صدای زیبای داریوش در فیلم علفهای هرز

صدای زیبای داریوش در فیلم علفهای هرز
by bahram9821
19-Aug-2011
 

دو آهنگ با صدای زیبای داریوش از فیلم علفهای هرز. این فیلم در سال ۱۳۵۵ با شرکت فرزان دلجو، شهرام و آیلین ویگن ساخته شده است.


Share/Save/Bookmark

more from bahram9821
 
پندارنیک

The precious melting pot we lived in...

by پندارنیک on

Viguen's ethnicity, and Mehrab's Afro complexion meant nothing to no one, absolutely none.....Being Iranian was the foundation of our being, and the uniting force...........Good old days...


Faramarz

Thanks Bahram

by Faramarz on

Seeing Mehrab Shahrokhi brought back many great childhood memories. Thanks for the post and a reminder of hopeful times.


Red Wine

...

by Red Wine on

یک چند ساعت در صف ماندیم تا بالاخره توانستیم این فیلم را در آن زمان،در یک سانسِ فوق العاده در سینمایِ شهر فرنگ ببینیم.یادِ آن زمان به خیر.

 

صلح میرزائی و تحریه کننده فیلم بسیار دچارِ زحمت شدند به هنگامی که بسیار نزدیک بود فیلم به تور کامل ممنوع النمایش شود،فیلم از ابتدا یک ریسک بود،نه حضورِ داریوش دلخوشی به همراه داشت و نه بازیگریِ مرحوم محراب شاهرخی در فیلم.

اما این گونه نشد،سالهایِ بعد در تبعید فهمیدیم که فیلم تنها چند دقیقه بیش سانسور نشده بود و آنچنان استقبالی از آن شد که چند قرارداد دیگر با دلجو و اقبالی بسته شد اما هیچگاه نشد که باز از این دو فیلمی بینیم به علتِ وقوعِ انقلاب.

آهنگهایِ فیلم بسیار بی‌ نظیرند و احتمالا دیگر هیچ وقت دیگر این چنین موسیقی‌ قوی را شاهد نخواهیم بود،اشعارِ زیبا و با معنی‌ و یک آهنگسازیِ بسیار با حوصله و با دقت در ملودیهایِ مدرن و تلفیق آن با وزنِ شعرِ پارسی.

از بهرام خان کمال تشکر را برایِ این یاد آوری داریم.