گفتگو با یک زن زندانی محکوم به اعدام
iranpressnews / صبا واصفی
01-Apr-2010 (one comment)

- در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ همسر اکرم مهدوی به قتل رسید و از شهریور همان سال ، این زن به عنوان متهم دریف دوم این پرونده در زندان به سر می­‌برد. وی طی نامه‌ای به حاج کاظم، رئییس زندان رجایی‌شهر اعلام کرد «تحمل کیفر ندارد» و خواستار این شد که هر چه سریع تر به پرونده اش رسیدگی شود و در صورتی که امکان جلب رضایت شاکی نیست، «حکم اعدامش اجرا شود.» مینا جعفری، وکیل این پرونده، از سال ۸۶ با ثبت وبلاگی به نام «اکرم»، سعی در جمع­‌آوری دیه و جلب رضایت اولیای دم کرده و تاکنون موفق به جلب رضایت ۳ تن از شاکیان شده است. شماره حساب 0302917750001 سیبا نزد شعبه مبارزان بانک ملی هم‌چنان برای دریافت کمک‌های مردمی فعال است. گفت وگوی زیر گپ کوتاهی است با این زن زندانی:

واصفی - چرا اقدام به قتل شوهرت کردی؟

مهدوی - ۱۳ ساله بودم که به زور با پسر دایی‌ام ازدواج کردم. وقتی فهمیدم هوو سرم آورده و با یک زن پولدار که از خودش هم بزرگ‌تر بود ازدواج کرده، از او ... >>>

KamRan201

آیا این زن مقصر است؟

KamRan201


گاهی در بررسی یک پرونده سر در گمی پیش می اید. با توجه به قانون قصاص این زن مجرم است، زیرا با همکاری  دوست پسرش ، شوهرش را با ضربات چاقو کشته است ولی اگر به شرایطی که این زن را به یک قاتل تبدیل کرده است دقیق شویم، لاجرم سئوالات عدیده ای در مد نظر قرار میگیرد . در اینجا میتوان مقصر اصلی را فقر دانست بعلاوه یک پدر و مادر بشدت نادان که با وجود فقر مفرط اقدام به زایش 7 کودک بی پناه کرده اند.  در 13 سالگی دختر را به پسر خاله اش شوهر داده اند تا یک نانخور کمتر شود. بعد هم مسئله زشت هوو و طلاق و بعد هم هم آغوشی یک زن جوان با یک پیر مرد 75 ساله. سعدی در این باره در پایان یک حکایت میگوید که : زن جوان را تیری به دل به که پیری به دل. با این وجود قانون صریح است و روشن  و جائی برای در نظر گرفتن این مسائل جانبی نمیگذارد. با این همه بعقیده شما این زن بیگناه است و یا مقصر و چه مجازاتی را برای تنبیه او شایسته میدانید؟.


Share/Save/Bookmark