موج جدید دستگیری دلالان ارز در ایران

پلیس ایران تعداد دیگری از دلالان ارز را دستگیر کرده، به اتهام اختلال در بازار. صرافی ها علیرغم درج قیمت دستوری بانک مرکزی از انجام معامله با این قیمت خودداری می کنند. بانک مرکزی ایران به تازگی به توزیع حجم محدودی دلار در بعضی صرافی ها با قیمت ۲۸۵۰ پرداخته و از صرافی های دیگر خواسته دلار را با همین قیمت بفروشند. امیر پایور و جزئیات بیشتر.


09-Oct-2012
Share/Save/Bookmark

 
Arj

دستگیری آفتابه دزدان و خدایی شتردزدان!

Arj


راه حل تیپیکال رژیم اسلامی که چماق رو راه حل هر معضل اجتماعی میدونه! در حالی‌ که دولت نرخ رسمی ارز رو ۱۲۰۰ تومن اعلام کرده، بانک مرکزی اون رو ۲۸۰۰ تومن میفروشه. یعنی اینکه این وسط خودشون ۱۶۰۰ تومن رو هر دلار به جیب میزنن (غیر از اینکه به خودیها تحت عنوان فعالیت تولیدی و بازرگانی دلارو به همین نرخ میفروشند که وارد بازار آزاد کنند)، بعد میان یک عده دلال خرده پا رو میگیرند محاکمه میکنند (همون کاری رو که با قاچاقچی‌های خرده پای کالا و مواد مخدر میکنند!) به امید اینکه با ارعاب جامعه اقتصاد رو کنترل کنند. 

ولی‌ نمیدونند که این تو بمیری از اون توبمیریها نیست، موضوع عرضه و تقاضاست. یا به اندازه کافی‌ دلار دارند که به قیمت ۱۲۰۰ تومن وارد بازار کنند که نرخ ثابت بشه، یا اینکه باید کمربند‌ها رو سفت کنند برای دلار ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ تومنی!

در حال حاضر: ۴درهم=۱$ و ۱درهم=۹۵۰تومن شده که با این حساب قیمت دلار ۳۸۰۰ تومن هست، و زمانی‌ که مردم دوباره شروع به خرید دلار کنند این قیمت شوت میکنه به بالا!


Faramarz

مآمور در حین فروش ارز دستگیر شد!

Faramarz


 

 

خبر از ایران داشتم که مآمور که مدتی است که پیداش نیست را به جرم معامله
سر پایی ارز در تهران دم پاساژ اندیشه در میدون پالیزی گرفتن!


Abarmard

توحش

Abarmard


هم آنانی که در بازی سیاست خود همه را وسیله ای بیش نمی بینند و چه آنانی که برای عقیده در هم کوبی و آینده نگری خویش درد مردم را نمی دانند، هر دو به نقطه توحش می رسند. یکی دارد و دیگری در پیش می آورد. پس توحش در اصل از همین فکر شروع می شود که آنانی که از درد مردم بی خبرند و می اندیشند که بگذار زجری بکشند تا شاید قیامی بر پا شود. چه اشکالی دارد بچه ای که از مریضی در دامان مادرش می میرد، شاید هم که خوب باشد بمیرد تا پدرش قیام کند!؟ نه برادر، ما با این حرفا دیگر خر نمی شویم. اول انسانیت بعد سیاست.

hamsade ghadimi

یعنی‌ ۲۲ دلال

hamsade ghadimi


یعنی‌ ۲۲ دلال "اخلال گر" باعث سقوط ریال شدند.  فکر کنم آقای دکتر اشتباه می‌کنه و خوب میدونه اخلال گرهایی که موجب سقوط ریال هستند کی‌ بودند.  پول هم یک نوع کالا است.  اگر خریدار‌های ریال حاضرند نرخ فروشنده‌ها (۱ دلار = ۴۰۰۰ تومن +) را قبول کنند یعنی‌ آن ارزش واقعی‌ دلار (و ریال) است.  همین و بس.  حالا دلار رو ببر کهریزک ببین توبه میکنه و ارزشش را می‌آورد پایین یا نه.

تنها دلیلی‌ که در ایران بازار سیاه دلار هست و همچنین دلال‌هایی وجود دارند این‌است که یک مشت شارلاتان ایران را میچرخونن و یک نرخ مصنوعی برای ریال درست کردند.  نه تنها این دلالها دزد و شارلاتان نیستند، به جامعه خدمت میکنند.

 


Faramarz

دله دزد ها رو گرفتن!

Faramarz


 

 

مطابق معمول یک مشت دلال بی سر و پا و دله دزد را الکی گرفتن و روسای مافیا در رفتن!

تحریم، تحریم، تا پیروزی!


Bavafa

A type of sanction that has resulted in an environment ….

by Bavafa on

where crooks and charlatan can take advantage to get rich on the expense of ordinary people.  I hope and wish any and all illicit profit as a result of these sanctions or its advocacy of it either by the thugs of IRI (Basij and Sepah, Bazari) or those outsiders to be spent on Dava o Doktor in the worse possible way.

'Hambastegi' is the main key to victory 

Mehrdad


Fred

توحش وحوش

Fred


۳۴  ساله که نظام نکبت مسلمین "اصلاح طلب" و غیره چاره همۀ  مشکلات برخواسته از بی عرضگی ها و دزدیهای خودش منجمله سیاست "اقتصاد مال خر است" را در آویزان کردن ایرانیان بیشتر از جرثقیل و شلاق زدن و به اسارت کشیدن جستجو میکنه. وحوش، مشکل خود شماهایید!