ایران - عراق جام ملتهای آسیا 2011

Share/Save/Bookmark

ایران - عراق  جام ملتهای آسیا 2011
by Mehman
09-Jan-2011
 

جام ملتهای آسیا 2011 در قطر آغاز شده است و تا بحال نتایج غیر منتظره ای رو داده است. سوریه امشب عربستان را دو بر یک شکست داد و ژاپن در مقابل اردن در دقیقۀ آخر از شکست گریخت و یک بر یک مساوی کرد.

در دیدار افتتاحیه نیز ازبکستان قطر را که هفتۀ قبل با ایران مساوی کرده بود دو بر صفر در خانه اش شکست داد!

امسال جام ملّتها از هر سال قویتر است چون علاوه بر تیمهای قوی آسیا استرالیا نیز برای اوّل بار در این جام حضور دارد و همۀ تیمها قوی هستند.

زمانی که سوریه و ازبکستان و اردن خوب بازی می کنند و از تیمهای قدر امتیاز می گیرند معلوم می شود که رقابتهای بسیار فشرده ای امسال خواهیم داشت.

کار ایران سخت است و راستش از لحاظ عقلانی اگر محاسبه کنیم شانس چندانی برای ایران امسال نمی بینم و در همین گروه خودش با حداقل دو تیم قدر به نامهای عراق (قهرمان دورۀ قبل) و کرۀ شمالی (که اخیرا بسیار خوب ظاهر شده و همین قطر را در خانه شکست دارد) همگروه است.

عقلم می گوید ایران شانس چندانی ندارد چون راستش آخرین بازی ایران مقابل قطر نا امید کننده بود و قطر چندین موقعیت را از دست داد و دفاع تیم ایران بارها در مقابل قطریها جا ماند و اگر رحمتی دروازه بان نبود بایستی چند گل می خوردیم.

به علاوه امسال ایران به غیر از چند ستاره و یکی دو پدیده نظیر کریم انصاری و خلعتبری مثل دوره های قبلی پر ستاره نیست.

البته خاصیت فوتبال بر خلاف سایر ورزشها این است که در فوتبال، مانند زندگی واقعی، هیچ چیز قابل پیش بینی صد در صد نیست و مانند قهرمانی عراق در دورۀ قبل یا قهرمانی یونان در جام اروپا در سال 2000 یا مثالهای دیگر ممکن است یک تیم که در اول تورنمنت به ظاهر شانس چندانی ندارد، کاری شگفت کند!

بهر حال بایستی بر کرد و درد چه می شود.

 

آیا امسال ایران می تواند قهرمان شود و اگر نه چه تیمی را قهرمان این دورۀ جام ملتهای آسیا می بینید؟

پیش بینی من این است که ایران سوم می شود و استرالیا قهرمان!

خدا داند!

راستی اولین بازی ایران با عراق را در روز سه شنبه چه پیش بینی می کنید؟

من می گویم ایران 2 عراق 1

 

لطفا اگر اطلاعاتی در مورد بازیها و یا تیمهای حریف ایران دارید و یا لینکهای ویدئو جالب دارید در بخش کامنت قرار دهید تا همه ببینند.  سپاس.

 

 

 

Share/Save/Bookmark

Recently by MehmanCommentsDate
آب جیز
23
Nov 17, 2010
باز هم باران
13
Nov 12, 2010
IRAN 2 CHINA 0
10
Sep 03, 2010
more from Mehman
 
Faramarz

Mehman Jon

by Faramarz on

Thanks for the introduction Mehman Jon.

It is going to be an interesting tournament. Iran definitely has a shot, but in the first elimination round Iran will have to play a team from Group C, South Korea or Australia! If Iran gets passed that hurdle, then Iran will be the champion, otherwise an early elimination in the quarterfinals.

I watched the games in Groups A and B. None of them looked strong. Japan struggled against Jordan (1-1) and Saudis lost to Syria (2-1).

The games are all live on Arab satellite TV's, also on the internet:

www.firstrow.net


Mehman

ویرایش

Mehman


"بهر حال بایستی بر کرد و درد چه می شود."

بهر حال بایستی صبر کرد و دید چه می شود.