Bahram Beizai's "The Ballad of Tara"

"Cherikeh ye Tara" (1979) starring Soosan Taslimi

IMDB: Tara, the young beautiful widow, returns with her two little kids from country to her village. In her way home, she finds out that her grandfather has passed away. She distributes grandpa's belongings among her neighbours. But there remains an old sword that no one accepts it. One day on the road, she meets an old-time warrior. He claims that his clan have sent him to present time to take the old sword back. Tara finally submits the sword to him, but he comes back saying that he has fallen in her love.

25-Dec-2011
Share/Save/Bookmark

Recently by Ghormeh SabziCommentsDate
Majid Tavakoli: Prisoner of the day
5
Dec 02, 2012
Nasrin Sotoudeh: Prisoner of the day
2
Dec 01, 2012
Abdollah Momeni: Prisoner of the day
2
Nov 30, 2012
more from Ghormeh Sabzi
 
fidelio5

Soosan is

by fidelio5 on

absolutely bewitching. nice post


Red Wine

...

by Red Wine on

شما میبایستی فیلم را از خودِ  تار نمایِ یوتوب مشاهده بفرمایید.اجازه دهید تا چند دقیقه صحیح فیلم ذخیره شود و آنگاه به تماشا اقدام کنید.

آن فیلمهایی را که مشتاق هستید،قانون کپی رایت بر آنان شامل میشود،بعید میدانیم جایی‌ بشود غیرِ  قانونی آنان را دید.

با سپاس .


Nazanin karvar

*

by Nazanin karvar on

مرسی

ولی متاسفانه فیلم تا دقیقه ۵۶، برای من بیشتر جلو نمیره چرا؟؟؟   

و یک چیزه دیگه: میشه لطفا راهنمایی کنید که فیلم\مستند فرش از آقای بیضایی را کجا آنلاین میتوانم پیدا کنم (اگر هر ۱۲ تاش باشه که دیگه عالی خواهد بود ) 


Red Wine

...

by Red Wine on

این شاید یکی‌ از بهترین فیلمهای باشد که خانم تسلیمی در آن بازی کرده اما این فیلم بهترین ساخته بیضایی نیست.شاید اگر فیلم نبود و به همان سبکِ  بیضایی..نمایشی به صورتِ  تئاتر نشان داده میشد،منظورش بهتر ادا میشد.اما دیالوگ‌ها را دوست دارم.هر چند که برخورد‌ها به شانه‌ تماشاگر سنگینی‌ می‌کند،صحنه‌هایِ  سبز و دیگر صحنه پردازیها خوب انجام شده است هر چند که گاهی‌ غریبانه رنگ‌ها دل‌ میبازند و دسترسی‌ به عمقِ  فهمِ  فیلم مشکل...فیلمبرداریِ  خدا بیامرز فخیمی چشمگیر است،او در این راه به نظر میاید که به خوبی‌ از پسِ  فیلم برآمده و کمکی‌ شایان به بیضایی کرده است.درامِ  فیلم شیرین است،تسلیمی آن را خوب نشان میدهد و واضح...کیمیا گری‌هایِ  بیضایی را همیشه دوست داشتم و از رگبار گیر و تا به مرگِ  یزدگرد بیشتر و باشو که غوغا کرد و شاید وقتی‌ دیگر !