March 8, Internatioanl Women's Day: developing news

March 8, Internatioanl Women's Day: developing news
by Shifteh Ansari
08-Mar-2011
 

Today, March 8 (17 Esfand), marks the International Women's Day. Supporters of Iran's women's movement, along with supporters of the Green Movement have planned to take to streets of Iran today at 4:00 p.m. Needless to say, then, a variety of government forces have also planned on taking to the streets today.

Nobel Peace Laureate Shirin Ebadi has invited Iranian women to come to streets to defend their rights. A group by the name of Rah-e Sabz-e Omid has also invited the Green Movement supporters to protest the arrests of Mir Hossein Mousavi, Zahra Rahnavard, and Mehdi and Fatemeh Karroubi.

If you hear any news about what is happening inside Iran, please post it here. Let us get the voices of those inside Iran out. We are the media.

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Shifteh Ansari

گرامیداشت هشتم مارس؛ تحت فشار نیروهای نظامی و انتظامی

Shifteh Ansari


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با آغاز تجمعات گرامیداشت روز هشتم مارس، نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی با استقرار در خیابان‌های مختلف شهر تهران، اقدام به بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان کردند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بنا بر گزارش‌های دریافتی از شهر تهران، با آغاز تجمعات مراسم گرامیداشت روز جهانی زن (هشتم مارس) در شهر تهران، مناطق مختلفی از این شهر از جمله خیابان‌های ولیعصر، مطهری، آزادی، نارمک، میرداماد، میدان هفت حوض، میدان ونک، میدان مادر و میدان انقلاب شاهد حضور مردم معترض و شکل گیری تجمعات در این مناطق هستند.

همچنین برخی از گزارش‌ها حاکی از بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان توسط نیروهای انتظامی و انتقال ایشان به نقاط نامشخصی می‌باشد.

برخلاف هفته‌های گذشته، علاوه بر نیروهای امنیتی و یگان ویژه و نیروهای بسیجی، حضور نیروهای بسیجی زن نیز قابل توجه می‌باشد.

//www.komitedefa.com/index.php?option=com_con...


Shifteh Ansari

شاهدان عینی از حضور گسترده نیروهای امنیتی در تهران خبر می دهند

Shifteh Ansari


رادیو فردا: در حالیکه هواداران جنبش زنان و جنبش سبز ایران اعلام کرده بودند که امروز (سه شنبه) همزمان با روز جهانی زن تظاهراتی را در کشور برگزار می کنند، شاهدان عینی از حضور گسترده نیروهای امنیتی در تهران خبر می دهند.
به گفته این شاهدان، همزمان با این جو امنیتی پیاده روهای میدان ولی عصر و میدان فاطمی نیز مملو از جمعیت است.
فعالان جنبش زنان و شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم خواسته بودند تا امروز برای دفاع از حقوق زنان و اعتراض به بازداشت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسران شان تظاهرات کنند.

//www.radiofarda.com/archive/news/20110308/14...


Shifteh Ansari

بی بی سی: حضور پرشمار مأموران امنیتی در تهران در روز جهانی زن

Shifteh Ansari


حضور پرشمار مأموران امنیتی در تهران در روز جهانی زن

همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن، از تهران خبر می رسد که تعداد زیادی از مأموران انتظامی و امنیتی برای مقابله با حضور احتمالی مخالفان دولت، در خیابان های تهران مستقر شده اند.

ویدیویی که یکی از مخاطبان بی بی سی فارسی برای ما ارسال کرده است، حضور تعداد زیادی از این مأموران را در میدان پونک، در شمال غرب تهران نشان می دهد.

ویدیوهایی هم در سایت یوتیوب منتشر شده که امروز بارگذاری شده است و در یکی از آنها مأموران پلیس در حال کتک زدن عده ای از معترضان با باتوم دیده می شوند.

ویدیوی دیگری در همین سایت تعداد زیادی موتورسوار بسیجی را نشان می دهد که از یکی از خیابان های نزدیک به میدان انقلاب عبور می کنند.

همچنین شاهدان عینی از حضور نیروهای امنیتی در میدان تجریش، خیابان شریعتی، شهرک غرب، خیابان انقلاب، میدان ولی عصر، میدان محسنی، خیابان میرداماد و خیابان ولی عصر خبر می دهند.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/03/110308_1...


Shifteh Ansari

استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان های مشهد در سه شنبه ۱

Shifteh Ansari


استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان های مشهد در سه شنبه ۱٧ اسفند

جــرس: در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، امروز سه شنبه هفدهم اسفند ماه طیف گسترده ای از نیروهای امنیتی، پلیس، یگان امداد و یگان ویژه در میادین و خیابان های اصلی شهر مشهد مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار جرس از مشهد در خیابان های وكیل آباد، امامت، معلم، سجاد، ملك آباد، احمد آباد، راهنمایی، دانشگاه و میادین آزادی، فلسطین، احمد آباد، تقی آباد و بسیاری دیگر از نقاط مشهد نیروهای حامی دولت به صورت گسترده ای مستقر شده اند و به هیچوجه اجازه حضور و جمع شدن مردم حتی در پیاده رو ها را نمی دهند.

به گفته شاهدان عینی شرایط در خیابان های مركزی مشهد شبییه حكومت نظامی اعلام نشده می باشد.

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در سه راه راهنمایی و پارك ملت و اطراف دانشگاه فردوسی مشهد بسیار گسترده میباشد. اطراف دانشگاه فردوسی مشهد مملو از نیروهای لباس شخصی و پلیس میباشد و نیروهای امنیتی داخل دانشگاه را زیر نظر دارند و از هرگونه جمع شددن مردم و دانشجویان تا كنون جلوگیری كرده اند.

//www.rahesabz.net/story/33885/


Shifteh Ansari

چهره تهران مجددا امنیتی – پادگانی شد

Shifteh Ansari


به گزارش تارنمای کلمه، هم زمان با حضور چند صد نفر از معترضان در میدان مادر واقع در خیابان میرداماد تهران، حضور اتومبیل های یگان ویژه و همین طور خودروهای گشت اخلاق، عصر امروز در این میدان چشمگیر است.صدای بوق ممتد اتومبیل ها به نشانه اعتراض در این میدان و خیابان های منتهی به آن شنیده می شود.

این گزارش از خیایان میرداماد تهران خاطرنشان کرد "هم اکنون (ساعت ۱۷) چند صد نفر از معترضان در سکوت کامل در میدان مادر و همچنین خیابان میرداماد تا تقاطع شریعتی حضور دارند.از ابتدای خیابان میرداماد تا میدان مادر بیش از ده خودروی سیاه که روی آن نوشته شده یگان ویژه دیده می شود.علاوه بر این چند خودروی گشت اخلاقی نیروی انتظامی نیز در این مسیر دیده می شود که سرنشینان آن پلیس های زن هستند.استقرار گشت های اخلاقی و ارشاد در روز تجمع معترضان اتفاق تازه ای است."

براساس همین گزارش، بیشترین تجمع نیروهای گارد ویژه و نیروهای بسیج که لباس پلنگی بر تن دارند در اطراف محوطه اصلی میدان مادر، در کنار مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد است. در خیابان مقابل میدان مادر نیز تعداد زیادی از خودروهای ون متعلق به نیروهای نیروی انتظامی استقرار یافته است.

نیروهای گارد و لباس شخصی از تشکیل هرگونه تجمع در این میدان و خیابان های منتهی به آن خودداری می کنند.

//www.rahesabz.net/story/33886/


Soosan Khanoom

Shirin Ebadi said:

by Soosan Khanoom on

 "Thirty-two years ago, on March 8, International Women’s Day, a statement broadcast on [Iranian] national television stripped women employed by the government of one of their most basic rights - the freedom to choose their own dress ... On [March 8, 2011], shoulder to shoulder with our brothers, we will come to the streets to support the popular and broad democratic demands, because achieving ‘equal rights’ is possible only if voiced in a democratic system."


Mona 19

...

by Mona 19 on

* The experience of a resistance launched ~ Change for equaliy

* A woman silenced~ Ottawa Citizen by:Shirin Ebadi

...

Iran March 8, 2011 ~ Unity 4 Iran Video 1, Video 2

 


Mona 19

Happy Women's Day

by Mona 19 on

Let us remember these brave ladies & other prisoners of conscience & keep them in our thoughts and prayers.

 Zan ~ Ziba Shirazi

 

Thank you Shifteh jan and happy women's day to you

Mona 


Mardom Mazloom

روز جهانی زن، بر تمام بانوان ایرانزمین مبارک باد.

Mardom Mazloom


امروز، روز خاصی در نبرد با رژیم آخوندی است. بعد از ۳۲ سال تحقیر و شعار "یا رو سری یا تو سری"، امروز بانوان ایرانی و ایرانیان دلیر باز عزم بر این کردند که به خیابونها بیایند و اعتراض خود را به گوش مفسدان جمهوری ولایت فقیه برسانند. تظاهرات در سر تا سر ایران ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت ایران (۷ صبح به وقت شرق امریکا یک ربع دیگر تا الان). همانند اعتراضات قبل این حرکت مصادف میشه با ۳ شنبه های اعتراضی و از اهمیت زیادی بر خورداره.

ایرانی میمیرد ..... ذلت نمی پزیرد


Shifteh Ansari

ارایش پلیس و نیروهای لباس شخصی از ساعاتی پیش در تهران

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

عکس : پلیس ضد شورش، امروز

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

اولين گزارش از تهران در روز هشت مارس - دومين سه شنبه سبز اعتراض

Shifteh Ansari


هراس مزدوران و حكومت از عزم مردم براي شركت در تظاهرات امروز به خوبي مشخص است ,استقرار نیروهای سرکوبگر رژیم از ظهر امروز در خیابان های مرکزی تهران شروع شده است. از جمله مزدوران موتورسوار ضد شورش درضلع شرقی میدان هفتم تیر در مقابل مسجد الجواد مستقر شده اند.مزدوران لباس شخصی نیز به صورت پراکنده پیاده و سواره در خیابانهای اصلی تهران در رفت و آمد هستند.در پارک لاله و میدان محسنی چند خودروی نیروهای انتظامی مشغول گشت زنی هستند. مادران عزادار و مادران زندانیان سیاسی قرار است امروز در این مناطق گردهمايی کنند.به گزارش ايران پرس نيوز همچنین جنب و جوش مزدوران در پایگاه های بسیج از صبح امروز آغاز شده است. در روزهای تظاهرات یکی از پایگاه های بسیج به عنوان ستاد فرماندهی عملیات درون شهری تعیین می شود و تا قبل از شروع تظاهرات تمامی جیره خواران موظفند برای آگاهی از چگونگی عملکرد بسیج در سرکوب ها و همینطور دریافت وسایل سرکوب نظیر شوکر، باتوم و سپر و گاز اشک آور به آن پایگاه مراجعه کنند و پس از ناهار در خیابان ها مستقر شوند.معترضان و جوانان آزادیخواه ایران تصمیم گرفته اند که از این پس در تظاهرات اقدام به شناسایی بسیجیان و لباس شخصی ها و افشای هویت آنان کنند. این تصمیم کاربران سایت های مجازی علاوه بر ترس و دلهره ای که در بین مزدوران رژیم به راه انداخته باعث واکنش سایت های وابسته به حکومت نیز شده است. صراط نیوز یکی از رسانه های حامی مزدوران سعی کرده تا با شعار و تحریک چماق داران از آنها به عنوان علمداران حسینی و شهادت طلبان راه میهن یادکند!
امروز سرعت اینترنت بازهم کم شده و دسترسی به اخبار سایت های غیر دولتی با مشکل روبرو است.از دانشگاه ها نیز خبر می رسد که به نیروهای حراست ابلاغ شده تا جلوی هرگونه تجمع دختران در راهروها ومحوطه های دانشگاه گرفته شود. دیروز و امروز در برخی واحدهای دانشگاهی کنترل بر رفت و آمد دانشجویان شدیدتر شده است.

//kanoonjb.com/index.php/2010-11-18-07-56-03/...