پیام آیت الله رضا پهلوی بمناسبت گرامیداشت روز جهانی زن


Share/Save/Bookmark

پیام آیت الله رضا پهلوی بمناسبت گرامیداشت روز جهانی زن
by Noosh Afarin
04-Mar-2010
 

هم میهنان عزیزم، زنان آزادۀ ایرانی،

هشتــم مـاه مارس، «روز جهانـی زن» را صمیمانــه بـه یکایـک شمـا شــادباش می گویم که در راه رهایی کشور از چنگال  ارتش اقوام ما « سطان علیشاه» دوشا دوش همراه و همرزم مردان کشورم هستید. با نگاه کردن کلیپهای حماسه ساز شما در یوتوب، اشک حسرت از چشمانم سرازیر میشود، و با خود فکر میکنم که چرا از داشتن مادر و خواهرانی چون شما محروم گشته ام. زمانی که شما بانوان کشورم در خیابانها  مورد ضرب و شتم قرار میگرفتید، مادر ژنتیکی من در مطب های دکتران جراح زیبایی سخت مشغول ستیز با پیری بود، و بعد از به اکران در امدن فیلم ان دخت سرزمینم که در گذشته چپی بود، مادرم از دیدن پوست آویزان چانه و گردنش چنان متاثر شد، که چند هفته بعد خود را به  چاقوی جراح سپرد و با تمام شجاعت پوست اویزان خود تحویل ان دکتر جراح داد.

حقوق آزادی بستر مساعدی را به دست می دهد که بذر رشد فکری و بلوغ عقلانی زنان در آن شکوفا می گردد. نه انکه مثل مادر ژنتیکی من که هنوز در سن ٧١ سالگی برای طیاره اختصاصی خود دلتنگ میشود و غصه میخورد که چرا مردم در خیابانهای پاریس و بخصوص شانزه لیزه او را نمیشناسند و برای او هورا نمیکشند. من قول میدهم که با دفاع از نقش والای حقوق آزادی زنان مورد علاقهء خود رسوم زن ستیزِی را برای انها پایان دهم. و در اینجا قسم میخوردم که مادر بی لیاقته نقاشی جمع کن خود را میبخشم و همچنین قول میدهم که با رسیدن به سطلنت، تمام نقاشی و وسایل عتیقهء جمع اوری شدهء او را در یک مناقصه برای چند ماه بفروش بگذارم، تا با بدست آوردن مبلغ هنگفتی از ان، برای تمام مادران شایستهء ستمدیده ای که با فروش کلیهء خود، برای پرداخت هزینهء مداوای فرزند بیمار خود، سلامت خود را به خطر انداختتد، بیمهء سلامتی مجانی تهیه کنم، و دستگیر انان باشم، البته اگر طرفدار من باشند.

متاسفانه حاکمین وقت بجای تعابیر امروزی و آزادیخواهانه از اسلام، مذهب را وسیلۀ ستم بر زنان و خصومت با حقوق برابر آنها قرار داده اند. (البته در مورد تقسیم ارث و وارثت، مشکلی در این رابطه نمیبینم، و در مورد چند همسری مردهای پولدار هم اضافه کنم که با اجازهء زنان آزادهء ایرانی هیچگاه مشکلی بوجود نیامد). نتیجه آنکـه به زنان ایــرانی فامیل درجه یک و دو سه نباید به چشم توده ای اسیر و در بند نگریست، و باید با هر طبقه بطور جدا برخورد کرد.

خداوند نگهدار شما باشد، ما که سرگرم کارهای مهم خود هستیم.


دبیرخانۀ ایت الله سیب زمینی رضا پهلوی
پنجشنبه 13 اسفند 1388
ایت الله رضا پهلوی


Share/Save/Bookmark

more from Noosh Afarin
 
Zal The Legend

دوست داشتم

Zal The Legend


دوست داشتم نویسنده با دوق منظور از تعابیر" آزادیخواهانه" و" امروزی" از مذهب اسلام از طرف رهبران جمهوری اسلامی را کمی بیشر و روشنتر توصیح میداد. تا آنجا که من میدانم پیامبر اسلام یعنی محمد(ص) با داشتن زنان متعدد و ریز و درشت از هشت ساله تا هشتاد ساله هرگز کلامی نگفت در باره اینکه میشود با زمان تعابیر اسلامی را تغییر داد تا حقوق زنان مطابق با مثلا قرن بیست و یکم بشود. نکته جالب دیگر اینکه معلوم نیست چرا این طنز نویس گرامی قسمت عمده ای از حرفهای خود را به حمله شخصی بر علیه شهبانوی سابق ایران یعنی خانم فرح پهلوی اختصاص داده در حالیکه عنوان مطلب ظاهرا برای انتقاد از رضا پهلوی است. باتوجه به اینکه نویسنده ظاهرا یک خانم است این به نظر بسیار غیر عادی میآید که خانمی به خانم دیگر به مناسبت روز جهانی زن بد و بیراه بگوید و مثلا انجام جراحی پلاستیک برای او را به باد مسخره بگیرد (تازه اگر چنین حرفها پایه ای داشته باشد) بهر حال همه قضیه این حمله ها به شخص رضا پهلوی و خانواده اش نشان از تنگی نفس بعضیها دارد که به این شیوه بروز میکند و جای هیچگونه تعجبی هم دارد.تازگی چنین بنظر میرسد که طرفداران دیکتاتوری سلطنتی متحدانی در میان چپهای افراطی و اسلامی های "رنگی" پیدا کرده اند که شرایط حاضر را فرصتی برای عرض اندام وپیشبرد ایدئولوژی های ورشکسته و بی آبرو شده خود تصور میکنند.امروز دیگر نمیشود با یک مشت حرفهای توخالی و بی پایه زیر هر نامی که باشد عقل ملتی را به باد مسخره گرفت.چه رضا پهلوی باشد و چه یک سید "اصلاح طلب" دیگرنمیشود با کنار هم گذاشتن مقداری کلمات و جملات بی سر و ته بی پایه مردم را گول زد.آنچه تا کنون ما در خیابانهای ایران دیده ایم تقاضای "تعابیرآزادیخواهانه و امروزی"از رهبران جمهوری اسلامی نیست که ایران را به کشور صادر کننده "جنس لطیف"به کشورهای عربی خلیج فارس تبدیل کرده اند در حالیکه خودشان باجش را میگیرند و گروهیشان هم ثروتهای میلیاردیشان را (که جز از راه دزدی منابع طبیعی مردم ایران بردست نیامده) با کامیون از ایران خارج میکنند  


hamsade ghadimi

funny pic

by hamsade ghadimi on

it's a funny picture but somehow i feel sorry for rp.  he's been in a witness protection program without having committed a crime, has a lot of money without working, and being treated like royalty without having ruled.  how awkward must that be.

which great poet was who said: "he has nothing to live for but a strong will to be the supreme leader."


amirkabear4u

Dear Jamshid

by amirkabear4u on

Do you really? Love to see it. Maybe your ink is invisible!!

Fairness and Equality in Justice


jamshid

Anonymous Bugger

by jamshid on

Well said!


jamshid

Amirkabir

by jamshid on

Do you engage yourself in a healthy discussion without having to insult others who you do not know? Do you?

Yes, I do. Thanks for asking and having an interest in me.


amirkabear4u

Jamshid

by amirkabear4u on

You said;

"to engage in a healthy dicussion and criticism "

Do you engage yourself in a healthy discussion without having to insult others who you do not know? Do you?

Fairness and Equality in Justice


Anonymous Bugger

جناب جمشيد

Anonymous Bugger


 

 

پيشتر گفته شد


اين قضيه حقير را بياد حديثی اندازد منقول  که در بازار نزاعی حادث شد مابين کسبه خراط و بقالان و شور و واويلا و در اين ميان شخصی قصابی را رويت کرد که عنان از کف بريده خياطی را به ضرب موت ميزند و با مضحکه و ابتصام مشت و لگد حواله اش ميکند وشخص چو اين بيند صبر قليل امده از قصاب دليل ضرب و جرح خياط طلب کند و گويد که دعوا بين بقال و خراط است و کذا چرا اين خياط را اينچنين کتک زنی و منقوله قصاب صمع کند که "مرا زيانی از خراط و بقال نرسيده که من دعوايه انان تنها بهانه کرده تا اين خياط مادر به خطا را که حق من خورده تأديب کنم".
کار اين نون و نمک خورده سفره ولايت  حديث ان قصاب است. قصهٌ حجيه خانم تازه وارد به فرنگه که روش نميشد اشکارا قربون امام راحل و حکومت علوی بره و با ادايه اپوزيسيون اومده دشمنايه امامش رو بکوبه و ما به اين ميگيم منافق هفت خط. يه مشت ورشکسته به تقصير و طهارت مغزي شده خط امامي.

وکيلم و معضور که موکل او را عددی نميداند درخور مباحثه و دستور


jamshid

NoushAfarin

by jamshid on

You don't get it. The issue here is not about freedom of speech alone. It is about the ability to engage in a healthy dicussion and criticism of Reza Pahlavi and the Pahlavis in general on one hand, and on the other hand, engaging in fahaashi, hataaki and arbadeh keshi.

I have NEVER seen you do the former. It is the latter that interests you. Khomeini's (as well as Monarchist's) thugs engaged in the same in order to silence any opposition. Do you want to be a follower of their methods?

Although you tout about "freedom of speech", it seems that you have not yet understood the difference between criticism/argumentation and fahaashi/hochigari. You see both as the same while some of us see these as two different things.

I encourage you to begin practicing the use of argumentation instead of fahaashi againt anyone you might be against.

But before you even do that, you'd need to practice civility and decency.


Noosh Afarin

آقای اعتباری گرامی؛

Noosh Afarin


 


 
 به گفتهء شما:(درد جای دیگریست و این حرفا چیزی نیست جز جنگهای زرگری) ! به نظر من «جنگ زرگری» یا «جنگ دروغین برای فریفتن دیگران است» که همیشه مد نظر استثمار گران بوده و هست، که ما بطور دائم شاهد اینگونه مردم فربیی در دولت ایران و در خارج از کشور، (از طرف طرفداران خانوادهء منفور پهلوی هستیم). بلاگ من چیزی نیست به جز  آزادی بیان، که مطمئنم برای شما بسیار قابل ارزش و احترام است.  و گرنه آن را در اساسنامه ایکه زحمت کشیدید ؛ (۸- آزادی بیان، اطلاعات، مذاهب، باورها ، رسانه ها و تجمع) و تهیه کردید، نمی آوردید. درد بعضی از هموطنان ما درد خودبزرگ بینی  و زیر پا گذاشتن حق و حقوق انسانی و مدنی دیگران است . وقتیکه مجید توکلی برای بیان عقایدیش، آزار دید و به هشت سال و نیم زندان محکوم شد، همین فحاشان برای همبستگی با او، روسروی بسر کرده و جانماز آزادی خواهی آب کشیدند و شعارها دادنند. «این افراد با استفاده کردن از چندین آیدی در این سایت»، زمانیکه  کسی به اربابشان خرده گیرد، چاک دهان باز کرده و ماهیت اصلی خود را به معرض تماشا میگذارنند.  طرفداران خانوادهء  دزد و چپاولگر پهلوی که به هیچ وجه فرقی با نوکران ولایت وقیح ندارند، خود بهترین خودافشاگری را در حق خودشان انجام میدهند. فقط باید به حرفشان آورد.... پس به حرفشان بیاوریم تا کسانی که نمی دانند، بدانند: که اینها از انها بدترند، و انها از اینها بدترند.

به امید ایرانی آزاد و دمکراتیک فارغ از سانسور، زندان ، شکنجه، اعدام، نابرابری و ........

 

 

 

 

 


Noosh Afarin

اِهورای گرامی،

Noosh Afarin


 


با تشکر صمیمانه از شمای نازنین برای نشان دادن انزجارتان با شیوه برخورد طرفداران مستقیم و غیر مستقیم رضا پهلوی، نسبت به آزادی بیان.  من به وجود شما و افرادی چون شما بسیار میبالم، و قدر دان بیان نظر شما و دیگر هموطنانی چون شما که به آزادی بیان و اندیشه احترام میگذارند، هستم. این بلاگ نشان دهنده عدم تحمل دید مخالف از جانب طرفداران شاه و شیخ دیکتاتوریست.
 
وقتی قدرت استبداد بر روی ذهن گروهی سایه افکند، و شرف گروهی از هموطنان ناآگاهمان را نشانه گرفت، و انها را تبدیل به مردگان متحرک کرد، فقط با فشار دادن یک تکمه ‌که میتواند( یک عکس، یا  یک کاریکاتور و یا یک مقاله باشد)،کافیست که آن دلاوران، دست به ماشه بکشند، و برخلاف شعارهایی که خود در راه آزادی سر میدهند و با نداشتن درک درستی از آزادی و دمکراسی، به حریم انسانهای دیگر تجاوز کرده، و چماق را جایگزین خرد نداشته میکنند. این همان نوع رفتار حاکم بر ایرانیان تحت پوشش ظاهری با عمامه  است.

 

 

 


David ET

درد جای دیگریست و این حرفا چیزی نیست جز

David ET


جنگهای زرگری visit: www.iransecular.org

jamshid

Ahyab

by jamshid on

Reza Pahlavi, Mousavi and many others are all part of today's politics. Discussion about one name could invoke the name of another.

As for you invitation to write a blog, I should say that I am sorry to reject your kind offer because I am not a good writer. My comments should entertain you sufficiently for the time being.

And as for your remarks:

"I do not wish to engage anyone who attempts to be self proclaimed word police of my comments."

In my humble opinion, there are two possiblities to explain this statement. One is that you are mistaking me with someone else. The other is that you are suffering from illusions of grandeur and actualy believe that a person would waste his/her time to police, of all people, your comments.

And if you get "offended" by someone commenting on your comments, I kindly suggest you withdraw from leaving comments in this public forum in the first place.


jamshid

Ahura

by jamshid on

"Islamic Republic theocracy which was the fruit of Pahlavi dynasty despotic rule."

I suppose Khomeini and his followers/enablers, Islamists (both hardliners and followers of Shariati), Jebheye Melli, Mojaaheding/Faddaayin, moderate mollahs, and finally, every day ordinary people like myself, had absolutely nothing to do with the revolution of 1979. The revolution was only the fruit of the Pahlavis alone.

Can you see the sheer ignorance in your statement?


capt_ayhab

Mr. jamshid

by capt_ayhab on

For a moment there I though this thread was about his highness/biorzeh the Reza Pahlavi and not the his highness/biorzeh Mousavi.

I try my best not to deviate form the subject matter of the thread unless it is my own. If you like to debate what these two gentleman have done for the nation, I suggest you pen a blog comparing the both and I might or might not participate.

Till such a time Mr. jamshid, keep your criticism of my comments to yourself, because I do not wish to engage anyone who attempts to be self proclaimed word police of my comments.

Appreciate your understanding and cooperation in this matter.

Have a great day and  shall wait for your specific thread to be written.

-YT 


Ahura

"What a piece of work is man, ..."

by Ahura on

Thank you dear Noosh Afarin for an amusing satire with valid points and effective punch lines. Your courage demonstrated by the measured and reciprocal responses to caustic and unfounded attacks by Pahlavi clan sympathizers is admirable. Certainly our urgent task is to rid Iran of this Islamic Republic theocracy which was the fruit of Pahlavi dynasty despotic rule. As you have eloquently put it “The ointment to the wound of Iran and Iranians is freedom.”

Prince Reza Pahlavi, crowned or cloaked, should disclose his inheritance as public records and let Iranian people make an informed decision about him.


jamshid

Ahyab

by jamshid on

"Tell me please, What the dickens this 45 year old boy has done so far that you people are so much muusss mussing after his dropping? "

No, why don't you tell us what have the likes of Mousavi done, besides being accomplices to the the regime of rape and murder, that people like you are muss mussing after his droppings and gobbling them up like candy?

 


jamshid

NoushAfarin

by jamshid on

On many occasions, I have made it clear that my vote is for a republic, not for a monarchy. Yet, you are implying that I am a beating my chest for Pahlavi or Monarchy.

You are blind and ignorant.

But that's your problem not mine.

Now, as far as Reza Pahlavi goes, there are many valid criticism and questions about him. You have not specified even one of them. All you have done is hataaki and fahaashi.

Why don't you sit down, calm down, take your pen and start writing and criticising Reza Pahlavi in a civilized way. I assure you that you will read civilized responses as well.

But my point is that you are NOT here for a "civil" criticism of RP. You are here only for hochi gari and arbadeh keshi. One could surmise that even Shabaan Jafari (aka shabaan bi mokh) was more civil and restrained than you and your likes are.

And so if this could be the case, then what does that make you? Can you do the math?

 


maziar 58

Atessa1

by maziar 58 on

I give you a 20 for your sher hamassi lyrics.Maziar


Atessa1

نیش آفرین جان :چو اندر تبارات بزرگي نبود…نيارست نام بزرگان شنود

Atessa1


نیش آفرین را چو تلخ است سرشت

گرش برنشاني به
باغ بهشت

وَر از جوي خلدش به هنگام آب

به بيخ انگبين
ريزي و شهد ناب

سرانجام گوهر به كار آورَد

همان ميوهء تلخ بار آورَد 

ز بداصل چشم بهي داشتن

بُوَد خاك در
ديده انباشتن

چو پروردگارش چنين آفريد

نيابي تو بربندِ
يزدان كليد

بزرگي سراسر به گفتار نيست

دوصدگفته چون
نيم‌كردار نيست

تو - نیش آفرین اگر پاك‌نامي بُدي

دراين راه دانش
گرامي بُدي
 

ازآن گفتم اين بيتهاي بلند

كه تا نیش آفرین
گيرد ازاين كار پند

دگر عاشقان را نيازارد او

همان حرمت خود نگه دارد او

كه عاشق چو رنجد بگويد هجا

بماند هجا تا قيامت به جا

 


Hovakhshatare

ایشون اگه انصاف و مروّت داشت تا حالا

Hovakhshatare


یک ذره از فحاشی و بد دهنیش عذر می‌خواست یا حد اقل بعد از اون همه حرف رکیک و بهتون زدن به اسم آزادی بیان و دفاع از مردم ایران، که حنای بیرنگ شده، یا یه کم مودب تر ادامه میداد یا یه کم خجالت می‌کشید و سفسطه و مغلطه نمکرد.

دو زاریش هم که نمیفته و دوباره بعد از سکهٔ یه پول کردن خودش، دو قورت و نیمش هم باقیه و هی‌ تیر آهن ردیف می‌کنه. رو که نیست، سنگ پای قزوینه.

 


Anonymous Bugger

نونِ سفره اخوند رو خوردن که اينجوری هار ميشن

Anonymous Bugger


 

 

وقتی ادم يه عمري نون حروم  يه مشت روضه خون رو ميخوره ميشه اخرش اين که نه حيايی در کاره و نه انصاف . حالا هم گريه زاری و مظلوم بازی راه انداخته و روضه حضرت زينب.

سوری خانم تا حالا ديدي کاريکاتوري پشت مرادش  بکشه ؟اينجا کسی مشکلی نداره که اين بيسواد  حمله کنه به اين رضا بلکه همونجور که گفتيد اين  دغل باز موضع خودش رو روشن نميکنه و هم خر رو ميخواد هم خرما  هم از توبره هم از مستغنا . با ادايه اپوزيسيون اومده دشمنايه امامش رو بکوبه و ما به اين ميگيم منافق هفت خط. وگرنه ما گيريم از رضا پهلوی خوشش نياد خوب به درک .منم عاشق و کشته مُردش نيستم .ولی چرا ديگه دروغ و چاخان پشت سر بدبخت و حيثيتش ميسازی که نه مثل رفقايه اخوندت دستور قتل کسی رو داده  نه دستور تجاوز نه هشت ميليونو اواره و نه کاره ای بوده و نه کاره ای هست که طرفو اينجوری ترور شخصييت ميکني و يه ايرونيه با مرام خودش. بعدم ميشينی گريه و زاری کذايی که ازاديم رفت و فحش و بد و بيراه به همه. خوب اگه جَنبشو نداری و بچه ننه بازی درمياری اخی پس بتمرگ .


Noosh Afarin

سوری خانم؛

Noosh Afarin


 

 


من با شما نه دوستی و نه دشمنی دارم. شما همیشه حق نوشتن انتقاد و نظریات خود را دارید، خارج از اینکه من جوابگوی شما باشم یا نه!  و برای من واقعاً فرقی نمیکند که جزء چه گروه و دسته ای هستید. اما در رابطه با پیشنهاد دادن ؛ چگونه فکر کردن و چگونه برخورد کردن با مسائل، به کمک کسی احتیاج ندارم . اگر در مطلبم ذکر کردم که با پیشنهادات خود به من کمک فکری کنید، بعد شما و دوستان میتوانند در ان سهیم باشید. و من نیز تمام کمک فکریهای بدست آمده را در صندوق پیشنهادات جای میدهم، تا از آنها  بهره  گیرم. غیر از آن  هر کسی حق دارد انطوری که هست، و میخواهد، باشد.

 

 

 

 


maziar 58

@#$%&*!#

by maziar 58 on

more than 1600 reads and only 50 responses !!! that a lots of potatoes!!

Iran will be fixed by Iranian Inside ;and that's a promise. 

down with IRR & ITS Supporters.               Maziar


Peter Pan

Suzi's maid service

by Peter Pan on

دیگه از خدا چی‌ می‌خوای خانوم یاسمن پهلوی، اینقدر غصه میخوردی کسی‌ نیس بیاد خونمو واسه شب عید گردگیری و نظافت کنه!!


Souri

You don't need to call me

by Souri on

This is a public forum and any time that you post something in a public forum, you are supposed to get any kind of reaction being, the critics, complements or advices.

Whether you want to take them or not, is up to you.

But the same way that you are free to express your opinion, the same way I am free to give mine on your opinion. The only thing that we have to take care of is the mutual respect.


Noosh Afarin

سوری خانم؛

Noosh Afarin


 


من از شما ناراحت نشدم، ولی چشم، هر وقت به مشاور احتیاج داشتم خبرتون میکنم.

با تشکر

 

 

 

 


rustgoo

یعنی میفرمائید: اگر او قدرت داشت

rustgoo


I never bet on man's nature. All my chips are on political systems.
We have a long history of angel making, and devil breaking as the price to pay for not being able to create a sustainable political system.


Souri

Noosh afarin

by Souri on

I don't think this is a wise comparison. Our country is facing one of its critical historical moment. We are trying to unit all the forces now.

The Americans have already turned this page. They are at another stage.

Indeed, those who publish satirical pictures and articles about a political person, have a clear and obvious political opinion. They say clearly to what political group or idea they belong. You don't!

They do take care of the actual political problems, the today's problems, not the yesterday or tomorrow's problems!

And above all, when they get back the same things in return, they don't get mad and don't insult people who have responded to them by the same way!

Sorry I look like a Pahlavi supporter to you, but I am not.

I just don't think you are in the good track for criticizing that family.

For example Yasmin Pahlavi did a lot for the ill childrens of Iran. I am personally aware of how much efforts she put for bringing the ill childrens from Iran  to the US hospitals for treatment.

So, what you have said about Farah's wealths not going for the children of Iran, somehow is not accurate .

Anyway, sorry if I insist on my point.Hope you won't get mad at me, but I still think you could choose a better approach.

Respects,


Noosh Afarin

راستگو جان؛

Noosh Afarin


 


یعنی میفرمائید: اگر او قدرت داشت همه رو واسه کاریکاتور اعتراضی گوشمالی میداد؟
من هم چون شما در آرزوی داشتن ایرانی آزاد هستم.

 

 

 

 


Noosh Afarin

دیوانهء عاقل عزیز؛

Noosh Afarin


 


ممنونم که نظرتون رو اینجا میخونم،( if we cannot have a free say about anything that we wish without falling out and resorting to foul language and personal attacks, then what hope do we have for a united future Iran )و صد در صد باهاتون همفکرم.
ایکاش تمام عاقل نماها هم چون شما دیوانهء نازنین بودنند.