تبعیض بیمه در جی تی ای تورنتو


Share/Save/Bookmark

 تبعیض بیمه در جی تی ای تورنتو
by Saead Soltanpour
05-Jul-2012
 

لینک ویدئویی //youtu.be/g-tnpFpVjyc

--لایحه 45 - رفع تبعیض شرکتهای بیمه درتورنتو و حومه ( جی. تی. ای )

مصاحبه با جگمیت سینگ نماینده مجلس انتاریو از حزب ان دی پی

Saeed Soltanpour interview with Jagmet Singh -MPP, NDP- insurance discrimination in G.T.A. ONtario-Canada- rahehehal TV [prog.

آیا می دانید در مناطقی مانند نورث یورک – مارکهام و ریچموند هیل بیشتر از تورنتو بیمه ماشین می پردازید ؟

سعید سلطانپور

روز دوشنبه 25 ژوئن 2012 برای مصاحبه با جکمیت سینگ نماینده مجلس انتاریو از حزب ان دی پی ( منطقه براملی – گور- مالتون ) به کوئینز پارک رفتیم.

Jagmeet Singh-MPP _NDP ( Bramlea-Gore –Malton)

اقای سینگ تلفن کرد که کمی دیرتر خواهد رسید و از این بابت عذر خواهی کرد. اقای سینگ هندی تبار است که در انتاریولیسانس در بیولوژی از دانشگاه وسترن ( لندن –انتاریو ) گرفته است و سپس به مدرسه حقوق رفته است و وکیل جنایی شده است. وی یک فعال کامیونیتی جوان می باشد که در6 اکتبر 2011 برای اولین بار به مجلس راه یافت. وی متولد 1979هست. یکی از ویِژگی های سینگ که می تواند الگوی خوبی برای جوانان ایرانی تبار باشد اقلیت بودن وی – حضور در عرصه سیاسی و رقابت برابر یک هندی تبار دیگر دکتر کلدیب کولار بود که با 2100 رای وی را شکست داد.

سلامت یک کامیونیتی وقتی که هویت خودش را باور داشته باشد درتنوع کاندیداهایشان می باشد زیرا گستردگی تنوعات اقتصادی و سیاسی یک کامیونیتی در نماینده یک حزب خلاصه نمی شود. زیرا خواست های اقشار مختلف کامیونیتی در جامعه کثیر الملتی مانند کانادا را نمی توان برای همیشه در یک حزب و یک نماینده از ان حزب ، خلاصه کرد. رقابت سالم بین کاندیدها باعث افزایش دستاوردهای ان کامیونیتی از دولتها و احزاب خواهد شد.

دز حال حاضر هندی تبارها 4 تا نماینده مجلس استان و یک نماینده مجلس فدرال از انتاریو دارند.

در راهرو مجلس منتظر بودیم که دانش اموان مدارس مختلف برای بازدید از مجلس می امدند. اقای دیو لیو اک-

Dave Levac, MPP (Lib

لباس رسمی سخنگویی راپوشیده بود و به صحن مجلس می رفت که برای عکس گرفتن با دانش اموزان ایستاد بعدش هم گپی با ما که روی نیمکت نشسته بود زد و رفت. در این مدت دوست عکاسمان فرصت کافی برای دیدن تابلوهای بزرگ سخنگوو روسای پارلمان از زمان تاسیس را نگاه می کرد گفت تنها یک عکس سیاه پوست هست بقیه سفید هستند. گفتم چند روز دیگراول جولای است و 145 مین سال تاسیس کنفدراسیون کانادا ، این عکس ها نشان از راه طولانی برای برابری واقعی و مشارکت همه جانبه تردر انتاریو و کانادا برای همه کانادایی ها صرف نظر از رنگ و نژاد ومذهبشان دارد که ان هم نیاز به مشارکت جدی تر و همه جانبه تر ما به عنوان اقلیت قومی در همه حوزه ها ی فرهنگی –اقتصادی – سیاسی و اجتماعی انتاریو و کانادا دارد.

در این میان با اقای رزاریو مارچز نماینده ایتالیایی تبار از منطقه ترینتی – اسپاداینا در مورد لایحه خصوصی وی در مورد حل اختلافات بین صاحبان اپارتمانها و مالکان برجها ( لایحه 45 ) نیز که وقت ملاقات گرفته بودیم گفتگویی انجام داده ایم که هفته اینده منتشر خواهد شد.

با تشکر از خلف نعیمی – تصویر برداری- و جمشید باقرزاده – از بنیاد فروردین که در این مصاحبه ها مرا یاری کردند.

سلطانپور: باتشکر از شما اقای سینگ برای قبول این مصاحبه

سینگ: منهم تشکر می کنم از شما برای گفت و گو با جامعه ایرانی. البته من با جامعه شما آشنا هستم زیرا یکی از دوستانم ایرانی است. من به خوانندگان و بینندگان شما می گویم حالت خوبه ؟

سلطانپور: قبل از آنکه به سوال بیمه بپردازم باید اشاره کنم ایرانیها و هندی ها ارتباط هزارساله ای دارند. ایرانیها و هندی ها د رکنار چینی ها نقش عمده ای در تمدن جهانی داشته اند و امیدوارم که درتمدن کانادا هم نقش داشته باشند.

سبنگ: البته. یک واقعیت است.

سلطانپور: لطفا در مورد لایحه تبعیض بیمه که اثرات مهم مالی بر بسیاری از شهروندان در جی تی ای ( تورنتو و حومه دارد.

سینگ:

مناطقی در جی تی ای هستند که شرکتهای بیمه بر اساس روشهای خودشان نرخ بیمه را تعیین می کنند. بیمه در برخی نقاط 150% نسبت به برخی مناطق تورنتو گرانتر است. نرخ بیمه بر اساس منطقه ای که هستید و درصد تصادفات توسط شرکتهای بیمه تعیین می شود. به عنوان مثال یک راننده 40 سال با تویوتای ار یو اس در محله لارنس پارک 1000 دلار بیمه می پردازد وقتی به نورث یورک و یورک شرقی و یا مارکهام می رود 2400 دلار باید بپردازد. بنظر من این نا عادلانه است. مخصوصا وقتی که همهما همه روزه از اتوبانهای 400 -427 و 401 از شرق به غرب می رویم. کسی از دان تان به می سی ساگا می رود و کسی از می ساساگا به شرق می رود. نرخ بیمه باید بر اساس وضعیت رانندگی باشد و نه بر اساس محله ای که دران زندگی میکنید.

سلطانپور: چقدر امکان تصویب لایحه 45 وجود دارد وقتی لیبرال ها و محافظه کاران بنظر می اید با این لایحه مخالف هستند ؟

سنیگ: من در 7 مارچ این لایحه را تقدیم مجلس کردم. گفتک که این نرخ بیمه در جی تی ای تبعیض آمیز است. 7 ژوئن بحث در مجلس در این مورد انجام شد اعضای ان دی پی از این لایحه حمایت کردند ولی دو حزب لیبرال و محافظه کار از ان حمایت نکردند. بهانه ها یی اوردند که من انها را شنید م. گفتم این لایحه در مورد عا دلانه بودن و یک نرخی برای رانندگان در جی تی ای هست. اگرتبصره ای دارید به ان اضافه کنید و یا انرا تعدیل کنید. حتی می توایند مدل و سال اتوموبیل را هم در قانون بیاورید. امیدوارم که این لایحه د ردور دوم تصویب شود.

سلطانپور: در روزهای اخر انتخابات موضوع مهم بیمه در برامتون مطرح شد ولی متاسفانه زیر هیاهوهای دیگر تبلیغاتی کم رنگ شد. ما در انتاریو بیشتر از کبک و بریتیش کلمبیا پول بیمه ماشین می دهیم. د رحالی که کبکی ها تند تر ازما رانندگی می کنند.

سینگ: ما بالاترین نرخ بیمه را در کانادا می پردازیم. این در حالی است که انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا هست. سیستم بیمه به نفع شرکتهای بیمه طراحی شده است و نه مردم انتاریو. باید قوانین بیمه تغییر کند تا نرخ بیمه اتوموبیل پایین بیاید و عادلانه تر شود.

سلطانپور: دولت لیبرال مک گینتی 2 سال قبل لایحه ای به مجلس برد که مزایای مصدومان تصادف را تا حدزیادی به نفع کمپانی های بیمه کاهش داد این در حالی است که نرخ بیمه در انتاریو افزایش پیدا کرده است فرقی نمی کند چند سال رانندگی کرده اید و تصادفی هم نداشته اید م بیمه هر ساله افزایش پیدا می کند. یعنی هزینه شرکتهای بیمه کاهش یافته ولی درامدهایشان افزایش. بنظر می اید شرکتهای بیمه نفوذ زیادی در لیبرال ها داشته باشند.

سینگ:

اینطوری بنظر می اید که بیمه ها لابی بسیار قوی دارند. وقتی این لایحه را تقدیم کردم فشارزیادی از سوی این لابی برای پس گرفتن این لایحه شد ولی من عقب نشینی نکردم. مردم هم فشارزیادی روی لیبرال ها و محافظه کاران وارد اوردند. شرکتهای بیمه صدای قوی در مجلس دارند در حالی که مردم ندارند.

همانطور که گفتی دو سال قبل مزایای پرداختی از سوی بیمه را به نصف کاهش دادند این یعنی پول کامل برای نیمی از محصول بیمه را پرداخت کنی. شرکتهای بیمه در سال گذشته رکودسود اوری را زده اند ولی بازهم نرخ ها کاهش نیافته است.

سلطانپور: بسیاری از اقلیت ها ی کانادایی در حومه تورنتو زندگی میکنند ودو تا 3 ماشین دارند. قیمت برخی از این ماشین ها از قیمت بیمه سالانه کمتر است ولی برای اینکه به کار و یا درس برسند مجبورند که این هزینه بالارا بپردازند. 5-6 سال پیش بود که دولت دالتون مک گینتی لایحه ای به مجلس برد که به موجب ان نداشتن بیمه از 5 تا 25 هزرا دلار جریمه و زندان دارد. اولین کاری که پلیس می کند بیمه شما را می خواهد. اگر کسی بیمه نداشته باشد عملا بیمه ها از بیمه کردن وی خودداری می کنند یعنی همه راه ها را برراننده تنگ کرده اند.

چه کار می شود کرد تا این لایحه تصویب شود. ؟

سینگ: من با شما موافقم. باید به نمایندگان محله خود ای میل بزنید. تلفن کنید و از انها بخواهید که به این لایحه رای مثبت بدهند. همانطوری که اشاره کردی این نرخ سالانه بیمه حومه تورنتو را بیشتر تحت تاثیر دارد. زیرا دران مناطق سابوی نیست. سیستم اتوبوسرانی مانند تورنتو نیست. دراین مناطق تعداد زیادی از مهاجران با درامدهای کم زندگی می کنند. این تبعیض بیمه برروی زندگی انها تاثیرمنفی دارد.

سلطانپور: دولت مک گینتی در صدد خصوصی سازی بخش هایی است. با توجه به تجربه تلخ همسایه جنوبی مان ( آمریکا ) و اختلاف عمیق اجتماعی ، فکر می کنم 99% کانادایی ها مایل نباشند که راه انها را طی کنیم. حزب ان دی پی می تواند به عنوان یک عامل تعادل اجتماعی عمل کند ؟

سینگ: یک سوال اساسی را به ان پرداختی. کشورهایی که دران صدای مترقی وجود ندارند و یا صدای مردم شنیده نمی شود بی عدالتی زیاد هست و فاصله بین ثروتمندو فقیر عمیق تر می شود. ان دی پی صدای مهاجران – کانادایی ها –سالمندان ودانشجویان بوده است.در یک دولت اقلیت یک فرصت خوبی است که مسائلی رامطرح کنیم که در بعضی ها مواقع هم موفقیت داریم مانند مالیات بر درامدهای بالای 500 هزار دلار و افزایش حقوق کسانی که روی کمک ها ی اجتماعی ( ولفر ) هستند.

سلطانپور: برخی می گویند ان دی پی برای دولت برنامه اقتصادی ندارد ؟

سینگ: این درست نیست. من برایت مثالهای می اورم – ان دی پی در استان مانی توبا برای 4 دوره دولت را دردست دارد و در ان استان تعادل بودجه برقرار است درحالیکه از نظر منابع از انتاریو ضعیف تر است.. در استان نوااسکوشیا هم نخست وزیر ان دی پی است که توانسته است 1سال ونیم زودتر به تعادل بودجه دست بیابد

ان دی پی می تواند از نظر اقتصادی دولت را اداره کند البته با اولویت دادن خواست های مردم

سلطانپور:به عنوان یک اقلیت چگونه بر موانع راهتان با دید مثبت برخورد کردید که در چنین مقامی هستید ؟

چه توصیه ای به اقلیتها منجمله جوانان ایرانی تبار دارید ؟

سینگ: اولین قدم این است که در کامیونیتی فعال باشی – مسائلی را پیگیری کنی که برای همه مهم است. نقاط مشترک بیشترداریم تا نقاط افتراق. اگرایرانی باشی – یا هندو یا پنجابی و یا مسلمان باشی و از هر ملیت دیگری باشی بازهم مواضع مشترک زیادی داریم. تحصیلات خوب – بهداشت خوب – کار خوبو تمرکزبرمسائل اساسی مشترک. برخی سعی می کنند روی نقاط افتراق تمرکزکنند. من به انها می گویم روی نقاط مشترک انرژی بگذارید.

یکی ازقدمهای اول تحصیلات است.من لیسانس را در وسترن گرفته ام و وکالت را درمدرسه آزگود هال گذرانده ام. تحصیلات یک ابزار بسیار قدرتمند است. اگر می خواهید وارد سیاست شوید حتما به تحصیلات عالیه بپردازید.
سلطانپور: یک خطری که کامیونیتی های اقلیت را در یک دمکراسی مانند کانادا تهدید می کند " گتو شدن " آن کامیونیتی است. مثلا هندی ها در برامتون و می سی ساگا – ایرانی ها در ویلودیل و ریچموند هیل – تامیل ها در اسکاربورو- ایتالیایی ها در ود بریج ،نظر شما چیست ؟

سینگ: فکر می کنم یک نقطه قوتی است که کامیونیتی با هم زندگی کنند و به هم کمک کنند. می توانند از نظر اقتصادی به توسعه کسب وکار خرده پا و کوچک کمک کنند به اضافه اینکه مانع زبان کمتر احساس می شود. در مورد تخصص ها هم همین طور است. راحت ترین راه حل برگزاری فستیوال و موزیک در همسایگی و محله ها با شرکت کامیونیتی ها ی دیگر است. اشنایی با فرهنگ های دیگر خیلی مهم است. در کنار هم بودن یک فدرت است ولی بدون معاشرت با دیگر فرهنگها منزوی شدن را در پی خواهد داشت.

سلطانپور: جشنواره بالی ود در تورنتو یک جشنواره موفقی بود که سی بی سی انرا زنده پخش کرد و خیابان فرانت بسته شد. باضافه اینکه فیلم های هندی در بسیاری از کشورها منجمله ایران طرفداران زیادی دارد دوران ما راجند را کاپور بود. پیا می برای جامعه ایران دارید

سینگ: خیلی خوشحالم که با ایرانی تبارها فرصت گفت وگو پیدا کردم. من و دیگر نمایندگان ما همیشه آماده شنیدن خواسته ها و نظرات کامیونیتی شما هست. در ضمن من در اخرین روز های مجلس لایحه98 را تقدیم کرده ام که به موجب ان موسسات مالی نمی توانند بیش از 5% مبلغ حواله پول را به عنوان کارمزد کم کنند. این موسسات در سال گذشته قریب به0 20 میلیون دلار سود داشته اند در حالی که پولهایی که از کانادا برای بستگان خود به دیگر کشورها می فرستند خیلی مهم است.

سلطانپور: ما هم همیشه امادگی داریم که پیامهای سیاستمداران را به جامعه ایرانی منتقل کنیم.

لیست اسامی برخی از نمایندگان مجلس که می توانید برای انها در مورد رای مثبت دادن به لایحه رفع تبعیض بیمه ها تماس بگیرید

1- دیوید زیمر – نماینده ویلودیل – لیبرال – تلفن 4167337878

email:dzimmer.mpp@liberal.ola.org

2- پیتر شرومن - نماینده تورن هیل – محافظه کار - 9057318462

peter.shurman@pc.ola.org

3- رضا مریدی – ریچموند هیل –لیبرال

9058848080

moriid.mpp@liberal.ola.org

4- مایکل چان – مارکهام – لیبرال

4163269326

mchan.mpp@liberal.ola.org

5- فرانک کلیس – ارورا و نیومارکت – محافظه کار

Tel: 905-750-0019

email fklees@frank-klees.on.ca

- ویدنو مصاحبه را پس از انتشار می توانید برروی لینک زیر مشاهده نمایید

www.youtube.com/glassceilingtv

داردوب لاگ فارسی من: //kanoun-e-bayan.blogspot.ca/

لیست هندی کانادایی ها در سیاست

Bharat Agnihotri - Alberta Liberal MLA

فرزند وی با دختر مشاور اوباما ازدواج کرد و اوباما در مراسم عروسی وی در شیکاگوشرکت کرد. Bas Balkissoon – MPP

Jagrup Brar - British Columbia NDP MLA

Gulzar Singh Cheema - Manitoba and British Columbia MLA

Raj Chouhan - British Columbia NDP MLA

Herb Dhaliwal - Liberal MP and the first Indo-Canadian cabinet minister

Sukh Dhaliwal - Liberal MP

§ Ruby Dhalla - Liberal MP-

§ Vic Dhillon - Ontario Liberal MPP

§ Ujjal Dosanjh - former Premier of British Columbia, the first Indian-Canadian premier, former federal Minister of Health, and current National Defence Critic

§ Raminder Gill - former Ontario Progressive Conservative MPP and federal Conservative candidate

Raminder Gill - former Ontario Progressive Conservative MPP and federal Conservative candidate
Gurmant Grewal - former Conservative MP, half (with Nina, listed below) of the first married couple to serve as MPs in the same session of Parliament
Nina Grewal - Conservative MP, half (with Gurmant) of the first married couple to serve as MPs in the same session of Parliament.

§ Mobina Jaffer – senator

§ Bidhu Jha - Manitoba NDP MLA

§ Kuldip Singh Kular - Ontario Liberal MPP

§ Gurbax Singh Malhi - Liberal MP

§ Amrit Mangat - Ontario Liberal MPP

§ Rob Nijjar - former BC Liberal MLA

§ Raj Pannu - former leader of the Alberta New Democrats, the first Indian-Canadian leader of a political party

§ Devinder Shory - Member of Parliament

§ Moe Sihota - former British Columbia NDP MLA and television host

§ Harinder Takhar - Ontario Liberal MPP and Minister of Transportation

§ Tim Uppal - MP Alberta

§ Murad Velshi - former Ontario Liberal MPP


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour