آقای رضا پهلوی پذیرفتند که پدرشان آدمکش بوده است


Share/Save/Bookmark

آقای رضا پهلوی پذیرفتند که پدرشان آدمکش بوده است
by mahmood delkhasteh
05-Jul-2012
 

بعد از انتشار دو مقاله به فارسی و انگلیسی در نقد مصاحبه آقای رضا پهلوی( در همین سایت موجود است)، همانند دیگرایران دوستانی که با اینکار دست یازیدند، حملات شدیدی بر علیه اینجانب انجام شد. از تهدیدها و توهین ها که بگذریم، مدافعان آقای رضا پهلوی، دو گونه از ایشان دفاع کردند:
1. مجله فوکوس آن لاین، در مصاحبه دست برده است. البته هنوز حتی به یک مورد "دست برده" شده اشاره نشده است.
2. سخنان رضا پهلوی دوم، سخنان صحیحی بوده است، از جمله اینکه مردم ایران در زمان پدر ایشان لیاقت دموکراسی را نداشته اند و یا اینکه ایشان شاهنشاه قانونی ایران هستند.
ولی حداقل در یکمورد، در نقل قول از ایشان هیچ یک از سلطنت طلبان آن را به چالش نکشیده اند و خود هم به آن دقت نکرده بودم و آن قسمتی می باشد که ایشان در مصاحبه می گویند: " بسیاری از انقلابی های آنموقع نزد من می ایند و می گویند: < بهتر بود پدرت ما را بازداشت می کرد و اعدام.>" در این نقل قول که ایشان در حمایت از نظر خود نقل کرده اند، ایشان در واقع پذیرفته اند که پدر ایشان، فردی آدمکش بوده است و گرنه علتی نداشت که کسانی که آرزوی اعدام شدن خود را داشته اند، در این آرزو بوده اند که اینکار بدست پدر ایشان انجام شود و ایشان در عکس العمل به چنین خواسته ای که با ایشان در میان گذاشته شده است نه تنها اعتراضی نکنند و بر آنها تشر بزنند که مگر پدر من آدمکش بود که آرزوی کشته شدن به دست او را دارید بلکه این نقل قول را برای دفاع از نظرات خود بکار بگیرند.
البته علت اینگونه اشتباهات اساسی هیچ نیست جز این که ایشان شخصیتی بسیار قدرتمدار دارند و از مشخصات شخصیت قدرتمدار اینست که بدون آنکه متوجه باشند برای اثبات نظری/عملی/فردی از تخریب شروع می کنند. دیگر اینکه در اینجا نیز متوجه اهمیت وجود فضای آزاد می شویم چرا که تنها در فضای آزاد است که فرد، خود واقعی را از ورای انواع و اقسام ماسک بروز می دهد. بی علت نیست که مستبدان به محض به قدرت رسیدن، سعی در کنترل اطلاعات و بکار گیری انواع سانسور می کنند.
در خاتمه باید گفت که جای بس سپاس و تشکر دارد که آقای رضا پهلوی پذیرفته اند که پدرشان آدمکش بوده اند.


Share/Save/Bookmark

more from mahmood delkhasteh
 
alimostofi

Catching the limelight with

by alimostofi on

Catching the limelight with eye catching derogatory articles is unproductive.

We need a cultural front against anybody who wants to create discord.

Mr D. You are intelligent. Write a better article that unites us.

@alimostofi
FB: astrologer.alimostofi


fozolie

Adamkosh, mozdoran e kaherji messle Tudeh, va Islamists hastand

by fozolie on

If the revolution was happyening today, I would fight for MRP, not to save him but to save Iran.

If 28th of Mordad were to happen again, I would fight for MRP because that was the only way to save Iran. 

Mr. Fozolie


Arash Kamangir

Shah only killed a few traitors

by Arash Kamangir on

Shah only killed a few islamists and leftists who had not deserved anything better. In most countries even USA people get capital punishment for treason and betraying your country.


anglophile

دوست محترم عرض خود می‌بری و زحمت ما میداری

anglophile


 

شما که فرار میکنی‌ که حتی به یکی‌ از ایراداتی که به مقلاتت وارد شده پاسخ دهی‌ چگونه انتظار داری که شما را جدی بگیرند. بزرگترین ایراد به مصاحبه فوکوس آنلاین این است که حاضر نیستند که اصل صدای ضبط شده به انگلیسی‌ مصاحبه را در اختیار عام قرار دهند. اونوقت شما بر اساس ترجمه‌های دست دوم و سوم و چهارم این قدر داد و بیداد میکنی‌. حالا شما آکادمیک نیستی‌ اون رضأیی دیگه چرا؟ این مؤسسه ماکس پلانک چرا باید اسمش خراب بشه؟ جوابی نداری بدی.


Roozbeh_Gilani

به گرچو مارکس قسم...

Roozbeh_Gilani


یک بلاگ دیگه از آقا تریتا، آقا مسعود رجوی و مریم خانوم، آقا رضا (اول یا دوم!) یا اون خدا بیامرز آریا مهر اینجا چاپ بشه، خود من  باید زنگ بزنم برای خودم  به این دکتر هولاکویی که فرامرز شماره تلفنش رو اینجا گذاشته!


Mohammad Ala

کلمه "عام"

Mohammad Ala


شاه را بعنوان یک کلمه "عام" استفاده کردم که شامل شاهزاده هم میشود.  شاه رفت اما نظام سلطنتی باقیماند.


Bavafa

It seems some have missed the point ....

by Bavafa on

This is not so much about the Shah but Shah-zadeh and his hezbe baad

Nevertheless, I agree he is largely irrelevant to the Iranian people and as long as he does not make himself an instrument of the big powers, he may find a place in Iranian people’s heart.

'Hambastegi' is the main key to victory 

Mehrdad


Mohammad Ala

شاه و گذشته و قرار ما

Mohammad Ala


یک دلیل که ما ایراینها عقب مانده هسیتم باین خاطر است که  بعقیده دیگران احترام نمیگذاریم و فوری فحش میدهیم.   من هم موافق هستم گذشته شاه را فعلآ کنار بگذاریم.  شاه مرد وباید گذاشت او آسوده بخوابد.  مشکل مهم دوم ما ایرانیها این است که زود شیفته شده و میگویم جاوید شاه و تا خبری شد میگویم مرگ بر شاه.  

قرارداریم همبستگی شروع شود و انرژیمان را در حل مشکلات ایران و ایرانیان بگذاریم. 

 


Demo

HolaKouhe Meets SavadKouhe!

by Demo on

 

 

Good suggestion! As the two hunchbacks with big noses on their faces are desparate for people' attentions (Attention Defficiency Disorder Disease)!

Paidar Chon Kouh!


divaneh

زدی توی خال فرامرز جان

divaneh


فرامرز جان اسم ایشان اگر اشتباه نکنم دلخسته نیست و در واقع دلخواسته است. برای همین هم هر چه دلش خواست می نویسد. من هم موافقم که اگر یک چیز مردم را دلسرد و از گروههای سیاسی ناامید کرده است همین تمرکز دائم آنها بر مسائل بی اهمیت است.

جناب دلخواسته حال پس از این نهی رضا پهلوی لطفاَ نظریات و راه حل خویش را توضیح دهید تا ما از مثبت شما نیز بهره گیریم.


Iran Paidar 1st

Demo ...

by Iran Paidar 1st on

این همه مزخرفات که می‌نویسی دردی از چه کسی‌ دوا میکنه؟ این همه کینه رو چگونه روی شونه‌های ضعیفت حمل میکنی‌؟ بذارشون زمین خسته نشی‌

به حرف فرامرز عزیز گوش کن و به دکتر هولاکویی یه زنگی بزن شاید یه دوا و درمونی برات پیدا کنه. این نصیحتها رو پشت گوش ننداز


Faramarz

What We Urgently Need Here!

by Faramarz on

 

 

I have never been more convinced that Iranian.com more than anything else needs a resident psychiatrist and the rage and the anxiety expressed here confirms that once again.

Meanwhile, here is Dr. Holakouee's contact information: 310-273-7636.

Please remember, life is too short to carry all these baggage by yourself and on your back. Please seek help and I will be here to help as much as I can.

 


Demo

کدام حیا؟ و کدام که چی؟ و کدام ولش کنین؟

Demo


تنها بی حیایی رضا و مادرش نیست که نه فقط ٣٤ سال است در مورد جنایتها و غارتگریهای ثروت مملکت توسط محمد رضا سکوت کرده اند بلکه در مورذ خودکشی مرموز دو فرزند بالغ او هم لب خود را مُهر و موم کرده اند. این مادر و فرزند ناخلف بعنوان شرکای جرم باید مورد تعقیب قرار بگیرند. و این «که جی» و «ولش کُن» ندارد. تازه گرگه را ولش کنیم گرگه باقی مونده و گرگه با مهار شدن گوسفند نمیشه!  


Iran Paidar 1st

حیا کن

Iran Paidar 1st


دولت‌های استثمارگر از دو قشر هر ملتی‌ استفاده میکنند تا کشورهای دیگر را استعمار کنند و به اهدافشان برسند . اول از قشر ابله و بیسواد جامعه و دوم از قشر باسواد ولی‌ خود فروخته جامعه.

این آقای محمود دلخسته از نوع دوم هستند

این شخص تمام هم و غمش اینه که رضا پهلوی و خاندان پهلوی رو به هر نوعی که میتونه خراب کنه  و در این راستا هر دروغی و قلوی که بتونه میکنه

مرد حسابی‌، دست وردار از این همه کینه. یک لحظه فکر کن که این همه بلاگ های تو به سود که تمام می‌شه؟ آیا جز به سود جمهوری اسلامی؟ شرم


Elham57

خوب که چی؟

Elham57


. حالا فرض کن، به عقیده شما، فرزند پذیرفته که پدرش آدمکش بوده.

خوب که چی؟

یه عمر سعی کردید این بیچاره به باباش فحش بده.

حالا مثلا پذیرفته.

اگه نپذیرفته بود خوب بود؟

حالا این "بلاگ" قراره چی رو ثابت کنه؟


Ari Siletz

چی‌ کارش دارین؟

Ari Siletz


 

قدرت طلبان را باید مهار کرد و در خدمت آورد، نه
از میدان بیرون انداخت. اهلی کردن ‌اسب وحشی کاربرد دارد؛ موش را به ارابه
نتوان بست.


Demo

Thank You!

by Demo on

 

 

اگر از این منظر، به این نوع از کارها نگاه کنید شاید با من موافق باشید که تمامی این کارها برای این انجام می گیرد که از الان دست قدرت طلبان را رو کرده تا حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، هر چه  سریعتر بر قرار شود

You said it all! Thank you


Faramarz

گویند پدر تو بود قاتل!

Faramarz


 

 


جناب دلخسته،

خودت که دل خسته ای و مارا هم داری ازین حرفهای بیفایده خسته میکنی.

هر هفته چند بار روی این تار نما, ملت میان و شاه و رضا شاه و مصدق رو نبش قبر میکنن و بعد از یک کالبد شکافی و کلی شیون و فریاد دوباره دفنشون میکنن تا نوبت بعد.

واقعا که کار بیهوده ایست و بیفایده و اگر میخواهین بدونین که چرا مردم به رضا پهلوی گوش میدهند و هزاران هزار برای رجوی و مجاهدین جمع میشوند علتش اینه که از این حرفهای امثال شما دلخسته شدن.


mahmood delkhasteh

اینکار برای آینده است

mahmood delkhasteh


هموطن عزیز، بله شاه رفته و تمام شده و این مملکت است که در آتش می سوزد.  ولی انگار دقت نکرده اید که هر بار وضعیت قرمز می شود و امکان حمله نظامی بوطن، یکدفعه امثال آقای رضا پهلوی پیدایشان می شود.  چرا؟  برای اینکه همانطور که خود گفته است، در رویای به سلطنت رسیدن است و البته کارهایی را که برای رسیدن به این هدف مرتکب می شوند، از جمله عللی می باشد که جامعه به حرکت در نمی آید.  بنابراین نقد کردن واز این طریق نشان دادن اینکه امثال این آقا و فرقه مجاهیدن، هیچ دردی جز قدرت ندارند و برای به قدرت رسیدن به هر خیانتی مرتکب می شوند ( برای مثال معلوم شد که اسرائیل از طریق مجاهدین، فیزیکدانان ایرانی را به قتل می رسانده است و یا آقای رضا پهلوی به اسرائیل می رود و علنا در یکی از کانالهای تلویزیونی اسرائیل از اسرائیل پول و امکانات می خواهد) از جمله کارهای لازمی است که لازم است به عمل آید تا موانع جنبش عمومی برای استقرار جمهوری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، برداشته شود

 

اگر از این منظر، به این نوع از کارها نگاه کنید شاید با من موافق باشید که تمامی این کارها برای این انجام می گیرد که از الان دست قدرت طلبان را رو کرده تا حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، هر چه  سریعتر بر قرار شود


Cost-of-Progress

oh for crying outloud

by Cost-of-Progress on

33 years after the shameful second occupation of my ancestral land by Islamist pukes, you people are still debating the shah and his family.

Give it up.....

Have you got any answers other than MEK and/or status quo? Are we Iranians ever going to learn from our mistakes?

Shah is gone, finished, done.....let's focus on what's been burning our house for the last 3 decades - if we are ever capable of unifying our vision.......(provided a vision can exist with our collective psyche and know-it-all mentality)