به نام آزادی


Share/Save/Bookmark

Shorts
by Shorts
15-Feb-2011
 

بیانیه ایران ندا در حمایت از اعتراض های مردمی

شرم آور نیست حکومتی که تظاهرات مردم مصر، تونس و سایرکشورهای عرب را حق مسلم آنها اعلام می کند، مردم خود را به همان دلیل، یعنی تظاهرات خیابانی که در قانون اساسی رژیم نیز این حق تصریح شده است، سرکوب می کند و آنرا به عوامل خارجی نسبت می دهد؟

آیا رهبران حکومت ایران سرنوشت شاه، بن علی و مبارک را ندیده اند که کوشیدند با اعمال زور، دیکتاتوری و اسلحه کشیدن به روی مردم و وابسته دانستن آنها به عوامل خارجی به حکومت خود ادامه دهند؟ رژیم ایران باید بداند که موج آزادی خواهی و دمکراسی طلبی که در خاورمیانه به راه افتاده است در مرزهای ایران متوقف نخواهد شد. کسانی که این ضرورت تاریخی، دگرگونی های جهانی، و بیداری مردم را در نیابند تاراج اراده برگشت ناپذیر مردم خود خواهند شد.

مردم ایران روز ۲۵ بهمن برای اعلام پشتیبانی از مبارزات ضد دیکتاتوری مردم مصر و تونس به خیابان آمدند. اما نظام ولایت فقیه، علی رغم ظاهرسازی و ژست طرفداری از مبارزات ضد دیکتاتوری مردم عرب با حمله وحشیانه به صفوف مردم نشان داد که دروغ می گوید و درعمل به مراتب از بن علی و مبارک نیز بدتراست.

تظاهرات مردم نشان داد که سرکوب و ایجاد رعب و وحشت نمی تواند مردم را از خواست های به حق شان باز دارد. با این حضور، جنبش سبز نشان داد که زنده و شاداب است و از هر فرصتی برای کسب خواست های به حق خود، یعنی آزادی و دمکراسی استفاده خواهد کرد. با حمله وحشیانه به صفوف آرام و خالی از خشونت مردم در خیابان ها، نظام کودتا عملا بر ادعاهای خود مبنی بر پایان یافتن جنبش سبز مهر باطل زد و حضور قدرتمند آنرا پذیرفت.

نیروهای مسلح ایران باید از همتایان خود در مصر و تونس بیاموزند و در کنار مردم قراربگیرند. آنها باید بدانند که وظیفه قانونی‌ آنها حفاظت از مردم است، نه مشارکت در سرکوب مردم. سپاهیان و نیروهای مسلح باید به احترام خون‌های ریخته شده هم سنگران شان در جنگ هشت ساله با عراق که در راه حفاظت ازمردم کشته شده اند راه خلاف آنها را پیش نگیرند و با ماندن درکنار مردم خشونت گران را ناامید کنند.

با انتشار این بیانیه، ضمن ستایش از مبارزات دلاورانه مردم ایران، ما خواهان آزادی بی‌ قید و شرط تمام زندانیان سیاسی، پایان دادن به جو ترور و سرکوب و به رسمیت شناختن حقوق کامل مردم هستیم. رژیم ایران باید به اراده مردم تن دهد. راه دیگری ندارد.

ما از تمام سازمان‌های بین‌المللی و ملت ها و دولت های جهان می خواهیم که به مردم ایران کمک کنند تا به خواست های قانونی خود دست یابند و نگذارند حکومتی که رکورد دار اعدام در جهان است با شهروندان خود با زبان زور و زندان و خشونت حرف بزند.

هموطنان عزیز،

ما عزم و اراده شما را به حضور در صحنه سیاست و مشارکت می ستاییم. از امروز از هر فرصتی باید استفاده کرد تا این عزم عمومی تداوم یابد و به نتایج ملموس برسد و در نخستین گام به آزادی زندانیان سیاسی بینجامد. یک سال و نیم پیش شکوه حضور شما جرقه‌ای را شعله ور کرد که بیداری مردم منطقه و آزادی خواهران و برادران مان در مصر و تونس را به همراه داشت و امروز پا فشاری و عزم ملت ایران ستایش جهانیان را برانگیخته است. از خواست خود پا پس نکشیم وتا کسب آزادی و دمکراسی راهی را که آغاز کرده ایم ادامه دهیم.

اعضای موسس بنیاد ایران ندا

داریوش آشوری، مهران براتی، شهرنوش پارسی پور، مهدی جامی، رامین جهانبگلو، رضا دقتی، آرش سبحانی، رضا علامه‌زاده، محبوبه عباسقلی‌زاده، کاظم علمداری، مسیح علی‌نژاد، مهرانگیز کار، نیک آهنگ کوثر، محسن نامجو، محمدرضا نیکفر
www.iraneda.net


Share/Save/Bookmark

more from Shorts
 
vildemose

Pictures of 14 Feb Martyrs

by vildemose on

Pictures of 14 Feb Martyrs in Iran- Mohammad Mokhtari and Sanee Jaleh

 

//www.freedomessenger.com/?p=22711