وزارت خارجه ایران: شهرام امیری راهی ایران شد
BBC
14-Jul-2010 (one comment)

وزارت خارجه ایران: شهرام امیری راهی ایران شد

 

وزارت امور خارجه ایران گفته است که شهرام امیری آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده است.

صبح روز چهارشنبه، 23 تیر (14 ژوئیه)، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که "با تلاش های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و همکاری موثر سفارت پاکستان در واشنگتن، لحظاتی قبل شهرام امیری خاک آمریکا را از طریق کشور ثالث به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کرد."

وزارت امور خارجه ایران گفته است که آقای امیری قرار است روز پنجشنبه، 24 تیر از طریق قطر وارد ایران شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران که اکنون در پرتغال به سر می برد در پاسخ به این سئوال که آیا از شهرام امیری هنگام ورود به ایران مانند "یک قهرمان" استقبال می شود گفت: "باید اول ببینیم که در این دو سال چه گذشته و بعد ببینیم آیا او قهرمان است یا نه.... >>>

KamRan201

آدم دزدی و تعویض؟؟؟؟؟ـ

KamRan201


ظاهرا اینطور به نظر میرسد که آقای  شهرام امیری هرگز پناهنده غرب نشده و احتمالا او را دزدیده اند. انگیزه این دزدی میتواند دلایل بسیار داشته باشد اما مهمترین آن کسب اطلاعات در باره انرژی اتمی در ایران و  شق دوم تعویض او با عضو بازنشسته اداره اف بی ای امریکا بود که در جزیره خارک توسط ماموران  اداره اطلاعات جمهوری آخوندی دزدیده شد. ظاهرا دولت ها دیگر جاسوسان را بلافاصله به دم تیغ نمی سپارند و از آنها برای تعویض سود می جویند. در همین روز های اخیر بود که امریکائیان هم 10 جاسوس روسی را با جاسوسان دربند خودشان در روسیه تعویض کردند. 


Share/Save/Bookmark