چین برای همراهی با آمریکا علیه رژیم آماده می شود
رادیو آلمان
27-Mar-2010 (2 comments)

رادیو آلمان: آمریکا مدت‌ها است برای جلب همراهی چین برای تحریم گسترده‌تر ایران می‌کوشد. به عقیده کارشناسان، چین تاکنون به دلیل وابستگی به نفت با تحریم ایران مخالفت کرده، اما اکنون با کاهش خرید نفت از ایران، برای همراهی آماده ‌می‌شود.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، ایران سومین تامین‌کننده بزرگ نفت جمهوری خلق چین بود. چین، دومین مصرف‌کننده نفت جهان است. توسعه اقتصادی دو دهه اخیر، مصرف انرژی این کشور بزرگ را به شدت بالا برده است.

برپایه گزارش خبرگزاری رویترز، چین در دوماهه نخست سال‌جاری میلادی، واردات نفت از ایران را بیش از ۳۷ درصد کاهش داده است. به این ترتیب، جایگاه ایران در میان تامین‌کنندگان نفت چین، از ردیف دوم به ردیف چهارم سقوط کرده است.

جمهوری خلق چین در سال‌های اخیر، همراه با روسیه بیشترین سود را از تحریم اقتصادی ایران برده است. مبادلات بازرگانی چین و ایران که در سال ۲۰۰۵ اندکی بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود، ظر... >>>

KamRan201

اعتماد کمونیستی

KamRan201


بعد از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی دیگر به دوستی کمتر کشور کمونیستی دنیا میتوان اطمینان کرد. . کمونیست ها امروزه نشان داده اند که فقط دوست دلار هستند و هر کجا منافع اقتصادی اقتضا کند حزب و مرام و ایدئو لوژی را فراموش می کنندد.  با این همه سیاستمداران بی سیاست ایران در جای نامناسبی سرمایه گذاری کرده و دل بسته اند.. از اول مشخص بود که چین کمونیست که  تا مرفغ دستش در دهان امریکاست و چنان وابستگی تنگاتنگی با اقتصاد امریکا پیدا کرده که جدائی از آن نا ممکن است. صد البته نمی اید  با سفره ج ا ا به جنگ بزرگترین بازار تجاری محصول خود برود. این عادت کشورهای کمونیستی است که در موقع لزوم چند قدم عقب میروند و بعد از گرفتن چند امتیاز با سر به جلو می ایند.


Share/Save/Bookmark

 
MRX1

wrong friendship

by MRX1 on

China's economey is interwtined with U.S now. China has one trillion U.S dollar's in their possession. China is not going to sacrifise their relation ship with U.S to portect bunch of filthy mullah's and billion dollars contract here and there. Counrtires don't have friends, they have interests  that's all. In this case unforturantley IRR interest is not an nterest of Iranian people.