دریا کنار

آگهی دهه ی ۴۰

20-Jul-2012
Share/Save/Bookmark

 
Red Wine

...

by Red Wine on

بلی محمود جان... ایشان نیز از پایه گذاران بودند که چندی پیش درگذشتند،ایشان همچو شادروان میثاقیه،عباس همایون،واروژ آوانسیان،اکبر دهقان،شکر الله رفیعی،ارسلان جهان آرا و ... از کسانی‌ بودند که استودیوهایی ساختند و این سنت را پایه گذاری کرده و این هنر را به پیش بردند.

خداوند شازده دایی جان بزرگ ما را نیز بی‌ آمرزد که ایشان نیز در این کار سهیم بود.

با سپاس از شما.


mahmoudghaffari

شراب سرخ عزیز،

mahmoudghaffari


شراب سرخ عزیز، اگر اشتباه نکنم انسانهای فرهیخته چون شادروان امان منطقی
که از همین کار تهیه فیلم کوتاه تبلیغاتی شروع کرد تا به سینما راه یافت. 
درست میگم؟؟


Red Wine

...

by Red Wine on

از اوایلِ سالهای ۱۳۴۵ شمسی‌،اوّلین شرکت‌های رسمی‌ و حرفه‌ای در زمینه تبلیغاتِ مدرن در ایران مشغول به فعالیت شدند،البته قبلاً هم کمپانیهای دیگر بودند ولی‌ به نحوِ مدرن ،امروزی و علمی‌ کار نمی‌کردند.

فیلمی را که مشاهده می‌کنید (و این قِسمْ تیِزر‌ها و آگهی‌های دیگر) جزوِ اوّلین ساخته‌های این گونه شرکت‌ها محسوب می‌‌شوند که در ابتدا در سینما نشان داده می‌شدند و سپس به تلویزیون می‌‌رسیدند.از همان سالها حضورِ هنرمندانِ آن زمانِ ایرانی در آن کلیپ‌های تبلیغاتی مرسوم بود .وقتی‌ هم که هنرپیشه گران برایشان تمام میشد،بینِ مردم و به صورتِ مصاحبه و دیگر آزمایشات؛هنرپیشه پیدا میکردند.

نکتهٔ مهم درینجاست که افرادی که این تکّه فیلم‌ها را می‌‌ساختند،همگان با علمِ امروزی سینما و سینمای بازرگانی آشنا بودند و تکنیک‌های به کار برده در ساختِ این آگهی‌ها خیلی‌ زود در اختیارِ تهیه کنندگان،صاحبان استودیوهای سینمایی و کارگردان‌ها قرار می‌‌گرفت.ما درین زمینه بسیار خودکفا ، صاحب سبک وعقیده بودیم.

یادِ افرادی که به شکلِ گمنام درین زمینه کار می‌‌کردند و هیچگاه از آنها تَقدیر نشد،به خیر باد.