نا فرمانی مدنی جامعه بهائی ایران بر علیه حکومت اسلامی

Reza_Fani_Yazdi
by Reza_Fani_Yazdi
24-Apr-2012
 

نا فرمانی مدنی جامعه بهائی ایران بر علیه حکومت اسلامی 

چرا باید از این کمپین حمایت کرد 

حق تحصیل یکی از حقوق اولیه بشری ماست که تحت هیچ شرایطی نمی توان آنرا از کسی گرفت

حق تحصیلات عالیه امروز در بیشتر کشور ها جهان یکی از حقوق برسمیت شناخته شده شهروندان است

چرا مقامات حکومت اسلامی جامعه بهائی ایران را از این حق محروم کرده اند 

عواقب محرومیت از حق تحصیل و تحصیلات عالی چیست 

چگونه می توان یک گروه بزرگ اجتماعی را به حاشیه جامعه راند و کمر به نابودی آنها بست 

محرومیت از حق تحصیل برای جامعه بهائی ایران یکی از شرم آور ترین شیوه های نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است 

ایجاد دانشگاه بهائی ابتکاری بی نظیر و یکی از بهترین اشکال نافرمانی مدنی بر علیه قوانین ظالمانه جمهوری اسلامی ایران بر علیه جامعه بهائی ایرانی است

//www.rezafani.com/index.php?/site/comments/education_under_fire/


Share/Save/Bookmark

more from Reza_Fani_Yazdi
 
alborz

بار هر واژه

alborz


سلام به شما آقای فانی،

ممنونم از توضیحی که دادید چون این کمک می‌کند به تفکیک بین توصیف و نظر شخصی‌ شما از این فعالیت و آنچه مرام پیروان این آئین میباشد.  لغات و واژه‌ها هر کدام باری دارند و از این روست که در انتخاب بین واژه "نافرمانی مدنی" و "پایبند بودن به اصول"، آخری با مرام این آئین همخوانی دارد و اولی‌ ندارد.   در اینکه در تیتر مقاله، اولی‌ تحریک کننده‌تر است شکی نیست ولی‌ نسبتی که به این جامعه میدهد آن نیست که شما مٔد نظرتان بوده و یا توصیفی دقیق از نیت اقدام این جامعه باشد.

باز هم ممنون از توضیحات شما.

ارادتمند،

البرز


Reza_Fani_Yazdi

عمدی به تظاهر در مبارزه نیست

Reza_Fani_Yazdi


با سلام به شما دوست گرامی، ممنونم از کامنت شما ، متوجه منظور شما هستم. بهایی ها تابع مقررات می باشند ولی تا آنجا که من می دانم نباید با اساس دیانت آنها در تناقض باشد ، پس به این معنی هم نیست که هر چه حکومت ها می گویند آنها تابع هستند. منظور من اما از نافرمانی مدنی مضمون حرکت آنها در جهت راه اندازی تشکیلات موازی دانشگاهی است که ضمن اینکه به مقررات ظالمانه نظام گردن نمی نهند در این حال به گونه ای فعال با راه اندازی یک موسسه علمی موازی به مبارزه با این ظلم آشکار می روند و این مهم نیست که رسما اعلام شود که نافرمانی است ، که این یکی  از ویژگی های حرکت دینی آنهاست چرا که عمدی به تظاهر در مبارزه ندارد  با احترام به شما ، رضا  

alborz

نافرمانی مدنی نیست...

alborz


آقای فانی،

حمایت بی‌ دریغ شما در احقاق حقوق شهروندی اقلیت‌های ایران در این و سایر سایتها مشخص و باعث دلگرمی‌ من میباشد، ولی‌ لازم دانستم که نظرم را در مورد توصیف شما از اقدام جامعه بهائی به عنوان یک "نافرمانی مدنی" ابراز کنم.

جامعه بهائی ایران با تمام مهرومیتها، تبعیضات، و مشکلاتی که با آن روبرو بوده، اصولی که به آن پایبند است را در عمل نشان داده.  در نتیجه آن چه به این جامعه نسبت داده میشود را میتوان در محک خصوصیت غیر قابل انکار این جامعه قرار داد.

واژه "نافرمانی" توصیف کننده خصوصیت است متقایر با اصولی که این جامعه خود را به آن پایبند میداند.  حقایق ۳۳ سال گذشته حاکی از این است که این جامعه با جانفشانی پایبند اصول ایمانی‌ خود، که یکی‌ از آنها اصل اطاعت از دولت حاکم بوده میباشد.  انگیزه آنها برای فراهم کردن امکانات تحصیلات عالی‌ برای جوانان خود صرفاً اقدامی برای جبران محرومیت تحصیلی‌ در دانشگاههای مملکت بوده و نه "نافرمانی مدنی".  دائر کردن امکانات تحصیلی‌ غیر رسمی‌ در منازل افراد این جامعه، غیر قانونی‌ نبوده و انگیزه "نافرمانی" را به آن نسبت دادن برچسبیست که خود این جامعه هم پذیرای آن نخواهد بود.

ارادتمند،

البرز


Azarbanoo

This Islamist Filth (IRR/IRI) must be

by Azarbanoo on

removed as soon as possible.  They have done so much crimes against IRANIANS in 33 years which is shameful for IRANIANS not to do anything.