اپوزیسیون بازی


Share/Save/Bookmark

اپوزیسیون بازی
by h.jahanshahi
07-Mar-2012
 

پروین احمدی نژاد به نتایج اعلام شده ی انتخابات اخیر مشکوک است. او که گفته میشود در سال 2006 با بیش از 242 هزار رای به شورای شهر تهران راه یافته بود در انتخابات اخیر مجلس شانسی نداشت. شرایط برادر او محمود احمدی نژاد هم در مجلس خامنه ای چندان امیدوارکننده نیست. مخالفان او در آنجا اکثریت خواهند داشت و خامنه ای هم مدتی ست بجای او علی لاریجانی را عزیز دوردانه ی خود کرده است.

ولی این برای اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور هم بهتر شده است چون پس از شکست قیام 1388 دیگر خبرها و تفسیر ها خسته کننده شده بودند و اپوزیسیون بازی کم کم داشت از رونق میافتاد.

البته فحش دادن به جنگ طلبهای آمریکایی و اسرائیلی هم کمی سرگرم کننده ست و به ملی نمایی کمک میکند ولی آنهم دیگر خیلی تکراریست و شبیه خواندن مثنوی مولوی و اشعار حافظ شده است. دیگر کسی با این چیزها خوابش نمیبرد. صد رحمت به برنامه ی گلها.

خوشبختانه خامنه ای و باندش ببخشید بیتش همیشه «اینپوت» رسانه های ایرانی را تامین میکنند و مفسران ما هم قادرند آنها را براحتی به داروها ی خواب آور تبدیل کنند. من یکی که الان سالهاست به این داروها معتاد شده ام و بدون آنها خوابم نمیبرد. شرکت دارویی اش هم برایم مهم نیست چون از بی بی سی گرفته تا تلویزیونهای اینترنتی همه در حال رقابتند و دوا درمان معرفی میکنند. من هم با یافتن ضد ونقیض های آنها احساس میکنم عقل کل شدم و احساس روشنفکری میکنم.

البته اگر بخواهم روراست باشم باید بگویم که من هم خیلی دوست دارم یکی از بازیکنان تئاتر اپوزیسیون شوم و یا یک شومن برنامه ی نجات ایران باشم ولی متاسفانه سواد و هنر زیادی ندارم و به رموز بده بستان هم چندان آشنایی ندارم.

ازاینرو فوقش بتوانم یک موضوعی از یک روزنامه ی خارجی بدزدم و به تلویزیونی زنگ بزنم و با ارائه ی آن بعنوان نظر شخصی ژست روشنفکری بگیرم و یا برای دزدی دیگران در اینترنت بگذارم. ولی شوهای تفسیر ایران و جهان را دوست دارم و برای بهتر کردن این شو ها سئوالات زیادی هم دارم مثلن:

آینده ی احمدی نژاد چه خواهد شد؟ آیا احمدی نژاد هم مانند دایی جان مصدق خواهان انجام رفراندمی برای انحلال مجلس خواهد شد؟
برای مبارزه با جمهوری اسلامی به چه چیزی نیاز است؟ جبهه، آلترناتیو یا بدیل؟

آیا امروزه تنها قهرمان ساختن از رضا شاه و مصدق و فحش دادن به توده ای ها برای ملی نمایی کافیست و یا اینکه برای یافتن وجهه ی ملی باید حتمن ضد جنگ و ضد آمریکا شد؟

چه سبزی بهتر است؟ سبز موسوی، سبز سکولار، سبز سکولار دولت متمرکز یا سبزسکولار فدرالیست؟

بهرحال نباید نگران بود چون اگر آمریکا کاری نکند ما باز هم حرفها وبحث های داغی خواهیم داشت و میتوانیم باآنها در قالب مقاله و شعر و جوک ومناظره ... سی سال دیگر هم سر خودمان را گرم کنیم

اگر هم آمریکا بساط ملا ها را سرنگون کرد میتوانیم مثل کودتای 28 مرداد چماقی از آن بسازیم و دوباره تاریخ ایران را از 1953 تا بامروز تکرار کنیم با اینهمه ضد آمریکایی و ضد یهودی هم که ما داریم، اصلن کار سختی نخواهد بود.

فقط حیف که اهمیت طبقه کارگر مثل زمان انقلاب نیست. البته این تا حدی تقصیر خود کارگران هم هست که چند سالیست از ترس بیکاری یقه ی سرمایه داران جهان را گرفته اند و میگویند ترا بخدا بیایید و ما را دائم استثمار کنید


Share/Save/Bookmark

Recently by h.jahanshahiCommentsDate
روزگار نفت-1
-
Dec 01, 2012
حاضر و آماده
3
Sep 17, 2012
آینده اقتصاد چین از والستریت ژورنال
-
Sep 07, 2012
more from h.jahanshahi