به افتخار اتمام ماه با شکوه و مبارک رمضان، فوائد روزه گرفتن را بنویسید


Share/Save/Bookmark

به  افتخار اتمام ماه با شکوه و مبارک رمضان، فوائد روزه گرفتن را بنویسید
by Cost-of-Progress
31-Aug-2011
 

ما روزه را دوست داریم. پدر من هر روز که از کارخانه به خانه میاید کناره حوز وضو میگیرد و نمازش را میخاند. پدرم همیشه به بردارم میگوید:

"کره خر، اگر روزه ات را یواشکی بخوری خدا در روزه قیامت چوب تو ک.....نت میکند".

من از چوب میترسم و اصولا آدم از چوب دردش میاید ....بنابراین من روزه میگیرم و آب حوز را نمیخورم. وقتی پدرم روزه میگیرد دهانش بو گند میدهد. او میگوید خدا دهان بو گندوی روزه در را دوست دارد. من هم دندان هایم را مسواک نمیزنم تا دهانم بو گند بدهد و خدا من را هم دوست داشته باشد.

پدر من میگوید یازده ماه در سال همش میخورید و به بدن خود فشار میاورد، حالا این یک ماه را به بدن خود استراحت بدهید. به خاطر همین است که شبها پدر من موقع افطار یک کاسه آش و سپس نان و پنیر و سبزی و خرما و یک لیوان شیر و چایی شیرین میخورد و بعد بلا فاصله شام هم میخورد. بعد از آن دو سه تا لیوان چای هم مینوشد و یک بشقاب هم زولبیا بامیه هم میل میکند. وقتی تا خرخره خورد چند تا آروق بزرگ و چند تا گوز هم میدهد که پنجره های خانه میلرزاند. بعد از آن پای تلویزیون خوابش می برد تا موقع سحر که بیدار میشود و تا جایی که معده اش جا دارد غذا مریزاد تو خیکش.

او میگوید بدن آدم باید در این ماه استراحت کند. یکبار بردارم به پدرم گفت: بهتر است بدن ما ۱۱ ماه استراحت کند تا بتواند تحمل این همه فشارخوردن در ما رمضان را داشته باشد.من نمیخاهم مثله برادرم باشم که قراره در روز قیامت خدا به کونش چوب فرو کنه....... من روزه را دوست دارم، من روزه میگیرم تا خدا من را هم دوست داشته باشد.


Share/Save/Bookmark

Recently by Cost-of-ProgressCommentsDate
The Real Iranian Top Gun
15
Aug 21, 2012
It Happened
92
Jul 16, 2012
Work Sets You Free
11
Jul 16, 2012
more from Cost-of-Progress
 
salman farsi

فایده‌های روزه

salman farsi


حکمت روزه

روزه عبادت بدنی است که شخص با نیت تقرب به درگاه خدا در طول روز شرعی «از فجر صادق تا مغرب» از کلیة چیزهایی که روزه را باطل می‌کند خودداری می‌ورزد.

روزه در واقع یک انقلاب درونی است که سازندگی دارد. در حقیقت روزه آن است که حکمت آن روشن باشد. روزة حقیقی آن است که تربیت جسمانی و روحانی را در بر داشته باشد. روح را پاک کند و نفس را آرام سازد. تن را سالم و روح را تقویت نماید. عزم و ارادة انسان را استوار نماید و بر صبر و بردباری او بیفزاید.

بارزترین حکمت روزه، نوع‌دوستی است تا به فکر تهیدستان و بینوایان و محتاجان و یتیمان و گرسنگان باشد، و برای رفع نیازشان بکوشد.

فایده‌های روزه

شارع حکیم در هر عبادت مصلحت‌ بندگان را در نظر داشته است، و شخص مکلف در انجام تکالیف خود، افزون بر فرمانبری از خدا، فوایدی نیز کسب می‌نماید که در این جا به بعضی از آنها اشاره می‌شود.

1- روزه وسیلة شکرگزاری است، زیرا پرهیز از لذت‌های سه‌گانة «خوردنی، آشامیدنی، جنسی» در طور روزهای رمضان سبب می‌شود که ارزش و قدرت نعمت‌ها را بداند، و خداوند را که صاحب نعمت است و بخشندة نعمت‌هاست سپاسگزار باشد، و به همین سبب در آخرین جملة آیة : وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (بقره / 185)

سورة بقره دربارة روزه آمده است که به این معنا اشاره دارد.

2- روزه سبب تقوا و پرهیزگاری است، زیرا نفس هرگاه به خاطر رضای پروردگار و خوف از عذاب او در ترک حلال مطیع و فرمانبردار باشد، ناگزیر در پرهیز از حرام نیز فرمانبردار و مطیع او خواهد بود و جملة: لعَلَّكُمْ تتَّقُون. (بقره / 184)

بر این معنا تأکید می‌نماید.

3- از فواید روزه غلبه بر نفس و کاهش شهوت است.

4- از فواید روزه همکاری و همدردی با فقرا و گرسنگان است تا به وسیلة روزه انسان به فکر محتاجان باشد، و از ثروت و مال خود که خداوند منان در اختیارش گذاشته، محتاجان را بی‌نصیب نسازد.

به حضرت یوسف عليه السلام گفتند: با این همه ثروت و هستی، چرا بیشتر روزها را روزه می‌گیری و خودت را گرسنه می‌سازی؟ فرمودند: تا به فکر گرسنگان بیفتم

For an Islamic democracy


divaneh

خیالم را راحت کردی کاپ جان

divaneh


با تشکر از این انشاء خوشمزه شما و مکمل جانانه مهرداد که هم حال ما را جا آورد و هم خیالمان را راحت کرد، چون من همیشه از چوب خدا می ترسیدم و فکر می کردم از آن برای کتک زدن استفاده می کند.


Bavafa

گفتی‌ فوائد روز گرفتن رو بنویس؟!؟!

Bavafa


فوائدش : در قیامت خدا چوب تو کون آدم نمیکنه

ولی‌ خوب سوال اینجاست که خدا کارِ دیگری نداره که بخواد چوب تو کنه این و اون بکنه؟

در ثانی‌، من ترجیح میدم هر سال بر یک ماه هی‌ دلا و راست نشم (که حتا ممکن یکی‌ از دلا شدن من سؤ استفاده کنه و چوب تو کنم کنه) ولی‌ بتونم تو این یک ماه هم sex داشته باشم، شکم گشنه نمونم، حالا اگه خدا خواست یه چوبی هم بعدا تو کنه ما بکنه، خوب دیگه کاریش نمی‌شه کرد، بذار بکنه.

از قدیم و ندیم گفتن، آدم نقد رو ولن نمی‌کنه بچسبه به نسیه. 

مهرداد

 


Anahid Hojjati

Very funny COP

by Anahid Hojjati on

Your blog was funny. thanks.


Esfand Aashena

عکسهای عید فطر و یاد خدا بیامرز Michael Jackson و تیریلرش!

Esfand Aashena


Imagine and sing Thriller when you go through the pictures below taken after the month of Ramadan ended and people are going up and down praying ala Michael Jackson and his Thriller gang!

Dara rara ram!

Rom! Oh this is Thrrrrrriller!

Theeerrrrrrrrrreeeeeler!

Everything is sacred