پاسخ هاى آيت الله العظمى منتظرى به پرسش هاى محسن كديور
amontazeri.com
12-Jul-2009 (one comment)

ج 1 - از بين رفتن هريك از شرايط مذكور در سوال كه شرعا و عقلا در صحت و‏ ‏مشروعيت اصل توليت و تصدى امور عامه جامعه دخيل است خود به خود و‏ ‏بدون حاجت به عزل ، موجب سقوط قهرى ولايت و تصدى امر اجتماعى و عدم‏ ‏نفوذ احكام صادره از سوى آن متولى و متصدى مى‎گردد، و اما شرايطى غير از آن‏ ‏شرايط كه شرعا و عقلا در صحت و مشروعيت اصل توليت و‏ ‏تصدى آن امور معتبر نيست ولى طرفين يعنى متولى و متصدى و مردمى كه او‏ ‏متولى و متصدى كار آنها گرديده بر آن ميثاق بسته و تعهد نموده اند، تخلف از‏ ‏اين گونه شرايط موجب خيار تخلف شرط شده و مردم مى‎توانند متصدى و متولى‏ ‏را به واسطه تخلف از شرط از منصبش عزل نمايند

>>>
recommended by alexarjomand

Share/Save/Bookmark

 
Fred

زمان تنگ است

Fred


در شجاعت و پایبندی به حق و ایمان آقای منتظری کوچکترین شک و شبهه ای وجود ندارد. کار او در نفی علنی بیداد و سبعیت حیوانی  که بنام آیین دلبند او  بر مردم ایران روا میشد (و همچنان میشود) و به قیمت فرمانروایی او بر ایرانزمین تمام شد در تاریخ باقی خواهد ماند.

 او که بار ها گفته بحث ولایت فقیه از خود او سرچشمه گرفته و اکنون که میبیند چه فاجعه ای این بچۀ نا خلف او به بار آورده میبایست بدون لکنت زبان و با صراحت لهجه مختص و مشهور خود آنرا نفی کند.  بسیار بزرگان از کردار و سخنان و مواضع پیشین خود تبری جسته اند و در ازای آن بر منزلت خود افزوده اند، زمان تنگ است و درندگی ولایت مطلقۀ فقیه جنون آمیز.