بیماری خود شیفتگی

"جذابیت" های آقای رییس جمهور


Share/Save/Bookmark

بیماری خود شیفتگی
by mnoghrekar
24-Sep-2007
 

پیشگفتار

 پیشنهاد " الیور استون", سازنده ی فیلم " قاتلین بالفطره ", اسکندر و.....برای ساختن فیلمی از زندگی آقای احمدی نژاد  مدتی ست نقل مجلس حکومتی یان , به ویژه هنرمندان حکومتی ست.

در آغازواکنش آقای احمدی نژاد و مشاور رسانه ای ایشان به پیشنهاد این سینماگر معروف امریکایی این گونه بود:

"...... مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور در گفتگو با فارس، گفت: بيش از يك سال است كه از طرق مختلف اليوراستون درخواست خود را مطرح كرده است كه البته من در جريان مستقيم آن نبودم.  ما كارهاي قبلي اوليور استون راجع به عرفات، كاسترو و حزب الله را ديده‌ايم و درست است كه اين فرد در آمريكا به عنوان اپوزيسيون مطرح است اما اپوزيسيون هم در آمريكا بخشي از شيطان بزرگ است.

واسطه اعلام خبر تمايل استون به فيلمسازي در مورد آقاي احمدي‌نژاد، يكي دو تن از كارگردانان مشهور ايراني هستند و شايد فضاسازي اين افراد در راستاي همان شايعه افكني جذاب است كه قصد بزرگ كردن اليور استون را داشته باشند. پس از اينكه من جواب منفي دكتر احمدي‌نژاد رابراي اليور استون فرستادم، سعي شد كه با به وجود آوردن حس كرنش و تواضع در كشور جو را به نفع استون تغيير دهند، در حالي كه در واقع ما معتقديم كه سيستم سينمايي آمريكا عاري از فرهنگ و هنر است و فقط كاربرد ابزاري دارد.

بايد بگويم كه دكتر احمدي نژاد شخصا مخالف اين قضيه بوده و با اين موضوع موافقت نكرده است. البته تمايل استون براي ساخت فيلمي از دكتر محمود احمدي‌نژاد امري طبيعي است چون ايشان، از نظر جهان يك شخصيت جذاب است و. ..... به نظر من قصد اليوراستون نشان دادن شخصيت دكتر‌احمدي‌نژاد به شكل فردي نسبتا جذاب است يا اينكه قصد دارد ايشان را به شكل بخشي از جهان ليبرال دموكراسي نشان بدهد. "(1)

اما چندی بعد نظر آقای رییس جمهور و مشاورایشان  در مورد " بخشی از شیطان بزرگ "عوض شد:

"....پس از درخواست الیور استون کارگردان سینمای هالیوود مبنی بر ساخت فیلمی از زندگی رئیس جمهور کشورمان، دکتر محمود احمدی نژاد امروز به این درخواست پاسخ مثبت داد.

به گزارش مهر ،احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا شما تقاضای ساختن فیلم توسط الیور استون را از زندگی شخصی اتان رد می کنید؟ گفت: با این کار به طور اصولی مخالفتی ندارم و آنان می توانند چارچوب ها را با کلهر تعیین کنند. وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه شما جذابیت شخصی خود را در چه می بینید، اظهار داشت: من به خودم هیچگاه فکر نمی کنم و یک عضو کوچک از ملت ایران هستم و خود را زبان و بیان ملت ایران می دانم......."(2)

" ......به گزارش خبرگزاري فارس، سومين نشست ادواري هيئت اسلامي هنرمندان، بعد از ظهر پنجشنبه 15/6/86 در خانه هنرمندان ايران با حضور گسترده اصحاب هنر و رسانه و مشاور هنري رئيس جمهور برگزار شد.

....شمقدری گفت:ما همچنان به دنبال بررسي شيوه وشكل ساخت اين فيلم هستيم وهمكاران ما درحال بررسي شرايط و جوانب ساخت اين فيلم هستند. وي افزود: رئيس جمهور در نشست مطبوعاتي اخيرش گفته بود مخالفتي با ساخت فيلم از وي توسط «اليور استون» ندارد ......

وي گفت: اليوراستون با ساخت فيلم‌هايي چون اسكندر و مركز تجارت جهاني نشان داده كه علي رغم فيلم‌هاي قبلي و طرح برخي انتقادها، همچنان در راستاي سياست‌هاي آمريكا و كمك به فرهنگ اين نظام عمل مي‌كند و به هر حال اينكه بتوان به استون اعتماد كرد، مقداري سخت است.  

وي همچنين با تاكيد بر پيش شرط‌هايي چون «توضيح خواستن از استون در مورد طرح و برنامه‌اي كه براي ساخت اين مستند دارد»، «مدت زماني كه براي انجام كار پيش بيني شده» ، «ارائه شكل اجراي كار»، «ارائه طرح فيلمنامه و اين كه استون چه چيزي را مي‌خواهد با اين مستند بيان كند» ، «عدم بازسازي صحنه و نماهاي در اين فيلم» به پيش شرط‌هاي تازه‌اي اشاره كرد و گفت: از اليور استون خواسته شده تا اين پيش‌شرط‌ها را نيز بپذيرد:

- يك گروه ايراني در طول ساخت فيلم، حتما از پشت صحنه فيلم فيلمبرداري كند.
- طرف ايراني، بر تمامي مراحل تدوين نظارت كند.
- كل كار در كشور ايران انجام شود و هيچ بخشي از فيلم در خارج از كشور توليد نشود.

در ادامه جمال شورجه درباره ساخته شدن فيلم مستند از رئيس جمهور ايران توسط اليور استون (با نام "ماجراهاي احمدي‌نژاد") گفت: بايد شرايطي دقيق فراهم شود تا امكان تحريف احتمالي حقايق در فيلم اليور استون وجودنداشته باشد. شمقدري نيز در جواب شورجه گفت: امكان ساخت يك فيلم از پشت صحنه اين فيلم توسط خود ما يكي از اين راه‌حل‌ها براي جلوگيري ازاين موضوع است."(3)

و سر انجام خبر هایی نیز داده شد که " الیور استون" " صهیونیست" از ساختن این فیلم منصرف شد ه است , فیلمی که ساخت آن مشروط به" نظارت و ارشاد" حکومتی یان اسلامی ست.  

اما هنوز بحث پیرامون جذابیت های " فیلم شدنی" آقای احمدی نژاد ادامه دارد.

"جذابیت "های آقای احمدی نژاد

جذابیت در معنای زیبایی و خوش تیپی در نظرهای گونه گون متفاوت است . برای نمونه برخی از مردان و زنان حزب الهی آقای احمدی نژاد را مردی  جذاب , یعنی زیبا و خوش تیپ, می پندارند. چنین تفاوت نگاهی را در خانواده و  جامعه, بسیاری از ما شاهد بوده ایم . برای نمونه آخوندها و شبه آخوند ها  زنانی  را جذاب می پندارند , می پسندند و دوست می دارند, که ویژگی ها ی ظاهری  این زنان از نظر بسیارانی دیگر جذابیت تلقی نمی شود. در نگاه حزب الله  زیبایی و جذابیت , و مظاهر آن ها گونه ای دیگر اند.

بحث " فیلم کردن" جذابیت ها , در معنای زیبایی و خوش تیپی ظاهری , در رابطه با آقای احمدی نژاد از سوی " الیور استون" امریکایی و " صهیونیست "  قاعدتا" منتفی ست , وجذابیت های روانی ورفتاری  آقای احمدی نژاد می باید مد نظر " الیور استون" باشد .

آنچه که از کلام آقای رییس جمهورنیز استنباط می شود این است که ایشان هم جذابیت مطرح شده از سوی " الیور استون" و مشاور رسانه ای و پرسشگر" روزنامه مهر" را جذابیتی معنوی و سیاسی, و روانی و رفتاری می فهمند.
ببینیم اینگونه جذابیت های  آقای احمدی نژاد , یا به تعبیر الیور استون " ماجرا های  آقای احمدی نژاد " کدام اند.

در این مقاله فقط به 2 دسته از این نوع" جذابیت " ها اشاره می شود.

1-  بسیاری از رهبران سیاسی  در جهان  به بیماری خود شیفتگی ( نارسیسسم ) مبتلا هستند. رییس جمهور حکومت اسلامی آقای احمدی نژاد,  یکی از موردهای " بد خیم" ابتلا به این بیماری ست (4) ضمن اینکه ایشان برخی از علایم بیماری اسکیزوافکتیو ( نوعی شیزوفرنی  یا روان پارگی ) را نیز نشان داده اند. بروز و تظاهر آشکار علایم این بیماری ها  از سوی رهبرسیاسی یک کشور نمی تواند جذاب نباشد.

برخی از علایم این ها هستند( در مقاله  های دیگر به علایم  بیماری های روانی  آقای رییس جمهور اشاره کردم , در این مقاله  " فاکت" های بیشتری ارایه می شود).  :

الف- بزرگ نمایی وبزرگ جلوه گری در رفتاروپندارو خیال آفرینی های عظمت طلبانه
(Grandiosity in Behavior or Fantasy).

سایت"بازتاب", که نظرات آقای محسن رضایی و شرکایش را بازمی تاباند , اوایل آذر ماه 1384 فیلم کوتاهی را به نمایش گذاشت, که نمایش فیلم دیدار احمدی نژاد با آیت الله جوادی آملی بود.احمدی نژاد دراین دیدار درباره سفرش به نیویورک و سخنرانی در مجمع سازمان ملل گفت:

" .....ما به نيويورك كه رفته بوديم، قبل از آن‌كه برويم خيلي جوسازي بود، تهديد كرده بودند كه اگر بياي، دستگيرت مي‌كنيم. گفتم: من مي‌آيم. گفتند: پس امنيت را برقرار نمي‌كنيم. گفتم: پس حتما آنجا خبري هست كه مخالفت مي‌كنند. من مي‌آيم. خدمت آقا هم عرض كردم، همين را فرمودند، گفتند: حتما بايد اين سفر انجام شود، خودشان آنقدر عليه ما تبليغ كرده بودند كه همه گوش‌ها و چشم‌ها را به سمت ما متوجه كرده بودند كه اين هيأت كي هست.

وقتي در خيابان‌ها راه مي‌رفتيم، به هر ساختماني مي‌رفتيم، همه توجهات به سمت هيأت ايراني بود، كأنه هيچ كس ديگري نبود. من روز آخري كه سخنراني كردم، تقريبا همه سران بودند يكي از همان جمع به من گفت: «وقتي تو شروع كردي «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتي، من ديدم يك نوري آمد، تو را احاطه كرد و تو تا آخر در يك حصن و حصاري رفتي»؛ اين را من خودم هم احساس كردم كه فضا يك دفعه عوض شد و همه حدود بيست‌وهفت، هشت دقيقه تمام، اين سران مژه نزدند. اين‌كه مي‌گم مژه نزدند، غلو نمي‌كنم. اغراق نيست، چون نگاه مي‌كردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار يك دستي همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هايشان را بازكرده بود كه ببينيد از جمهوري اسلامي پيام چيست." (5)

بروز این علایم از سوی آقای احمدی نژاد, واکنش هایی را به همراه داشت , این واکنش ها سبب شدند که آقای احمدی نژاد و حواریون اش به ناچار به" تکذیب " روی آورند:  

"....حجت الاسلام کعبی  که در جلسه حضور داشت , هاله نور را تکذیب کرد.همچنین در ادامه با رد شايعات و نقل‌هايي كه از اين جلسه پخش مي‌شود تأكيد كرد: تنها چيزي كه در آن جلسه مطرح نشد، هاله نور و مانند آن بود كه همه شايعه و جنگ رواني است، من با آقاي الهام هم تماس گرفتم و ايشان گفت من هم اطلاعي ندارم و ما چنين چيزي در آن جلسه نشنيده‌ايم و معلوم نيست اين شايعات از كجا نشأت مي‌گيرد و دامن زده مي‌شود..." (6)

البته آقای احمدی نژاد در آغاز ریاست جمهوری شان نیز ادعا کردند که با امام زمان ارتباط دارند و میثاقی را ایشان و کابینه شان برای همکاری در اختیار امام زمان قرار داده اند تا امام زمان امضا کند. ایشان همچون بسیاری از بیماران روانی بستری در بیمارستان های روانی درایران که مدعی ارتباط و تماس با امام زمان اند ,  بیماری شان با " توهم , هذیان گویی و جنون خود بزرگ بینی"  آشکار تر شد.

اما ارتباط ایشان در حد ارتباط با امام زمان باقی نماند و به سطح ارتباط با خدا رسید:

" ..... یکی از من پرسید فلانی می گویند تو ارتباط داری, گفتم بله دارم , پرسید واقعا" ارتباط داری؟ با چه کسی؟ و من گفتم با خدا ارتباط دارم..........مگر حتما" باید در این قرن از دل کوه شتر بیرون بیاید تا دوستان قبول کنند معجزه را. مگر همین انقلاب معجزه نبود؟ مگر امام (ره) معجزه نبود؟ "( 7)

".....این رییس جمهور امریکاهم مثل ماست . یعنی به ایشان هم الهام می شود.....الهام از نوع شیطانی اش , شیطان به رییس جمهور امریکا الهام می کند......." (8)

ب-  انکار ( Denial)   از علایمی ست که در این دوره از بیماری ایشان بروز چشمگیری داشته و دارد. یک نمونه اش را در رابطه با ماجرای " هاله نور" درمصاحبه با  مایک والاس از شبکه تلویزیونی CBS  شاهد  بودیم. والاس از احمدی نژاد  پرسید:" این درست است که شما گفته اید در هنگام سخنرانی  در اجلاس سازمان ملل هاله نوری آمد وشما را احاطه کرد و....؟" آقای رییس جمهور حکومت اسلامی گفتن چنین حرفی را که ضبط ویدیویی  نیزشده است ,  انکار کردند وگفتند " این موضوع را در روزنامه ها خواندند"

ج - پراهمیت پنداشتن خود, خود بزرگ انگاری وغلو کردن در توانایی خود,  
(Grandiose sense of self- importance and Self- aggrandizement)

ازعلایم "خود شیفتگی بد خیم است که جناب احمدی نژاد حامل آن هاست .ایشان درآستانه ریاست جمهوری شان ادعا می کردند که :

" آزادی حقوق شهروندی موجود در کشورما درهیچ کجای دنیا به این اندازه نیست."(9)

" نظام جمهوری اسلامی ایران مترقی ترین نظام حکومتی درجهان است ."(10)

" این طور نیست که انقلاتی کردیم و حالا به  نوبت حکومت کنیم مثل حکومت های دیگر, خیر! این انقلاب می خواهد به حکومت جهانی برسد"(11)

".....در ادامه همان سفربه جزیره بالی وارد شدیم....در این میان تعدادی  زیادی ازدانشجویان هندو به دیدار ما آمدند . آنها فریاد می زدند Ahmadinejad we love you ( احمدی نژاد ما عاشق تو هستیم). این وضعیت را ما یک ماه بعد در کشور چین هم داشتیم. جایی که دانشجویان نیمه شب به دیدار ما آمدند و برنامه ریزی کردند و سازماندهی کردندو ابراز علاقه به ما می کردند....."(12)" ... در امریکا دانش آموزان امریکایی  می گفتند اینجا نمی گذارند ما صدای شما را بشنویم . این دانش آموزان به من شماره تلفن هایشان را دادند و گفتند شما زنگ بزنید ما صدایتان را پشت بلند گوی مدرسه می گذاریم تا همه بفهمند شما جه می گویید....." (13)

"....در جریان سفر به آمریکا نیز وضعیت همین بود. آنجا از طرف دانشگاه کلمبیا مدام به ما فشار می‌آوردند که می‌خواهیم یک بحث علمی با شما در دانشگاه داشته باشیم. من ابتدا مخالفت می‌کردم چون مجبور بودیم یک روز بیشتر بمانیم و بر همین اساس می‌گفتم به دلیل مشغولیت فراوان نمی‌توانیم بیاییم. منتها بعد از ورود ما به آمریکا، دیگر از طرف دانشگاه آمدند و گفتند شما حتماً بیایید. خلاصه ما قبول کردیم. ولی من همان موقع به اطرافیان گفتم که دولت آمریکا اجازه نخواهد داد این جلسه برگزار شود چرا که سخنان ما همه چیز آنها را به هم خواهد ریخت. بعد هم دیدید که اجازه ندادند و گفتند نمی‌توانیم امنیت دانشگاه را تأمین کنیم ...."(14)

" ...چندی پيش که به نيويورک رفته بودم، جاهايی که ماشين آهسته‌تر می‌رفت، جوانان آمريکايی که مرا می‌شناختند با ديدنم دست‌های‌شان را مشت می‌کردند. "(15).

«...ايران به سرعت در حال اضافه كردن به چرخه‌هاي سوخت اتمي است تا بتواند به كشور صادر كننده سوخت هسته‌اي تبديل شود... پيشرفت در مسير هسته‌اي به منزله حركت قطاري است كه فاقد دنده عقب و ترمز است اما فرمان و هدايت آن در دستان انسان‌هاي صالح است " (16)

" از تمام دنیا برای حل مشکلات شان با ما تماس می گیرند و می خواهند تا ما به وسیله دانشمندانمان مشکلات آن ها را حل کنیم و این مساله باعث شده است تا نظام های استکباری از این امر عصبانی با شند."(17)

"......رئیس جمهور فقر ، فساد و تبعیض را پایان اندیشه های مادی غرب خواند و گفت: امروز دنیا از وضع موجود بشدت خسته شده و بدنبال الگوی جدیدی می گردد و تنها جایی که می تواند این الگو را در مقابل جهانیان قرار دهد ایران است و این یک احساس مسئولیت است. (18)

و این گنده گویی های" نارسیستی " و توهم آلود  در شرایطی جار زده شده و می شود که مشکلات  اقتصادی , سیاسی, فرهنگی واجتماعی ایران اسلامی و عقب مانده  , و گسترش فقر , بیکاری و فحشا در ایران  بر کسی پوشیده نیست مگر بر نابینایان سیاسی وفرهنگی ای همچون آ قای احمدی نژاد!

(Lack of Empathy) د- فقدان یکدلی وهمدلی وقلب واقعیت برای اثبات خود ویژگی های اندیشگی و کردارآ قای احمدی نژاد دررابطه بادگراندیشان به ویژه دگراندیشان سیاسی و اقلیت  های مذهبی یهودی و بهایی پوشیده نیست , انتصاب مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر کشور و محسنی اژه ای به عنوان وزیراطلاعات, که هر دو از آمران و عاملان قتل عام زندانیان سیاسی و عقیدتی  وکشتار دگراندیشان هستند, و نیز مشاوری چون روح الله حسینیان , که با افتخار گفته است " زمانی قاتل بوده است " روشنگر این واقعیت است.

تبلیع وخواست" محو کشوراسراییل از روی کره زمین" نیز نمونه  دیگری ست . در کناراین"خود شیفتگی" و برتری طلبی مذهبی ,انکار وا قعیت " هولوکاست" , یعنی کشتار میلیون ها یهودی در خلال جنگ جهانی دوم, حکایتی ست.!
 "...رئيس جمهور كشورمان با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها به دنبال خاورميانه جديد هستند، متذكر شد: ما هم بر اين عقيده‌ايم كه خاورميانه جديد حتما محقق خواهد شد البته بدون اسراييل...." (19)

احمدی نژاد با این دست اظهار نظرها خود را به "سوسیال نازیست ها" نه فقط در عرصه اجتماعی و سیاسی, درعرصه خودشیفتگی نژادی نیز نزدیک تر کرده است.

آقای احمدی نژاد ضمن اینکه درک خود را از دموکراسی نشان می دهد , ابایی ندارد که بگوید حتی خودی ها و ولی نعمت های اش را هم تحمل نمی کند : "...... رييس‌جمهوري پنجشنبه در سخناني احزاب كشور را متهم به باج‌گيري و زياده‌ طلبي كرد. احمدي‌نژاد در همايش طلاب مبلغ ماه رمضان با تاكيد بر اين‌كه يكي از مهم‌ترين كارهاي دولت آزادسازي بوده است، گفت: «يكي از آزادسازي‌هاي دولت اين بود كه نظام اجرايي كشور را از قيد مطالبات پايان‌ناپذير احزاب رها كرد، اين دولت هيچ نيازي به حزب ندارد و من يك ريال هم به آن‌ها باج نداده و تا آخر هم نخواهم داد، دولت تلاش كرده تا مردم را از اسارت عده‌اي كه خود را مالك اين مردم مي‌دانند رها كند.»   این اظهار نظرحتی صدای خودی ها یی مثل " حزب موتلفه" را در آورده است .(20)

(Need to Admiration)و- نیاز به ستایش
نیاز به ستایش دراحمدی نژاد درغالب یک" فروتنی دروغین" ," لات منشانه" و " الفقرالفخری" ازسویی , و خیال آفرینی کاذب و"مذهبی" از سوی دیگرجلوه گری می کند. ماجرای سخنرانی و دیدارهای روان پریشانه ی ایشان  درنیویورک , و روابط شان با امام زمان و خدا  نمونه اند.

این نیاز آقای احمدی نژاد تا آن حد است که عکاسی را فرا بخواند تا عکس ایشان را چهار زانو نشسته پای سفره ی نان و پنیری فقیرانه بگیرد و به سراسر جهان ارسال کند.

احمدی نژاد  خود را نماد نیکی , خیر , مهر و عدالت می پندارد , و به همین دلیل نیز قابل ستایش. ایشان هر آن کس که با اوست  مهرورز و عدالت جو می داند , و الباقی راکسانی که چیزی از مهر و عدالت نمی دانند:

".......احمدی نژاد که در کنگره نهايی پرسش مهر سخن می گفت، به پرونده اتمی ايران اشاره کرد و گفت: اروپايی ها دارند موضعشان را درست می کنند و شرقی ها هم که از قبل موضعشان مشخص بود، غير متعهدها هم از قبل با ما بودند، فقط يکی دو تا از اين کشورها مانده اند که آنها هم چيزی از مهرورزی و عدالت نمی دانند".(21)  

ر-  اختلالات خلق و خویی ( مانیک- دپرسیوsivseprDe Manic ) نیز در ایشان دیده شده است . نا آرامی و قدم زدن به هنگام بر گزاری جلسات , تند خویی , پرخاشگری , فحاشی و فریاد زدن  از سویی و ساکت و خجول و کم حرف بودن از سویی دیگر شمه هایی از این اختلالا ت است (22) .از میان علایم اختلالات خلق وخویی , وشخصیتی  ایشان آنگونه که اطرافیان ایشان گفته اند بر شدت بی تابی شان ( Agitation)  نیزافزوده شده است.  

******

2- دروغ گفتن به مردم و عوامفریبی: در شرایطی که رییس دولت " امام زمان " می داند که در اسلام " دروغگو دشمن خدا" ست, دروغ می گوید , و این از ویژگی های " جاذب" در ایشان  است :

برای نمونه , ایشان  در دوره ی مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری گفتند:

«.... من مخالف رانت‌خواري و استيلاي خانوادگي بر ثروت كشور هستم. من دست مافياي قدرت و قبيله را از نفت كوتاه خواهم كرد و جانم را به پاي آن خواهم گذاشت. نفت بايد بر سر سفره‌هاي مردم باشد. بحث بر سر بي‌عدالتي، تخريب كرامت انسان‌ها و توسعه فقر و فساد است. بياييد در اين موارد گفت‌وگو كنيم. حرف‌هاي من خيلي روشن است. اگر در كانديداي خود نكات مثبتي مي‌بينيد ما دست‌بوس و مخلص هستيم.»(23)

ونیز طوری وانمود کردند که به آزادی های فردی و اجتماعی , و به ویژه  آزادی پوشش زنان و مردان درایران وفادار خواهند ماند.

"........واقعا" مشکل ما اینه که مدل موی بچه ها چه جوری باشه ؟.....واقعا" مشکل ما اینه که مردم جه لباسی بپوشند؟......." (24)....و ده ها وعده و وعید دیگر.

این گوشه ای از شکواییه ی کسی ست که به آقای رییس جمهور اعتماد کرده بود و به ایشان رای داده بود:

"......به محرمي كه اين روزها وارد آن شده‌ايم قسم كه من به شما رأي داده‌ام، اما خدا خدا مي‌كنم كه دست‌هاي غيبي اين بار عليه شما به كار افتند و مقدمات سؤال از شما را در مجلس فراهم آورند، البته نه براي بركناري شما، تا شايد تلنگري بخوريد و از كارهاي غيرمبنايي و كارشناسي‌نشده بپرهيزيد.

با اين وضعيت لجام‌گسيخته گراني‌ها از چند ماه ديگر بنزين هم سهيمه‌بندي مي‌شود، آن وقت است كه بايد نشست و عدالت به روش شما را تحليل كرد. نه اين‌كه سهميه‌بندي بد است، اما با برنامه‌هايي كه شما در گذشته از خود نشان داده‌‌ايد و در وضعيت عادي، اجناس دو برابر معمول رشد قيمت داشته‌اند، يقين بدانيد كه ما و ديگر مردم بايد كوچ كرده به كوه و كمر برويم، آن وقت شما بمانيد و آقاي چاوز و مورلس و اورتگا.

با سفر به آمريكاي جنوبي‌تان كه موجب تأخير يك ماهه در ارايه بودجه به مجلس شد، ميزان اهتمامتان را به مقوله اقتصادي و معيشتي مردم ديدم. خدا سال آينده را به خير كند. چون «سالي كه نكوست، از بهارش پيداست»(25)

و......  
 
نوشتن در باره ی " جذابیت" های آقای احمدی نژاد در حوصله ی کتابی چند جلدی ست , نه در حوصله ی یک مقاله . در کنار بیماری های اشاره شده , برجسته ترین  "جذابیت " ایشان اما این است که به دروغ گویی و عوامفریبی ابعادی فراتر از " دروغ های مصلحت آمیز اسلامی " داده است  و آن را به اوج نا باورانه ای رسانده است .

رییس جمهور دولت" امام زمان" درپاسخ به سوال خبرنگار شبكه NRC هلند درخصوص ميزان آزادي در ايران گفت : " .... در ايران آزادي كامل و مطلق وجود دارد و همه شخصيت‌ها و گروه‌ها مي‌توانند آزادانه نظر خود را اعلام كنند...."(26) , و نیز گفته است "....امروز خوشبختانه خيل عظيمی از ايرانيان در سراسر جهان پيام‌آور صلح و دوستی هستند...". (27)  و...

جناب رییس جمهور حکومت اسلامی بر آنند به چشم جهانیان نیز خاک بپاشند, جهانی که شهادت می دهد در ایران نه فقط " آزادی کامل و مطلق" وجود ندارد حتی " نیمچه آزادی " نیز یافت نمی شود.  آقای رییس جمهور می داند اما نمی تواند عوامفریبی نکند , و به همین دلیل نمی گوید که میلیون ها تن از همین خیل عظیم ایرانیان  گریختگان و تبعیدیان از وطنی هستند  که حکومت اسلامی وطن شان را به زندان, شکنجه گاه و قتلگاه  دگراندیشان سیاسی و عقیدتی ,و سرزمین پایمال شدن ابتدایی ترین حقوق فردی و اجتماعی مردمان اش , وقربانگاه  قربانیان ستمگری ها و بی عدالتی ها ی  حکومت  اسلامی بدل کرده است .

********

اینکه چرا " الیور استون " از ساحتن فیلم " ماجرا های احمدی نژاد" منصرف شده است , هنوز کاملا" روشن نیست , اما انتخاب احمدی نژاد برای فیلم ساحتن, نشان از تیزهوشی و درایت این کارگردان دارد , سینماگری که بدرستی دریافته است  این پدیده ی "جذاب" , که به گفته ی دوستان اش " حرف های آسمانی " می زند و  نماد و نمود " مهرورزی و عدالت طلبی" اش  امامی ست که فقط در یک مورد با فتوای اش هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی در ظرف 2ماه  قتل عام شدند , بهترین سوژه برای " فیلم شدن " است.

برای " فیلم کردن ", چه سوژه ای  درخشان تر از " معجزه ی هزاره ی سوم "؟ چه سناریویی جذاب تر از شرح احوال " انسان منوری "  که در " رگ ها ی پاک و اندیشه های نا ب " اش نیز" آرمان های بلند " خمینی ای که پس از قرن ها توانست" غبار از فطرت انسانی بزداید " جاریست .(27) .

براستی کدامین سوژه و سناریوای می توان به این درخشانی و جذابیت یافت؟  

مسعود نقره کار

********

زیرنویس:
1- خبر گزاری فارس , وتارنمای بازتاب , 10 تیر 1386
2- خبر گزاری فارس , وتارنمای  بازتاب , 10 تیر 1386  
 3-  خبرگزاری پارس , 17 شهریور 1386
 4- بیماری روانی" خود شیفتگی" یا " نارسیسم" نوعی اختلال ونابسامانی شخصیت است(Personality Disorder)." نارسیس" در افسانه های یونان  جوان زیبایی ست که با دیدن تصویر خود درآ ب ستایشگر,عاشق وشیفته ی خود می شود, تلاش اواما برای د ست یابی  به معشوق اش , یعنی بازتاب چهره ی زیبایش درآ ب , به جایی نمی رسد و نقش برآب می شود. سرانجام این جوان زیبا  تغییرشکل می یابد  و به گل نرگس تبدیل می شود.
خود شیفتگی در مواردی طبیعی ست( به ویژه درکودکان)  اما نوع بیماری زایش  می تواند" خوش خیم" و یا " بد خیم" باشد.
در کنار عوامل فیزیکی( بدنی) و بهم ریختگی تعادل Biochemical بدن , که درهر بیماری روانی می تواند ازعلل بیماری باشد, قدرت , پول , مورد ستایش و توجه قرار گرفتن, زیبایی و حس" خود ویژه" بودن در بروز این بیماری نقش ایفا می کند.  
 به همین خاطر است که نوع بدخیم این بیماری از جمله بیماری های شایع در میان رهبران سیاسی , سیاستمداران وهنرمندان است. تجربه زندگی نشان داده است که بسیاری از این بیماران نه به گل نرگس که به داسی برای دروی زیبا ترین گل ها بدل شده اند.
تصور می شد که نارسیست ها می باید  زیبا رو و خوش اندام باشند اما واقعیت غیر از این است, که می بینید. از مطرح ترین نارسیست ها در عالم سیاست می توان به ژنرال پتن( Patton) , ژنرال مک آرتور و میلوسویچ اشاره کرد. از بیل کلینتون نیز به عنوان یک نارسیست" خوش خیم" نام برده اند. نارسیست ها چنان خود را فدرتمند  می پندارند که تصور نمیکنند کسی قادر به کشف خطا هایشان باشد. ما جرا های سکسی آفای کلینتون , از برجسته ترین و محبوب ترین رهبران سیاسی در امریکا, به ویژه ماجرای داخل کاخ سفید! از این زاویه آب می خورد ند. در میان هنرمندان غیروطنی نیز" رابرت گراهام " یک  نمونه نارسیست ناب است.   
5- سایت بازتاب , 6 آذر 1384.  و ر.ک به شهروند , شماره 750 11 آذر 1384
6- خبرگزاری رسا ,  تارنمای بازتاب 14 آذر1384
7و8- نقل از نشریه آفتاب _ اخبار روز, یکشنبه 23 مهر ماه 1385- 15 اکتبر 2006
9- گویا نیوز , 3 اردیتهشت 1384
10 - پنجشنبه25 فروردین1384- سخنرانی در مسجد ابوالفضل بوشهر
11- انصار نیوز , دوشنبه , 30 خرداد 1384
12و13 و 14 – ر. ک به منبع شماره 7 و 8
15- مصاحبه احمدی نژاد با شبکه جهانی جام‌جم: درايران امکان ديکتاتوری وجود ندارد، ايسنا / گویا و دوشنبه 26 شهریور 1386
16- مصاحبه ی رسانه ای احمدی نژاد , به نقل از بازتاب ,  5 خرداد1385
17-- سخنرانی در ایلام  و سیستان و بلوچستان, ایلنا , آذر ماه 1384
و معنای " تمام دنیا "را از همین گزارش می توان در یافت : "..... به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در طول دو سال گذشته دكتر احمدي‌نژاد به 35 كشور خارجي سفر كرده كه در اين ميان جمهوري آذربايجان و تركمنستان سه بار، عربستان سعودي، ونزوئلا، مالزي و سوريه دو بار، كشورهايي بوده‌اند كه احمدي‌نژاد بيشترين سفر را به آنها داشته است.
ارمنستان، قزاقستان، قرقيزستان، افغانستان، الجزاير، ‌بلاروس، كويت، عمان، امارات، قطر، اندونزي، چين، سنگال، گامبيا، كوبا، نيكاراگوئه و اكوادور ديگر كشورهايي بوده‌اند كه احمدي‌نژاد به آنها سفر كرده است.
دكتر احمدي‌نژاد با انجام 35 سفر خارجي در كمتر از دو سال، ركورددار سفرهاي خارجي در ميان رؤساي
جمهور شد. ( سایت بازتاب 11 شهریور1386)
18- احمدی نژاد در امارات متحده , بازتاب , 23 اردیبهشت 1386
19- به گزارش فارس, بازتاب ,12 مرداد1386
20- به گزارش فارس , تارنمای بازتاب  شهریور 1386
21- گزارش واحد مرکزی خبر وابسته به راديو و تلويزيون دولتی ايران , رادیو فردا, 18 شهریور 1386
22- احمدی نژاد : بیماری که خود از روانپریشی خویش بی خبر است, نظر یکی از روانپزشکان برجسته داخل کشور, سایت ایرانیان, اول دسامبر2005
23- خبرگزاري ايسنا  , 30 خرداد 1384
24- از پیام های تبلیغاتی احمدی نژاد , خرداد1384
25- پیام احمدی نژاد برای سفره های خالی, بازتاب 2 بهمن 1385
26- مصاحبه ی رسانه ای محمود احمدی نژاد , 6 شهریور 1386
27- " رئيس جمهور جمعه شب با حضور در منزل حضرت امام خميني (ره) با همسر ايشان و خانواده‌ امام راحل (ره) ديدارکرد...... به گزارش فارس، به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، احمدي‌‌نژاد در اين ديدار،امام خميني (ره) را يك حقيقت زنده و جاري در همه اعصار معرفي كرد و افزود: امام خميني (ره) مرتبه‌اي پايين‌تر از انسان كامل يعني معصومين (عليهم‌السلام) بود و در ابعاد مختلف از جمله تقوا، جهاد، عاطفه، عدالت، سياست، علم و خشيت الهي از معصومين كه مظهر عالي انسان كامل هستند، الگو گرفته بود.
احمدي‌ نژاد با بيان اين كه امام خميني (ره) مردي خدايي بود كه توانست پس از قرنها غبار را از فطرت انساني بزدايد گفت: آرمانهاي بلند آن بزرگوار در رگهاي همه انسانهاي پاك و آزاد‌انديش جاري و در انديشه هاي ناب ماندگار است. ( بازتاب  13 خرداد1385)"


Share/Save/Bookmark

more from mnoghrekar
 
Soheil Samouhi

Simply nuts

by Soheil Samouhi on

that's all


default

Hypocrisy

by Mehri (not verified) on

اقای نقره کار
مقاله پر محتوا شما بازگو کننده رفتار غیرمتعارفی احمدی نژاد است. این بیمار روانی که مظهر لومپانیسم اسلامی در ایران است که کماکان مورد قبول دست اندرکاران این سایت است.
اقای جاوید که خود زمانی پاسدار بوده شگردهای بکار برده تا این سایت به نام "هیچی مقدس نیست" برخورد با مشروعیت رژیم اسلامی بازتاب کمی داشته باشد. توجه به میزان مقالات طرفداران رژیم
در این سایت بیانگر این انگیزه است.
امیدوارم با توجه به این نکته مطالب خود را در سایتهای اپوزیسون منتشر کنید.