مجلس ایران آلودگی برنج وارداتی به آرسنیک را تایید کرد
BBC
01-Mar-2010 (one comment)

کمیسیون کشاورزی مجلس ایران با انتشار گزارشی آلودگی ۱۳ نوع برنج وارداتی محصول هند را به فلزات سنگین تایید کرد.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه ۱۰ اسفند(اول مارس) در جلسه علنی مجلس ایران خوانده شد، مسئولان سازمان استاندارد و تحقیقات استان تهران نمونه هایی از برنج های وارداتی را از سطح شهر خریداری کرده است و پس از آزمایش مشخص شده که سیزده مارک برنج محصول کشور هند، آلوده به فلزات سنگین بوده و در سه مورد آلودگی در حد بحرانی بوده است.

در این گزارش همچنین مشخص شده است که آزمایش میزان آرسنیک مواد غذایی وارداتی در برنامه آزمایش های سازمان نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت نبوده و هیچگونه استاندارد اجباری هم در این زمینه وجود ندارد.

در بخشی از این گزارش به نقل از هدایت حسینی، مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، مواردی که از سوی این سازمان درباره برنج های وارداتی اندازه گیری می شود ۱۲۷ مورد مربوط به شکستگی دانه، آ... >>>

KamRan201

چلو کباب بی کباب فلزی

KamRan201


وقتیکه رهبر تقلبی است. دولت تقلبی است. مجلس تقلبی است. خلاصه همه چیز تقلبی است و با کمیسیون و رشوه و رانت بازی تمام مسائل تر و خشک میگردند. البته کسی جلوی واردات برنج ارسنیک دار را نمیگیرد زیرا اگر معترضی هم پیدا شود و حرفش در رو داشته باشد. یا او را به دالقوز آباد تبعید میکنند و یا با زیر میزی همه چیز حل میشود که البته کاربرد دومی معمولا رد خور ندارد.
با گرانی عجیب و غریب گوشت در ایران، من منتظر بودم که عنقریب اندازه کباب های برگ به نازکی یک قیطان در آید ، اما وجود آرسنیک توی برنج واقعا که نوبر است. ظاهرا کشاورزان هندی این ماده شیمیائی را برای ضد عفونی و کشتن شپشک به برنج میزنند که البته علاوه به شپشک ها، آدمیان نیز به تدریج بدیدار شپشک ها میروند. با این همه  در هند و تنها در شهر دهلی، هر صبح بیش از دو کامیون مرده از توی خیابان ها جمع آوری میکنند، مردن هر نفس کشی اندکی بار جمعیتی کشور هند را خنثی میسازد و در ایران نیز اگر زیر میزی کافی به مسئولان برسد، ارسنیک خواص طبی ویتامین ب را خواهد یافت! 


Share/Save/Bookmark