نامه جمعی از زندانیان سیاسی به بانوی اول فرانسه
ايران پرس نيوز
03-Sep-2010 (one comment)

با شگفتی و شرمساری بسیار، آگاه شدیم روزنامه ای متعلق به حاکمیت در ایران به نام «روزنامه ی کیهان»، با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی متعارف در جامعه های بشری، مطالبی تحریف شده و اهانت آمیز در مورد بانوی اول کشور متمدن فرانسه، منتشر و ضمن خدشه دار نمودن احساسات انسانی و میهن دوستانه ی ملت دوست فرانسه، موجبات رنجش خاطر رئیس جمهوری فرانسه، بانوی اول و سایر مقامات آن کشور انسان دوست را فراهم آورده است........ملت بزرگ ايران که شاهد همدردی شما با يک زن ستم ديده ی ايرانی، که محکوم به مرگ از طريق سنگسار شده می باشد، عميقا از اين حس نوع دوستانه، ابراز رضايت نموده و آن را ستوده اند. اگرچه سانسور و سرکوب شديد اجازه ی بروز اين احساس را نمی دهد.


>>>
David ET

نامه منصور اسانلو, ....

David ET


کارلا برونی، همسرنیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در قسمتی از نامه خود که زیر عنوان «نامه‌هایی برای نجات سکینه» در روزنامه لیبراسیون به چاپ رسیده است می‌نویسد:

«دردآور است، آن‌جا که بخواهم تصور کنم تو و چشمان پر درد و زجرت قرار است زنده در خاک و سنگسار شوند، آن‌جا که کرامت انسانی تو سنگسار می‌شود . آن‌جا که پیشانی تو، چشمان تو و روح پر درد تو قرار است هدف سنگ‌های جهالت قرار گیرد… در صبح دمی، شاید ! و این کابوسی است نفرت انگیز! چگونه ممکن است در برابر این حکم سکوت کرد؟ حکمی که نه تنها تو را، که تمام زنان را، که تمام کودکان را و تمام کسانی را که صاحب احساسات و کرامت انسانی هستند را هدف قرار می‌دهد. چرا باید با ریختن خون تو فرزندانی را از مادر جدا کنند؟ چون زنده هستی، عشق می‌ورزی، یک زن و یک ایرانی هستی؟ سال‌های سال، اعدام بخشی از قوانین حاکم بر دیار من، فرانسه بوده است، اما من اکنون به این‌که یک فرانسوی هستم افتخار کرده و خواهم کرد، چرا که دیر زمانی است قانون «اعدام» در آن منسوخ و از بین رفته است.

تمدن ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدن‌های این کره خاکی است، پس چگونه ممکن است وارثان این تمدن بزرگ، به اعتبار و قدمت این تمدن چند هزار ساله بی‌وفائی کنند‌؟



Share/Save/Bookmark