استقبال از رئیس جمهور ترکیه در تبریز و عکس العمل ها به آن


Share/Save/Bookmark

 استقبال از رئیس جمهور ترکیه در تبریز و عکس العمل ها به آن
by Savalan
19-Feb-2011
 

حسین کرامت

خبر اينست که رئيس جمهور ترکيه در جريان يک بازديد دو سه روزه از ايران به تهران و اصفهان و تبريز سفر کرده است. در تبريز در مقابل درخواست وي براي رفتن به بازار تبريز، مقامات دولتي مسائل امنيتي را بهانه کرده و سر و ته بازديد وي را با ديدار از موزء مشروطيت و ناهار استانداري سرهم آورده اند. در موقع عبور ماشين حامل رئيس جمهور ترکيه از خياباني در تبريز، مردم متوجه وي شده و شروع به ابراز دوستي کرده و شعار آذربايجان- ترکيه سر داده و سپس به اعتراض، شعار محوري حرکات ملي در آذربايجان يعني تورک ديلينده مدرسه را فرياد کرده اند. در اين اتفاق يک چيز بديهي و نرمال و يک چيز معني دار وجود دارد که ميخواهم به اختصار به اين دو اشاره کنم و سپس به عکس العمل محافل ضد ترک در ايران نسبت به اين اتفاق به پردازم.

آن چيز نرمال و طبيعي اينست که رئيس جمهور کشوري که همسايه آذربايجانيها است، داراي فرهنگ و زبان مشترکي با آنها است و از نظر اقتصادي و سياسي نيز خود را با موفقيت از دوره خلفاي عثماني کنده و همرديف کشورهاي متمدن اروپا و آمريکا قرار داده است، مورد استقبال تبريزي ها قرار گرفته و با مهر و محبت آنها مواجه شده و مردم به دوستي آذربايجانيها و ترکيه ايها شعار داده اند. چيز غريبي دراين نيست. مثل اينکه آقاي طالباني به سنندج برود و مردم در آنجا با ديدن وي ابراز احساسات کنند. اگر نکنند عجيب است.

اما نکته جالب و تامل بر انگيز در اینجا شعار "تورک ديلينده مدرسه" است که ظاهرا ربطي به رئيس جمهور ترکيه ندارد اما در اصل خطاب به ايشان است تا وي چشم هاي خود را به سرکوب فرهنگي آذربايجانيها در ايران نبندد و با طرح اين موضوع در مذاکرات خود با مقامات ايراني، آنها را تحت فشار بگذارد. اين شعار در مقام مقايسه ميتواند شبيه اين باشد که مردم تهران در جريان بازديد يک مقام اروپائي که با جمهوري اسلامي روابط ديپلماتيک دارد، ناگهان شعار آزادي زندانيان سياسي را سر دهند. اين شعاردهي نشان از موقعيت سنجي و ذهن خلاق شعار دهندگان دارد و قابل تقدير است.

اما در مورد عکس العمل هاي هيستريک مدافعان سيستم نژاد پرستانه در ايران نيز چند نکته گفتني است.

اول اينکه براي من قابل هضم نيست که اين حضرات به چه حقي به خودشان اجازه ميدهند که براي مردم آذربايجان تعيين تکليف کنند که چه کسي را دوست داشته باشند و از چه کسي متنفر باشند. اگر اين حضرات از ترک و عرب بيزارند بروند خودشان را درمان کنند. اگر جمعي از آذربايجانيها- در گذشته بيشتر و در حال حاضر خيلي معدود- از هويت ترک خود شرمگين هستند بروند احساس خود کم بيني خودشان را درمان کنند. اگر جمعي از حضرات طرفدار سيستم راسيسم در ايران، ميخواهند همه ترک ها را آسيميله کنند اين مشکل آنهاست که ديگر نميتوانند. با اين ننه من غريبم هاي مدل آخوندي کسي در آذربايجان ديگر فريب نميخورد.

من وقتي مقاله ای تحت عنوان " استقبال پان ترکهای تبریزاز رئیس جمهور ترکیه و بی تفاوتی آنها نسبت به قتل عام برادرانشان در خیابانهای تهران" را در ايران گلوبال ميخواندم و سپس وقتي کامنتهاي سايت بالاترين را در ذيل مطلبي در اين ارتباط مرور ميکردم واقعا اين احساسم تقويت شد که اين حضرات به اصطلاح سبز چه قدر از مرحله و واقعيت عيني جامعه در ايران بخصوص آذربايجان بي خبر هستند. در عين حال که خودشان از اينترنت و ماهواره و فيس بوک استفاده ميکنند، درک نميکنند که اين وسائل در اختيار بقيه هم هست. منتها آذربايجانيها به جاي ماهواره هاي لس انجلسي "هخا" و "ما بيشماريم" و "آريامهر" و "سبز" و سايتهائي مثل بالاترين، به کانال هاي ترکيه و آذربايجان و سايت هاي ترکي توجه دارند و اين ها را همراه و الگوي خود ميدانند.

دوم اینکه اين حضرات ضد ترک آنقدر از مرحله پرتند که درک نميکنند که وقتي در ارتباط با يک عمل مشترک نيز ميخواهند توقعي داشته باشند، نبايستي از موضع تحقير و حکم ، امريه صادر کنند. کسي که ميگويد " واقعا آدم باید بی غیرت باشد که برادرانش را در شهرهای دیگر ایران بکشند آنوقت گلویش را برای رئیس جمهور اسلامگرای ترکیه جر بدهد” مسلم است که درکش از برادر بودن و هموطن بودن چيست. اصلا از خودش نميپرسد که اين برادرانش آيا فقط در شهرهاي ديگر است که کشته ميشوند يا در آذربايجان هم هست. آيا علقه برادري يک طرفه است و يا يک برادر مکلف است که هميشه چشم بسته امر و نهي برادر ديگر را گوش کند و سر آخر حق حرف زدن هم نداشته باشد که هيچ بلکه تو سرش هم بزنند و حق حيات برايش قائل نباشند.

از آن گذشته به چه دليل اين توقع است که همگان بايستي موظف باشند که مسير مبارزه عليه ديکتاتوري را در خط اين حضرات دنبال کنند. مثلا اگر انها يکروز گفتند که برويم نماز جمعه رفسنجاني، لابد همه بايد اطاعت کنند. يکروز گفتند در پشت بام ها آلله اکبر بگوئيد بايستي همه بگويند چشم. يک روز بگويند نسل ما نسل آرياست، ترک ها هم بگويند باش اوسته. يک روز بگويند همه زير لباس هايشان سبز بپوشند و بروند تظاهرات دولتي و در آنجا لباس هايشان را در آورند و بگويند يا حسين مير حسين همه بايد اين کار را بکنند. اگر الان هم براي خودشان راه پيمائي گذاشته اند، آذربايجاني ها هم بايد شال و کلاه کنند و بروند دنبال اينها. از خودشان سوال نميکنند که مردم آذربايجان به چه دليل بايد پشت سر امثال موسوي و رفسنجاني و سازگارا و پسر شاه راه بيافتند؟ آيا دشمني اينها با آذربايجان فراموش شده است؟

بعضی خوش خیال ها البته خيلي که هنر کنند ميگويند بيائيد اول حکومت جمهوري اسلامي را بر اندازيم تا بعد همگان به حقوقشان ميرسند. اينکه اين حقوق چيست البته جائي گفته نميشود اما از فحواي کلام اينها ميشود به نحوه تفکرشان در مورد ترکها و حقوقي که قراراست براي آنها کنار گذاشته شود پي برد. من دو نمونه از تفکر اينها در مورد حقوق ترک ها را از سايت بالاترين در اينجا مياورم تا خودشان دوباره بخوانند به ببينند ساده کيست!

( تمامی سایتهای پان ترکها از طرف وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی اداره می گردند و این همان ترفند قدیمی ” تفرقه بینداز و حکومت کن ” می باشد که به خوبی از طرف جمهوری اسلامی اجرا می گردد و متاسفانه ما ترکها که به سادگی مشهور هستیم ، به راحتی احساساتی شده و فریب این کثیفان اطلاعاتی را خورده ایم ).

اينکه اين کامنت بالا را واقعا يک آذربايجاني گفته يا مثل جريان شهيد دزدي جمهوري اسلامي، اين کامنت گذار نيز بنام يک ترک آمده و آذربايجانيها را مشهور به سادگي (همان مضومن جوک هاي ترکي) خوانده نشان ميدهد که اينها در چه محدوده بسته فکري سير ميکنند و افق فکريشان تا کجا سير ميکند. . حالا که سادگي آذربايجانيها را مطرح کردند، در ارتباط با حقوق ملي ترکها، تکليف نهائي را خيلي روشن و ساده به اين صورت دريک کامنت ديگر ميبينيم( جریان دروغگو و موذی و مکار پانترکیسم به رهبری وطنفروشانی امثال براهنی و عقده ای های ساکن آران و شروان در طی چند روز گذشته به صورت مرموزی مجدد شروع به هیاهو و ماهیگیری کرده. دولت های ایران همیشه باید با این عناصر ضد ملی و دشمن تمامیت ارضی کشور شدیدترین برخوردها را داشته باشند. من حتی موافق حذف فیزیکی این دشمنان ملت هستم. از بین بردن چهار تا وطنفروش دشمن ملت ایران بسیار عاقلانه تر است تا اینکه بعدا از مسامحه با این دشمنان ایران ابراز پشیمانی کنیم ).

با اين تفکرات در مورد “سادگي” ترک ها و تعين تکليف حذف فيزيکي اين “دشمنان ملت” است که ميتوانيم خط جدا و مستقل حرکت هاي سياسي در آذربايجان را درک کنيم.

ترک ها به مدعيان سبز ميگويند اولا بيائيد مرض نژاد پرستی و نفرت را در خود کنار بگذاريد. به ديگر مليت ها احترم بگذاريد. حق و حقوق مساوي براي آنان قائل باشيد، آنرا با صراحت در برنامه سياسي خود و در عمل خود نشان بدهيد و سپس توقع کار مشترک داشته باشيد. و دوم اينکه تازه در اين مرحله هم بجاي سر خود کار کردن، بايستي همراه با نمايندگان آن ملتهائي که توقع همياري از آنها داريد برنامه مشترک طرح و اجرا کنيد.

در مورد ماهيت جنبش سبز و عناصر خط دهنده و رهبري آن حرف و حديث فراواني ميشود گفت. اما در اينجا يک نکته را ميخواهم بخصوص تذکر دهم که سياست راسيستي و انحصار طلب عام رهبري جنبش در مورد حقوق مليت هاي غير فارس، بيشترين ضربه را در مرحله اول به آن نسل جوان انقلابي پرشور سبز پوش در صحنه ميزند که با عشق به آزادي و دموکراسي جان خود را در دست گرفته و در مقابل پليد ترين حکومت دوران ها ايستاده اند و نميدانند که سياست ها و خط رهبري اين جنبش از جناح اصلاح طلب اش گرفته تا غير اصلاح طلب آن با انکار مرض مزمن راسيسم در درون خود و اصرار بر ادامه سياست هاي ضد دموکراتيک ملي، به تفرقه در ميان مردم ايران دامن ميزند و در نهايت، رنج و خون جوانان در صحنه را به هدر ميدهد.


Share/Save/Bookmark

more from Savalan
 
zuruz

AGENT SAVALAN: YOU NEED TO SHUT THE F++K UP ONCE FOR ALL

by zuruz on

SAVALAN YOU NEED TO SHUT THE F++K UP ONCE FOR ALL AND LEAVE IRANIAN.COM ALONE!

Stop spreading your religious, linguistics, ethnics and cultural hatred among Iranians: Azeri, Kurd, Bluch, Lur, Fars, Arab and other ethnic groups who have been the building blocks of Iran for thousands of years will remain Iranians foreign mercenaries like you can not change and fool them. They are more educated than you idiot. You are a long time mercenary for puppet republic of Azerbaijan and Turkish intelligence services and probably getting paid from other colonialism intelligence services worldwide to publish your idiot anti Iranians blogs and spread hate Iranians. If you don’t like the unpopular Iranian Islamic regime go like a man and fight them in the streets like many other  brave Iranians are doing either you get killed or kill some of them. You are spreading hatred and division among Iranians who love this great ancient homeland and will die for her. You need to find another publication to advertise your ill opinions don’t use Iranian. Com which is promoting a united Iran and it is only for Iranian people who love their homeland Iran not an inch less worldwide not traitors like you. You have no room for your evil purposes assisting foreign enemies who are after their own interest and their master’s interest regarding Iran wealth and rich cultural heritage to further more divide Iran as they did before. All Azeri people are proud Iranians and love their homeland regardless of dictator Islamic regime and soon republic puppet of Azerbaijan will be reunited with her homeland and their brothers/sisters. No matter how much agent savalan gives them ill advices.

LONG LIVE UNITED IRANIANS/PERSIANS  DEATH TO DICTATORS WORLDWIDE  DEATH TO ANTI IRAN AGENTS 


Amir Sahameddin Ghiassi

با آرزوی اتحاد همه ملتهای خاورمیانه و همبستګی همه مردم خاورمیانه

Amir Sahameddin Ghiassi


   حمله مغولان هم که معرف حضورتان هست که با کشتن مردان زنان را اسیر کردند و همان رفتار عربان را داشتند و بدین ترتیب باز هم  مردم امپراتوری
پارس با مغولان مخلوط و درهم ګردیدند.  مردان فلات ایران دوشیزګان زیبای مغول را به زنی ګرفتند و زنان ایران هم بناچار و یا باچاره همسران مردان مغول شدند و نسلی بوجود آمد که خون مغولی در آن جریان داشت   پادشاهان معروف مغولی یا نیمه مغول  که حتی تا هند هم پیش رفتند و همسران آنان ایرانی بودند.   در باره برادران آذری هم همین نظریه است  کسانی مثل احمد کسروی و سایر دانشمندان آذری مثل دکتر شفق نظریه های داشتند ولی بهر حال آنان هم جزیی از همین درهمی های ملی و قومی هستند  و بدین ترتیب ملتهای ما همه با هم خویشاوند هستند و بایست اتحاد را نګه داریم و نګذاریم که بین ما تفرقه های ملی  مذهبی و یا زبانی بیاندازند   به همین ولایات متحده آمریکا نګاه کنید که از صدها فرقه ملت و قوم و نژاد ترکیب شده است ولی همه با هم متحد هستند و مشګلات خودرا با سخن نه با کشت کشتار امروزه حل میکنند.  خاور میانه هم ماوای ملتهایی ګوناګون است که همه بنوعی با هم درهم ومخلوط شده اند    اسلام هم بایست همان اسلام حافظ  سعدی و مولوی باشد  نه آن اسلامی که به رنګ و بوی سیاسی و تزویر و دروغ آلوده شده است   با امید اینکه رهبران خاورمیانه هم از خواب خرګوشی بلند شوند و خود مردم خود و خانواده خودرا قربانی زیاده طلبی ها تمامیت خواهی  ها تعصب ها و دزدی ها وفساد ها نکنند.  دلسوز مردمان خود باشند و از قتل غارت پرهیز کنند که اګر به تاریخ نګاه کنند ملاحظه خواهند کرد که قتل غارت  دزدی و فساد راهی نکوهیده است و درآخر کار خودشان هم قربانی همین فسادها دزدیها و تمامیت طلبی ها خواهند شد.  با امید اینکه رهبران دنیای سوم و خاور میانه بر سر عقل بیایند وبرای مردم و یا خدا کار نکنند نه برای جیبهای ګشادشان و ثروت اندوزی در بانکهای بقول خودشان کافرستانها   از حقه بازی دروغ و فساد کناره بګیرند و دلسوز مردمان  جوانان  کشورهای خودشان باشند  تا هم خود در امان باشند و هم مردم کشورهایشان و بار دیګر پای امپریالیست ها کمونیست ها  دغلکاران متظاهر به مذهب را بروی کشورها  و منابع آن باز نکنند   امیراتور بحرین باید بداند که ظلم پابرجا نیست و حق مردم را بلعیدن به عنوان امپراتور یک جزیره کاری انسانی نمی باشد  همچنین سایر شیوخ عرب  که با دست اندازی بر ثروت مردمان محروم خود برای خود کاخهای تلایی و برجهای عاج ساخته اند و در آغوش مه پیکرانی از هم دنیا دست چین شده در حرامسراهایی هزار یکشبی اسیر شده اند بدانند که سرنوشی شاید بسیار شوم در انتظارشان کمین کرده است. 


Kill Mouse Traps

copy-and-paste blog

by Kill Mouse Traps on

 

 

"Copy/paste

by admin on

Please do not copy/paste articles from other websites in your blog. Next time they will be removed.

Blogs are reserved for original content -- your own views and writings.

Thank you for understanding"


SamSamIIII

ده ديگه راديکالش کردی عمو صلوات

SamSamIIII


 


پيش از اين به سرور گرامي صلوات گفتم که تنها درمان ,ايرانی کياني و سه زبانی ست. پارسي-فارسي-اذری ولی داری راديکالش ميکنی و ناسزاگويی به فرهنگ ماد-پارسی من-ما راه انداختي (و بچه خر نکن و خلق خلق راه ننداز, کردها و بلوچ وارياسيون تبار ايراني از خودمونند و  ).

 اينم دکلمۀ اهنگی از ياشار دوغول خواننده سرشناس پان ترکستان در پاسخ نژاد پرستی جناب صلوات:

 


بهر تو گويم من اکنون ,دشمن ايران زمين
اشکارا سام نشانی ميدهد تا لشکر دشمن ببين
من به رندی نام ايران را بقربانش روم
ول به پنهان ناسزا من بهر ان کورش دهم
من بباشم بچه ملا ,نام من سيد کذا
جد من درس خوارج خوانده در کرب و بلا
من به صد جد تخمم از قادص بود
دشمن کورش و دارا و اهورا پرس بود
من برايم فرق نيست مابين ايران و عراق
من بخوانم هر دو را امت ز واحد زير طاق
من اگر راهی شود ,اين نام را کرده دمر
برگزينم از برش نامی ز جدم ول عمر
من توانم بود پان ترکيست ,نام من قربان يوقول
جد من تخمک ز گرگان باشد و ايل مغول
من خوشم نايد که گويی جدم از ايران بود
از تبار اذر و اران و مهرافروز دين پاکان بود
کينه ای دارم فراوان بهر تاريخ کيان
بهر ان کورش و دارا و هر که بودش مهربان
من که تاريخم بباشد از نخست لخت و بری
پس کنم لوده چو فرهنگ اريايی و دری و پهلوی
کز ندارم کورشی کز نام او عيسی شنيد
ول ندارم من يه زرتشت کز که يونانی بديد
پس بشورم من ز نفرت بهر ان نام کهن
من بسازم من در اوردی يه تاريخی بره ان ترکمن
گر که دانم بابکان باشد ز بن ايرانيان
من دروغی گويم و بستم به نامش گرگکان
يا که شايد من بباشم امتی
نام من باشد يدالله يا غلام يا نعمتی
من ندانم اشکارا جد و آوادم کيه
آن زبان پيشينه و فرهنگ و دودمانم چيه
من فقط دانم که يادم داده اند از بچگی
گل بريزم بر سرم ,سينه زنم لبيک گويم جملگی
من امام غيب را کردم خودش پيغمبری
من بجايه ايزدان پرستش کنم حور و ضريح
چون نخواندم و ندانم بهر ايرانش ز جم
من چو بوزينه بخندم بهر پارسی گويش ال عجم
يا که شايد من بباشم يک چريک قربان علين
استالينيست خر سبيل کيسه کش رفيق لنين
من ادايه اينتلکت آرم که نام دوستم باشد فيدل
خاءنم من که دهم ان ميهنم به روسيه با جون و دل
من برايم ياد ان فرهنگ ايران همچو يک مشکل بود
چون گ ه ی نيستم خودم ,ايرانييت پشکل بود
يا که باشد نام من يک جاهدی مسعود نام
مريم و صغرا کنم خر و بيندازم به دام
من زنان صيغه کنم مغنع ببندم بر سرش
با سيا بازی بگويم من نباشم شيخکش
من بيارم لشگرم ان پرچم شير و کذا
گر که سی سال پيش کردم بهر تخ جمشيد و کورش ناسزا
پس بگويد بهر تو سام ,چامهٌ ان پير طوس
پند دادت يک هزار سالی گذشته چون ز دوست
کز ز اميزش ز تازی و ز ترکان و فروس
آيدت ايلی چو سان يک خر خروس
که نباشد او ز تازی يا ز ترکان يا فروس
او زند جفتک و قو قوولی کند همچون خروس


سام سام

 

Path of Kiaan Resurrection of True Iran Hoisting Drafshe Kaviaan //iranianidentity.blogspot.com //www.youtube.com/user/samsamsia


Afshin Ehx

Thank You Savalan for the Blog

by Afshin Ehx on

Many in the green movement suffer from Aryan-Persian superiority complex. Their attitudes toward other nationalities/ethnicities—within and outside of Iran—range anywhere from contemptuous to downright racist.

The green movement does not seem to have any clear strategy or platform. Nor does it enjoy a broad base of mass support. (Most of its supporters are westernized/modern middle-classes in 3-4 large cities, and almost exclusively in Tehran.) The best it can do, it seems, is to weaken IRI. And if it succeeds in this, and once the central government is sufficiently weakened, then we will witness the territorial disintegration of Iran.

Arabs in Khuzestan, Blochies in the southeast, and Kurds in the west will want to become independent. If Kurdish separationist movement takes off, then our Aryans-Persians will also witness the rise of Azeri nationalism. And when that moment comes, they should not be surprised to learn that Azeris also want to break away. …

After long years of bloody ethnic wars, our Aryans-Persians then can have the deserts in central Iran as their country, and re-establish an Aryan-Persian dynasty. They can also declare Zoroastrianism as their official religion. They can even choose to have Takht e Jamshied as their capital. And live happily ever after with their beliefs that they are the superior race, and that they have invented the civilization—and all other craps that they make up in order to hide their inferiority complex over the facts that they were beaten by Arabs some 1400 years ago, and that the overwhelming majority of dynasties that have ruled them for the last 14 centuries have been non-Persians. May God have mercy on our Aryans-Persians!

Yaashaasin Azerbaijan!

Orumiyeh-Balasi