شاه یا مصدق

Fred
by Fred
21-Mar-2012
 

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند

با هر معیار و روش سنجش، پس از سی و چهار سال زور زدن نظام پربرکت مسلمین "اصلاح طلب" و غیره در ادارۀ مملکت، جز شکست فاحش در همه امور منجمله "اصلاحات" نتیجه ای نداشته اند.

اکنون پس از اینهمه سال؛ سرانجام جهان آزاد هم درک کرده که منافع دراز مدتش با منافع ملی ایرانیان یک کاسه است و حکومت اصلاح ناپذیر مسلمین سد راه میباشد.

با فرض بر اینکه تا آنزمان مسلمین جنگ طلب حاکم به تسلیحات هسته ای دست نیافته و جنگ دیگری به ایران و منطقه تحمیل نکرده باشند، وقتی، که نباید چندان دور باشد، بر تعداد تحریم های گزنده افزوده شود، زمان برای سرنگونی مسلمین ایرانی کُش و ایران ویران کُن فرا خواهد رسید.

سئوال:

آیا ایراندوستان خود را برای آنروز آماده کرده اند؟

آیا گرفتار ماندن در دفاع از مواضع پیشین که به درد حال و روز ایران و ایرانی امروز نمیخورد راه به دهی خواهد برد؟

آیا زمان آن نرسیده که بنام و برای آزادی ایران و ایرانی دعوا بر سر حقانیت مصدق یا شاه و دیگر از ایندست را کنار گذاشت؟

تبریک


Share/Save/Bookmark

Recently by FredCommentsDate
ادا اطوار اسلامی
5
Dec 05, 2012
مسجد همجنسگرایان
1
Dec 05, 2012
Iranians are legitimate target
10
Dec 04, 2012
more from Fred
 
Roozbeh_Gilani

حرف شما آقای فرد کاملا صحیح هست.

Roozbeh_Gilani


در حال حاضر، در وقتی‌ که هموطنان ما از فقر، بیکاری و هراس از خطر حمله نظامی، همه به تقصیر رژیم دزدان و ادمکشان  اسلامی، رنج میکشند، تمام کوشش‌ها باید تمرکز داشته باشند بر یک هدف: نجات وطن از چنگال منفور رژیم فاسد، دزد و آدمکش اسلامی.


Parham

Arj

by Parham on

بر شما هم همینطور!


maziar 58

do rood

by maziar 58 on

bar hame Iran lovers.

and happy noo rooz to you too.

Maziar


Demo

سنگواره

Demo


با تشکر بسیار. سنگواره لغت زیبایی است برای ترجمه فارسی فُسیل. فقط اشکال دراینجا است که بعضی از این بظاهر انسانها حتی به سنگ هم که برای خود فوایدی دارد شبیه نیستند و فقط خالقشان از قلوب قیرواره و یا زنگواره (زنگزده) ایشان خبر دارد! جل الخالق!


مآمور

عزیز دمو من

مآمور


عزیز دمو
من میخواهم از شما تشکر کنم که باعث شدی من یک کلمه جدید یاد پگیرم. کامنت شما باعث شد من از خودم سوال کنم : مترادف فسیل در زبان فارسی چیست؟ فسیل را گوگول کردم و این هم نتیجه آن
//www.google.ca/url?sa=t&rct=j&q=%D9%81%D9%8F...

فرهنگ خانه زبان پارسی در طی ۲ دهه گذشت نسبتأ خوب فعال بوده و برخلاف شایعات عزیزان پهلوچی برای بسیاری از لغات هم معنی فارسی درست کرده

I wear an Omega watch


Oon Yaroo

Javid Shah and dorood bar Mosadeq!

by Oon Yaroo on

They both loved Iran.

 


Arj

د.م. درود بر مصدق

Arj


پرهام گرامی‌، واقعا که درود بی‌ پایان بر مصدق! و نوروزت پیروز...


Parham

درود بر مصدق!

Parham


درود بر مصدق!


Fred

areyo barzan

by Fred on

با شاد باش نوروزی،

متأسفانه منظور خودم را خوب بیان نکرده ام و موجب آن شده که شما فکر کنید در پی انتخاب بین شاه یا مصدق هستم.
همانطور که در کامنت قبلی نوشتم، با اصرار به  گرفتن اقرار در خاطی بودن و ایندست کارها موافق نیستم.
 خانه دارد میسوزد و بجای خاموش کردن آتش بحث در مورد که چه کرد و کی کرد و چرا کرد بی مورد است. اگر اهل نجات دادن خانه است،  پس نا گفته قبول دارد که اشتباهی رخ داده که کار به اینجا کشیده و فعلاً همان برای همکاری در نجات خانه از صدمه بیشتر خوردن کافی است.


Fred

anglophile

by Fred on

با شاد باش نوروزی،

البته درست میفرمایید که مسئولیت پذیری و قبول اشتباه بودن دیدگاه های گذشته جزئی از عادات مرضیۀ سکنۀ ممالک محروسه نمیباشد؛ ولیکن خوشبختانه در شرف تغییر است و داشتن شجاعت در تصحیح اشتباهات دیگر ننگ و عار و نشانگر ضعف تلقی نمیشود( همین اواخر در این مورد چند سطری تقدیم شد.)
 
ناگفته نماند دیگر کشورهای منطقه هم درگیر این مسئله هستند و هم اکنون سوری های مخالف وحوش بعثی  با عواقب عدم کنار گذاشتن دعواهای پیشین برای یک کاسه کردن توان و تلاش خود دست به گریبانند.
به گمان من نباید دنبال این بود که شخص یا گروه و حتی ملتی آنطور که شما نوشته اید به "تقصیر خود اعتراف کند" بل؛ در ازای آزادی ایران و ایرانی همه باید به کم و بیش دندان روی جگر گذاشته و خورده حسابهای گذشته را برای قضاوت تاریخ بگذارند.
این بدان معنا نیست که گذشته فراموش شود، ابداً، باید درس از اشتباهات گرفت و به پیش رفت. 

 


areyo barzan

Dear Demo

by areyo barzan on

Although I agree with you that it is wrong to live in the past but I would like to emphasize the importance of being able to have an honest look into our past conducts and learn from our mistake both as a nation and as an individual.

But on the other hand this is where our problem and dilemma as a nation will begin

In order for anyone to learn from their past mistakes they first need to be able to acknowledge those errors and then put measures in place in order to prevent their recurrence.

As I put in my blog we as a nation have an immense problem with acknowledging our errors and as they say

 Those who do not learn from the history are doomed to repeat it 

Hence for us as a nation it seems that at least for the time being unfortunately we are stock in the same vicious circle of blame game and repeating the errors of the past over and over and over again


Arj

میانه گیری مصلحتی نوروزی!

Arj


 

به قول مثل قدیمی‌: حرف خوب رو حتی اگر از دهان بد هم در آید باید بفال نیک‌ گرفت. اما نکته اینجاست که این حرف خوب با چه انگیزه از چنین دهانی در آید! وگرنه خامنه‌ای هم با وجود حمایت بی‌ شائبه از جنایتکاران اوین و کهریزک، به اقتضأی موقعیت، سعی‌ به این میکنه که خودش رو بالاتر از جهتگیریهای سیاسی جا بزنه!

اینجا هم، تبلیغاتچی دست راستی‌ ایرانیان.ک که هیچ فرصتی رو برای تجلیل از پهلوی‌ها و تحقیر و توهین به مخالفان سیاسی شان از دست نمیدهد، به مناسبت نوروز موقتاً تصمیم به تظاهر به میانه روی و موعظه برای صبر و تحمل و "آشتی‌ ملی‌" گرفته، تا اینکه تغییر مود بعدی چی‌ اقتضا کنه! البته، بسیار بزرگواری فرمودند!!! 

 


Demo

فُسیل عزیز

Demo


 

کسیکه در «گذشته» بسر بَرَد «در گذشته» است و خود خبر ندارد! نزدیک به ٧٥% جمعیت کنونی کشورمان را افراد زیر ٤٠ سال تشکیل میدهند که تاریخ مُردگان برایشان مُرده است و نمیتواند جوابگوی مشکلاتشان باشد. یک «فُسیل» معظم! بزور اصرار به رهبریشان را دارد و یک مجلس «مُردگان» برایشان راه به چاه جمکران را نشان میدهد! اینهم سایت ایرانیان در خارج که شده صحنه مبارزه بین فُسیلان شاه پرست و فُسیلان مصدق پرست! واقعأ که تهوع آور است

پ. ن. با پوزش از بکار بردن لغت انگلیسی فُسیل. اسکلت هم لغت انگلیسی است همچون خیلی چیزهای دیگرمان!   


anglophile

دوست عزیز

anglophile


 

ملت شریف ایران دعوا‌های حل و فصل نشده با خودش زیاد دارد. متاسفانه هنوز دعوای قبلی حل نشده دعوای بعدی شروع میشود. و این دعوا‌ها  همانند زنجیری به هم متصل هستند. دعوای شاه و مصدق متصل و منجر به گرویدن مصدقیون به انقلاب خمینی گردید و دعوای جدیدی تولد یافت و آن اینکه انقلاب تقصیر کی‌ بود، شاه ، مصدق و یا خمینی. دوست دیگرمان جناب "آریو پرزن" در بلاگ خودشان که در پاسخ به شماست به درستی تقصیر را به گردن خود ملت شریف ایران انداخته اند. حال شما چگونه می‌‌فرمأیید که همین ملت به تقصیر خود اعتراف کند؟ 

 

 سال نو مبارک 


پندارنیک

....

by پندارنیک on

 

 

والله نازنین، چی‌ عرض کنم؟ اگه منظورت از مصدقیا اونایی‌ تشریف دارن
که توی این سایت پرسه میزنن من فکر نمیکنم که نگرانی شما زیاد موردی داشته
باشه.........شما از قول من به بقیه جوییش فرندا پیغام بدین که یواش یواش
شلوار رضا جون رو بکشن بالا، که ملّی گراها از حالا با دسته‌های گًل و پرچم
به دست، توی فرودگاه آریامهر منتظر تشریف فرمایی ایشونن...