توقف پرواز توپولوف‌ در ايران منوط به نظر روسيه
ایسنا
02-Feb-2010 (one comment)

ایسنا: رييس سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه اين سازمان هيچ ضعف و قصوري در بروز سوانح هوايي اخير نداشته است، اعلام كرد: ايراداتي كه در موتور هواپيماهاي توپولوف 154 مشاهده و به كارخانه سازنده آن (روسيه) گزارش شده و ادامه پرواز اين نوع هواپيما در كشور به اعلام نظر اين كارخانه بستگي دارد.

رضا نخجواني - معاون وزير راه و ترابري - در پاسخ به اينكه چرا ورود ملكي هواپيماهاي توپولوف 154 كه عملا خريداري در كشور ندارد از سوي سازمان متوقف شده است؟ و اگر اين نوع ناوگان اشكال دارد چرا پروازش متوقف نمي‌شود؟ گفت: براساس آخرين نتايجي كه از بررسي سانحه توپولوف شركت هواپيمايي كاسپين در قزوين بدست آمد، ايراداتي در قسمت موتور اين هواپيما مشاهده و موضوع به كارخانه سازنده روسي آن اعلام شده است كه هنوز نتيجه بررسي‌هاي اين كارخانه را دريافت نكرده‌ايم.

وي همچنين اعلام كرد: نحوه برخورد با شركت هواپيمايي تابان بستگي به نتيجه بررسي س... >>>

recommended by KamRan201

Share/Save/Bookmark

 
KamRan201

توپولف هواپیمائی از رده خارج شده

KamRan201


در  حالیکه پرواز هواپیمای توپولف از اکثر ناوگان هواپیمائی های معتبر روسی حذف شده اند، با این وجود به دلیل تعلق شرکت های هواپیمائی  ایرانی به آقازادگان رژیم، هواپیماهای توپولف همچنان از ایرانیان قربانی میگیرند و پرواز های هوائی در ایران بصورت مخاطره آمیزی پر خطر هستند و مسئله  در حد نامه نگاری های سازمان هواپیمائی کشوری و طرف روسی همچنان باقی مانده است.