جعفر پناهی به همراه همسر و دخترو پانزده تن از مهمانان اش دستگیر شد
Jonbesh e Rah e Sabz
01-Mar-2010 (one comment)

جنبش راه سبز(جرس): جعفر پناهی به همراه همسر و دختر و پانزده تن از مهمانان اش دستگیر شد. در حالی که ماموران امنیتی در حال بازرسی خانه جعفر پناهی کارگردان سینما در ایران هستند، خبر این یورش شبانه به منزل در فضای اینترنتی به شکل وسیعی منتشر شده است.
به گزارش جرس، بر اساس اخباری که همسایه های جعفر پناهی از طریق فیس بوک و ایمیل در اختیار کاربران دنیای مجازی قرار داده اند، ساعت یک نیمه شب تعداد زیادی از ماموران امنیتی به همراه چند مامور زن و دوربین فیلمبرداری به منزل مسکونی جعفر پناهی هجوم برده اند . اما نکته جالب توجه این است که علاوه بر تعطیلی دو نشریه در ایران به منظور جلوگیری از اطلاع رسانی آزاد، در حالی که ماموران در حال بازرسی منزل مسکونی این کارگردان سینما هستند، خبرآن توسط شهروندان رونامه نگار به صورت گزارش لحظه به لحظه در فضای اینترنت منتشر شده است.
یکی از کاربران فیس بوک به نقل از یکی از همسایگان جعفر پناهی می ... >>>

recommended by Shifteh Ansari

Share/Save/Bookmark

 
hamsade ghadimi

dorood bar panahi

by hamsade ghadimi on

ironically he was detained (handcuffed and shackled) in new york on his way to argentina for not possessing a transit visa.  he was going there for screening of his movie (the circle) which was critical of treatment of women in iran. that's what being a citizen of iran gets you these days.

//archive.sensesofcinema.com/contents/01/15/panahi_interview.html

i enjoy his movies and am awed by his courageousness.  i can only imagine the works that he can create in a free iran.