اندر باب نیایش و گلم قمری .


Share/Save/Bookmark

aghadaryoosh
by aghadaryoosh
29-May-2011
 

در خبرها (رجا نیوز ) بود که آیت الله جواد عاملی امت اسلام را هشدار و زینهار داده‌اند از رابطه اشامیدن نوشابه‌های گاز دار و افزایش خطر ابطال وضو.
برای من مساله پیش آمد که چطور حضرت آیت الله با آن کمالات از خطرات گلم قمری که به شهادت ازمودگان بسیار نفخ آورنده تر و پیامد فعل و انفعالات شیمیأیی‌اش بسیار پر خطر تر از نوشابه است را تذکر نداده اند. بارها شده که گلم قمری بخصوص بصورت آبگوشت گلم قمری نه تنها وضوی مسلمان خوش بینی‌ را باطل که ده دوازده نفر اطرافیان را نیز از نیایش و بلکه زندگی‌ بیزار کرده است.
آیا وقت آن نیست که فتوأیی صادر شود و یا حد اقل رهنمودی تکلیف مسلمین روشن نماید؟ چطور است که پنیر با آنکه نه بادی دارد و نه زوری مکروه اعلام میشود ولی‌ گلم قمری با آن قابلیت‌های خدا ناپسند همچنان حلال و آزادانه بفروش برسد و به وفور در دسترس بندگان خدا باشد.
شکی نیست که خویشتن داری در سنین بالاتر دشوار تر است، نقل است که حضرت نوح بواسطه سنّ زیاد( هشتصد سال) گاه بین دو رکعت نماز بیست بار وضو می‌گرفت و سر و صدای تمام حیوانات در کشتی ایشان در آمده بود که بابا خفه شدیم، مرگ در زیر باران به این زندگی شرافت دارد.
آیا این درست است که در زمانی‌ که سال خورده گانمان برای نزدیکی‌ و خلوت با درگاه الهی احتیاج به حمایت معنوی و نیز لجستیکی ما دارند با پختن غذاهای گاز دار آنها را به سوی از خدا بیخبری سوق دهیم؟.
من سیاسی نبوده و نیستم ولی‌ مراجع تقلید چرا در این مورد نیز سکوت کرده‌اند ؟ دیگر انتقاد از خوردنیهای گاز دار که به گوشه قبای کسی‌ بر نمیخورد، آیا حضرات از گلم قمری هم میترسند؟ و یا آنهم وارداتش دست سپاه است؟
در کلاسهای حوزه علمیه چه می‌گذرد؟ آیا بحث و فهصی در این موارد میشود؟ یا بیشتر وقت طلاب به فراگیری آداب "استبرا" می‌گذرد؟ البته نه آنکه آداب "استبرا" مهم نباشد ولی‌ در جأییکه نزدیکی‌ هر معتقدی به درگاه احدیت به بادی بند است، بهتر نیست کمی‌ عمیقتر بیاندیشیم؟
چطور برای بهترین  و شایسته‌ترین زمان نزدیکی‌ جنسی‌ برنامه‌های تلویزیونی متعدد داریم ولی‌ یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی  برای آموزش خویشتن داری و نگهداشتن وضو نداریم؟ آیا همه چیز را باید به عهده سید حسن عباسی بگذاریم؟ خدا را خوش میاید که برای این مسائل بادی هم منتظر رهنمودهای کیسینجر و تئوریسین نظام باشیم؟
رندی در مقاله ایی دیگر در مورد نماز میّت بر من خورده گرفت که آیا چیز بهتری برای نوشتن نداری؟ امیدوارم  با نوشتن در باره این مهم در جهت خواسته و گوشزد این مؤمن قدمی‌ برداشته باشم. التماس دعا ولی‌ اول خواهش می‌کنم وضو بگیرید و در نگهداری آن تا آنجا که میسّر است کوشا باشید که خداوند وضو داران را دوست دارد و با چشم دیگری نگاه می‌کند.


Share/Save/Bookmark

more from aghadaryoosh
 
divaneh

آقا داریوش عزیز

divaneh


با سپاس از توضیح شما که باعث شد ما هم از معنای مستتر در فرمایشات ایشان آگاه شویم. شاد و خرم باشید..


Mash Ghasem

افتخار و عزت سکونت در بند ۲۰۹.

Mash Ghasem


استاد داریوش گرامی   ، با تشکر از توضیح، فتح ک .
این حقیر حدس میزد که وضع شما درست باشه،اما فکرم قد نمیداد به افتخار و عزت سکونت در بند ۲۰۹. 
اقامت در بند ۲۰۹ (اوین) واقعا  افتخاری است که فقط از آن  گزیده ترین و
شایسته ترین فرزندان این خاک و بوم میباشد. فقط فکرش رو بکن، میشوی هم بند:
رضا شهابی، ابراهیم مددی،... زیر نظر مستقیم  "وزارت اطلاعات"....
سرخوش و موفق باشی.

aghadaryoosh

دیوانه جان

aghadaryoosh


لازمه وضو پاکی حد اقل جسمانیست .


divaneh

آقا داریوش عزیز

divaneh


حضرت مستطاب لنکرانی در آن راه حل امر به طهارت نفرموده اند. گفته اند فقط هر بار چیزی بیرون آمد وضو بگیرید.


aghadaryoosh

دوستان مهربان ,

aghadaryoosh


دیوانه جان از نظر حقیر جناب شیخ لنکرانی با این راه چاره بر مشکل افزوده اند، ایشان توصیه میفرمایند با یک کاسهٔ آب هم محل خروج بول و غأئط پاکیزه گردد( که این عمل ، آب و ظرف آنرا نجس می‌کند) و هم وضو گرفته شود! تازه تمام این‌ها در صورتیکه حرچی نباشد، آیا این به آن معنیست که اگر حرچی بود میشود با پس و پیش آلوده و تنبان نجس به ذات باریتعالی نزدیک شد و به پرستش پرداخت؟ شما جای باریتعالی باشی‌ و از همه چیز آگاه پیش خودت فکر نمیکنی‌ " مرتیکه ... نشور بی‌ وضو، خجالت هم خوب چیزیست؟
در پاسخ پرسش تو،  آنی‌ پس از پست کردن تصحیحی‌ کردم که ممکن‌است با لطف گردانندگان همزمان بوده، باز فرصت پاسخ و پرسشی شد. پایدار باشی‌ دوست.
مش قاسم جان گلم به فتح ک، گلم پیچ و گًل گلم و گلم سبز. و پر باد گلم قمری،
دوست پر مهر، یک پای ما لبه گور است، میگذاری در این دم واپسین کار آن دنیا مرتب کنیم، اگر فقط "الاعمال بالانییات " ملاک باشد تنها باریتعالی میداند چه فکرها کرده‌ام از همان بدو ورود جایگاهمان بند ۲۰۹ است. سپاس از کامنهایت.


Mash Ghasem

تلفظ "گلم? "

Mash Ghasem


کسره  داره یا نه؟


divaneh

مش قاسم جان

divaneh


غائط در زبان ما فقها به معنای مدفوع می باشد. با کمال تاسف در مورد شیر افریقایی در رسالۀ آیت الله العظمی لنکرانی چیزی درج نشده اما در مورد خر و گوسفند شده است. همچنین ایشان در مساله 1171 فرموده اند پوشیدن جوراب تنگ که پا را فشار دهد در نماز مکروه می باشد. متاسفانه چیزی در مورد شورت تنگ که بیضتین را فشار می دهد نفرموده اند. 


Mash Ghasem

با عرض سلام و

Mash Ghasem


با عرض سلام و ادب به علمای آی.سی.

جناب آقای داریوش خان و آیت العظما مجنون . آموزشهای شما در مورد دین مبین
اسلام براستی موجب امیدواری برای آینده این  نحله پاک است . اما   راستش من
هنوز در تلفظ "گلم " موندم؟ این کسره  داره یا نه؟ و هچنین  معنای "غائط" .
آیت العظما مثل اینکه کتاب دم دسته، یه نگاهی بکن ببین خمینی در مورد شیر آفریقایی چی گفته? 
دم  تمامی عزیزان گرم و  روز  خوبی داشته باشید.  زیاد آبجو نخورید, بجاش بعد از ناهار دو تا شات ویسکی ، تا آخر شب نگاه میداره. مسئولیت به عهده  خود!


divaneh

دشمنی گلم قمری با ایمان مردم

divaneh


آقا داریوش دستت درد نکند که در این روز تعطیل بسیار ما را خنداندی و بر اموری مطلع نمودی که از آن غافل بودیم. همانطور که شما می فرمایید جلوگیری از فجایع از اهمیت بسیاری برخوردار است و سر چشمه شاید گرفتن به بیل. حال که دشمنی نوشابه با دین مبین آشکار شد خوب است که فکری هم به حال گلم قمری بد خاصیت بنمایند. 

بنده در مورد این مسئله بغرنج مراجعه نمودم به رسالۀ آیت الله العظمی آقای حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی و ایشان در این مورد مومنین را راهنمایی کافی نموده اند و بنده به حکم ترویج معرفت آن رهنمودهای فاضلانه را در اینجا نقل می کنم.

مساله 312: کسی که نمی تواند از خروج بول جلوگیری کند و به مقدار وضو و نماز وقت پیدا نمی کند و در بین نماز چند دفعه بول از او خارج می شود اگر برای او حرجی نیست یعنی سختی که معمولاَ تحمل نمی شود در آن نباشد باید ظرف آبی پهلوی خود بگذارد و هر وقت بول از او خارج شد بنا بر احتیاط واجب وضو بگیرد و بقیه نماز را بخواند. و نیز اگر مرضی دارد که در بین نماز چند مرتبه غائط از او خارج می شود، اگر برای او حرجی نیست باید ظرف آبی پهلوی خود بگذارد و هر وقت غائط از او خارج شد وضو بگیرد و بقیۀ نماز را بخواند.

مساله 316: اگر مرضی دارد که نمی تواند از خارج شدن باد جلوگیری کند، باید به وظیفه کسانی که نمی توانند از بیرون آمدن غائط خودداری کنند عمل نماید.

بنده هم فکر می کنم که اگر هر بار که ماتحت آدم کثیف شد دستش را بشوید، نظافت کاملاَ رعایت می شود.

یک سوال هم از شما داشتم. چرا این بلاگ در صفحه اول جای نگرفته؟ جای گرفت و تغییری در آن دادید یا کم لطفی گردانندگان بوده؟