"Mohalel": Circumsizing an American

Nosrat Karimi was imprisoned after revolution for making this film in 1971

ویکی‌پدیا: محلل به کارگردانی نصرت کریمی و بازیگری نصرت کریمی. رضا کرم رضایی. ایرن ساخته شد. حمیدرضا صدر می نویسد این فیلم که درباره طلاق و ازدواج مجدد بود، به خاطر نگرانی از پیامدهای جنسیتی، به یک فیلم کمدی-جنسی تبدیل شد. فیلم محلل اولین فیلمی بود که توسط یک روحانی برجسته به نام آیت الله مطهری به صورت عمومی محکوم گردید. وی فیلم را به خاطر دیدگاهش درباره ی قوانین مذهبی حاکم بر طلاق و ازدواج در ایران، مورد انتقاد قرار داد. بعداز انقلاب ۱۳۵۷ ایران، نصرت کریمی به خاطر ساخت این فیلم، دستگیر شد و چند ماهی را در زندان بسر برد >>>

19-Nov-2011
Share/Save/Bookmark

 
پندارنیک

Newborn star...

by پندارنیک on

Noush Afarin, who was discovered by Karimi, debuted in this film........I searched for the scene where she was laying on her back with her legs in the air, which was quite a sexy scene for the time. I failed to find it.


Shazde Asdola Mirza

ماراتن عزیز ... تازه بزور کباب میکردند و ...

Shazde Asdola Mirza


سنت بود که "پوست اضافه" را کباب میکردند و در جشن "ختنه سوران" لابلای پلو، به خورد طفل معصوم میدادند.


Red Wine

...

by Red Wine on

زمانِ خودش از رادیو،به صورتِ سر بسته اعلام کردند که حضراتِ فیضیه نشین از این فیلم خاطرِ خوش پیدا نکردند،در بسیاری از شهر‌هایِ کویری (قم ،کاشان،اسپهان،اراک و چندی دگر) سینماها جراتِ اکرانِ آن را نداشتند اما فیلم آنچنان فروش کرد (به تعطیلات خورده بود و تا چند ماه بر سرِ اکران) که ما به خاطر داریم که بالغین ۲ بار و ۲ بار به سینماها رفته و آنرا تماشا میکردند و شبِ جمعه سانس اضافه و بیچاره صاحب خرج و بمال بمال‌هایِ داخلِ سالنِ سینما و شاگرد آپارتچی و بزن و بشکن‌هایِ بعد از فیلم و نی‌ ناش ناشِ نامزد و کتک کاریِ سرِ گذر و آژان کشی‌ و مکش مرگِ ما و چند تومان سبیل چرب کنی‌ِ پاسبان و شب کتک خوریِ مجدد از اهل و عیال و بعضا ننه بابا !


Marathon-Man

Shazdeh , you made me laugh out loud mate, lol,

by Marathon-Man on

I still have nighmareabout it  beleive it or not.

It was brutal , damn it. 


Shazde Asdola Mirza

بریدن عضو شریف

Shazde Asdola Mirza


خدا از سر قوم بنی‌ اسرائیل نگذره که سر ما رو به باد داد.