کنفرانس دانش آموزان هامبورگ عليه اعدام نوجوانان


Share/Save/Bookmark

SCE Campaign
by SCE Campaign
12-Nov-2007
 
به دعوت مدرسه كوروی در هامبورگ روز ٨ نوامبر مراسمی علیه اعدام در ایران و برای نجات سینا پایمرد برگزار شد. سینا پسر ٢١ ساله ای است كه از سن ١٧ سالگی به اعدام محكوم شده است. حکم اعدام او هفته گذشته لغوشد. ولي سينا هنوز در زندان است. تعدادی از شاگردان مدرسه كوروی از ماه ژوئیه ٢۰۰۷ پیگیرانه برای نجات سینا پایمرد در تلاشند. آنها چند ماه پیش گزارشی از مارتین ابینگ یك خبرنگارآلمانی كه در ایران بسر میبرد در مورد حكم اعدام سینا و كلا اعدام نوجوانان را در روزنامه برلینر سایتونگ خوانده و از آن موقع به بعد مصرانه برای آزادی سینا تلاش میكنند .
دانش آموزان با كمك معلمشان و حمایت مدیر مدرسه در پی تظاهراتهای متعدد و نوشتن نامه های مختلف به مراجع دولتی از جمله صدر اعظم آلمان پنجشنبه شب مراسمی را با حضور والدین شاگردان مدرسه و افراد دیگر برگزار كردند. در ابتدا یكی از شاگردان گزارش جامعی از فعالیتهایشان داد و با نشان دادن عكسهایی از اعدام ها در ایران و همچنین شرح سرگذشت سینا حاضرین را در این مراسم تحت تاثیر قرار دادند. سخنرانان این مراسم ٥ نفر از دانش آموزان٬ نازنین برومند از طرف كمیته علیه اعدام٬ مسعود بهرازنیا به عنوان وكیل و آقای زینكنشت از طرف امنستی بودند.
همه سخنرانان این اقدام دانش آموزان را اقدامی نادر و بسیار قابل تحسین و نمونه ارزیابی كردند. دانش آموزان نیز در انتهای مراسم اعلام كردند كه كار آنها هنوز پایان نیافته است و آنها همچنان برای نجات سینا و علیه حكم اعدام تلاش خواهند كرد .
این نمونه ای از بی مرز بودن انسانیت و حقوق انسانی و همبستگی بین المللی است كه باید نمونه ای برای همه انسانها باشد دانش آموزان ٢٨ نوامبر تظاهرات دیگری را در مقابل كنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ تدارك دیده اند.
در این مراسم حدودا ٧٠ تا ٨٠ نفر شركت داشتند.

Share/Save/Bookmark

more from SCE Campaign
 
jamshid

Re: jomhiriye fesaad va adam koshi...

by jamshid on

Dorood bar danesh amoozane va danesh jooyaane mobarez. Every act and every word counts...