Mel Gibson to Co Produce Movie on Baha'i Girl's Martydom
payvand / Darius KADIVAR
18-Jul-2008 (12 comments)

Bahá'í Girl's Martyrdom Story Set To Become a Mel Gibson - Jack Lenz Co-Production Movie. Mona Mahmudnizhad (1965-June 18, 1983) was a Persian Bahá'í who, together with nine other Bahá'í women, was sentenced to death and hanged in Shiraz because of her membership to the Bahá'í Faith.

>>>
recommended by Darius Kadivar

Share/Save/Bookmark

 
faryarm

Not True: Mel Gibson is not involved.

by faryarm on

Being somewhat intimately familair with this project, and its main movers and shakers, I can assure you that Mel Gibson is not a Co producer.

Jack Lenz, The Producer is a Canadian Bahai; he was one of the  composers for the music score of Mr Gibson's film about Christ. He left the project early and did not receive screen credit for his exquisite work on the film; the film went on and won an academy award for its music. That is basically the connection with the Gibson name.

The film itself ( //www.monasdream.com) is in the process of preproduction.

Jack also produced the original music video about Mona.

 

 


default

Mehdi

by Mehran-001 (not verified) on

You are a shame to every Iranian. Now go back to your hole and stop posting.


default

To: Mehdi: Are you in denial ?

by aaj sr (not verified) on

Are you denying the fact that this tragedy did not happen?
If you are not in denial, what's wrong showing it to the world and by doing that IRI and other countries, and regimes, like Sudan, S.Arabia, China and others stop killing juveniles, stop killing people for their personal believes. Are you suggesting going back to middle ages? or you are pro censorship?
Isn't the same after 1400 years we in Iran mourning during Ashoura and "mareke giri" in every corner of the cities and villages and in every Mosque 12 months of the year? This must be Baha'I's Ashoura too. I think this is worst than killing Hussain and his gang in Karbala. These people were innocent.
Unless I do not understand your point, explain what's your problem?


Amil Imani

او را به فراز دار فرستادند چون عشق را تعلیم می‌داد

Amil Imani


فرشتهء ایرانش می‌نامند چون روزهای کوتاه زندگی‌اش را فرشته‌آسا زیست. ملاّیان دیوصفت مسلمان‌نما، آنچنان که ماهیتشان اقتضا می‌کرد، وجود فرشته را در میان خود تحمّل نتوانستند نمود. زن جوان را، که تازه دوران کودکی را پشت سر گذاشته بود، به فراز دار فرستادند چون نخواست باورهایش را کنار بگذارد و آنچه را که در ژرفنای دل و جانش معتقد بود ترک گوید؛ اعتقادی که جز عشق، دادگری، و برابری برای همهء‌ فرزندان خدا نبود.

نامش مونا بود؛ درس اخلاق می‌داد، جمعه‌ها؛ هفده بهار از عمرش سپری شده بود. شاگردانش دوستش می‌داشتند، بغایت؛ معلّمی بود سرشار از مهر، مهر به همه؛ آنها را درس می‌داد تا انسانهای نمونه‌ای شوند با دلهای سرشار از مهر خدای، مهر بندگان خدای و مهر کلّ جهان آفرینش خدای.

روزی ملاّها گروهی را به خانه‌اش فرستادند؛ درس می‌خواند؛ روزی دیگر به آزمون زبانش باقی مانده بود؛ خویشتن را آماده می‌ساخت تا این آزمون را با کامیابی پشت سر گذارد. مسلمان‌نمایان بربرصفت آزمون سخت‌تری را برایش در نظر داشتند تا در زندان هولناک ملاّیان برگزار نمایند. اطمینان تامّ داشتند که زیر فشار و شکنجه خواهند شکست آن زن جوان نحیف و ضعیف را؛ براین باور بودند که او را وادار خواهند کرد که ایمانش را کنار گذارد و آیین بی‌خدایی آنها را بپذیرد.

زرتشت بزرگ ما، آن پیامبر نور و روشنی ایران باستان، سخن گفت از نبردی که بین نیروی خیر به فرماندهی اهورامزدای یکتا، آن خدای بی‌همتا، آن آفریدگار توانا، و نیروی شرّ به راهنمایی اهریمن، آن ابلیس کبر و غرور، آن شیطان شرّ و شرور، در خواهد گرفت. زرتشت هشدارمان داد که مغلوب مکر و حیلهء اهریمن نگردیم و نیرنگش را باور نداریم. او ما را گفت که شرّ را بازشناسیم از کردار پیروان اهریمن؛ از خوی اهریمنی آنها که از دلهای سیاهشان سرچشمه می‌گرفت؛ ما را گفت که اینان گفتار اهورامزدا را برنمی‌تابند و خلاف آن عمل خواهند نمود.

ملاّیان مسلمان‌نما آن دختر نوجوان، مونا، را تهدیدی می‌یافتند بر کردار اهریمنی خود و اندیشه‌های پلید شیطانی خویش. می‌اندیشیدند که یا باید او را به آیین خویش در آورند و به تاریکی و تیرگی رهنمون سازند یا شعلهء زندگی‌اش را، در آغاز جوانی، به خاموشی کشانند و از بخشیدن نور باز دارند.

مونا، معلّم جوان، از ژرفنای دل کودکان را دوست داشت و به آنها مهر می‌ورزید و باور داشت که باید آنها را پیروان شجاع اهورامزدا بار آورد تا در راه او به ستیز با تاریکی برخیزند.

بهائیان گویند که بنیان‌گذار دینشان، بهاءالله، بازگشت روح زرتشت است؛ پدیداری دوبارهء اوست؛ آنها می‌گویند که آموزه‌های سه‌گانهء زرتشت را،‌ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را، بهاءالله با گستره‌ای بیشتر بیان کرده و آن را پهناوری افزونتر بخشیده است.

درس‌های مونا برای کودکان را، که شرحی بیشتر بر آموزه‌های زرتشت است، در این گفتار بهاءالله توان یافت که به زیبایی فشرده گشته و به شیوایی بیان شده است:

چون از نعمتی برخورداری دست کَرَم بگشا و اگر محروم از آنی سپاسگزار باش؛ شایستهء امانت همسایه باش و چون به او رسی رفتاری دوستانه و رویی باز داشته باش. از برای فقرا گنجی، از برای اغنیا گویندهء پندی، از برای فریاد نیازمندان دهندهء جوابی، و از برای قول و وعده‌ات پای‌بند وفا باش. گر قضاوت کنی رعایت انصاف کن؛ اگر سخن می‌گویی مراقب کلامت باش. بی‌انصاف نباش از برای احدی؛ فروتن باش از برای هر انسانی؛ آن کسانی را که در تاریکی گام برمی‌دارند چراغی فرا راهشان باش؛ برای اندوه‌زدگان مایهء سرور، برای تشنگان دریای آب، برای محنت‌زدگان ملجأ و پناه و برای ستمدیدگان یار و یاور و پشتیبان باش. در جمیع اعمال پرهیزگاری پیشه کن؛ از برای غریبان خانه‌ای و برای مریضان درمانی و مرهمی بر زخمی، برای پناه‌آورندگان دژ محکمی، برای نابینایان چشمی، و از برای گمراهان راه راستی، و از برای سیمای راستی جمال و زینتی، و از برای جبین وفاداری تاجی، از برای معبد راستی و درستی و اخلاق ستونی، برای جسد نوع بشر دم حیاتی، از برای سپاه عدالت پرچمی، از برای افق فضیلت کوکب درخشانی، از برای تراب قلب آدمی قطرهء شبنمی، روان بر بحر معرفت سفینه‌ای، از برای آسمان فضل و بخشش خورشیدی، و از برای تاج حکمت گوهری، از برای آسمان نسل خود نور تابانی، و بر درخت فروتنی میوه‌ای باش.

ده بانو، ده زن جوان بهائی شیراز، آن اقلیم راز در خطّهء ایران، در زمرهء بسیاری از بهائیانی بودند که مسلمان‌نماها دستگیرشان ساختند و ایمانشان را دستاویز نمودند. مونای جوان نیز در میان آنها بود. ماه‌ها رفتار ناپسند و خشن را، ماه‎هایی که گویی پایانی بر آنها نبود، ماه‌های توان‌فرسا را در زندان ملاّها تحمّل کردند، امّا هر سختی را بر خود هموار نمودند و تهدید مرگ را به جان خریدند و از آیین عشق دست برنداشتند و ایمان خود را به زندگی این جهان نفروختند.

گویی در سینهء ملاّها دل نبود که جایش را سنگ گرفته بود؛ سرانجام عزم را بر آن جزم نمودند تهدید خویش را جامهء عمل بپوشانند و این کسان را، این انسان‌های جلیل و منیر را، یکی بعد از دیگری، به طناب دار سپردند. فرشتهء ایران واپسین کسی بود که بر فراز دار شد، زیرا می‌خواست برای هر یک از آنها که پیش از او حلقهء طناب را دور گردن خود انداختند، دعا کند. نوبت به مونا رسید. طناب را بوسید؛ آن را دور گردن انداخت؛ امّا لبهایش هنوز نغمهء نیایش را ترنّم می‌کرد.

مسلمانان بربرصفت، آن وحشیان از تمدّن و انسانیت بی‌خبر، پس از زمانی طولانی که آن نوجوان نورانی، آن بانوی روشنایی، مونا، را آزار فراوان رساندند و زندانی توان‎فرسا برایش فراهم آوردند به فراز دار فرستادند. پیروان اهریمن، دیوصفتانی که از برای تاریکی و تیرگی صف بسته بودند، او را کشتند چون می‌خواستند عشق را بکشند. امّا، هیهات که عشق را هرگز نتوانند کشت؛ بلکه تنها عاشق عشق را می‌کشند که عشق نمیرد هرگز.

آه، ای فرشتگان آسمانی

شما، ای پرندگان مهاجر

که تنها زینت شما

بستری از پرهای سفید است!

شما ای فرزندان بی‌گناه ایران

ردای سفید درخشانی به بر دارید

خاطره‌ای گذاشتید به جای از برای دیگران

خاطره‎ای که رنگ و بوی زندگی دارد!

می‌بینم آن پرستوهای سیاه بی‌نوا را

پر می‌گشایند بر فراز ویرانه‌های شهرمان

درد را می‌بینم که لبریز شده،

در هم آمیخته

با قلب هر ایرانی!

قلبم از تپش باز می‌ایستد

نفسم دیگر فرا نمی‌آید

ایمانم دیگر رنگ می‌بازد

و بسترم خاموشی را در بر می‌گیرد.

//www.amilimani.com/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=2


Mehdi

Sounds like a deal was made with ZioNazis

by Mehdi on

It seems that ZioNazis have agreed to tak Mel off the Hollywood blacklist if he did something in return for them and added to the demonization of Iran. Such a powerful lobby! We must learn!


default

Excellent

by Kurdish Warrior (not verified) on

It's time for the world to see how the IRI suppress the religious minorities and perhaps someday the ethnic minorities


default

I found MonasDream.com. It is a must visit site

by Ali Najafi (not verified) on

I did a Google search and found the website www.monasdream.com that talks about Mona's life, as well as the other 9 women.

At the bottom of the home-page of monasdream.com you will see pictures of all 10 women that the IRI hung. I encourage you to click on each of the pictures and to read the stories of each of these noble Iranian women.

I was very moved and deeply touched by each of the stories... It highlights the admirable qualities that are in us human beings. As an Iranian, I am so proud of our women, both these 10 women that were killed, as well as the many living that are daily working for justice.


default

Don't know about IRI

by Mehran-001 (not verified) on

I have a feeling that this movie won't pass through IRI censor but may be the DVD will be a hit there :-)


default

Abolishing juvenile execution

by aaj sr (not verified) on

With this movie, I hope the world see the gravity of execution, specially the juvenile's hanging.
I also hope that Miss. Nazanin's role, bring her campaign closer for abolishing juvenile execution in Iran forever.


Mona 19

Thanks Mr.Kadivar...

by Mona 19 on

How wonderful that Mona’s exemplary life will be shared with the rest of the world.

 

Warmest regards,Mona ;)


ebi amirhosseini

Can't wait to see Mel Gibson's....

by ebi amirhosseini on

Version!.Thank God " Jack Lenz" , a faithful Bahai & prominent artist is there to guide him.


default

Can't wait to see this...

by American Wife (not verified) on

Can't wait to see this... unfortunately the great work that Gibson has done has been diminished by his anti-semitism ranting.  i truly hope that it was more alcholol fueled than idealogy oriented.