حمله وحشیانه دولت عراق به اردوگاه اشرف غیبت دوباره رجوی


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
28-Jul-2009
 

یگانهای ارتش و پلیس عراق ،در یک حمله وحشیانه به ارودگاه اشرف ،در استان دیالی عراق در یک نقض جدی و آشکار حقوق بشری ، دهها تن از اعضای مجاهدین را زخمی کردند.صحنه های دلخراش مجروحین و وفریاد الله اکبر و یا حسین ، دل ها را به درد می آورد .دولت عراق بایستی هر چه سریعتر به بیرون درهای قرارگاه اشرف بازگرددو اجازه ورود پزشکان و دارو را برای مداوای مجروحان بدهد.دولت عراق مسول حفظ جان تمامی افراد مستقر در اشرف هست .

فعالان حقوق بشری باید در این مورد موضع بگیرند صرف نظر از اینکه مجاهدین و رهبری آن مسعود رجوی ، بی تردید در بوجود امدن چنین شرایطی سهم بسزائی داشته است ولی این دلیلی برای نقض حقوق بشر افراد مستقر در اشرف توسط دولت عراق نخواهد بود . علیرغم اینکه حقوق افراد مستقر در اشرف سالهاست که توسط رهبری سازمان مجاهدین در مواردی نظیر سانسور خبری و عدم اجازه تبادل اطلاعات و ملاقات با خانواده ، تهدید و دستگیری و شکنجه مخالفان ، بطور مستمر نقض می شده است .

مسعود رجوی در حالی این افراد را در برابر نیروهای مسلح عراقی تنها گذاشته است که با تحلیل های غیر واقعی تمامی دنیا را مدافع خود معرفی می کرد . مریم رجوی می گوید تنها 3 میلیون نفردر انتخابات شرکت کردند ولی تنها 3 میلیون در تهران برای رایشان در ممنوعیت بیرون می آیند. یعنی حضور نداشتن د ر صحنه هست . در تظاهرات مردم ایران ، علیرغم ادعاها و تبلیغات بی پایه سالهای اخیر ،هیچ نشانه ا ی از حمایت از این جریان در بین مردم در داخل و خارج کشور دیده نشده است . به همین دلیل ،امریکا هم حاضر نیست که روی این جریان شرط ببندد وقتی می تواند با هزینه ها ی کمتر د ر داخل کشور یار داشته باشد و سرمایه گذاری مطمئن تری بکند .

چرا رهبری مجاهدین از شکست ها و سیاست های غلط خود درس نمی گیرد . زمانی که مجاهدین دست بالا داشتند ، به آمریکا تسلیم شدند و خلع سلاح شدند ، می توانستند با تغییر تاکتیک و خروج از عراق ، فشار سیاسی جهانی بر جمهوری اسلامی وارد کنند .اکنون که بدلیل توهم و سیاست های غلط رهبری ، هیچ برگی در دست ندارند با دست خالی فریادهای کمک و یا حسین سر می دهند. این بلائی که مسعود رجوی بر سر مجاهدین و هواداران خود آورد ، هیچ دشمنی با آنا ن نکرد .

همان زمان که در اشرف از برکناری موفق الربیعی به پایکوبی پرداختند ، گفتم چنین نیست . جمهوری اسلامی قصد دارد تمام توان شما را در گیر حفظ اشرف که باتلاقی بیش نیست بکند ، گوش ندادید .

گفتم ، آمریکا به متحدش ، شاه وفانکرد چگونه به شما وفا می کند ؟ به مردم ایران تکیه کنید نه آمریکا و اسرائیل ، بجای برگشتن به راه مردم ، ما را متهم به مزدور ی کردند .

آن زمان که گفتیم صدام رفتنی است از عراق خارج شوید ، بر طبل جنگ خود کوفتند . براستی این عاشورائی بود که مسعود رجوی ، باردیگر همچون سالهای گذشته غایب بزرگ و البته چند روز دیگر مدعی از افراد که چرا به مریم به حد کافی اعتقاد نداشتید .


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
Farah Rusta

اقای غ

Farah Rusta


آدمکشان جمهوری اسلامی و مزدوران عراقی‌شان نظیر نوری المالکی را باید در هر شرایطی محکوم کرد.


mahmoudg

MKO are no different than the current ruling regime

by mahmoudg on

I dont think the good people of Iran will overthrow this group of blood suckers to replace them with an even more repressive one.  One that has not only the backward Islam as its hall mark but also forced Marxism to replace the one only good thing about Islam and that is the belief in capitalism.  No thanks,  Iranians are fedup with any 'isms' and that includes your terrorist group Mr. and Mrs. Rajavi.  You will be brought to trial in the same court that the Mullahs will be held reponsible for their actions.