سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قول می دهد تا از آتش گشودن بر روی مردم پرهیز کند


Share/Save/Bookmark

Maryam Nayeb Yazdi
by Maryam Nayeb Yazdi
18-Feb-2011
 

The following Persian text is an original translation of an article by the Telegraph: //www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleea...

برخی از افسران بلندمرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نامه ای به فرمانده کل خود نوشته و از او تضمین خواسته اند که آنها ملزم به آتش
گشودن بر روی معترضان ضد دولتی نخواهند شد.

در پی خشونت های اخیر که در اعتراضات ضد دولتی مصر پیش آمد، افسران سپاه این بحث را پیش می کشند که استفاده از خشونت در برابر مردم خودشان با اصول قوانین اسلامی تشیع در تضاد است.
در حرکتی که نشان از یک شکاف عمیق درسلسله مراتب حکومتی جمهوری اسلامی در نحوه برخورد با معترضان دارد، این نامه به شکل گسترده ای در صفوف و مراتب سپاه پاسداران-نهاد مسوولِ دفاع از نظام دینی ایران- توزیع شده است.

این نامه، که نسخه ای از آن توسط دیلی تلگراف رویت شده ، خطاب به
سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه، نگاشته شده است. در این نامه از سردار جعفری خواسته شده تا به سپاه و نیروهای شبه نظامی بسیج رهنمودهایی صادر کند تا در مقابله با اعتراضات ضد حکومتی از خود خویشتنداری نشان دهند.

در طی تظاهرات خشونت آمیز پس از انتخابات جدال بر انگیز خرداد 1388 ،که در آن محمود احمدی نژاد برای یک دوره چهار ساله دوم به عنوان رییس جمهور انتخاب گردید، دولت ،از ترس آنکه نمی تواند به برخی از واحدهای سپاه اعتماد کند، به شدت بر نیروهای بسیج برای سرکوب اعتراضات تکیه کرد.

اما در نامه ای که توسط افسران ارشد واحدهای سپاه در تهران، قم، اصفهان و تبریز امضا شده، آنها به سردار جعفری اصرار می ورند که "از قدرت و نفوذ خود بر روی بسیج استفاده کرده و به آنها دستور دهید که چماق و باتون خود را دفعه بعد در خانه جا بگذارند".

نامه سپس به صراحت اعلام می دارد که "ما به مردم خود قول می دهیم که برادران خود را که به دنبال بیان اعتراض مشروع خود علیه رفتار و سیاست های رهبرشان است را نه مورد ضرب و شتم قرار داده و نه بر روی آنها آتش بگشاییم".

دولت ایران از هوادارن خود خواسته که امروز به خیابانها آمده تا "نفرت و انزجار" خود را از جنبش سبز، که در پی نا آرامی های اخیر در تونس و مصر بازگشتی مهیج داشته، نشان دهند .در تظاهرات فعالین طرفدار دموکراسی علیه دولت احمدی نژاد که در آن شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر می دادند، یک * معترض کشته و تعداد بسیار بیشتری زخمی شدند.

دیپلماتهای غربی ،که نامه را دیده و صحت آن را تایید کرده اند، می گویند که این نامه به آقای احمدی نژاد و آیت الله سید علی خامنه ای ، رهبر عالی کشور، فرستاده شده ولی هنوز انتظار یک پاسخ رسمی به آن نمی رود.

* تعداد کشته شدگان دو نفر بوده است.


Share/Save/Bookmark

more from Maryam Nayeb Yazdi
 
Roozbeh_Gilani

تظاهرات اول اسفند

Roozbeh_Gilani


به گزارش سایت جرس، نه سازمان و تشکل سیاسی خارج از ایران برای تظاهرات اول اسفند فراخوان داده اند. این تشکل ها عبارتند از: 'اتحاد جمهوریخواهان ایران"،'حزب دمکرات کردستان ايران'، 'حزب دمکراتیک مردم ایران'، 'حزب کومه‌له کردستان ایران'، 'جبهه ملی ایران ـ اروپا'، 'سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران'، 'سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)'، 'کميته هماهنگی شورای موقت سوسیالیست‏های چپ ایران' و 'شورای هماهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران'.


Arthimis

Thank you for this great

by Arthimis on

Thank you for this great News once again... There are few other links here on this site that reported this from the same source, The Telegraph...

Free Iran and Iranians.