سیصد گل سرخ

LalehGillani
by LalehGillani
29-May-2010
 

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی
ما را ز سر بریده می ترسانی
ما گر زسر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

در محفل عاشقان خوشا رقصیدن
دامن زبساط عافیت برچیدن
در دست سر بریده ی خود بردن
در یک یک کوچه کوچه ها گردیدن

هرجا که نگاه می کنم خونین است
از خون پرنده ای گلی رنگین است
در ماتم گل پرنده می موید و گل
از داغ دل پرنده داغ آجین است

فانوس هزار شعله اما در باد
می سوزد و سرخوش است و چین واچین است
یعنی که به اشک و مویه خود گم نکنی
از عشــــق هر آنچه می رسد شیرین است

در آتش و خون پرنده پر خواهد زد
بر بام بلند خانه پر خواهد زد
امشب که دوباره ماه بالا آمد
می آید و باد پشت در خواهد زد

یک ساقه ی سبز در دلم خواهد کاشت
مهتـــاب بر آن شبنم تـر خواهد زد
صد جنگل صبح در هوا می شکفد
خورشیـــــد به شاخه ها شرر خواهد زد


Share/Save/Bookmark

more from LalehGillani
 
LalehGillani

حبیب الله گلپری پور بیهوش است

LalehGillani


Petition to Ban Ki Moon, the Secretary General of UN, to interfere: Please Sign!

//www.gopetition.com/online/36720.html


LalehGillani

با احترام سر ببرید مثل حضرت علی

LalehGillani


حضرت علی با احترام سر میبرید. از ایشان یاد بگیریم!


Azadeh Azad

Majid Tavakkoli’s Family: Justice Is Dead

by Azadeh Azad on

Thank you, Laleh jan, for this blog and the latest news.

Majid Tavakkoli’s family wrote to the judiciary chief, “It is amazing that participation in a civil gathering should have such a high price. Does the Islamic republic’s constitution not state that, ‘Unarmed assemblies and marches may be freely organized, provided that no violation of the foundations of Islam is involved’? If this provision is in the Constitution, then the branch of government under your supervision must respect it. If not, then you can openly declare that the law has been shut down in this country so the public can think of a remedy for its bleak fate.”

//www.roozonline.com/english/news/newsitem/article/2010/may/18//majid-tavakkolis-family-justice-is-dead.html

Also: 

//www.socres.org/endangeredscholars/Tavakkoli.html

//www.flickr.com/photos/farda45/4645091572/

 

We shall overcome!

Azadeh 


LalehGillani

زندانیان شهرستانی

LalehGillani


عباس بادفر، زندانی سیاسی بلوچ که در آذر سال ۸۸ دربلوچستان دستگیر شده، پس از ماه‌ها نگاهداری در سلول انفرادی در اوین، به بند ۶ زندان گوهر دشت منتقل شد. عباس بادفر از جمله زندانیان گمنام است که بدون وکیل، به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین به ده سال زندان محکوم شده است. به گفته فعالان حقوق بشر، وی بارها تهدید به اعدام شده و در پی شکنجه‌ و آزار شدید، از عوارض جسمی و روحی بسیار رنج می‌برد.

بهرام چگینی، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت اراک و از فعالان ستاد مهندس موسوی در این شهر دستگیر شد. این دومین بازداشت در روزهای اخیر در اراک است. پیش از این، آرش صابونچی یکی دیگر از فعالان مدنی اراک، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود. مختار هوشمند، فعال فرهنگی و مسئول انجمن هنرهای تجسمی مریوان و علیرضا عبداللهی فعال مدنی در ارومیه از دیگر دستگیر شدگان در روزهای اخیر هستند.

با دستگیری محمد علی شیرازی و محمد علی شاهدی، اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان در یزد، شمار معلمان زندانی به ده نفر رسید. این بازداشت پس از احضار آنان توسط پلیس امنیت و تجسس و ضبط وسایل شخصی آنها صورت گرفت.

اکبر آزاد، نویسنده آذربایجانی و عضو هیات تحریریه ماهنامه‌های وارلیق و پارپاق هم از روز سه‌‌شنبه چهارم خرداد در بازداشت به‌سر می‌برد. ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل این نویسنده، کامپیوتر، کتاب‌ها و سایر وسایل شخصی وی را با خود برده‌اند.

//www.hambastegimeli.com/index.php?option=com...


LalehGillani

صحنه‌سازی در زندان اوین

LalehGillani


هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و عضو حزب اعتماد ملی، روز شنبه هشتم خرداد مورد تعرض فردی معتاد و بزه‌‌کار در بند زنان قرار گرفته است. به گزارش سایت "کلمه"، این فرد که علایم چاقو روی دست خود داشته، چند مرتبه خود را در تماس بدنی با هنگامه شهیدی قرار داده و پس از مشاهده اعتراض، هنگامه شهیدی را به شدت کتک ‌زده و به جمع متادونی‌ها پرتاب کرده است.

زندانیان سیاسی زن در هفته گذشته شاهد صحنه‌سازی دیگری نیِز بودند. شش زندانی سیاسی زن در ساعت یک نیمه شب سوم خرداد از بند عمومی به بند ۲۰۹ احضار شدند. شباهت این احضار با روزهای پیش از اعدام شیرین علم‌هولی، تشویش و نگرانی شدید زندانیان بند دو نسوان را موجب شد. پس از بازگشت این زندانیان به بند، مشخص شد که آنها را برای بازجویی فراخوانده بودند. این در حالی است که طبق قانون، بازجویی در شب و پس از ساعات اداری، ممنوع است.

//www.hambastegimeli.com/index.php?option=com...


LalehGillani

تشدید خشونت، آزار و فشار بر زندانیان سیاسی

LalehGillani


خبرهای رسیده از زندان گوهردشت کرج، بیانگر تشدید خشونت، آزار و فشار بر زندانیان سیاسی و عادی هستند. زندانیان سیاسی اوین، شاهد پاره‌ای صحنه‌سازی‌ها بوده‌اند. دستگیری‌فعالان مدنی و سیاسی در شهرستان‌ها نیز افزایش یافته است.

رسول بداغی، فعال سیاسی و عضو کانون صنفی معلمان که در بند ۶ زندان رجایی شهر به‌سر می‌برد، توسط دو تن از زندانبانان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. به نقل از ادوار نیوز، سه مامور زندان، رسول بداغی را در روز شنبه هشتم خرداد در برابر سایر زندانیان، به میله‌ای بسته و کتک زده‌اند. بهانه ماموران برای این رفتار، اعتراض آقای بداغی به شرایط زندان بوده است. ادوار نیوز خبر داده که زندانیان معترض به این رفتارنیز مورد فحاشی و تهدید قرار گرفته‌اند.

منصور اسانلو، فعال کارگری و رییس سندیکای کارگران شرکت واحد، از روز ششم خرداد به بند معتادان و بیماران عفونی زندان گوهر دشت منتقل شده است. به گفته فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان حفاظت زندان گوهردشت، یک زندانی قاتل را تحریک کرده‌اند تا از اسانلو شکایت کند. این پرونده‌سازی موجب شده تا منصور اسانلو به بند "متادون" منتقل شود. این در حالی است که وی به دلیل حساسیت و مشکلات تنفسی، قادر به همزیستی با زندانیان سیگاری هم نیست. اسانلو سومین سال زندان خود را سپری می‌کند.

//www.hambastegimeli.com/index.php?option=com...


vildemose

Unionist Severely Beaten in

by vildemose on

Unionist Severely Beaten in Prison

Rasoul Bodaghi, a member of the board of directors of the Iranian Teachers Trade Association, has been severely beaten in prison by the prison guards on May 28. The assault has taken place at 7:00 a.m. with one of the guards by the name of Ghasem Mohammadi cursing Bodaghi in Karaj Gohardasht prison where Bodaghi is being held. When protesting, Rasoul Bodaghi has been physically assaulted by two other Revolutionary Guards by the names of Sheikh and Aghvaii getting hit on different parts of his body.

Bodaghi has then been taken to the prison corridors, tied to ...

//iranlaborreport.com/?p=814


LalehGillani

رضا جوشن - درمان وابسته به نوشتن ندامت نامه

LalehGillani


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی رضا جوشن در شرایط حاد جسمی است ولی درمان او را منوط به نوشتن ندامت نامه کرده اند.

زندانی سیاسی رضا جوشن 25 ساله از دو هفته پیش دچار ناراحتی حاد ریه و برونشیت است ولی از درمان و انتقال او به بهداری زندان خوداری می کنند و شرایط او روز به روز وخیم تر می شود.

در روزهای اخیر قاضی ناظر بر زندان در سلول این زندانی حاضر شد و به او گفت فقط با توبه نامه می تواند از این شرایط خارج شود. زندانی سیاسی رضا جوشن در جواب به این فرد گفت:« اگر می خواستم توبه نامه بنویسم که تا به حالا اینجا نبودم» که با برخورد وحشیانه این فرد که خود را قاضی ناظر زندان می نامید مواجه شد.

در آستانه سالگرد قیام مردم ایران قوۀ قضائیه دست به تحرکات مختلفی زده است که از جمله آنها حضور جعفری دولت آبادی دادستان تهران و افراد تحت عنوان قاضی زندان در زندان اوین و گوهردشت می باشد. آنها دست به احضارهای گروهی و فردی زندانیان سیاسی می زنند و از آنها می خواهند که توبه نامه بنویسند تا موجب آزادی و یا تخفیف در مدت زندان آنها شود که تا به حال با جواب رد و قاطع زندانیان سیاسی مواجه شده است

//hrdai.blogspot.com/2010/05/blog-post_30.htm...


LalehGillani

مجید دری - عضو شورای دفاع از حق تحصیل

LalehGillani


کمیته گزارشگران حقوق بشر - وضعیت جسمانی مجید دری در زندان اوین «نگران‌کننده و نامناسب» است.

به گزارش منابع آگاه، بیماری میگرن این فعال دانشجویی، در پی «نداشتن دسترسی» به پزشک و دارو، «تشدید» شده و وضعیت جسمانی او «نگران‌کننده» است.

پیش‌تر، مجید دری از سوی دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه بدوی، این فعال دانشجویی را به ۱۱ سال حبس محکوم کرده بود.

دری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است که پیش از این به شش ماه محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

مجید دری، عضو شورای دفاع از حق تحصیل و دبیر کمیته دانشجویی صیانت از حقوق شهروندی، ۱۸ تیرماه در قزوین بازداشت شد.

علاوه بر مجید دری، ضیاء‌الدین نبوی، مهدیه گلرو و شیوا نظرآهاری، دیگر اعضای زندانی شورای دفاع از حق تحصیل هستند.

//rhairan.biz/prisoners/?p=47


LalehGillani

کوهیار گودرزی - هم بند فرهاد وکیلی

LalehGillani


کمیته گزارشگران حقوق بشر - کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر که در اعتراض به رئیس بند ۳۵۰ زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، پس از دست‌یابی به چهار خواسته‌ی خود، اعتصاب غذا را شکست.

چهار خواسته‌ی گودرزی، «رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده‌اش»، «رسیدگی به وضعیت مجید توکلی»، «خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند ۳۵۰»، «دست‌یابی به حق ملاقات و تماس تلفنی» بوده است.

امروز، یک‌شنبه نهم خرداد، مادر این فعال حقوق بشر موفق شد با وی ملاقات کند. وضعیت جسمی و روحی گودرزی در این ملاقات «نامناسب» گزارش شده و به گفته‌ی مادرش، وی «به شدت لاغر شده است.»

//www.chrr.us/spip.php?article9695


LalehGillani

یادآر

LalehGillani


به یاد آنان که پیش از ما آمده اند و با احترام به آنان که راه ما را ادامه خواهند داد. شازده عزیز، یادآر...


dingo daddy En passant

music is very beautiful

by dingo daddy En passant on

I can't fully read Farsi, but I love the music. Thank You.


LalehGillani

قربانیان راه حق

LalehGillani


مرسی سوری عزیز. از لطف شما ممنونم. آن روز خواهد رسید که راه حق از ما طلب قربانی دیگری را نخواهد کرد.


LalehGillani

جای رفیقان خالی

LalehGillani


یکتا پرست هستم. جمهوری خواه هستم. ولی با شما هم صدا هستم. به هر جایی که باشم از ته دل، سه رنگ پرچمت را میپرستم.


fooladi

Laleh, thank you

by fooladi on

I like your blogs and your thoughts, so much so that I want to think of you as a "rafigh".

Keep up the good work my freedom loving fellow Iranian.


LalehGillani

می دانم که به زودی اعدام خواهم شد

LalehGillani


حبیب الله گلپری پور مبارز کرد به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده است.

به گزارش «کردیش پرسپکتیو» نامبرده در اعتراض به صدور حکم اعدام و همچنین محدودیت های اعمال شده و شرایط بسیار نامناسب زندان مهاباد از روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در اعتصاب غذای نامحدود به سر می برد.

در همین خصوص سایت خبری ۲۴ کاتژمیر اعلام نمود که گلپری پور در دیداری با قاضی دادگاه، مورد تهدید قرار گرفته که چنانچه اعتصاب غذای خود را نشکند به زودی حکم اعدام وی اجرا خواهد شد.

این فعال کرد محکوم به اعدام در پاسخ به این تهدید از سوی قاضی مربوطه گفته است: ” من می دانم که به زودی اعدام خواهم شد، بنابراین با اراده خویش به زندگی خود پایان خواهم داد و کاری خواهم کرد که پس از مرگم نیز تنها شرمساری برایتان باقی بماند”.

//www.rhairan.biz/archives/14102
//chrr.us/spip.php?article9397


Shazde Asdola Mirza

امید و یاد آوری از استاد دهخدا

Shazde Asdola Mirza


اي مرغ سحر چو اين شب تار
بگذاشت زسر سياهكاري
وز نفحه روحبخش اسحار
رفت از سرخفتگان خماري
بگشوده گره ز زلف زرتار
محبوبه نيلگون عماري
يزدان به كمال شد پديدار
و اهريمن زشتخو حصاري

يادآر،  زشمع مرده يادآر!

اي مونس يوسف اندر اين بند
تعبير عيان چو شد تو را خواب،
دل پر ز شعف، لب از شكر خند
محسود عدو ، به كام اصحاب
رفتي بر يار و خويش و پيوند
آزادتر از نسيم و مهتاب، 
زان كو همه شام با تو يك چند
در آرزوي وصال احباب

اختر به سحر شمرده، يادآر!

چون باغ شود دوباره خرم
اي بلبل مستمند مسكين!
وز سنبل و سوري و سپرغم
آفاق نگارخانه چين
گل سرخ و به رخ عرق ز شبنم
تو داده زكف زمام تمكين،
زان نوگل پيشرس كه در غم
نا داده به نار شوق تسكين،

از سردي دي فسرده، يادآر !

اي همره تيه پورعمران
بگذشت چو اين سنين معدود،
وان شاهد نغز بزم عرفان
بنمود چو وعد خويش مشهود،
وز مذبح زر چو شد به كيوان،
هر صبح شميم عنبر و عود،
زان كو به گناه قوم نادان،
در حسرت روي ارض موعود

بر باديه، جان سپرده يادآر!


LalehGillani

روزی که فرزاد را اعدام کردند

LalehGillani


 

علی توکلی، برادر مجید توکلی، به خبرنگار رهانا دلیل انتقال مجید به سلول انفرادی را چنین توضیح داد:

روزی که فرزاد را اعدام کردند همه اعتصاب غذا کردند و هیچ کس غذایش را تحویل نگرفته بود. مسئولین اعلام کرده بودند که هیچ کس حق سکوت و گرفتن ختم ندارد. اما بچه ها به این تهدیدها اهمیت ندادند و شب برای فرزاد مراسم ختم برگزار کرده بودند. سران زندان که از این موضوع به خشم آمده بودند چند نفر را به زندان رجایی شهر منتقل می کنند و نامه مجید درباره اعدام فرزاد بهانه ای می شود برای خشم بیشتر و فشارهای بیشتر و فردای روز تولد مجید، او به انفرادی منتقل می شود و فشارها سبب می شود که مجید دست به اعتصاب غذا بزند.

آخرین خبر: مجید توکلی از بهداری زندان به بند عمومی منتقل شده است.

//www.rhairan.biz/archives/14112


LalehGillani

خرداد سرخ

LalehGillani


زندانیان سیاسی در ایران تحت فشارهای وحشتناکی هستند. خبر از درون آن دیوارها به بیرون رسیده است: تهدید به اعدام زندانیان افزایش یافته است. قهرمانان ایران مقاومت میکنند و کمر خم نکرده اند.

فشار بر رژیم خونخوار در داخل و خارج از کشور باید افزایش یابد و محافل بین المللی باید مداخله کنند.

فرزندان ایران را از یاد نبرید!


Souri

در دست سر بریده ی خود بردن ,در یک یک کوچه کوچه ها گردیدن

Souri


Very beautiful, this is the story of true love! The story of Mansur Hallaaj!

He is my  hero of all times! The symbol of awakening & resistance.

Hallaaj is the permanent  red flower of Iran.

Droud bar tamaame ghorbaaniaan raahe hagh.

Thanks Laleh jon for sharing this great song with us.