دعوت از بها ئیان کـرمان


Share/Save/Bookmark

alborz
by alborz
25-Sep-2008
 

حجة الأسلام کرمان از بها ئیا ن دعوت نمود که در دفتر یا حوزۀ علمیه حضور یابند و اگر حرفی دارند بزنند و جواب لازم را بگیرند و جامعۀ بها ئیان کـرمان به این دعوت چنین پاسخ دادند.

26/6/1387 جناب حجة الأسلام و المسلمین سیـد یـحیـی جعفری امام جمعه محترم کرمان

با تقدیم سلام و احترام حضرتعالی در نماز جمعۀ 15/6/ 87 از بها ئیا ن دعوت نمودید که در دفتر شما یا حوزۀ علمیه حضور یابند و اگر حرفی دارند بزنند و جواب لازم را بگیرند .

جای بسی خوشوقتی است که بالأخره پس از سالیان دراز که قلم و تریبون و مجالس وعظ و خطابه و رسانه های جمعی که در اختیار شما و جمیع دولتمردان جمهوری اسلامی بوده است و هرگونه سخنان ناروا و تهمتها براین دیانت وپیروان آن گفته و نوشته شده است ؛ مردی حقیقت جو و حقیقت طلب و اهل انصاف پیدا شد که حاضر گردید حقوق از دست رفتۀ جامعه ای را به آنان باز گرداند و مطابق آنچه که در قوانین مصرحۀ دولت محترم جمهوری اسلامی از جمله در قانون اساسی درج گردیده ، اجازۀ سخن گفتن و دفاع از معتقدات خود و رد تهمتها را به آنان بدهد از این بابت به جنابعالی تبریک می گوئیم و از سوی پیروان دیانت بهائی به خود می بالیم که شخص منصف و عدالت جوئی در شهر ما وجود دارد که حاضر است حرفهای دیگران را علی رغم همۀ کینه ورزیها بشنود . جناب حجة الأسلام وقتی در سیرۀ نبـی مکرم اسلام مطالعه می کنیم ، می بینیم که حضرتشان وقتی در مسجد حضور می یافتند ، همۀ مردم شهر اعم از مؤمنین و کفار و مشرکین آن زمان دور ایشان جمع می گردیدند و اجازه داشتند سخنان ، شبهات و سؤالات خود را مطرح نمایند و ایشان بدون هیچگونه تبعیض و تفاوتی میان مسلمین و غیره با مردم برخورد می فرمودند . حتی به صریح آیات مصحف مجیـد با آنها با رأفت و محبت برخورد فرموده ، آنها را در دین خود آزاد می گذاردند . آیۀ کریمۀ « لکم دینکم و لی الدین » شاهدی بر این مدعاست . داستان پیمان با مسیحیان نجران و پیمان شکنی آنان در مباهله و نحوۀ برخورد رسول اکرم حتما ً معرف حضور شماست . آنجا که براساس پیمان منعقده حقوق همۀ راهبان و کشیشان مسیحی ، معافیت از پرداخت غرامت و خون بهاو. . . را برای آنها در نظر گرفتند . اما در خطابۀ جنابعالی نکاتی چند در مورد بهائیان مطرح فرمودید که به اختصار به آنان پاسخ داده خواهد شد . هرچند که طبق وعده ای که دادید شرایط مساوی و حقوق مساوی را برای گفتگو با بهائیان فراهم خواهید آورد .

1- در بخشی از بیانات خود اشاره به وابستگی بهائیان به آمریکا و اسرائیل نموده بودید . اما در این باره هیچ دلیل و بینه ای ارائه ننموده اید . آیا نفس ادعا دلیل بر اثبات آنست ؟ هرگز چنین نیست . حتی خداوند و رسولان او در کتب آسمانی برای اثبات آنچه فرموده اند دلیل و بینه ارائه نموده اند . آیا بندگان خدا از این قاعده مستثنی هستند ؟ هر چند که بهائیان در ایران بیش از یکصد و شصت سال است که به این رویه عادت کرده اند که تهمتهای بی دلیل و بدون مدرک وسند بشنوند و امکان هر گونه پاسخگوئی و رد اتهام از ایشان گرفته شود . دلائل قاطع و محکمی که از عدم وابستگی ایشان به هرگونه قدرت زمینی است . البته این جای عجب نیست زیرا این رویه برپیروان همه ادیان روا داشته شده . مگر نه اینست که در قرآن کریم می فرمایند : « أفکلما جاءکم رسولٌ بما لا تهوی انفسکم استکبرتم ففریقا ً کذبتم و فریقا ً تقتـلون » و عجب نیست که پیروان همۀ آئینهای آسمانی بدون تکیه به قدرتهای زمینی و با اتکا به تأئیدات الهیه روی پای خویش ایستاده اند و هر ظلم و جورو تهمتی را پذیرفته اند .

2- در بخش دیگری از فرمایشات خود «مبلغان » آئین بهائی را جاسوسان صهیونیسم جهانی معرفی نموده اید . جناب جعفری در دیانت بهائی گروهی خاص بعنوان مبلغ وجود ندارد . همۀ پیروان دیانت بهائی اعم از زن ومرد ، پیر و جوان ، روستائی و شهری مانند هر امت زندۀ دیگری باید با اعمال و رفتار و گفتار خود و در کمال حکمت و متانت به آنچه که به آن معتقدند گواهی و شهادت دهند علی الخصوص در کشور مقدس ایران که هر روز بطور فزاینده برتبلیغات ضد بهائی افزوده می شود و ما نیز برطبق قانون و مطابق اصول مصرحه در آن به دفاع از اعتقادات خود برمی آئیم . و لابد شما بعنوان نمایندۀ ولی فقیه بر ظلمها و تعدیات اخیر برافراد جامعه بهائی در کرمان مطلعید و انشاء الله در توقف آنها اقدام می فرمائید . اما در مورد جاسوسی نیز باید بدانید که جاسوس تعریف مشخص و وظائف مشخصی دارد که این وصله در طی سی سال اخیر به هیچ وجه بر تن بهائیان نچسبیده است . بهائیانی که ایران را مقدس می شمارند . به آن عشق می ورزند و حاضرند جان و مال خویش را برای آبادی و سربلندی وطن عزیز فدا نمایند و این اتهام سالهاست که گفته شده اما در هیچ محکمه ای و یا سندی به اثبات نرسیده و تنها یک خوراک تبلیغاتی برای بدنام کردن بهائیان بوده وفقط برای عوام که از حقیقت دیانت بهائی بی خبرند مورد استفاده دارد . بهائیانی که هر راهی برای دفاع و گفتن حقایق برایشان مسدود است .

3- در بخش دیگری از سخنان خود فرموده اید " باید از این فرق مذهبی ترسید و مراقب نفوذ عوامل آنها بود " . جناب حجة الاسلام چرا با ید از بهائیان ترسید ؟ بهائیانی که به خدای یگانه ، ذات غیب منیع لایدرک معتقد ند . بهائیانی که به رسالت و نبوت همۀ انبیای عظام از آدم تا خاتم ایشان اذعان دارند و بر حقانیت ائمۀ اطهار صحه می گذارند ، سزاوار ترسیدند ؟ کسانی که مروج صلح ، محبت ، نوع دوستی ، صداقت ، وحدت و خدمت به ایران و ایرانی هستند و علیرغم همۀ جفا ها حاضر به ترک این دیار مقدس نمی شوند ؛ مردمانی که مطیع حکومتند و به دل و جان خدمتگذار دولت مطبوع خویشند ، باید از آنان ترسید ؟ در خاتمه از جنابعالی تقاضا داریم چنانچه طبق وعدۀ خویش شرایط مذاکره و گفتگو با بهائیان را فراهم می کنید همانگونه که سیرۀ معصومان بزگوار بوده است در شرایط مساوی و حقوق برابر بگونه ای که همه امکان شنیدن سخنان را داشته باشند وقضاوت نمایند ، این گفتگو صورت پذیرد . بهائیان که هر راهی را برای دفاع از خود مسدود می بینند ، شاید به همت و لطف جنابعالی فضای مناسبی برای بیان دیدگاههایشان با مردم شریف کرمان رابدست آورند و این مهم شاید از فردی همچون جنابعالی فراهم آید که چنین کنید .

و من الله التوفـیق


Share/Save/Bookmark

more from alborz
 
Tahirih

John Anderson ,or probably shabon bemokh!!

by Tahirih on

I am sure you do not lose a second of your precious sleep over minorities, as a matter of fact!! you are in such a deep sleep that your conscience is totally comatose!!

Tahirih


default

say what??

by SaeedKafili (not verified) on

بهائیانی که به رسالت و نبوت همۀ انبیای عظام از آدم تا خاتم ایشان اذعان دارند و بر حقانیت ائمۀ اطهار صحه می گذارند ´´

...just as I starting to like Bahaii´s, with the above statement, kharaab kardand! :-)


default

A dialogue between the butcher and the cow!

by Shahrex (not verified) on

As an Iranian, i am ashamed!
We are always in hurry to claim pride when it concerns our greatness in past, and it seems as if some just use this to hide the shameful events happening in our dear country. We should all burn in the fire of shame when we witness the way minorities are treated in our country, we should all burn in the fire of shame when we see how our women,our intellectuals, our scientists, our artists, our working class,....is treated.
We should be ashamed when we see our country is run by a bunch of criminals, ignorants, fundamentalists, Arab-parasts, and a totalitarian Islamic regime.

We know what Islam has done to this country, Islam is the enemy number one of freedom, liberty, individualism and intellectualism. History of Islam in Iran in general, and history of Mullahs in Iran in particular is a is a tragic blend of crime,bloodsucking, torture, rubbery and rape.

Islam has an inherent complex of inferiority, it has lost the final buttle of civilizations, there has never been and there is no islamic country which has contributed to development of science, art, technology and welfare. The few exceptions some islamic charlatans count out, has nothing to do with Islam, it is on the contrary, jobs done despite islam!

Islam in general, and shieets in particular, have demonstrated nothing more than hatred, ignorance, and intolerance.
my advice to our dear minorities, Bahaiis included, do not begin any dialogue with the butcher!


default

Kerman vs. Bahaie

by John Anderson (not verified) on

"Now THAT's a debate!
by Jahanshah Javid on Thu Sep 25, 2008 01:37 PM CDT
Can you imagine an open, public debate between a the Friday Prayer Leader of Kerman and a Bahai? That's one debate I would love to see.".

You only debate someone who you respect... Bahai are not repected so you never see your love!

Having said that, I agree that the Bahai's should have freedom to send children to school and to work. But Bahai is not a faith per se but started a political group.

Finally let's figure it the percentage of Bahai (and Jewish people) who were executed vs. total population. I bet it is the percentage are much less than muslims.

While I sympathize deeply with my fellow Iranians as whole I won't lose my sleep for any minority group.


default

Hell have them all invited...

by Reza K. (not verified) on

Christians...Moslems,...Jews;...Bahaii^s,...Zoroatrians,...and my heros: the Áthesists!

Beh khodaa, other than the Atheists,´chon neek begnagee hameh tazveer meekonand..´


faryarm

If Such Debate Ever Happens...

by faryarm on

If Such Debate Ever Happens...and i think i recently hoped in a blog that it would, then

it will be a true beginning. I doubt however that the Clerics would have such courage, unless pushed by the rising public opinion.

A truly public and free debate between a Shia cleric and a Bahai would for once and for all show the absurdity of lies and accusations fabricated over the years. It would shift  the emphasis to the  examination and critique of the relevance of Bahai teachings and principles for a Global society; opening the door, changing negative perceptions of Iranians, to make up their own minds to whether Spiritual principles originating from Iran  can have a role in the transformation and betterment of our society.

Faryarm 

 

 


Jahanshah Javid

Now THAT's a debate!

by Jahanshah Javid on

Can you imagine an open, public debate between a the Friday Prayer Leader of Kerman and a Bahai? That's one debate I would love to see.