رییس سایه‌ی رادیو زمانه کیست

اگر یک دفعه دیدید نبوی به آمستردام اسباب‌کشی کرد و در اتاق مهدی جامی نشست، تعجب نکنید


Share/Save/Bookmark

رییس سایه‌ی رادیو زمانه کیست
by hoder
05-Sep-2007
 

موقعی که داشتم برای تغییر اساسی ساختار و اینترفیس وب‌سایت رادیو زمانه فکر و طراحی می‌کردم، یکی از بزرگترین تاکیدهای مهدی جامی این بود که طراحی تازه هیچ شباهتی با «روز» نداشته باشد. خیلی روی «روز» حساس بود و هیچ دلش نمی‌خواست «زمانه» هیچ ارتباطی با آنها داشته باشد.

برای همین هم یک بار سید نبوی پیغام داده بود که حاضر است مجانی برای زمانه طنز بنویسد تا مردم مجبور نباشد جوک‌های بقول او بی‌مزه و لوس نیک آهنگ کوثر را در زمانه تحمل کنند. ولی مهدی جامی بخاطر همان فلسفه‌اش در جدا نگه‌داشتن روز از زمانه شدیدا مخالفت کرد.

گذشت تا یکی دو ماه پیش که یکدفعه در کمال تعجب سروکله‌ی سید نبوی در زمانه پیدا شد و آن هم به عنوان آغازکننده‌ی تنها برنامه‌ی ویدیویی هفتگی زمانه -- که بجز خرج سفر هفتگی‌اش از بروکسل به آمستردام، لابد یک هزار، هزار و پانصد یورویی هم بخاطر برنامه‌ی تلویزیونی‌اش می گیرد-- کم‌کم محتوای سیاسی شبه اپوزیسیونی زمانه هم زیاد شد و بجز بخش خبرش که نسبتا هنوز هم بی‌طرف است، الان تقریبا هرچه مقاله یا لینک سیاسی-اجتماعی در آن هست یک دیدگاه اپوزیسیونی آشکار دارد.

همزمان کم‌کم پای تحلیل‌های سیاسی نوشته شده با اسم‌مستعار هم به زمانه باز شد که پدیده‌ای است که معمولا هرجا نبوی هست شدیدا رشد پیدا می‌کند. (مثلا این مهرداد توانافرد که یک شبه از زیر بته به عمل آمده است و مواضعش هم دقیقا مطابق مواضع و موضوع‌های مورد علاقه‌ی نبوی است، خیلی مشکوک است.)

برای همین من دارم کم‌کم به این نتیجه می‌رسم که نبوی را از طرف هلندی‌ها به جامی تحمیل کرده‌اند و او آرام آرام دارد سعی می‌کند جای خودش را در زمانه محکم کند و حتی خودش را برای گرفتن جای مهدی جامی در رادیو زمانه آماده کند.

چون اگر یادتان باشد اولین ایرانی‌ای که اصولا یک دفعه در هلند گل کرد و از خانواده‌ی سلطنتی هلند جایزه‌ گرفت و بعد با استفاده از روابط سطح بالایش با آدم‌های وزارت خارجه‌ی هلند و دیگر سیاست‌گذاران هلند پروژه‌ی «روز» را برای رفقایش گرفت و کم‌کم اصولا پای موسسات هلندی را در حمایت از ان.جی.اوهای ایرانی باز کرد همین آقای نبوی بود.

حالا که پس از بی‌اعتبار شدن «روز» (که حتی رفسنجانیست‌های داخل ایران، مثل اکبر منتجی، هم به صراحت به آن اعتراف می‌کنند) و ظاهرا احتمال تبدیل شدن رادیو زمانه به تلویزیون زمانه بالاتر رفته است، به نظر من، نبوی از نفوذش در میان سیاست‌گزاران هلندی استفاده کرده و خودش را از بالا به مهدی جامی چپانده است، به این امید که اگر تلویزیونی راه افتاد نبوی از آن راه هم پولش را دربیارود و هم خط سیاسی‌اش را از راه تسلط به این تلویزیون تبلیغ کند.

این البته یک فرضیه است، ولی شواهدش روز به روز دارد آشکارتر می‌شود. برای همین اگر یک دفعه دیدید مهدی جامی قراردادش با موسسه‌ی هلندی پرس‌ناو که همه‌کاره‌ی زمانه است تمدید نشد و از فردایش نبوی به آمستردام اسباب‌کشی کرد و در اتاق مهدی جامی نشست، تعجب نکنید.


Share/Save/Bookmark

more from hoder
 
Mehdi Jami

دروغی که حتی اگر راست بود رسواگر گوینده بود

Mehdi Jami


آقای درخشان، بند اول مطلب شما نقل قول کذب است و من هرگز از شما چنین چیزی نخواسته ام. تذکر به این نکته هم ضروری است که بر فرض هم که گفته بودم نقل آن خلاف اصول حرفه ای است. آنچه شما در ضمن کاری که سفارش گرفته اید می شنوید امری محرمانه است و باید بر اساس اصل رازداری پیش شما باقی بماند. متاسفم که برای شما اخلاق حرفه ای بی معنا ست و نه تنها آن را رعایت نمی کنید بلکه براحتی دست به جعل هم می زنید. بند دوم ادعای شما هم کذب است و آقای نبوی هرگز قرار نبوده برای زمانه رایگان چیزی بنویسد. اطلاعات دیگری هم که داده اید البته به همین مقدار معتبر است.


mayoos

tosiye man be in doostan ke

by mayoos on

tosiye man be in doostan ke paye har maghalei be jaye ezhare nazar fahashi mikonand in ast ke avval zabane farsi ra yad begirand ke javabe maghaleye farsi ra be englisi nadahand

 


jamshid

...هودر... ای موذی فاسد

jamshid


I didn't even bother reading this pro-IRI traitor's article. I just read the title. So I don't have any comments on the article. What he writes is irrelevant. HE is irrelevant. The only reason I am posting this comment is to make sure he is not taking us as fools in his imaginations.

 

Hoder, you rotten lacky, be on notice that by supporting the IRI, you have made yourself RESPONSIBLE and ACCOUNTABLE for every single act of torturing, murdering and raping of Iranians by the IRI. When the time comes, you and Dariush and all your likes will be tried for treason. That time is not too far...

 

Jamshid