتناقض اظهارات مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی نيز ادعاهای حکومت را درمورد "شناسايی" عوامل واقعی اين انفجار باورناپذير کرده است. مطابق اين تحليل، اگر حکومت خود در اين حادثه نقش مستقيم نداشته باشد، آن را بهانه و وسيله‌ی پيشبرد برنامه‌های خود مي‌کند.


Hoshang Targol

Speaking of bombings by IR elements,this other one (see blow) is

by Hoshang Targol on

still pending. The recent Mahabad bombing is an open and active case of terrorism by IR now  officialy under investigation.

 آرژانتین خواهان محاکمه متهمان ایرانی در کشور سوم شد

دویچه وله: آرژانتین خواستار برگزاری محاکمه متهمان پرونده بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در سال ۱۹۹۴ در بوئنوس‌آیرس شد. رئیس‌جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی خواست کشور سومی را برای پیگیری اتهامات تعیین کند.
خانم کریستینا فرناندز دکیرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین روز جمعه (۲۴ سپتامبر/۲ مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان پیگیری پرونده متهمان بمب‌گذاری در مرکز فرهنگی یهودیان (آمیا) در بوئنوس‌آیرس شد. رئیس‌جمهور آرژانتین گفت: «به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کنم، در صورتی که به دستگاه قضایی آرژانتین اعتمادی ندارد، هر دو کشور متفقاَ کشور سومی را برای برگزاری محاکمه حقوقی تعیین کنند.»
در پی انفجار بمب در مرکز فرهنگی یهودیان در پایتخت آرژانتین در سال ۱۹۹۴ دست‌کم ۸۵ نفر کشته و حدود ۲۵۰ نفر زخمی شدند. بررسی مسئولان انتظامی و قضایی آرژانتین نشان داد که جمهوری اسلامی و مقامات ارشد دولتی در این بمب‌گذاری نقش داشته‌اند.
دستگاه قضایی ‌آرژانتین رهبران ایران را به عنوان آمرین کشتار مرکز یهودیان (آمیا) معرفی کرد و برای برخی از مسئولان ایرانی از جمله علی فلاحیان، وزیر اطلاعات وقت جمهوری اسلامی، دستور جلبی صادر و به اینترپل (پلیس بین‌المللی) ارسال کرد.
حتا به نقش علی‌اکبررفسنجانی، رئیس‌جمهور وقت ایران در این بمب‌گذاری نیز اشاراتی شده، اما برای وی دستور بازداشتی از سوی اینترپل مقرر نشده است.
احمد وحیدی، وزیر دفاع کنونی و فرمانده وقت سپاه قدس (شاخه خارجی سپاه پاسداران)، محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران، علی‌اکبر ولایتی، وزیر امورخارجه وقت ایران، احمد اصغری و محسن ربانی، دیپلمات‌های پیشین ایران در آرژانتین و سرانجام عماد مغنیه، رئیس وقت ستاد ویژه عملیاتی حزب‌الله لبنان از جمله متهمانی هستند که به عنوان «طراحان و آمرین» بمب‌گذاری از آنها نام برده شده است.
عماد مغنیه بر اثر انفجار خودرویی در فوریه سال ۲۰۰۸ در دمشق بطرز مشکوکی کشته شد. هنوز عاملان قتل وی شناسایی نشده‌اند.
اینترپل به جز دستور جلب علی فلاحیان، برای محسن رضایی و احمد وحیدی نیز دستور بازداشتی در ۱۸۶ کشور عضو صادر کرده است.

جلوگیری از بهانه‌جویی ایران
جمهوری اسلامی همواره هر گونه مداخله در این انفجار را رد کرده و آن را اتهاماتی نادرست و سیاسی از سوی مخالفان نظام اسلامی دانسته است.
سید محمدعلی حسینی، سخنگوی پیشین جمهوری اسلامی درباره این پرونده در آبان ماه ۱۳۸۵ گفت: «سیستم قضایی در آرژانتین فاسد است.» حسینی افزود: «این پرونده فاقد معیارهای قضائی است و از آنجا که کلیه اتهامات وارده بدون دلیل و مدرک می‌باشند ، دارای ماهیت شدیداً سیاسی است.»
آرژانتین سال‌هاست که این مناقشه حقوقی و سیاسی را پیگیری کرده و پیشنهاد خانم فرناندز در راستای حل این مناقشه است. رئیس‌جمهور آرژانتین در توضیح این اقدام گفت: «با این پیشنهاد می‌خواهیم جلوی هر گونه بهانه‌جویی را بگیریم. در این صورت ایران نمی‌تواند ادعا کند که دستگاه قضایی آرژانتین نسبت به مظنونان و متهمان ایرانی بی‌طرفی را رعایت نکرده است.»
رئیس‌جمهور آرژانتین کشور سومی را مشخصاَ برای برگزاری این محاکمه معرفی نکرد. بیشترین تعداد یهودیان در آمریکا جنوبی در آرژانتین زندگی می‌کنند.


Roozbeh_Gilani

In the end of the day, justice would only be served

by Roozbeh_Gilani on

If this savage crime is investigated and perpetraters are caught, tried and punished by the people of Kurdistan. Otherwise this will go where the other infamous islamist crime, "cinema Rex" mass murder went.

I am sure the cowardly Islamist criminals behind this crime are already lined up to accompany ahmadinezhad on his next NYC jolly and food orgy at NYC Hilton as recognbition of their murderous act against defenceless Kurdish women and children. 


Hoshang Targol

اطلاعیه شماره یک مردم سنندج در محکومیت انفجار جنایتکارانه شهر مه

Hoshang Targol


 اطلاعیه شماره یک مردم سنندج در محکومیت انفجار جنایتکارانه شهر مهاباد

بعد از انفجار روز چهارشنبه 31 شهریور ماه در شهر مهاباد که به کشته و زخمی شدن بیش از 80 نفر که بسیاری از آنان را افراد غیرنظامی تشکیل می دادند، منجر گردید، موجی از اعتراض و نارضایتی علیه این اقدام جنایتکارانه در میان مردم مناطق مختلف کردستان ایران شکل گرفت.

در همین ارتباط مردم مبارز و آگاه شهر سنندج طی سه اطلاعیه جداگانه، ضمن محکوم کردن انفجار روز چهارشنبه در شهر مهاباد، همدردی و تاسف خود را از بابت این رویداد با مردم شهر مهاباد اعلام داشتند. در اینجا توجه شما را به اطلاعیه شماره یک مردم سنندج جلب می کنیم:

اطلاعیه شماره یک جمع کثیری از مردم شهر سنندج در رابطه با بمبگذاری اخیر در شهر مهاباد

((بمبگذاری و کشتار مردم شهر مهاباد را محکوم می کنیم))

مردم زحمتکش و رنجدیده و انقلابی مهاباد!

در شرایط که ما هر روزه شاهد بروز اعتراضات مردمی در سرتاسر ایران نسبت به اوضاع حاکم هستیم و خبر این اعتراضات روزانه انعکاس می یابد، خبر اقدام غیر انسانی و ضد بشری که همانا بمبگذاری و به شهادت رساندن شماری از مردم آن شهر باشد، خشم و تنفر ما مردم شهر سنندج را به جوش آورده است. همدردی ما را پذیرا باشید.

بیش از سه دهه از حاکمیت جمهوری اسلامی می گذرد و شما فراموش نکرده اید قتل عام های دسته جمعی مردم قارنا و قلاتان را ، و شما فراموش نکرده اید اعدام های دسته جمعی مردم ایران و کردستان را ، و شما فراموش نکرده اید هشت سال جنگ ضد بشری و ویرانگر ایران و عراق را. همه اینها جزیی از بلایای نظام سرمایه داری حاکم بر جامعه است.

ما ضمن محکوم کردن عمل ضد انسانی و جنایتکارانه بمبگذاری در میان مردم شهر مهاباد، مصرانه خواهان پیگیری، دستگیری و محاکمه علنی عوامل این فاجعه می باشیم.

 پنچشنبه اول مهرماه 1389


Souri

I still don't think that IRI is behind this

by Souri on


disclaimer: I am not a paid agent of the IRI. Better yet, I am neither an "agent of" nor "paid by" any group or organization. I am not a pro nor a con of any political institution or group. I am an ordinary Iranian resident of the West. I just use my logic when I see/read event. No need for me to stick to some ideas or persons. That's why some of the very fanatic people among you, always called me a "flip flap" and I let them do this, as I don't give a dime what they might think about me. Nothing or nobody will force me to say or yet less to "think" the way which doesn't seem logical and fair to me!


Another disclaimer: By "fair" I mean, a fair and unbiased judgment.


Now, as much as I dislike to be agreed with No Fear, I must say so far he/she has brought the most logical view on this subject.
You either didn't understand what he/she meant or just want to stay blind-hater.


The point is solid and logic as to why the IRI can not be behind this bomb attack. Just because you think that "IRI" is capable of doing such thing, does not count as a logical assumption.
If IRI is capable of bombing and killing, I'm sorry to say very honestly, that some of the opposition organization are also capable to do the same (example: Jondollah and others)


Now, someone brought another idea, as maybe an opposition fraction inside of the IRI, did it. Who knows? Maybe.
What I am saying is: Let try to stay logical and fair, giving solid opinion. Otherwise we will always stay at the same base: giving the slogan "shoar" based on emotional states. No evolution!


1iraniam

The sanctions are working.

by 1iraniam on

1iraniam

Only IRI is capable of pulling off this kind of attack. This is the work of Sepah, they are trying to divert people opinion's from Ahmadinejad's embarrassing trip to NY, and save face. I think Ahmadinejad's position will be very shaky, he will be gone soon. The sanctions are working and the money is not coming from Dubai, and other sources like before. The money is drying up, and watch these animals will start fighting and ripping into each other (like wolves). Ahmadinejad has not been able to change anyone's mind not even Russia. Too bad for their agents, they are not going to get paid either soon, like No Fear, Sargord  (basiji), and others.


G. Rahmanian

Regime Is Desperate!

by G. Rahmanian on

Dear Souri,

Thanks for the info.

As soon as I saw the news I thought the regime was at it again. The militarists and their mullah backers are so desperate they will stop at nothing to intensify their murderous presence in the Kurdish region of Iran.

Killing innocent people has been the hallmark of the regime since it came to power more than three decades ago.


shushtari

houshang.....

by shushtari on

i just viewed those horrific pictures on your link!!!!

 

i recommend that all the idiots who come on this site and try to defend the vile akhoonds and basijis need to click and see what their idols have done to iran and its people!!!!

to read the titles from that stupid 'newspaper' keyhan is disgusting.....they murdered all those wonderful brave men claiming they were guilty of corruption on earth!!!!

THERE IS A SPECIAL PLACE IN HELL FOR THESE MONSTERS- INCLUDING THEIR HEAD IDIOT- KHOMEINI WHO IS ON A SKEWER IN HELL RIGHT NOW

 

may god NOT have any mercy on these creatures 


default

Terrorists residing in the West

by I Voted Ahmadinejad on

This kind of operation needs fund for its operators, the
material, and aftermath. Where did the, the perpetrators of this heinous crime,
get money from? Was there any fund raising in Kurdestan? Or money came from Kurdish
government in Iraqi Kurdestan?

No money came from the west. The west residing terrorist financiers
who share the same evil ideology with the perpetrators of this heinous crime
have paid for it.
It would be idiotic to say Iran was behind this crime! Yeah,
like Ahmadinejad wants intentionally mess up the streets of a major city so he
can kill some of his own followers(the people attending the parade are tend to
be government supports).
Question is what the governments in the west would do to stop these anti-iranian terrorists operating in their countries?


default

Only iran jan

by Doctor X on

You know he is looking at things from the realistic perspective and we are the emotional bunch. so in his book there are no arguing with him he is the winner hands down:))

What really made me Jump off and actually fall off my chair was his claim in his first comment and in the first few lines that the mere fact that we have mr. president at the Un meeting promoting a pretty nice image of iran should be enough to erase doubts over the possibilty of having anyone else involved, other than the outsiders.

I really don't know that in his mind who does he think he is dealing with here... you know? 

 


Ayatoilet

INSIDE JOB GALORE

by Ayatoilet on

In the past Islamic regime showed tact and professional planning in executing terrorist attacks. Today's attack and the PR built around it were so amatuerish, it would make a baby roll its eyes. With the "coinsidental" timing of a visit of irrelevant President Mahmoud to the UN they are trying to exert this idea: "You seeeee, weeee the Islamic Republic, aaaare victimz of terrorism, you seeeeee"


Onlyiran

Doctor X Jaan - LOL, this makes "No Fear" a bigger propogandist

by Onlyiran on

than the IRI itself.  Even the IRI admits that there are political prisoners, and in fact, have published photos of Rafsanjani meeting with the prisoners' families.  But "No Fear" says that there is total freedom in Iran.  What a load of crap.   Here are the photos from ISNA posted on BBC:

 //www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/09/100922_l07_iran89_hashemi_prisoners_meeting_reax.shtml


Benyamin

killing of innocent women and children is a crime

by Benyamin on

No matter what would be the cause killing of Innocent people and specially children is a despicable and unforgiving crime no matter the cause or how dangrous or ruthless the enemy.

Souri khanoom, I believ you are right.


default

No Fear

by Doctor X on

Why in a country where everyone is free to express their opinions and such a notion is being promoted on an Internationa scale, we have so many prisoners of the political stripe? The world knows a whole lot better.

Your refereces to time and location are not adequately backed up by any sort of evidence. Where is the "ampleness" factor in the context of bringing out more evidence? Let's see them.

 


Hoshang Targol

Crimes of Islamic Republic in pictures

by Hoshang Targol on

Warning: some pictures are not suitable for youngsters.

//www.golshan.com/nemayeshgaah/jenayat/jenayat01.html