هردو وابسته یکی متکی به مردم دیگری به سیاستمداران غربی - تفاوتهای دو اپوزیسیون ایران و لبنان


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
17-Jul-2008
 

 

متاسفانه اتحادیه اروپا جریان رجوی و شورای مقاومت وابسته به دشمنان استقلال مردم ایران را همچنان در لیست تروریستی نگاه داشت.

کاشکی در سیاست هم چراغ جادوئی بود و جنی که آرزوهای مسعود رجوی را بر آورده می کرد و یک دفعه اروپائیان را در وسط مذاکره با جمهوری اسلامی د رمورد توقف غنی سازی اورانیوم وا می داشت که رجوی را از لیست در بیاورند و اسبتداد ولایت مطلقه فقیه آخوندی را سرنگون و استبداد ولایت مطلقه فقیه رجوی کت وشلواری را جایگزین آن می کرد.

 

من د رتعجبم که این نابغه گان سیاسی که خود را عقل کل می دانند در این همه سال اقامت در غرب و لاس زدن و سرو کله زدن با سیاستمداران غربی که دلشان برای هیچ ملتی حتی حوزه انتخابیه خودشان هم نسوخته است چرا چیزی یاد نگرفته اند . چر ا خود را به حماقت می زنند و خود را با حمایت های نمایندگان پارلمان های غربی دلخوش نمی کردند.

در حالی که می دانند سیاست های دولتها با تظاهرات خارجی ها ( بخوانید هواداران و اجاره شده ها ) تدوین نمیشود. اگر این همه نماینده می توانستند کاری بکنند که اول از همه این جماعت بلاتکلیف از نظر ملیتی و هویتی را از لیست تروریستی در می آوردند.

کاشکی بجای اینهمه انرژی که هواداران رجوی که همه شان پا به سن گذاشته و در حسرت دیدار سرزمین مان ایران هر روز شکسته تر شده فیلم های سینمائی هالیودی را که آخریش تام هنکس در فیلم جنگ چارلی ویلسون ، نقش سناتور آمریکائی در افغانستان را بازی می کند می دیدند که متوجه می شدند سیاست چه قدر کثیف و بی پدر ومادر هست .

Tom Hanks Tells Hollywood Whopper in ‘Charlie Wilson’s War’

 

امروز آمریکائی ها اعلام کردند که نفر سوم خود را به جمع مذاکره کنندگان با جلیلی می فرستند این برای اولین مرتبه هست که آمریکائی ها در این مذاکرات شرکت می کنند . همزمان جماعت وابسته به رجوی و رجوی وابسته به سازمان " سیا " و "موساد " را که میلیونها پوند خرج وکیل و دادگاه کرده تا از لیست ترورانگلیس دربیایند ، را در لیست ترور اروپا نگه دارند تا سیاست چماق و حلوا را در مورد جمهوری اسلامی با استفاده ابزاری از عشیره رجوی در حساس ترین دورمذاکرات هسته ای را اجرا کرده باشند .

تفاوت رجوی و حسن نصرالله

این در حالی است که انگلیس حزب الله را در لیست ترور قرارد اد ولی بدلیل پایگاه مردمی حزب الله د رلبنان و هوشیاری سیاسی حسن نصرالله که بر خلاف رجوی که نوکر صدام حسین بود ؛ یک وابسته مالی نیست بلکه متحد استراتژیک جمهوری اسلامی هست

امروز روز بازگشت 5 زندانی لبنانی و فلسطینی به لبنان بود . بازگشت سمیر قنطار چریک کمونیستی که 30 سال در زندان اسرائیل بخاطر عملیاتی که علیه اسرائیلی ها داخل خاک اسرائیل انجام داده بود و متاسفانه دختر 4 ساله ای را هم همراه پلیس ها کشته بود یک شکست سیاسی برای اسرایئل و یک پیروزی برای حزب الله و حسن نصرااله بود . تمامی منابع رژیم اسرائیل هم به این نکته اعترا ف کردند .

وقتی سخنرانی را نگاه می کردم . سمیر قنطار را در حالیکه لباس نظامی بتن داشت و شال زرد رنگ حزب اله را بر گردن داشت و با حرارت سخنرانی می کردو ئ به 540 سال زندان محکوم شده بود ویک زندانبان به وی گفته بود هیچ گاه از این زندان زنده بیرون نخواهد رفت. در حالیکه پرچم های حزب کمونیست لبنان همراه با پرچم های حزب اله در میان هزاران لبنانی که برای استقبال از این زندانیان که به عنوان قهرمان نامیده می شدند موج می زد. سمیر قنطار بدون هیچ سیاسی کاری آزادی خود را مدیون حزب الله و حسن نصرالله دانست و آز انان تشکرکرد . قنطار با حرارت سخن می گفت و خواهان وحدت ملی برا ی آزاد سازی فلسطین شد .

یاد سخنرانی مسعود رجوی در امجدیه افتادم و آرزوهای نسل جوان را که رجوی با غلطیدن به سیاست بازی و انتقام گیری شخصی از خمینی بر باد داد. نه تنها آروزها را که هزاران نو جوان را که بخاطر حمایت از یک رهبر نالایق و بزدل که سربزنگاه های تاریخی مانند شاه فرار را بر قرارترجیح مید اد ، به کشتن داد تا خود مدعی رهبری انقلاب شود .

براستی ایا حزب الله و حسن نصرالله که قدمت تشکیلات شان به مجاهدین نمی رسد و حریفشان( اسرائیل ) هم که

ا زنظر نظامی –امنیتی و سیاسی بسیار قدرتمند از شاه و خمینی هست درسی برای رجوی و شورای وابسته نمی باشد ؟ چگونه آنها توانستند به چینن موقعیت در لبنان و د رجهان عرب و در دنیا قرار بگیرند اگر قرار بود هر کسی با پول گرفتن از رژیم دیکتاتوری بتواند به موفقیت برسد پس چرا رجوی علیرغم سیل میلیونها دلار پول مردم عراق توسط صدام حسین شکست خورد ؟ حزب الله کمک های مالی جمهوری اسلامی را برای بخشی از مردم لبنان مدارس – بیمارستا ن و سرویس های خدماتی ساخت و رجوی پولهای صدام و شیوخ عرب را خرج سناتور ها و پارلمانترهای غرب کرد که وی را برسمیت بشناسند. رجوی فراموش کرده است محمد رضا شاه در حالی که تمام عیار از طرف آمریکا و غرب حمایت میشد بدلیل عدم اعتماد به مردم ایران و تکیه برمردم ایران ، مجبور به ترک کشورشد .

پس چگونه رجوی وشورای مزدبگیر رجوی چشم به کرم آمریکا و اسرائیل دارند که راه را برایشان برای ورود به ایران از طریق جنگ سوم در خاورمیانه بازکنند. ؟

حزب الله در حالی که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد ولی وقتی منافع مردم لبنان و مقاومت و تشکیلات آنها در میان است با دشمنان خودهم مذاکره می کند و بر سر آنها چانه هم می زند. همین آزادی گروگانهاو بازگشت جنازه ها از 2 سال پیش آغاز شده بود و به جنگ 33 روزه منتهی شد که به شکست اسرائیل انجامید . در حالی که رجوی با طرح کودکانه و احمقانه خود بنام فروغ جاویدان در سال 1367 عملا بهانه را برای قتل عام زندانیان سیاسی که عمدتا هوادران مجاهدین بودند را به کشتن داد.

برای رجوی افراد تا آنجا مهم هستند که زنده نباشند و یک شهید به رودخانه شهدای رجوی ( بخوانید مرده خواری سیاسی ) بپیوندند و سهم وی را از قدرت بیشتر کنند .

حزب الله از شیوه ها ی سیاسی برای سرنگون کردن دولت مورد حمایت آمریکا – فواد سینیوره - استفاده کرد و دو سال تلاش کرد ولی تنها یک روز از اسحه استفاده کرد وتمامی مواضع را به ارتش لبنان واگذار کرد و عملا راه جنگ داخلی را که خواست اسرائیل بود بست . در حالیکه رجوی از سر غرور وارد 30 خرداد شد و رسما رژیم را به جنگ مسلحانه تهدید کرد و تشکیلات سازمان را بدون اینکه ارزیابی صحیحی از توازن قدرت داشته باشد به قتلگاه برد .

چیزی که رجوی نمی فهمد . البته حق هم دارد که نفهمدزیرا بر عکس نصراله که اسرائیل رسما گفته است وی را ترور خواهد کرد از سال 1359 به این طرف هرگز دربین هیچ تجمع ایرانی ظاهر نشده است . همانگونه که رضا پهلوی می ترسد و به همین دلیل هم اعتباری در بین مردم ندارد

درتمامی مانورها ی نظامی وقتی که رجوی وارد میشد غلاف ها فشنگ نداشت .

در تانک ها که هرروزه روشن و بازدید می شد به بهانه اینکه باطری برای روز عملیات هست از نصب آنها خودداری میشد و تانکها بوسیله هل دادن توسط تانک اول روشن می شد چرا ؟ زیرا بدون باطری امکان شلیک توپ و دیدبانی ممکن نیست . زیرا رجوی هم مانند صدام و دیگر دیکتا تورها به کسی اعتماد نداشت .

رهبر ان همانگونه که باید مراقب امنیت خود باشد باید در بین مردم هم حضور داشته باشد مانند عرفات اگر واقعا باور داشته باشیم که مرگ و زندگی دست خداست . اما چه فایده که رجوی خود را امام زمان می داند و مریم و دیگر اعضا وی را خدا می دانند که مرگ و زندگی آنا ن در دست اوست . آخر چگونه میشود که به مردم گفت شما به خیابان بریزید و رژیم را سرنگون کنید و فرش قرمز پهن کنید تا ما وارد شویم .

اگر خمینی به ایران بر نگشته بود و به بهشت زهرا و قلب جمعیت نرفته بود که نمی توانست رهبری را بدست بگیرد. مردم اگر رهبرشان را در صف اول دیدند بیرون خواهند آمد والا جانشان را به خطر نخواهند انداخت .

آقای رجوی می توانید خمینی را متهم به دزدیدن انقلاب کنید ولی خمینی در 12 بهمن اسلحه ای نداشت و محافظ مسلحی هم نداشت . تو که همیشه بعد از آزادی از زندان هم مسلح بودی و هم چند تا محافظ داشتی پس خجالت بکش . خودت که جانت را دوست داری و قایم شده ای اقلا دست از سر این مردم و جنبش دموکراسی خواهانه مردم ایران بردار.

از سوی دیگر مریم رجوی خواستار تغییر رژیم توسط مردم هست "راه حل سوم یعنی تغییر دمكراتیك توسط مردم و مقاومت ایران "

ایا مریم رجوی نمی فهمد که با حضور مردم در صحنه نه تنها جمهوری اسلامی که بسیاری از رژیم های انحصارطلب هم تغییر خواهند کرد، آنچه را که مریم رجوی خودش را به کوچه علی چپ می زند این است که چگونه ؟ در دنیای غرب و لیبرال دموکراسی زندگی کردن و برگزاری شورای وابستگی در پشت درهای بسته بدون حضور خبرنگاران و ناظران . تغییر شعار ایران رجوی رجوی ایران به شعار

مریم رجوی که امتحان خود را پس داده است و رد شد ه است ؟

رجوی زن و شوهر مهره های سوخته ای بیش نیستید که غربیها برای معامله با جمهوری اسلامی بر علیه منافع مردم ایران از شما حمایت می کنند .

با توجه به تجربه انقلاب و سرنگونی شاه قرار نیست که مرد م از چاله در آمده به چاه بیفتند . آخر شما چه گلی بسر مردم ایران زده اید که توقع دارید مردم از شما حمایت کنند .

درانحصار طلبی – دروغ گوئی – وقاحت – سرسپردگی – وطن فروشی – تهمت و دریدگی ، نقض حقوق بشر شما ده آبادی نگذاشته اید .

 

جمهوری اسلامی دشمن آزادی مردم ایران هست.

ولی شورای وابسته به جریان وابسته رجوی و شما با گذشته نگین و وابستگی تان به بیرحمترین دیکتاتور منطقه و به عنوان بخشی از نیروهای سرکوبگر صدام که به خاک ایران تجاوز کرد و صدها شهر را نابود کرد و شما در کنا ر آنان علیه ایران ایستادید ، هم دشمن آزادی و هم دشمن استقلال مردم ایران هستید .

بقول یک نویسنده عراقی صدام دیکتاتو ر و دشمن آزادی من بهتر از سربازان آمریکائی است که استقلال و هم آزادی من را گرفته اند .

 

به همین دلیل تا انتخابات آزاد در تشکیلات بر گزار نکنید

تا به حقوق بشر احترام نگذارید

و تا خشونت را محکوم نکنید

هیچ جائی در جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران نخواهید داشت .

 

از اولین اصولی که در مجاهدین اولیه یاد گرفتم و مرتب آنرا رجوی جوان در مقابل حکومت تکرا ر می کرد این بود که مردی عادی در جواب عمر(ر) که خلیفه بوده است و خواستار تذکر مردم بوده است که وی را راست کنند می گوید ای عمر (ر) که اگر کج شوی با این شمشیر راستت می کنم. خوشبختانه پس از تجربه تلخ وشکست در تشکیلات مروج خشونت رجوی یاد گرفته ایم که به رجوی بگویم اگر کج شدی ،که سالهاست شده ای با این قلم راستت می کنیم.

www.kanoune-e-bayan.blogspot.com

 

 


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour