BBC Persian Reporter Interrogated Online By Iran’s Revolutionary Guards
Radio Free Europe Liberty / Radio Free Europe
02-Feb-2012 (2 comments)

Security officials with Iran’s Revolutionary Guard Corps (IRGC) have used the Internet to interrogate an employee of the London-based BBC Persianservice, according to a February 2 report on the opposition website "IranGreenVoice."



The report says that the sister of a BBC reporter was detained and put in Tehran's Evin prison, which is under IRGC control.



IRGC officials then contacted the reporter in London using email information obtained from her detained sister.



They told the BBC staffer that if she talked to them, her sister would be released.



No names were mentioned in the "IranGreenVoice" report, which said the BBC reporter consulted with the head of BBC’s Persian service before she agreed to speak over the Internet with IRGC security officers.



The conversation lasted 40 minutes and took place at her home in London, according to the website.



It said, “IRGC officials could see her but she could only hear their voices.”

>>>
Simorgh5555

BBC's Sadeq Saba detained

by Simorgh5555 on

Sadeq Saba won't be eating too well in Evin Prison. 

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/oOEQmytd5hY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



Share/Save/Bookmark

 
Roozbeh_Gilani

بازجويی اينترنتی اطلاعات سپاه از خبرنگار بي‌بي‌سی فارسی

Roozbeh_Gilani


سحام نيوز: ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ايران، در اقدامی بي‌سابقه با گروگان‌گيری اعضای خانواده يکی از کارمندان تلويزيون بي‌بي‌سی فارسي، به مدت ۴۰ دقيقه در لندن و با استفاده از چت تصويری از اين خبرنگار بي‌بي‌سی بازجويی کرده‌اند.

به گزارش ندای سبز آزادي، در روزهای اخير و در موج بازداشت‌ها در تهران، خواهر يکی از کارمندان تلويزيون فارسی بي‌بي‌سی نيز توسط نيروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده و در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوين نگه داشته شده است. ماموران امنيتی سپاه بعد از فشارهای زياد به اين فرد، از طريق او با خواهرش در لندن تماس گرفته و از او خواسته‌اند با آنها صحبت کند تا خواهرش را آزاد کنند.

بر اساس اين گزارش، اين خبرنگار بي‌بي‌سی بعد از مشورت با رئيس ارشد بخش فارسی و عدم ممانعت جدی او، از خانه خود در شهر لندن با ماموران امنيتی سپاه به مدت ۴۰ دقيقه چت تصويری کرده است به نحوی که ماموران سپاه اين خبرنگار را مي‌ديده‌اند اما او فقط صدای آنها را مي‌شنيده است.

بعد از اين بازجويي، خواهر اين خبرنگار از زندان آزاد شده است. او بعد از آزادی به خواهر خود اعلام کرده که در زندان اعترافات دروغين مفصلی درباره ارتباط خود با بي‌بي‌سی فارسی انجام داده که به صورت تلويزيونی ضبط شده است.

بر اساس همين گزارش ماموران امنيتی سپاه در زندان اوين درست قبل از آزاد کردن خواهر اين خبرنگار، او را به سلول مرضيه رسولي، خبرنگاری که بيش از دو هفته پيش بازداشت شده، برده‌اند تا خانم رسولی را تشويق کند که او هم به رابطه نداشته خود با بي‌بي‌سی فارسی اعتراف کند.

به اين ترتيب به نظر مي‌رسد دليل موج بازداشت‌های اخير از جمله بازداشت پرستو دوکوهکي، مرضيه رسولی و سهام‌الدين بورقانی کاملاً روشن مي‌شود. اطلاعات سپاه قصد دارد در پروژه جديد خود با فشار شديد بر روزنامه‌نگارانی که به دليل سابقه خود در مطبوعات، ارتباطات دوستانه‌ای با بعضی روزنامه‌نگاران بي‌بي‌سی فارسی دارند از آنها اعتراف بگيرد که با اين رسانه در ارتباط کاری بوده‌اند. اين در حالی است که تحقيقات ندای سبز آزادی نشان مي‌دهد که اين افراد علي‌رغم داشتن دوستان قديمی در بي‌بي‌سی فارسی به هر دليل در همه اين سال‌ها هيچ‌گونه ارتباط کاری با اين رسانه نداشته‌اند.

13 بهمن 1390    20:01