Election participation "indescribable"

Tehran Friday prayer leader

BBC: Voters in Iran are taking part in elections to choose the 290 members of the country's parliament, the Majlis. It is the first poll since mass opposition protests were sparked by Mahmoud Ahmadinejad's disputed presidential election victory in 2009. The vote is widely viewed as a contest between his supporters and those of Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei >>>

02-Mar-2012
Share/Save/Bookmark

 
G. Rahmanian

اقا دروغ نگين!

G. Rahmanian


تلويزيون جمهوري اسلامي اعلام كرد كه بجهت استقبال بيسابقه امت هميشه بيدار و هميشه در صحنه از انتخابات، مقامات ذيصلاح وقت راي گيري را تا ساعت ١١ تمديد نمودند. تبريك!


Roozbeh_Gilani

رهبر جمهوری اسلامی عزم کرده است انتخابات ایران را آریامهریزه کند

Roozbeh_Gilani


همه چیز گواهی می دهد که رهبر جمهوری اسلامی عزم کرده است انتخابات ایران را آریامهریزه کند. انتخاباتی بی شور وحال، در غیاب مردم و بی حضور رای دهندگان. چه بهتر که زمان برگزاری انتخابات را نیز مردم فراموش کنند. کسانی بروند و کسانی دیگر بیآیند. آسیاب به نوبت.

مقایسه دو تجربه، نقطه قوت آریامهر و ضعف نظام اسلامی

شاه اگر رکن مشروطیت یعنی مجلس را از دست داد، آریامهر اگر ابزار مشروعیت نظام پادشاهی را خرج قدرت بلامنازع خویش نمود، به ابزارهای جایگزین قابل توجهی اتکأ داشت که می توانست حکومت او را از کوران پاره ای بحران های سخت برهاند.

شاه اولا از یک اعتبار بالای بین المللی و به ویژه حمایت دولت آمریکا برخوردار بود.

جمهوری اسلامی به عکس یک حکومت بی نهایت بی اعتبار در عرصه بین المللی ست.

دوم اینکه شاه در داخل کشور یک اقصاد قدرتمند را پشتوانه خویش داشت.

جامعه در پهنه پادشاهی پهلوی رشد صنعتی درخشانی را نسبت به دیگر کشورهای خاور میانه پشت سر می گذاشت. در حالیکه اقتصاد در نظام اسلامی با بدترین عبارات یاد شد و پس مانده های صنایع میراث پهلوی نیز رو به ورشکستگی گذاشت.

سوم و مهمتر از همه نقطه اتکا بزرگ شاه، افتخار به تامین حقوق مدنی و حق شهروندی بود که در نظام شاهی به تساوی برای احاد جامعه تامین می شد.

این حقوق در نظام اسلامی آن چنان پایمال شده که اکثریت قریب به اتفاق جوانان را که عمده جمعیت کشور را می سازند، به مخالفان بی برگرد حکومت مبدل کرده است.

تاریخ با وجود این روشن کرد که هیچ یک از آن سنگرهای پولادین که شاه در پشت آنها سایه شوم استبداد را مخفی کرده بود، آنجا که مشروعیت نظام به چالش کشیده می شود هرگز نمی توانسته اند برای حکومت پشتوانه ای باشند و نبودند.

نظام اسلامی فقط جمهوری نیست که با یک حکم حکومتی از قانون اساسی خط بخورد.

این نظام موجودیت خود را مدیون اسلام نیز نیست که با این یا آن قرائت، نقش مردم را از صحنه سیاسی کشور پاک کند.

این نظام مدیون انقلاب مردم و حیات تاکنونی خود را دست مایه مشروعیت دست و پا شکسته ای دارد که تا قبل از انتخابات گذشته ریاست جمهوری، نقطه اتکائی می توانست باشد.

از آن انتخابات به بعد این نوع مشروعیت جای خود را یکدست به زندان و زنجیر و تازیانه داده است.

تاریخ زندگی بشریت اما اثبات کرده است که کنش های انسانی همواره فراتر از کنش های ابزاری حرکت می کنند.

هیچ دولتی در طول تاریخ نتوانسته است کنش های انسانی را با توسل به ابزارها مهار کند.

//www.bbc.co.uk/blogs/persian/viewpoints/2012/03/post-77.html


مآمور

دوستان و خویشاوندان خودمان

مآمور


از ساختمانها و سر و وضع عزیزان پای صندوق معلوم است کلیپ در یک محله اعیان نشین گرفته شده یعنی درست هم انجای که قرار بود تحریم شروع بشود! هم انهای که به شما گفتن رای نخواهند داد!!
با فرض بر این که فیلم بردار کلیپ که گویا در ایدیت هم تبحر دارد(پوشاندن صورت رفیق هایش) کاملأ منصف و بی غرضانه آنچه را که دیده به تصویر کشیده!!!!هنوز مردم را میتوان دید در حال رای دادن.
خوب یا بد مضر یا مفید فرهنگ رای دادن با زندگی مردم عجین شده. اگر رای ندی فکر میکنی سرت کلاه رفته. آیت الله خامنه ای می دونست که چه میشود برای همین مستقیمأ این انتخابات را تبدیل به رای گیری برای مشروعیت نظام کرد و شما عزیزان هم همراه شدید که امروز با فقط ۵۱٪ مشارکت خودش برنده اعلام کند. این دفعه و با تلخی و فقط از سر مامورییت محوله این پیروزی را به عموم مردم ایران مخصوصأ اقشار مرفه تبریک عرض میکنم!!!

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/03/120302_l...

 

 

 

I wear an Omega watch


P_T_B_A

Mardom Mazloom

by P_T_B_A on

Thank you for all the links you provided.  They are eye openers.


Mardom Mazloom

شهرستان سردشت آ.غ / چهار راه فرمانداری

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

حوزه انتخاباتی در کرج ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

حوزه انتخاباتی اصفهان دبستان خامنه اي ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

تحريم انتخابات در كرج

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

عكس صندلي خالي انتخابات همدان

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

غوغا می‌شه بعد از رسید ساندیس به مسجد:) ...

Mardom Mazloom


اره میدونم!! ۵۰ - ۵۵ % بودند از دیروز به ما گفته بودن 


Mardom Mazloom

!بين ۱ تا حداکثر ۷ رای دهنده در هر عکس ایسنا مشاهده میشود

Mardom Mazloom



Roozbeh_Gilani

یه ذرّه صبر کن. غوغا می‌شه بعد از رسید ساندیس به مسجد:)

Roozbeh_Gilani


"Personal business must yield to collective interest."


Mardom Mazloom

شعب خالی اخذ رای / مشهد

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

حوزه‌ها خلوت بود، برادران دست‌بکار شدند

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

اره تو شیراز که غوغا بود !!

Mardom Mazloom



Roozbeh_Gilani

تهديد و تطميع زندانيان بی دفاع برای شرکت در نمايش انتصابات ولی ف

Roozbeh_Gilani


12اسفند: تهديد و تطميع زندانيان بی دفاع برای شرکت در نمايش انتصابات ولی فقيه علی خامنه ای

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" از صبح امروز تهديد و تطميع زندانيان در زندان گوهردشت کرج برای شرکت در انتخابات(انتصابات) شروع و ادامه دارد.
روز جمعه 12 اسفند ماه تعدادی از صندوقهای رأی سيار را به زندان گوهردشت کرج گسيل داشتند . پاسداربندها مامور شدند که به تمامی سلولها رفته و از زندانيان بخواهند که در انتخابات شرکت کنند. اکثر زندانيان فاقد شناسنامه و کارت شناسايی هستند.
زندانيان به پاسداربندها گفتند که شناسنامه ندارند ،هيچ کدام از کانديداها را نمی شناسند وتا ظهر بندهای 1،3،4و 6 از شرکت در آن خوداری کرده اند.
پاسداربندها مجددا به سلولها بازگشتند و به آنها گفتند که برای رأی دادن نياز به داشتن شناسنامه و کارت شناسايی نيست و می توانيد رای دهيد ولی باز هم زندانيان از شرکت در انتصابات خوداری کردند.
پاسداربندها پس از اينکه نتوانستند زندانيان را قانع کنند اقدام به دادن وعده به زندانيان نمودند. از جملۀ آن می توانند با خانواده هايشان مجانی تماس تلفنی داشته باشند، کسانی که در انتخابات شرکت کنند می توانند با خانواده شان ملاقات حضوری داشته باشند. به زندانيان مرخصی داده می شود،محکوميت آنها کاسته می شود ولی عليرغم تمامی وعده ها زندانيان حاضر به شرکت در نمايش انتصابات نشدند.
پاسداربندها سپس به تهديد زندانيان اقدام نمودند،در صورت عدم شرکت از تمامی موارد وعده داده شده محروم خواهند شدو کسانی که محکوم به اعدام هستند در اجرای حکم آنها تسريع خواهد شد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، تهديد و تطميع زندانيان بی دفاع و وادار کردن آنها به شرکت در انتصابات ولی فقيه علی خامنه ای را محکوم می کند.اين مسئله دليل قاطعی است که علی خامنه ای به دليل منفور بودن رژيمش حتی در زندانهای قرون وسطايی با ارعاب و تهديد سعی در بدست آوردن مشروعيت می باشد.
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران
12 اسفند 1390 برابر با 2 مارس 2012


Jeesh Daram

ف

Jeesh Daram


فکر میکنم زمان ساسانیان هم مردم ما درست همین روحیه متانت و اطاعت را داشتند، که آنچه باید میشد،  بروزمان آمد.  فاتحان بعدی ایران نیز دقیقا از همین روحیه ایرانی سوء استفاده خواهند کرد


مآمور

truth

by مآمور on

use the right link Gilani jon

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/03/120301_p...

I wear an Omega watch


Roozbeh_Gilani

عکس:صندوق های خالی اخذرای در «انتخابات» ايران

Roozbeh_Gilani



Mardom Mazloom

بله، این حاجی از همه حاجی های درون رژیمی بامزه تره!!

Mardom Mazloom


"میمی" زلزله که بخاطرتون هست؟ چیزی که خیلی جای تعجب داره؛ اینکه چطور در جمهوری شیطانی این ساندیس خورها؛ چه تو خارج و چه رو منبر؛ درصد شرکت کنندگان، .... و حتا رای مردم ریخته نشده در صندوق های رای را به این دقیقی همه از بحرند؟ اینقدر این مسائله عجیبه که این سوال پیش میاد که آیا در جهنم هم ویکی لیکس وجود داره یا نه ؟


Fred

وقاحت وصف ناشدنی

Fred


این حاجی میگوید شراکت مردم در بازی انتخابات "وصف ناشدنی است".

آنچه وصف ناشدنی است وقاحت وحوش حاکم است.

سرنگونی وحوش نزدیک است. 


FACEBOOK