اخبار هفتگی نقض حقوق شهروندی بهائیان ایران آبان هفتهٔ سوم


Share/Save/Bookmark

اخبار هفتگی نقض حقوق شهروندی بهائیان ایران آبان هفتهٔ سوم
by foadmanshadi
15-Nov-2009
 

 

YOUTUBE VIDEO NEWS

link: //www.youtube.com/watch?v=bAnVmaMWTjU

 

 

Click on the links below to read the full story

یزد: اخراج آقای ثناءالله بندی از دانشگاه
آقای ثناءالله بندی اهل یزد به دفتر حراست دانشگاه احضار شد و اطلاع یافت که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چون وی دین خود را بهائی ذکر کرده، اخراج می شود. آقای بندی در دانشگاه پیام نور، که یک دانشگاه دولتی برای آموزش غیرحضوری است و شعبۀ اصلی اش در تهران است ثبت نام شده بود.

اصفهان: بازرسی محل سکونت آقای خسرو دهقانی
در ۱۷ آبان ۱۳۸۸ ، چهار مأمور وزارت اطلاعات به محل سکونت آقای خسرو دهقانی اهل ویلاشهر نجف آباد (استان اصفهان) هجوم بردند. یکی از آنها به آقای دهقانی برگه ای حاوی این اطلاعات نشان داد: «منزل آقای خسرو دهقانی را كاملاً بگردید و همه كتاب ها، جزوه ها و سی دی ها را با خود بیاورید.» وقتی آقای دهقانی سعی کرد پشت برگه را ببیند، به او اجازه ندادند، ولی معلوم شد برگه از وزارت اطلاعات است. حکم دادگاه نبود. بازرسی حدود یک و نیم ساعت طول کشید و طبق برآورد مأموران، حدود ۳۰۰ کتاب به علاوۀ یک کامپیوتر لپ تاپ، سی دی ها و گیرندۀ ماهواره ضبط شد. در پایان بازرسی، مأموران خلاصه ای از یافته های خود به آقای دهقانی و همسرش نشان دادند و از آنها خواستند آن را امضا کنند و اثر انگشت بزنند. این چهارمین باری است که محل سکونت آقای دهقانی پس از انقلاب اسلامی مورد بازرسی قرار می گیرد.

یزد: بستری شدن دوبارۀ آقای مهران بندی در بیمارستان در مدت زندانی بودن
آقای بندی به علّت بیمار شدن در زندان، به بیمارستان منتقل شد. پس از بهبودی به زندان بازگردانده شد و بلافاصله دوباره بیماری اش شدت گرفت و به بخش اورژانس منتقل شد. روز بعد همسر آقای بندی نزد قاضی رفت و برای او توضیح داد که شرایط زندان باعث بیمار شدن همسرش می شود. قاضی به او گفت که حتماً آقای بندی «مضطرب» شده و گفت وقتی نیمی از حکم خود را بگذراند، عفو مشروط خواهد گرفت و آزاد خواهد شد. سپس از خانم بندی خواست که دوباره ظرف دو ماه، تقاضای خود را تسلیم کند. در ۲۵ مهر ۱۳۸۸ (۱۷ اکتبر ۲۰۰۹)، متخصص قلب و عروق آقای بندی را معاینه کرد و به خانم بندی اطلاع داد که دارویی که در زندان به او داده شده، ممکن بوده به مرگ وی بینجامد. آقای بندی از زمان دستگیری در ۹ خرداد ۱۳۸۷ (۲۹ مه ۲۰۰۸) در بازداشت بوده است و مشغول گذراندن حکم سه و نیم سال زندان است که پس از آن سه سال تبعید خواهد شد.

اخراج پدارم قنبري از دانشگاه سمنان
هفته گذشته آقاي پدارم قنبري را كه در دانشگاه سمنان در رشته مهندسي
معماري مشغول به تحصيل بودند از دانشگاه اخراج كردند. جريان ايشان از
اين قرار بود كه در همان هفته اولي كه به دانشگاه سمنان رفت از طرف
مديريت آن دانشگاه به پدر ايشان تلفني شده و گفتند اگر فرزند شما از دين
خود برميگردد ميتوانند در اين دانشگاه تحصيل كند در غير اين صورت بياييد
و وسايلش را جمع كنيد .
از اين ماجرا 3 هفته گذشت تا اينكه هفته پيش ايشان وقتي به سر كلاس خود
مراجعه كرد با عدم نام در ليست استاد مواجه شد و ايشان را اخراج كردند

سمنان: اخراج سه دانشجو
سه دانشجوى بهائى كه در شهريور ۱۳۸۸ براى سال دانشگاهى ۱۳۸۸-۱۳۸۹ در دانشگاه سمنان پذيرفته شده بودند، يک هفته پس از آغاز ترم به دستور حراست دانشگاه اخراج شدند. هر سه دانشجو به مسئولان و رياست دانشگاه مراجعه كرده اند؛ به آنها گفته شده دستور از «بالا» رسيده و بر اساس آن نمى توانند هيچ سند كتبى مبنى بر اخراج به دانشجويان بدهند.

اخراج در زنجان
در ادامه اخراج دانشجویان بهایی، مهرداد نجف آبادی، از ادامه تحصیلات خویش باز ماند. وی دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی کار واحد خرم دره( استان زنجان)بود و به علت اعتقاد به دیانت بهایی، در آغاز سال تحصیلی 1388-1389 اخراج گردیده و مدارک و مخارج ثبت نامش به وی باز گردانده شد.

یزد: جزئیات دستگیری آقای بهنام روحانی فرد
بر اساس اطلاعات رسیده دربارۀ دستگیری آقای بهنام روحانی فرد پیرو پافشاری آقای روحانی فرد برای دریافت نسخه ای از حکم دستگیری خود، سرانجام بخشی از حکم را به او نشان دادند؛ رأس برگه پوشیده شده بود و فقط نام او معلوم بود. دو روز بعد همسر آقای روحانی فرد احضار شد تا خود را به دفتر محلی وزارت اطلاعات معرفی کند. او در آنجا دو ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. خانوادۀ آقای روحانی فرد از ۲۵ مهر که او با منزل تماس گرفته و با پسرش صحبت کرده بود، هیچ خبری از او ندارند.

مقالات

تكرار تاسف‌بار تاریخ

جعل رابطه و تولید حافظه کاذب در راستای دگر آزاری
کاویان صادق زاده میلانی

(BIHE)

معرفی کتاب : بهائيان و آينده‏ی ايران


Share/Save/Bookmark

more from foadmanshadi