حمایت مجاهدین و اسرائیل


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
27-Dec-2008
 

نزدیکی بیشتر مجاهدین به اسرائیل د ر راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی است
 

   صرف نظر از اینکه ما تا چه حد با  حماس از نظر ایدئولوژی و برداشت فقهی از اسلام مخالف باشیم ولی از نظر سیاسی آنها در یک انتخابات آزاد به قدرت رسیده اند. دولتهای آمریکا و اسرائیل نیز تلاش زیادی برای سرنگونی این جریان  کرده اند که تاکنون علیرغم محاصره اقتصادی که به قیمت جان صدها کودک

انجامیده است موفق نشده اند

و اگر به دموکراسی باورد اشته باشیم  حق انتخاب مردم را حتی اگر بر خلاف منافع خودشان با شد را می پذیریم و تنها به کار فرهنگی و آگاهی سازی  بسنده می کنیم .  .

البته انتخابات آزاد چیزی است که در فرهنگ لغات   و ادبیات سیاسی و رفتاری

مسعود رجوی سالهاست که حذف شده است  .

 در حالیکه  رجوی از پاسخگوئی به اینکه  بر اساس چه تحلیلی در زمان ریاست جمهوری خاتمی  (که در یک  سیکل بسته استبداد ولایت مطلقه فقیه با رای مردم ایران انتخاب شده بود ) واحدهای  خمپاره اندازی  به تهران اعزام  می کند که منجر به کشته و زخمی شدن غیر نظامیان هم می  شود   و وی  آنرا یک خمپاره اندازی مشروع و انقلابی می داند ولی خمپاره اندازی های نیروهای فلسطینی در سرزمین های اشغالی را نامشروع می خواند .

لازم به تاکیدهست که من معتقدم که هر گونه عملیات  از سوی هر گروه و یا دولتی که باعث ترور افراد غیرنظامی شود تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست .   

سیاست دوگانه رجوی بخوبی چرخش 180 درجه ای مجاهدین در نزدیکی به

اسرائیل را نشان می دهد  د رحالیکه مجاهدین در جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان سکوت کامل پیشی گرفته بودند این بار با توجه به صف بندی های حامیان اصلی مجاهدین ، یعنی اسرائیل و آمریکا ، شجاعت انقلابی بخرج داده اند و تلویحا چراغ سبزبه اسرائیل  برای عملیات داده اند .

 

" خبر سایت مجاهد "

اسراییل در چند روز اخیر نسبت به موشك باران شبه نظامیان حماس به جنوب اسراییل هشدار داده و اعلام كرده بودند كه چنین اقدامهايى قابل تحمل نیست.
یادآوری میشود كه از پایان آتشبس غزه، حماس بیش از 80 موشك به آبادیهای یهودینشین شلیك كرده است " 
 

مجاهدین هیچ اشاره ای به محاصره اقتصادی غزه توسط اسرائیل نمی کنند و در حالیکه رژیم جمهوری اسلامی را متهم به تحدیدات در مورد قرارگاه نظامی اشرف می کنند ووا اسلاما و وا انسانا سر می دهند ولی در مقابل ، همین عمل اسرائیل ، حق را به اسرائیلی ها  می دهند که سرزمین فلسطینی ها را اشغال کرده اند .

متاسفانه رهبری مجاهدین سالهاست که ناف اقتصادی و شریان سیاسی آن به پول بیگانگان گره خورده است و لذا آنها  نمی تواند مستقل برای منافع خودشان بیندیشند چه برسد به  ادعای مسخره  دفاع از منافع مردم ایران که سالهاست علیه آنان مرزبندی جدی کرده اند . به قول زنده یاد شانه چی که  با وجود سن زيادش برای امرار معاش گاهگاهی به آلمان ميرود و در بازارهای دست دوم فروشی آلمان مقداری لباس ميخرد و می‏آورد پاريس می‏فروشد. از او نقل می‏کردند، آن‏زمان که با شورای ملی مقاومت کار می‏کرده، دوستی از او پرسيده که مجاهدها که وضع ماليشان خيلی خوب است، تو چرا با اين همه مشقت برای چندرغاز در اين سن و سال آنقدر به خودت زحمت می‏دهی. از آنها بخواه،کمی به تو پول بدهند تا تو بيشتر به کارهای سياسی برسی و او پاسخ داده بود، "نه، پسر جان، من اين کار را نمی‏کنم. وابستگی اقتصادی، وابستگی سياسی را بدنبال می‏آورد." 

  تجربه مقاومت سیاسی حماس تجربه خوبی برای رجوی هست که تا وقتی رهبری یک جریانی در بین مردم باشد مردم ان سرزمین علیرغم تمامی سختی ها ،  کنار رهبران سیاسی خود حتی اگر با عقاید سیاسی آنها موافق نباشند خواهند ماند . یعنی اگر رجوی هم در ایران مانده بود الان رهبر بلامنازع اپوزویسیون ایران بود که خارجیها برای حمیات از وی سرو دست می شکستند.  

در حالی که در حال حاضر از نظر عدم  محبوبیت بر سر مقام اولی با رهبران جمهوری اسلامی در رقابت فشرده ای هست  

 اسرائیل آنقدر با تضادهای داخلی خود مواجه است  (که تا کنون بدلیل تهدیدهای خارجی از بازشدن  کامل آن ها مانع شده است ) و بنابر این در موقعیتی نیست که بتواند  آرزوی رجوی برای  به قدرت رسیدن در ایران  را براورده کند . کاری که  رجوی  در سالهای بعد از دهه 60 کمک از قدرتهای خارجی  را امتحان کرده و شکست خورده است .  

 

 شعار مجاهدین ، تنها ره رهایئ  راه مجاهدین است  به یک  بن بست و باتلاق  ختم شده است که سود آن به جیب جمهوری اسلامی می ریزد. حمایت مجاهدین از اسرائیل در شرایطی که دولتهای خاورمیانه و آفریقا حاضر نیستند  آشکارا با اسرائیل رابطه برقرار کنند نشان از عدم محبوبیت رژیم نژاد پرست اسرائیل دارد .در چنین شرایطی  حماس  چه سرنگون شود یا بتواند به قدرت ادامه بدهد برنده آن جمهوری اسلامی خواهد بود که در کنار آنها برای منافع سیاسی خود بود ولی مردم غزه و بسیاری از مسلمانان  این را فراموش نخواهند کرد . اعتبار سیاسی آن به جیب روحانیون حاکم بر ایران خواهد رفت .  

مجاهدین از شکست های پی در پی خود درس نمی گیرند و با حمایت اسرائیل  اصرار برادامه اقامت خود به عنوان مهمانان ناخوانده  در  اردوگاه نظامی اشرف دارند در حالیکه  اردوگاه  اشرف  همانند کشتی شیک و مجلل تایتا نیک که بدرستی برای شرایط سخت طراحی نشده بود ، به کوه یخ تکامل و اصول اخلاقی و انسانی خورده است و در حال  غرق  شدن هست  د رحالیکه ناخدای اصلی ان مسعودرجوی نزدیک به 6 سال هست که در کنترل آمریکائی ها هست و حق آشکار شدن و استفاده از عنوان رهبری مجاهدین ر ا ندارد و ناخدای جانشین هم  د رفرانسه سرگر م جشن گرفتن پیروزیهای خود در دادگاههای اروپا هست .

 در حالیکه متوجه نیستند که  همگامی مجاهدین با اسرائیلی ها ، خواست قلبی جمهوری اسلامی  است  زیرا  باعث منزوی شدن  و بی اعتباری هر چه بیشتر مجاهدین در بین مردم ایران و خاورمیانه و جنبش های مترقی جهان خواهند شد .

 ###

فلسطین راه حل نظامی ندارد و باید از راه حل های سیاسی مردمی برای تشکیل دو کشور اسرائیل وفلسطین تلاش کرد . ادامه بحران خواست جمموری اسلامی و اسرائیل هست هر کدام بنوعی سعی در کاهش نفوذ یکدیگردر خاورمیانه دارند و مردم عادی قربانیان این رقابت ها هستند./
با امید تحقق صلح پایدار در منطقه خاورمیانه


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour