بیماری وبا در کشور پیدا شده است
اخبار روز
11-Nov-2012 (3 comments)

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس با حضور در برنامه «نبض» شبکه خبر از وضعیت حاکم بر نظام ‏سلامت انتقاد کرد و دولت را در ایجاد این وضعیت مورد خطاب قرار داد.
شهریاری گفت: از نظر شاخص پرداخت هزینه‌های ‏سلامت توسط مردم که طبق برنامه باید به زیر ٣۰ درصد کاهش می‌یافت، رو به عقب حرکت کرده‌ایم و طی ٣ سال گذشته سهم ‏مردم از هزینه‌های سلامت از ۵۴ درصد به بالای ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ‏شهریاری افزود: با سوء‌مدیریت دولت برخی واکسن‌های مورد نیاز مردم پیدا نمی‌شود و وجود ندارد. دولت الان فقط به اندازه حقوق ‏پرسنل وزارت بهداشت برای بخش سلامت بودجه اختصاص می‌دهد و بسیاری از امکانات و برنامه‌های سلامت اجرا نمی‌شوند، حتی ‏کارهای اولیه و پیش پا افتاده بهداشتی هم با مشکل مواجه شده است. ‏رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این وضعیت بیماری وبا در کشور پیدا شده است، حتی بیماری سرخک که ‏سال‌ها ر... >>>

recommended by All-Iranians

Share/Save/Bookmark

 
Roozbeh_Gilani

چه کسی در حال تبديل «دارو» به بحران ملی است؟

Roozbeh_Gilani


هر چند دارو ، جزو اقلام تحريمی نيست ولی شايد مسوولان امر بخواهند کمبودهای موجود را به گردن مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول در مبادلات خارجی بيندازند. حتی اگر بپذيريم که يک سری مشکلات در اين باره وجود دارد اما نمی توانيم مسوولان دولت را در اين باره ، فارغ از مسووليت بدانيم.
به نظر می رسد ، لبّ مطلب همان است که رئيس کميسيون بهداشت مجلس گفته است: "دولت سلامت مردم را به بازی گرفته است."
وقتی وزير بهداشت هم می نالد که نمی دانيم ارز دارو را کجا برده اند؟ و وقتی به جای 2.5ميليارد دلار ، تنها 600 ميليون دلار برای دارو اختصاص می دهند ، تحريم هم نباشيم ، کسی به ما دارو نمی فروشد چون دارو رايگان نيست!
مسؤولان ارشد دولتی بايد صراحتاً پاسخ بدهند که چرا ارز مورد نياز دارو را نمی دهند و مردم را در اين چنين "مصيبت زده" کرده اند؟ دارو که جزو کالاهای لوکس نيست که بتوانند با آن بازی کنند!
تأمين دارو ، جزو بديهی ترين و حياتی ترين وظايف هر دولتی است ولی اينجا شاهديم که حتی ارز مورد نياز دارو را هم نمی دهند تا دارو وارد شود و مردم با پول خود ، آن را بخرند.

//www.roshangari.net/as/sitedata/20121112180607/20121112180607.html


firstdayofmylife

Why Cholera? Is this

by firstdayofmylife on

Why Cholera? Is this related to sanctions?


All-Iranians

بیماری وبا

All-Iranians


 

وَبا بیماری است که از طریق آب توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این بیماری در گذشته در ایران به نام مرگامرگی خوانده می‌شده‌است.

//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D8%A8%D8%A7