جنایتکاران تحصیلکرده

رابطه تحصیل دانشگاهی با انسانیت و مدنیت زیر سوال برده شده


Share/Save/Bookmark

جنایتکاران تحصیلکرده
by mnoghrekar
06-Apr-2009
 

سعید امامی و سید کاظم کاظمی و علی اکبر ولایتی و صدها خادم  تحصیلکرده و فرنگ دیده ی حکومت اسلامی سبب شده اند تا رابطه تحصیل دانشگاهی با انسانیت و مدنیت کم رنگ تروبیش از پیش زیر سوال برده شود.     
 
پیشگفتار  

اینگونه تصور می شد (و می شود) که تحصیلات دانشگاهی و کسب مدارک تحصیلی دانشگاهی ,آدمی را به انسانیت و مدنیت نزدیک و از حیوانیت و توحش دور می کند . زندگی اما نشان داده است چنین تصوری, هم در عرصه ی حیات فردی و خانوادگی  و هم در حوزه زندگی و فعالیت اجتماعی, با واقعیت خوانایی ندارد.  از سه پزشک , که بنا  به ویژگی و تعهد حرفه ای شان  می باید بویی از انسانیت و انسان دوستی می بردند, ویا لااقل وانمود کنند ه ی چنین حسی می نمودند, نام می برم تا شاید حدیث مفصل از این مجمل به دست داده باشم : دکتر ژزف منگله از جنایتکاران آشویتس , دکتر رادووان کارادچیک از آمرین کشتار مردم بوسنی  و دکتر علی اکبر ولایتی, خادم آیت الله خمینی که مشاور ولی فقیه  آیت الله خامنه ای ست و چهار دوره نیز وزیر امور خارجه حکومت اسلامی  بود.

  به  شهادت تاریخ در همین یکی دو قرن اخیر آمرین و فرمانده هان  جنایت ها و کشتار های بزرگ انسان های بی گناه  بسیاری از تحصیلکرده گان , یعنی دکترها (حتی پزشکان), مهندس ها , حقوق دان ها و دارندگان مدارک تحصیلی در این سطح بوده اند که در موقعیت رهبری بسیاری از کشور های جهان و نیز احزاب و سازمان های سیاسی و مذهبی جا خوش کرده اند.

رهبران  مورد نظر , یعنی  آمران جنایت ها  برای پیشبرد امرشان به عامل جنایت در زندان ها , بازجویی ها , شکنجه ها و  اعدام ها , و یا  ترور مخالفان و در گیری مستقیم در میادین  کشتاروجنگ  نیاز داشته و  دارند, که  معمولا" از افراد بی سواد , نا آگاه , مسخ شده  و نیازمند و تهی دست بهره برده اند . حضور تحصیلکرده گان به  عنوان عامل مستقیم جنایت  در جایگاه بازجو , شکنجه گر و قاتل  به ندرت رخ داده است.

حکومت  اسلامی ایران  اما در این مورد هم " نوبر" است و از معدود نمونه های  حکومتی ست که جنایتکاران تحصیلکرده , به عنوان عوامل مستقیم بازجویی, شکنجه و جنایت  , در پیدایی ,شکل گیری و تداوم حیات اش نقش داشته اند.

اگر از ده ها نمونه از  تحصیلکرده ها ی مکتبی و حزب الهی ی  خادم بیت خمینی و خامنه ای , شاغل در قوه های  مقننه و قضایی  , و به ویژه کابینه های حکومت اسلامی همچون علی اکبر ولایتی و یا  چهره ها ی در حال حاضر مطرحی چون کمال خرازی، جواد لاریجانی،  منوچهر متکی بگذریم, قوه شکنجه و اعدام , یعنی قوه قضاییه اسلامی و وزارت اطلاعات اسلامی , به  ویژه  آنجا که با دگراندیشان و مخالفان سیاسی و عقیدتی حکومت اسلامی سرو کار داشته و دارند , مرکز فعالیت و تجمع بازجویان , شکنجه گران و قا تلان تحصیکرده ی حکومت اسلامی  , آنهم تحصیلکرده گان فرنگ دیده و به ویژه امریکا درس خوانده بوده و هست.  برخی ازاین افراد در ایران تحصیلکرده اند و برخی دیگر در اروپا , در این میان اما نقش پر اهمیت  افراد انجمن های اسلامی  ایرانی درامریکا و کانادا(1) را در سازماندهی ارگان های سرکوبگر حکومت اسلامی, همچون سپاه و کمیته های انقلاب اسلامی  و وزارت اطلاعات و شرکت مستقیم در جنایت های این حکومت را نمی توان نادیده گرفت . دراین مقاله کوتاه  به دو نمونه از تحصیلکرده گان این جمع  که در مقام بازجو , شکنجه گر و قاتل انجام وظیفه کرده اند , اشاره می کنم , جنایتکارانی که تحصیلکرده گی و رفتار" مودبانه و متین" شان حتی توجه آقای شمس الواعظین را نیز جلب کرده بود!:

"....من و آقای جلایی‌پور وقتی در زندان بودیم توسط یك بازجو به نام مصطفوی بازجویی می‌شدیم. این بازجو فردی تحصیلكرده بود و در بازجویی‌ها با ما وارد بحث می‌شد و البته رفتار مودبانه و متینی هم داشت. بعد از آزادی از زندان یك روز آقای جلایی‌پور تماس گرفت و گفت كه عكس سعید امامی را در روزنامه‌ها دیده‌ای؟ گفتم آره. گفت چیزی را به‌یادت نمی‌آورد؟ گفتم این كه مصطفوی خودمان است! پس بازجوی ما سعید امامی بود. (2)

جنایتکاران تحصیلکرده

1- سید کاظم کاظمی ( حاج مجتبی) ( بازجو و شکنجه گر)

سید کاظم کاظمی ,تحصیلکرده ی رشته‌ی مهندسی مکانیک از ایالت تگزاس آمریکا ," در سال 1336 در بخش «آرادان» شهرستان «گرمسار»، در یک خانواده مذهبی متولد شد . در تهران به تحصیل پرداخت وپس از پایان دوران متوسطه برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. در امریکا به انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا راه یافت و پس از مدتی به معاونت و سپس مسئولیت انجمن اسلامی در تگزاس رسید.

" سید کاظم کاظمی در اسفند ماه ۱۳۵۷ به ایران بازگشت و در فروردین سال ۱۳۵۸ با گذراندن دوره آموزش عمومی سپاه در پادگان امام علی به عضویت سپاه پاسداران در آمد و بلافاصله به نقده اعزام شد. کاظمی در کردستان تجربیات زیادی را در امور اطلاعاتی و امنیتی کسب کرد که زمینه ساز فعالیت او در سرکوب گروه‌های سیاسی در سال‌های بعد شد. کاظمی در سال 1358 در یکی از رشته‌های علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و از بدو ورود به دانشگاه هم و غم خود را معطوف به مبارزه با گروه‌های سیاسی کرد.

سید کاظم کاظمی پس از مراجعت از کردستان به واحد اطلاعات سپاه (3) پیوست و در پایه‌ ریزی و گسترش آن شرکت کرد و خود مسئولیت تشکیلات گروه‌های چپ‌ را به عهده گرفت. این واحد با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های گروه‌های چپ از ابتدا در صدد بود تا در موقع مقتضی ضربه خود را به این گروه‌ها وارد کند. پس از مدتی به خاطر سلطه‌ی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بر سپاه پاسداران، محسن رضایی ریاست واحد اطلاعات را به عهده گرفت و فعالیت این واحد گسترش روزافزونی یافت.

سازمان پیکار و بخش انتشارات و چاپ آن که از مدت‌ها پیش تحت نظر واحد اطلاعات سپاه پاسداران بود،  تیرماه ۶۰ در  تهران ضربه خورد و دامنه‌ی آن تا تبریز کشیده شد. در این ضربه بسیاری از کادرهای پیکار دستگیر و پس از تحمل شکنجه‌های سبعانه، تنها در ۳۱ تیرماه ۶۰ پانزده نفر از آنها در تهران اعدام شدند. کاظمی در این دوران خود شخصاً در شکنجه‌‌ و کشتار فعالین چپ شرکت می‌کرد و سرپرستی بازجویی ها و پرونده‌ها را به عهده داشت. ضربه تیرماه زمینه‌ ساز ضربه‌‌ی بهمن ماه بخش اطلاعات سپاه پاسداران به سازمان پیکار بود که در نهایت به فروپاشی این سازمان منجر شد.

اطلاعات سپاه و به ویژه بخش مربوط به گروه‌های چپ همچنین نقش مهمی در تعقیب و مراقبت و سرکوب حزب توده و دستگیری اعضا و فعالین آن داشت.کاظمی نقش مهمی در سرکوب سازمان‌های فداییان خلق (اکثریت) و رنجبران ایفا کرد و بازجویی از اعضای این گروه‌‌ها را نیز خود به عهده داشت. "

شاهدان زنده مانده از شکنجه گاه ها و قتلگاه های حکومت اسلامی  متفق القول از این  موجود سنگدل و وحشی, تصویری هولناک , ناباورانه و شرم آور فراروی مان گذاشته اند .  با اتکا به اسناد ومراجعه به ده ها شاهد زنده ی بازجویی و شکنجه شده توسط این موجود,  کاظمی (مجتبی) را می توان نماد سبعیت و توحش اسلامی دانست .کاظمی به خاطر جنایاتی که مرتکب شد به سرعت به قائم مقامی فرماندهی اطلاعات سپاه پاسداران رسید. او همچنین در زمره‌ی مسئولان بخش ۲۰۹ اوین و کمیته مشترک (زندان توحید) اصلی‌ترین شکنجه‌گاه‌های رژیم در تهران بود.

کاظم خوشابی , جوان بوشهری که در کشتار بزرگ سال 67 اعدام شد, یکی از قربانیان سبعیت حاج مجتبی  است . کاظم شهادت داده است :

"........ روزای اول تو کمیته‌مشترک بستَنم به تخت، شهیدم کِردن. جایِ سالم تو تنم نذاشتن. آدرس انبار کرج و دستگاه چاپِ افست و بقیۀ امکانات رو می‌خواستن. از بیخ و بن مُنکِر شدم. یک هفته ده روزی مثل یابو کتکم می‌زدن. یعنی حاجی مجتبی،  این‌جوری می‌گفت:

- تو مثلِ یابو فقط می‌خوای کتک بخوری. مسائلت رو شده، مقاومت بیخودیه.

یکی از دفعاتِ بی‌شمارِ به تخت بسته شدن، ستارو آوردن بالایِ سَرم (4) پریده‌رنگ بود  و آش ولاش، مثل همون‌روزی که سرِ قِرار، وقتِ دستگیری با پاهای پانسمان شده و داغون توی ماشین بود. چیزی ازش باقی نذاشته بودن.

ستار رو به من گفت:

- مقاومت بیهودَه‌‌اس. همه‌ی مسائل از بالا لو رفته و همه چیز رو شده. چیزی برای پنهان کردن نمانده. خودتو خلاص کن و بی‌خود کتک نخور.

بعد بردنش. لنگ‌لنگان راه می‌رفت. می‌تونستم حدس بِزنم چی به روزش آوردن. مجتبی گفت:

-  از تخت بازش کنین. کروکی انبار رو گذاشتن جلوم و خیلی اطلاعات دیگه رو. در جا از طرف او ملقب به یابو شدم. همون جا بِهم گفت:

- روت کم شد؟ فهمیدی ما همه چیز رو می دونستیم و فقط می‌خواستیم خودت بگی. حیف نبود اینقدر کتکِ مفت خوردی؟  این هم آقا ستارتون، فرد اول سازمانتون. دیگه چی می‌گی آقای خوشابی؟ نگاش کِردم وگفتم:

- اصلأ این آقا رو نمی‌شناسم. چون حالش سر جاش نبود حتمأ مانو با یکی دیگه  اشتباهی گرفته.

خونسرد گفت:

- شاید حق با شما باشه. و به حسین غول نگاه کرد و گفت:

- بشاشید تو دهنش، پدرسگو.

‌دوباره بستَنم به تخت. داد می‌زدم: مرگ بر شکنجه‌گر. پتورو کِردن تو دهنم و حسین غول و ابراهیم با یکی دیگه شروع کردن نوبتی زدن. حالم خیلی بد شد و پاهام از حس رفت. بردنم درمانگاه پیش دکتر بلوچ (شال‌چی) و مانو گذاشتن زیرِسِرم. 48 ساعتِ بحرانی رو از سر گذروندم. همونجا به خودم گفتم: کا، کاظم! اینا تا کجا می‌خوان ادامه بدن؟ تو همون 48 ساعت تصمیم گرفتم خودمو خِلاص کنم. این بود که یکی از تیغ‌هایی رو که دکترا سرِ سوزن باش می‌شکنن، کِش رفتم و توی لیفه‌ی شلوارم جا دادم. بعد که برگردوندنم به سلول، یه شب بعدِ خاموشی، شروع کِردم به بریدنِ رِگای مُچِ دستِ چَپم. رِگای سطحی رو زدم اما شاه‌رگ بریده نمی‌شد. چون هم تیغ کند بود و هم لزجی و لیزی خون نمیذاشت...."(5)

"در سال ۶۳ با تأسیس وزارت اطلاعات و یکپارچه شدن دستگاه امنیتی، واحد اطلاعات سپاه پاسداران نیز منحل شد و کاظمی پس از گذراندن مراحل مختلف مسئولیتی در واحد اطلاعات سپاه و سرکوبی گروه‌های سیاسی، به سیستان و بلوچستان رفت و  سمت معاونت سیاسی – امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان را عهده دار شد.

وی پس از مدتی مجدداً به سپاه بازگشت و ضمن عضویت در شورای عالی سپاه، سرپرستی واحد اطلاعات سپاه در عملیات جنگی را به عهده گرفت. کاظمی در روز دوم شهریور ماه سال 1364 به هنگام بازدید از خط مقدم جبهه‌ جنگ در منطقه‌‌ی طلائیه‌ مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفت و کشته شد." (6)  

2- حاج سعید امامی( اسلامی) (بازجو, شکنجه گر و قاتل)

سعید امامی ( اسلامی) از آمران و عاملان قتل هایی  ست ,که به قتل های زنجیره ای  معروف شده است (7). او نیز از تحصیلکرده گان  رشته مهندسی مکانیک  در امریکا و از فعالین انجمن های اسلامی  در این کشور بود. " سعيد امامي، متولد 1336 در شیراز,  پس از اخذ ديپلم رياضي جهت تحصيل به آمريکا (واشنگتن) عزيمت کرد. سعید امامی فرزند یکی از امیران ارتش دوره ی شاه بود." دائي او سلطان محمد اعتماد وابسته نظامي دولت شاهنشاهي ايران در آمريکا  پشتوانه وي در آمريکا بود  واو را مورد حمايت مادي و معنوي خويش قرار مي‌داد.   سعید امامی در همکاری با فلاحیان تجهیزات شنود تلفنی مورد نیاز وزارت اطلاعات را از شرکتی در تگزاس به نام " الکترونیک اینجینیرینگ " خریداری می کرد . سعید امامی به سفارش فلاحیان از طریق شخصی به نام سبزعلیان , که مسؤل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در سفارت الجزایر در واشنگتن دی.سی بود , گذرنامه مخصوص دریافت کرد."  
" ...در سال 1361 سعید امامی سر از واحد اطلاعات نخست‌وزيري يعني يگانه نهاد اطلاعات و امنيتي آن زمان جمهوري اسلامي در آورد. سعيد حجاريان که از اعضاي عمده اطلاعات نخست‌وزيري بود وي را در وزارت اطلاعات بطور اتفاقي مي‌بيند و از آنجا که با پيشينه وي آشنا بوده مراتب را به حفاظت اطلاعات وزارت اطلاع مي‌دهد چرا که سعيد امامي يکي از شروط بورسيه شدنش همکاري با ساواک بوده است و دائي وي نيز از رابطين اين حرکت بود. وظيفه سعيد امامي جمع آوري اطلاعات در خصوص اهداف دانشجويان ايراني در کنفدراسيون دانشجويان ايران بود. سعيد حجاريان تلاش بسياري براي اخراج سعید امامی از وزارت اطلاعات مي‌نمايد اما به دلايل حمايت‌هاي پنهاني از وي راه به جائي نمي‌برد تا اينکه نهايتا موفق مي‌شود در پرونده وي درج نمايد که مشاغل و سمتهاي کليدي به وي داده نشود. بعد از به وزارت رسيدن ري‌شهري سعید امامی به سمت مدير کل شرق و غرب معاونت خارجي وزارت اطلاعات انتخاب مي‌گردد. و تا پايان وزارت ري‌شهري در اين سمت مي‌ماند در زمان وزارت فلاحيان نيز وي همچنان از عناصر عمده وزارت اطلاعات بوده است تا آنکه به سمت معاون امنيت يعني  یکی از کليدي‌ترين رکن وزارت اطلاعات برگزيده مي‌شود. اما در سالهاي پاياني وزارت فلاحيان، به سمت معاونت بررسي وزارت اطلاعات انتخاب مي‌شود. ...با آمدن دري‌نجف‌آبادي به پشت ميز وزارت، ايشان از اين معاونت خلع و به سمت مديرکل حوزه مشاوران وزارت اطلاعات برگزيده مي‌گردد. اين آخرين سمت اداري او در وزارت اطلاعات تا هنگام بازداشت وی مي‌باشد . از آخرين سناريوهاي او در اين سمت طرح اصلاح ( پاکسازي و کنترل) قانون مطبوعات است..."(8)

سعید امامی از طراحان و مجریان اصلی قتل های زنجیره ای  بود, این را یاران نزدیک او , از جمله روح الله حسینیان , به صراحت بیان کرده اند . حسینیان در نطقی در دفاع از سعيد امامی در مدرسه حقانی (که به مدرسه تررويست پرور اشتهار يافته) گفت: «شايد صدها عمليات برون مرزی... خيلی عمليات داشت و اعتقادش همين بود و...». در مورد برخی از این " عملیات " و قتل ها و روش کار سعید امامی و همکاران اش  مسؤل سازمان قضایی نیرو های مسلح اعلام کرد که :
«قاتلان با همکاری يک نفر از آشنايان داريوش فروهر که احتمالاً جزو تشکيلات وابسته به وی بوده، ساعت ۹ و ۵ دقيقه شنبه شب (۳۰ آبان) به منزل وی مراجعه کرده اند و آن ها را به قتل رسانده اند."«در مورد پوينده و مختاری نيز قاتلان آنان را شناسايی کرده و کمين می کنند و به شکل ربايش و جلب آنان را دستگير کرده و با يک اتومبيل فولکس واگن به نقطه ای برده و به قتل می رسانند و سپس جنازه شان را در جايی انداخته و متواری می شوند.»

سازمان قضايی نيروهای مسلح دو روش" انهدام "را در اعلاميه خود شکافت: «در برنامه ريزی جهت از بين بردن اکثر سوژه ها درصدد آن بودند تا آن ها را در يک نشست يا جمع عمومی با انفجار يا بستن رگبار به قتل برسانند. اما به دلايل اجرايی از انجام اين امر منصرف می شوند وجهت قتل افراد مورد نظر روش تک زنی را به صورت وحشيانه و فجيع به اجرا در می آورند. با اين انگيزه که در هر حال آحاد مردم آن را تقبيح نموده و ضمن تحريک عواطف و احساسات، تداعی کننده ی وجود ناامنی حتا برای زن ها در منزل باشد.»

سعید امامی در کنار مثله کردن و خفه کردن دگراندیشان  و روشنفکران , روش های " نوینی " نیز برای حذف فیزیکی توصیه و بکار برده است , روش هایی که حکومت اسلامی برای به قتل رساندن دگراندیشان و مخالفان خود هنوز نیز در زندان ها و بیرون از زندان ها بکار می گیرد.(9)

مهدی خزعلی، فرزند آيت الله خزعلی در سايت شخصی اش در همین رابطه خاطره‌ای از گفتگوی‌اش با سعيد امامی  نقل می کند, که به اندازه ی کافی روشنگر است:

«در يک بحث تئوری با او (امامی)، من معتقد بودم که حذف فيزيکی در سنت پيامبر (ص) و ائمه هدی(ع) جايی ندارد، اگر چنين بود امير مومنان علی عليه السلام می‌توانست در سقيفه که چند نفر بيش نبودند مسير تاريخ را تغيير دهد، توجيه هم اين که چند نفر معدود می‌خواهند عليه بيعت ۱۲۰ هزار نفر با وصی و جانشين پيامبر (ص) توطئه کنند، يا مسلم در خانه هانی کار را يکسره می‌کرد و حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد" , اما «او (امامی) معتقد بود وقتی عليه نظام اسلامی و ولايت امر توطئه می‌کنند بايد به هر طريق فتنه را ريشه کن کرد و استناد می‌کرد به دستور قتل کسانی که در جنگ احزاب خيانت و جاسوسی کردند و معتقد بود حذف فيزيکی بايد با اذن حاکم شرع باشد"

«در همان جلسه از روش‌های نوين سخن می‌گفت، مثلاً اگر "سيا" بخواهد کسی را حذف کند، به او نزديک می‌شود و با شناسايی داروهای او ترتيبی می‌دهد که يکی از قرصهای او عوض شود و يک قرص با همان شکل و شمايل اما با دوز بالا و کشنده از همان دارو در ميان قوطی قرص او قرار می‌داد - دقت بفرماييد! فقط يک قرص که پس از مرگ باقی قرص‌ها معمولی و استاندارد باشند - و منتظر می‌ماند تا شب موعود و رسيدن نوبت آن قرص مرگبار ! مقتول مثل هميشه قرص‌های خود را خورده و آرام می‌خوابد و ديگر بيدار نمی‌شود، پزشک قانونی نيز سمی در خون او نمی يابد! حتی اگر غلظت دارو در خون او را اندازه گيری نمايند، تنها فرضيه محتمل استفاده عمدی يا اشتباهی از داروی اضافه است".(10)

چرایی جنایت پیشگی  تحصیلکرده گان :

  اسلام , به ویژه تشیع  , مهم ترین عامل در پیدایی عدم تحمل ونابردباری در رابطه با دگراندیشی , دگر بودی  و دگررفتاری در میهنمان است . بدیهی ست عوامل دیگری همچون اندیشه سیاسی , ایدیولوژی , اقتصاد , نژاد , قومیت و.....در پیدایی و تدوام عدم تحمل و نا بردباری ایفای نقش کنند. اندیشه سیاسی ی آلوده به خودخواهی، خودمحوری، خودشیفتگی و انحصارطلبی پیامدی جز عدم تحمل دگراندیشی,  دگررفتاری و مخالفان سیاسی و عقیدتی دستاورد نداشته و نخواهد داشت , ویژگی ای  که در میهن ما  ریشه در تفکر اسطوره ای، "استبداد شرقی یا آسیایی"، "قدرت مطلقه ی سیاسی" , " آمیزش سیاست و مذهب " و... داشته و دارد. در این میانه اما نقش مذهب , به ویژه اسلام پر اهمیت بوده است .اسلام , همچون مذاهب و ایدیولوژی های مشابه اش , یعنی سیستم  های عقاید و تصوراتی که خود را لایتغیر و یگانه حقیقت می پندارد , با تسلط بر فکر و رفتار فرد و یا گروه اجتماعی وسیله ای  برای  مسخ و از خود بیگانگی آنان شده است . این پدیده ( و پدیده ها )  هنگام که بر افکار و رفتار آدمی مسلط شوند , جایی برای  حیات انسانیت , تحمل دیگری وبردباری برابر مخالفت باقی نمی گذارد. این موجودات مسخ شده و از خود بیگانه به این باور و یقین کشانده  می شوند که منادی حقیقت مطلق و برتر و نماینده ی خدا، یعنی نماینده ی حقیقت مطلق و یگانه , و صاحبان آخرین کلام اند , و بدینگونه راه را برهر نوع تبادل نظر، همفکری و همزیستی با دیگر عقاید می بندند. این موجودات  صاحبان  تفکر یقین اند و جایی برای شک و تردید نمی گذارند، و این سرآغاز عدم تحمل و نابردباری است. هنگامی  که چنین موجود اتی با شریعتی خشن , ستایشگر تخریب و مرگ , ونیز منافح مادی ( مالی) و دنیوی در آمیزند ماحصلی جز جنایت پیشگی و جنایت پیشگان , حتی در میان پیروان و رهروان باصطلاح تحصیلکرده ی فرنگ دیده اش  پس نخواهند انداخت . تجربه  سی سال حکومت اسلامی نشان داده است که فرقی نیز نمی کند موجود تحت تسلط بی سواد وعامی باشد یا درس خوانده و تحصیلکرده , این نوع  در آمیختگی سبب شده است تحصیلکرده گان مسلمان تا مغاک شکنجه گری و دست زدن به  قتل وکشتار سقوط کنند.و هردگراندیش و مخالفی را "  دشمن , نجس , بیمار و غده ی سرطانی ای " بپندارند, که به شکلی می باید جراحی  و از بین برده شوند , واز این طریق نیز برای "جراح ", که همانا شکنجه گر و قاتل است , ثواب دنیوی و اخروی ذخیره شود.

  نگاهی به منابع  اصلی فیض و آموزش امثال متکی ها , ولایتی ها , کاظمی ها و امامی ها, حتی در امریکا و به هنگام تحصیل در مراکز دانشگاهی این کشور نقش تسلط  شریعت ارتجاعی را بر افکار و رفتار اینان نشان می دهد , منابعی که بهترین های اش  قرآن , احادیث و روایات و توضیح المسایل ها  بوده اند. در این میان اصلی ترین منبع  فیض و راهنمای عمل  این جماعت قران  بوده و هست ,کتابی که در آیه های متعددش تکرار می شود کتابی ابدی ست و هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند در آن تغییری به وجود آورد , و درآن همه چیز هست و هیچ کم و کاستی در آن وجود ندارد. و پیام آورش نیز "خاتم الانبیا" ست که آخرین کلام را گفته است. آیت الله خمینی نیز همین تعبیر " آخرین کلام " را پیرامون آنچه او  اصول حاکمیت و وظایف امت اسلامی می دانست به خورد پیروان و امت اش داده است ، یعنی غیر قابل تغییر بودن اصول و وظایف تا روز " قیامت"  , بدون کوچک ترین ابهام، که پیش از بر اریکه حکومت نشستن در کتاب ها و گفتارهایش نیز تشریح کرده بود:

«...شارع مقدس اسلام یگانه قدرت مقننه است و هیچ کس حق قانونگذاری ندارد و هیچ قانونی جز حکم خدا را نمی توان به مورد اجرا گذاشت. در حکومت اسلامی حاکمیت منحصر به خداست و قانون فرمان خداست… پس حاکمیت رسماً به فقها تعلق دارد…» (نقل از مقاله ی آیت الله خمینی در کیهان 9 بهمن ماه 1357).

تاریخ اسلام شهادت می دهد که مسلمین همین بخش از آموزه های پیامبر و قران اش را چراغ راه خود کرده اند , بهمین دلیل نیزاین تاریخ سیاه و تاریک از آب در آمده , و تاریخ  حبس وتعزیر و جهاد و قتل و کشتار شده است. تاریخی سراسر انحصارطلبی، خودبرتربینی، و قشریگری، تاریخی سرشار از سرکوب و کشتار دگراندیشان ودگررفتاران و مخالفان عقیدتی. ویژگی ای که به ویژه بعد از قرن چهارم هجری که تنش ها و عصبیت های فرقه ای و اختلاف نظر میان فقها بالا گرفت، هولناک تر چهره نمایاند . و امروز , پس از بیش از ده قرن حکومت اسلامی ایران، نمونه ای از همان نوع  حاکمیت فقیهان است که حتی اقلیت های مذهبی ی "موحد" را تحمل نمی کند.

رفتار سی ساله حکومت اسلامی  نشان داده است که ملکه فکر این حکومت و حکومتی یان , حتی تحصیلکرده گان فرنگ دیده اش  ستیز با دگراندیشی  و روشنفکری ست, و طبیعی ست  این دست  آیه ها بر فکر و رفتار شان  مستولی شود, آیه هایی که نسبت به آنچه که در روایات و احادیث و فتاوی و توضیح المسایل ها آمده است  هنوز نرم تر و " مهربانانه تر " است ! :

«ای پیغمبر، با کافران و منافقان جهاد کن و با ایشان سختگیری کن، که جای ایشان دردوزخ است.» (توبه، آیه 73

- "[مؤمنان] با کافران سرسخت و با یکدیگر مهربانند. (اشداء عَلی الکُفر رَحماء بَینَهم)" (سوره فتح، آیه 29)

- "با آنان که به خدا و قیامت ایمان نیاورده اند پیکار کنید تا آن که با ذلت و تواضع به اسلام جزیه دهند" (توبه، آیه 29)

- "با کافران از هر که با شما نزدیک است جهاد کنید، آنان باید عدم گذشت و ملایمت و سخت گیری شما را احساس کنند" (توبه، آیه 123)

- "ای رسول ما کافران را بگو که اگر از کفر خود دست کشیده و به راه ایمان بازآیید هر چه از پیش کرده اید بخشیده شود، و اگر به کفر و عصیان روی آورید طبق سنت الهی در گذشته با شما رفتار خواهد شد" (الانفال، آیه 27)

- "ای مؤمنان با کافران جهاد کنید که در زمین فتنه و فساد نماند و آیین همه دین خدا گردد و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمال ایشان بصیر و آگاه است" (الانفال، آیه 38)

- "با زنان مشرک ازدواج نکنید تا ایمان آورند و همان کنیزکی مؤمنه بهتر از زن آزاد مشرک است، هر چند از حسن او به شگفت آیید؛ و زن ندهید مشرک را مگر آن که ایمان آورند، که بنده مؤمن بهتز از آزاده مشرک است، هر چند از مال و جمال اش به شگفت آیید" (البقره، آیه 220)

- "... هر جا مشرکان را یافتید آن ها را بکشید و از شهر و دیارشان برانید چنان که آنان شما را از وطن آواره کردند... و با کافران نبرد کنید تا فتنه و تباهی از روی زمین برطرف شود..." (توبه، 19 – 190)

- "هر کس  غیر از اسلام دینی اختیار کند، هرگز از وی پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است" (سوره آل عمران، آیه 100)

********

زیرنویس :

1- انجمن های اسلامی در خارج کشور , به ویژه در امریکا و کانادا در دوران پهلوی , که بیش از هر چیز  به مراسم و مناسک اسلامی فکر و عمل می کردند, نقش بسزایی در شکل دهی ارگان های سرکوب و تحکیم حکومت اسلامی و تداوم حیا ت اش ایفا کردند. نقش ابراهیم یزدی، صادق قطب زاده , ابوالحسن بنی‌صدر، ,محسن سازگارا، محمد هاشمی، محسن نوربخش، حسین نمازی، محمدتقی بانکی، محمدحسین عادلی، عبدالکریم سروش، صادق زیباکلام، کمال خرازی، صادق طباطبایی، جواد لاریجانی، منوچهر متکی، بیژن نامدار زنگنه و .... شکنجه گران و قاتلانی چون سعید امامی و سید کاظم کاظمی پوشیده نمانده است . پس از انقلاب بهمن نیز این انجمن ها همان راه را ادامه داد ه اند ضمن اینکه جاسوسی برای حکومت, و چماق و چاقو کشی را نیز بر اعمال و وظایف خود افزوده اند. تورنتو و ونکور در کانادا بارها شاهد این نوع رفتار از سوی این حضرات بوده است و در امریکا نیز ضرب و شتم یکی از سوال کنندگان از آقای عبدالکریم سروش در سال گذشته در تگزاس توسط افراد انجمن اسلامی , نمونه دیگری از فعالیت های اسلامی این جماعت است .

2- شهروند امروز , شماره 71

3- واحد اطلاعات سپاه یکی از اولین بخش‌های سپاه پاسداران بود که در بهار ۵۸ با مسئولیت علی‌محمد بشارتی آغاز به کار کرد. " علی‌محمد بشارتی جهرمی از چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی ومتولد ۱۳۲۳ در شهرستان جهرم است .او عضو اوّلین شورای فرماندهی سپاه، عضو ستاد استقبال از امام، از بنیانگذاران سپاه، مسئول اطلاعات و تحقیقات سپاه ، نماینده دورهٔ اول مجلس شورا ی اسلامی , عضو هییت رییسه مجلس , قایم مقام وزیر امور خارجه , وزیر کشور و..... بوده است .بشارتی از پایه گذاران " گروه قنات " , یکی از مخوف ترین گروه های فشار و کشتار  اسلامی در شهر جهرم است .

4- ستار کیانی  از رهبران سازمان فداییان خلق ( منشعبین  16 آذر ) بود , وی در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 67 اعدام شد.

5- مهدی اصلانی , خیره سر تنگستونی , کتاب زندان ( جلد 2)

6- مسعود نقره کار , بخشی از تاریخ جنبش روشنفکری ایران , جلد سوم ( قتل های زنجیره ای)

7-  رجوع کنید به سایت ساجد وابسته به «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس» , و همچنین سایت " ایرج مصداقی " ( برای نوشتن این مقاله از دیگر مطالب سایت آقای مصداقی نیز استفاده کردم).

8-  برگرفته  از مقاله ی سعید امامی کیست ؟ نوشته ی امیر فرشاد ابراهیمی( سایت امیر فرشاد ابراهیمی)

9- قتل سعیدی سیرجانی ,و بسیاری از مرگ های درون زندان بی تردید با بکارگیری چنین روشی رخ داده است, در همین رابطه مرگ های اخیر درزندان های حکومت اسلامی , به ویژه مرگ امید رضا میر صیافی را می باید از مرگ های مشکوک تلقی کرد, مرگی که می تواند به شیوه ی " نوین " مورد نظر سعید امامی اتفاق افتاده باشد.

10- گزارش سرويس سياسی آفتاب/ سایت مهدی خزعلی


Share/Save/Bookmark

more from mnoghrekar
 
delldaar

what Islam has to do with it? !..

by delldaar on

Read your Ghoran.. it is full of license for bigotry and murder.


LalehGillani

“What Eslam Got to Do With It?” (Apostasy in Islam)

by LalehGillani on

When a Muslim denunciates Islam, both Sunni and Shi'a Islamic jurisprudence agree that “a sane adult male apostate must be executed.” However, some scholars of Islamic jurisprudence favor life imprisonment for a female apostate. Others prescribe a death sentence.

Although many verses of Qur'an have been used to justify the death penalty, these verses only state that Allah will “punish and reject” the apostates “in the afterlife.” Hence, the majority of Islamic jurists base the death punishment on a hadith.

The appropriate method of death for an apostate is beheading. Additionally, all schools of Islamic jurisprudence confer that a Muslim may kill an apostate without fear of punishment.

This is what Islam got to do with it. Need this “bigot” say more?


LalehGillani

What about Devout Muslims Who Have Committed no Crimes?

by LalehGillani on

About a year ago, I traveled to Washington D.C. to accompany an old friend of mine who was to meet with a handful of congressmen investigating whether a congressional hearing was to be called to probe into the detention of Muslims after 9/11.

My friend is a devout Muslim woman whose two sons were detained during the weeks immediately following the events of 9/11. For six months, she knew very little about her children, their whereabouts, their health, legal status, and general condition. The government authorities and law enforcement would neither confirm nor deny their detention or assist her in any shape or form.

I went with her not only to provide moral support at a time that she needed it the most but also to defend the rights of innocent Muslims who had never committed any crimes.

Does this small sample of my deeds answer your question?


LalehGillani

“What Eslam Got to Do With It?” (Kafir)

by LalehGillani on

Ostaad: Thank you for asking such an important question. You are onto something very important and profound. So please allow me to elaborate with a simple example: (I will address your other question in another post.)

Ten things are essentially najiis in Islam. Amongst these items, there is the Kafir (an infidel). Islamic laws define a Kafir as someone who doesn’t believe in Allah and his “oneness” and the Prophet Mohammad. There are also guidelines in Islam describing what to do to avoid a Kafir and how to cleanse yourself should you encounter one.

This Islamic law is currently being used by Muslim thugs in Iran to persecute the Bahá'í followers. The names of Bahá'í businessmen are published and their businesses are identified. Muslims are told that not only a Bahá'í person is najiis and must be avoided, his breath is also impure. Some Bahá'í believers are shunned and driven to isolation; others are beaten, jailed, and murdered.

This is what Islam got to do with it. Need this “bigot” say more?


Ostaad

LalehGillani, your bigotry is in full view

by Ostaad on

You wrote "Islam must be exposed: Muslims who set out to butcher the rest of us in
the name of Allah are criminals and must be punished to the full extend
of the law." I agree, Moslems who commit crimes, any crime, must be prosecuted and punished just like other criminals of other faiths. But what about the Moslems who are devout believers and have NEVER committed any crimes? What about the Moslem artists, poets, philantropists, countless nice grandmas and grandpas, nice aunts, amoo joons who dutifully do their Eslamic duties and don't hurt a thing?!!! Are you telling me that you personally don't know any such Moslems?!!!

Tina Turner keeps singing, "what's love got to do with it?", I say to bigots like you, what's Eslam got to do with it? Criminal find a way to do their anti-human acts one way or another, and bigots find a reason to paint everyone with a wide brush. What's the difference?


default

Modernity and Holocaust, don't be afraid of learning

by Mehrnaz (not verified) on

Dear Laleh, I do not divert the discussion from Islam, quite the contrary, I expose your islamophobia by exposing your ignorance regarding simple facts of history and nil knowledge of sociology. I repeat the church aided Hitler but Holocaust was a product of modernism which is secular, and not christianity. Don't mistake me, I am not attacking secularism, I am challenging your baseless assertions regarding the role of religions per se. Religions do play important roles in so far as they represent bases of power. The hatred for the Jews, extended to hatred for gypsies and communists, it was a political movement first and foremost. I advise you again to read Modernity and Holocaust as an introduction to simple sociology so that you might give yourself the chance of being informed. That applies also to Iranvaliazad. If you exert a fraction of the time you spend hating, spend on learning, you might actually make a positive difference to our country.


default

Iranyvaliazad

by Fatollah (not verified) on

that happens to me all the time, get used to it!


LalehGillani

Please Read More Carefully!

by LalehGillani on

I never said that Holocaust was a Christian war. Please read my comment again.

Hitler and the Nazi party were comprised of Christians. The majority of them were devout followers of the Church. The Vatican and the Pope were complicit in the crimes committed during that era. If the Church had formally condemned Hitler’s actions and instructed the faithful not to help him, history could have been written differently today.

You have, once again, succeeded in diverting the discussion from Islam and its teachings to something entirely different. My congratulations… Back to the topic at hand:

Islam must be exposed: Muslims who set out to butcher the rest of us in the name of Allah are criminals and must be punished to the full extend of the law. Advocating moderation while dealing with such monsters is not only foolish, it is fatal.


default

Holocaust was not a Christian War, Laleh!

by Mehrnaz (not verified) on

Dear Laleh, the actions were supported by Christians but Nazi Germany was not a Christian war against Jews! Jews were scapegoated for political purposes by secular Germany and the perpetrators were predominantly secular. The involvement of the church does not make an iota of difference in the origins of the Holocaust and later holocausts as products of modern capitalist era.

I suggest that you read Modernity and Holocaust by Zigmut Bauman. If you google you can find it on the net. This is ABC of modern sociology, so it is not good you disagreeing with ME!! I really advise you Laleh jaan that instead of constant Muslim bashing and Aria worshipping, you do some serious studying for your own sake. Then if you still decide that your current assumptions are right, at least you can argue them out intelligently and convince other people with strong arguments rather than myths and hate filled slogans.


LalehGillani

Who were Holocaust Perpetrators?

by LalehGillani on

Holocaust was undoubtedly an act of genocide against the followers of a religion, Judaism. However, I disagree with you on two points:

First, the genocide wasn’t committed by the secular community. Nazi leaders and followers were Christians. Their actions were endorsed and tolerated by Christian churches and the Pope. Holding the secular community responsible for what happened to the Jews is historical inaccurate. It is a ploy that has been used time and again by Christian historians and intellectuals. Generations of Popes have tried to explain away their “silence” to no evil.

Please read “The Popes Against the Jews” by David Kertzer.

Second, the Jews banished during Holocaust had committed no wrongs. They were merely Jewish. Devout Muslims who set out to purge the earth from infidels are criminals. They must be punished to the full extend of the laws. . Their ideology must also be exposed.


default

Enlightenment, Modernity and the Holocaust!

by Mehrnaz (not verified) on

I agree with you that many crimes have been committed in the name of various religions, all driven by political agenda. You not allowing Islam to be singled out does not underestimate crimes committed in the name of Islam but in fact very relevantly compares historical events, contextualises them, demystifies history, and protects against bigotry of one sort or another.

However, interestingly, enlightenment and modernity stand accused by contemporary social scientists of critical theory as responsible for modern secular genocides, such as the HOLOCAUST. I refer you both to the very important book, "Dialectics of the Enlightenment" by Horkheimer and Adorno, themselves Jews who escaped Narzi Germany, and founded the critical theory school of sociology.


LalehGillani

It’s That Time Again: Let’s Compare Atrocities!

by LalehGillani on

Mazdak: Every time someone attempts to expose Islam and its teachings and history, another person who claims to be secular or atheist pops out of nowhere to set the record straight. How? The record is set straight by pointing out the flaws and atrocities of other religions such as Christianity. I have seen this trend both in my personal life and ever since I joined Iranian.com. I have been itching to have a conversation with someone like you.

So let’s deal with this issue once for all: Pointing out the crimes of Christianity does not get Islam off the hook. Yes, Christianity has its own share of the Dark Ages during which horrific crimes were committed in the name of Christ to preserve his legacy. At the end, Westerners woke up and sent Christianity where it belongs: out of the government and into the private lives of its followers.

The Christian right, however, hasn’t given up. It is very much alive and kicking! Once in a while, it even wins an election and wreaks havoc on the world. George W. Bush’s handiwork in Iraq is a prime example of Christian right’s political ambitions.

Although Islam has brought centuries of oppression and intimidation to our homeland, the true account of such atrocities have been time and again disputed by Muslim historians and believers. However, the last thirty years are hard to explain. How does a Muslim explain away Khavaran? When an Islamic government kills hundreds of infidels and buries them in shallow graves to cleanse the earth in the name of Allah, who do you blame?

It becomes that time again: Let’s point out the atrocities of other religions. Why should we single out Islam? Because our loved ones are being tortured and killed by an Islamic government. Let’s talk Islam, shall we?


default

You're all full of it

by Mazdak (not verified) on

Haven't you ever heard of the Inquisition? Islam's history is not just oppression, folks. I've been an aetheist since I was a teenager and would be gald if the whole world would trun secular tomorow but read a little history. Velayat Faghih is not in Islam, it's not even strictly shiite. As to Islam asking the faithful to abandon their conciousness, well, read Saint Paul's letter to the Corinthian where he scolds whoever that thinks human mind is above the divine law. How about all those anti-abortion catholics who blow up clinics and assasinate doctors in the name of god? The term fundementalism was invented for Christian revivalists. All Abrahamic religions have their dark side, after all they were man-made religions before Englightement and modernity. The idiocity is to think you should apply those laws now. So much hateful hot air, all of you.


default

Az keramat sheikh ma dar ajab!!

by Amir Rostam2 (not verified) on

جناب نویسنده!
برای جه فکر میکنی ایرانیان این ضرب المثل را دارند:
عالم شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل!!!!!!!!!!!!!


LalehGillani

The Ultimate Responsibility

by LalehGillani on

The individuals that you named in your article are only a small subset of a greater gang committing atrocities against humanity. Although I have studied and researched Islam for over two decades, I still don’t fully comprehend the minds of these monsters and the religion that drives them.

Evil lives within all of us, waiting for nourishment. Islam fosters the darkness of human soul, driving the faithful to relinquish their conscious and empathy without a moment of hesitation. In return, they purchase a guaranteed seat in the heavenly paradise, and thanks to IRI, abundant earthly privileges.

Even though I firmly believe in punishing these criminals, we must not lose sight of the fact that the ultimate responsibility for their crimes lies with Islam and its teachings.


default

درود بر نویسنده

me mehran (not verified)


درود بر نویسنده عزیز

من در اوائل انقلاب در ایران بودم و در دانشگاه با این دانشجویان مرتجع آشنا شدم. در اوائل انقلاب مانند بسیاری فکر میکردم اسلام تنها راه موفقیت آمیز بوده و کمال و افتخار من در دنباله روی کردن از این دین است. به مرور دریافتم که هر چه بیشتر در این آیئن حنیف مینگرم بیشتر مغلطه میبینم تا حقیقت. آیه‌های این کتاب بر رد دیگری است و اگر چشم بند جاهلیت و تعصب را از چشممان باز کنیم خواهیم دانست که در واقع این کتاب به مردم درس آدم کشی، خشونت نسبت به زنان و در یک کلام به شما می اموزند که ترروریسم راهیست که باید در پیش گرفت. همانطور که گفتم در آن روزها هنوز نمیتوانستم قبول کنم که عامل بد بختی، خشونت، و دیکتاتوری در این ایران ما زیر سر این کتب مقدس است. تا روزی که یک نسخه کتاب "۲۳ سال" نوشته مرحوم علی‌ دشتی بدستم رسید. در اون کتاب گویی افکار من را نویسنده به صورتی بسیار متین به رشته تحریر در آورده و آنچه که من میخوا هم بگویم او به گونه آستادانه به رشته تحریر آورده. شیعه گری عامل انحطاط کشور ماست. جوانان باید مطالعه کنند و حقیقت رو خود خواهند فهمید. این واقعا بزرگترین راه آورد انقلاب اسلامی بود که به ما نشان داد که معنی "واقعی" حکومت ولایت فقیه یعنی چه. امید دارم طومار این نامردمان هر چه زود تر در هم پیچیده شود و به زباله دن تاریخ بروند.


default

جنایتکاران

1hamvatan (not verified)


آیا آمار آنها بطور مستند موجود هست؟؟ یک کپی ترجمه انگلیسی برای آقای اوباما باید فرستاده بشود..چند سال باید ملت در بند و شکنجه باشند؟؟ چرا کسی بداد این ملت رنجور و زخمی نمیرسه؟؟ چرا 30 سال اجازه داده شده که چنین جانیانی در بین ما باشند؟صدها کتاب,هزاران مقاله...چقدر اثر کرده؟ چه جور شد که ما کشوری میرفت بطرف دروازه تمدن دنیا, برعکس رفته بطرف جهل, فساد و هزار یک بدبختی؟.. هموطن؟ چاره چیست؟


Iranyvaliazad

What happened to my comment?

by Iranyvaliazad on

Magical disappearance act!

That was a clean comment ... just to emphasis the educated islamists have also brought IRI assembly lines for north korean missles and French cars  and russian cargo planes ... so a few "accidental" death shouldn't matter ... right Jelleh?


Farhad Kashani

Mr. Noghrekar, great

by Farhad Kashani on

Mr. Noghrekar, great article. Thank you.

 

 


بت شکن

A narrow and one-sided view

by بت شکن on

The author appears to be obsessed with only couple of figures in the echelons of the nefarious Ministry of Information and the securiy services of the IRI. What about the rest of the "educated" criminals?  How about Dr Mostafa Chamran who was responsible for the massacre of the Kurds or his brother? How about Dr Ibrahim Yazdi and his role in the execution of the former regime's figures? Or is Aldolkarim Soroush who had openly supported Velayate Faghih any less criminal than the Pasdar ot Basisji who pulls the trigger? and what about the leftists and communists who had always favored to have their opponents physically removed: Kianoori, Tabari and every member of the Tudeh party's inner circle who supported their hero Joseph Stalin? Not to forget Che Guerra and Castro who despite being a doctor and a lawyer, repectively, indulged in shooting and killing theor way into their ideal regime?

 

The list is endless as is the appetite of the Islamic regime's contnue its muderous reign well into the next decade. 


default

شما می توانید محبت خداوند را تجربه کنید

خدا شما را دوست دارد (not verified)


خدا شما را دوست دارد
شما می توانید محبت خداوند را تجربه کنید
www.doustibakhoda.com