Hamas leader praises Iran's help in Gaza 'victory'
CNN
01-Feb-2009 (3 comments)

Hamas leader Khaled Meshaal on Sunday praised Iran for helping Hamas achieve "victory" over Israel in Gaza, according to Iranian media reports. Hamas leader Khaled Meshaal, right, greets Iranian President Mahmoud Ahmadinejad on Sunday. "The victory of the people of Gaza was a miracle of God and the Islamic Republic definitely has a share in this victory," Meshaal said after meeting with Iran's Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei, according to Iran's semi-official Fars News Agency. Meshaal arrived in Tehran for his first visit to the country since Israel's recent military offensive on Gaza, Iranian media reported. He also met with Iranian President Mahmoud Ahmadinejad and Foreign Minister Manouchehr Mottaki.

>>>
recommended by Yachov

Share/Save/Bookmark

 
default

بازسازی غزه؛ نیمی از مردم ایران زیرخط فقر

Cheraghi keh be khaneh ravast (not verified)


Monday 02 February 2009
بازسازی غزه؛ نیمی از مردم ایران زیرخط فقر
سایت فرارو: وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم با مبنا قرار دادن درآمد روزی یک دلار می گوید که در سال 86، 49 هزار نفر زیر خط فقر شدید قرار داشتند اما آمارهای دیگر تعداد فقرا را نزدیک به 15 میلیون نفر می دانند.

در عین حال برخی كارشناسان معتقدند كه تعداد 14 تا 15 میلیون نفر فقیر اعلام شده توسط علی عسگری معاون اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور، شامل تعداد افرادی است كه زیر خط فقر خشن هستند و تعداد فقرا حدود 50 درصد جامعه است و 70 درصد جامعه با 40 درصد امكانات و درآمد كشور زندگی می كنند و این شكاف شدید طبقاتی و توزیع درآمد نامناسب باعث شده كه افراد فقیر افزایش یابند و طبقه متوسط كوچك شود و گروهی كوچك با درآمد بالا و امكانات زیاد و اكثریت با درآمد كم و فقر زندگی كنند.

عملکرد ضعیف اقتصادی دولت منجر به تورم بیش از اندازه در کشور و سوق یافتن تعداد کثیری از جمعیت کشور به زیر خط فقر شده است و اظهار نظر عجیب وزیر رفاه محمود احمدی نژاد نشان می دهد گویا دولت قصد دارد با تغییر دادن مبنای تعیین خط فقر، بر روی کاغذ میزان فقرا را کاهش دهد.

برخلاف وزیر رفاه که درآمد ماهانه نزدیک به سی هزار تومان را ملاک فقیر بودن در نظر می گیرد اما کارشناسان خط فقر مطلق كشوری در سال 83 را 238 هزار تومان، سال84 ، 276 هزار تومان، سال85، 325 هزار تومان و در سال 86 نیز 400 هزار تومان می دانند.

بر این اساس خط فقر مطلق استان تهران نیز در سال 83 ، 400 هزار تومان، سال84 ، 480 هزار تومان ، سال85 ، 560 هزار تومان و سال 86 ، 650 هزار تومان می دانند که این رقم برای شهر تهران در سال 86 ، حداقل 770 تا 780 هزار تومان بوده است. این ارقام بیانگر رشد سالانه 18 درصدی خط فقر در كشور است.

آماری که در مورد میزان خط فقر و تعداد افراد فقیر در کشور مطرح می شود بسیار متفاوت با چیزی است که وزیر رفاه و تامین اجتماعی به عنوان مسئول بررسی و اعلام میزان فقرا مطرح می کند.

عبدالرضا مصری در حالی مبنای خویش برای تعیین خط فقر را درآمد یک دلار در روز می داند که کارشناسان این امر را نادرست می دانند. با توجه به برخی خبرهای دیگر نیز می توان فهمید که تعداد فقرا در کشور بسیار بیش از آن چیزی است که مطرح می شود.

مدیركل دفتر برنامه‌ریزی‌ و فناوری اطلاعات كمیته امداد در گفتگو با ایسنا اعلام كرد: «سالانه حدود 200 هزار خانوار در حالی به دلیل هزینه‌های كمرشكن درمان، مسكن و یا ودیعه مسكن به سمت كمیته امداد سوق می‌یابند كه امكان تحت پوشش قرار دادن تمامی این مراجعان وجود ندارد و پشت نوبت می‌مانند.»

وی همچنین به جمعیت 5/4 میلیون نفری (8/1 میلیون خانوار) تحت پوشش این نهاد حمایتی اشاره كرد و گفت: «حدود 65 درصد از جمعیت تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار، حدود 30 درصد دیگر تحت پوششی‌ها سالمندان و ازكار افتادگان و مابقی را نیز خانواده‌های زندانیان و غیره تشكیل می‌دهند.»

اظهار نظر این عضو کمیته امداد نشان می دهد رقمی که وزیر رفاه برای تعداد فقرا در کشور مطرح می کند کاملا غیر واقعی است. بنا بر گفته حسین هوشیاری فقط 5/4 ملیون نفر به عنوان فقیر تحت پوشش کمیته امداد می باشند و سالانه نیز نزدیک به یک ملیون نفر درخواست عضویت در این نهاد را دارند.


MRX1

guess it makes

by MRX1 on

all the IRI lackeys very happy.


Mehdi Mazloom

VICTORY - HAMAS STYLE

by Mehdi Mazloom on

As long as someone else, other then Khalad Mash'al himlelf (or his loved  ones) pay the price. Sure it is (OR will be) a 'victory" for these pathetic man.

Indeed, it is:

victory to demagoguery.

Victory of defeat.

victory of cowerdness

victory of delusion.

victory of backwardness.

Victory of out of step with reality.

victory of disregard to the lives of his own people

Victory of stupidity.

Victory to mentality and cultural of suicide.

Victory to that twisted and convoluted standard of what real victory is.

Victory of backwardness and fundamentalism.

 

"Yeah, baby" Hamas leaders tell their young generation", "go down with flame".  

Sleep with the dogs (Mullahs) in Tehran, wake up with fleas. 

Once again, Some of those stupid Palestinian  leaders commit the same mistake over and over. Get in bed with the wrong ally, and live another day to pay for it dearly.

Yesterday it was with Saddam Hussein. Today is with the akhoodah.

By the time Hamas leader will wake up to the realities of today, these Akhoodah already took them for along long ride.

As usual, Hamas never missed an opportunity to miss an opportunity.