Atashbad

Atashbad (Firey Wind) rock band was founded in 2005 by Reza Khalili in a high school in Karaj, 20 miles west of Tehran. Site under construction: atashbadmusic.com. This unnamed song is from their album “Mazraeh Araam” (“The Calm Farm”):

گروه آتشباد در سال 74 در دبیرستانی در کرج به سرپرستی رضا خلیلی تاسیس شد . این گروه فعالیتهای خود را در آن زمان با نام گروه آوای مردمی(public voice) آغاز نمود و این اسم تا 10 سال با گروه همراه بود . از سال 77 فعالیتهای گروه در زمینه اجرای کنسرت متمرکز شد وتا سال 82 گروه در شهرهای مختلف به اجرای کنسرت پرداخت . بزرگترین کنسرت این گروه مربوط به سال 81 است . کنسرتی در باشگاه انقلاب کرج با جمعیتی حدود 7000 نفر اما این اجرا به دلیل مسمومیت رضا خلیلی بهمن خلیلی و پوریا پورناظزی دقایقی قبل از اجرا کنسل شد و کنسرتی که در 8 ماه گروه برای آن زحمت کشیده بود برهم خورد . تا آن زمان اعضاء اصلی گروه : رضا خلیلی سیاوش فلاحی علی خلج بهمن خلیلی و پوریا پور ناظری بودند .

در سال 83 آلبوم فرار از تاریکی بدون حضور نوازنده کیبورد (سیاوش فلاحی) ضبط گردید . آلبومی که با مشکلات فراوان و نابسامانیهای زیاد در گروه همراه بود . این آلبوم در سال 84 توسط شرکت آوای باربد با نام فرار از تاریکی وارد بازار موسیقی گردید . در سال 85 به دلیل مشکلات فراوانی که گروه با نام آوای مردمی پیدا کرده بود نام گروه را به آتشباد تغییر دادند. در آن سال صالح زارعی نوازنده گیتار بیس گروه بود که بعد از حدود یک سال ، برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت این اتفاق باعث شد اعضاء سابق گروه برای ضبط آلبوم جدید دوباره گردهم جمع شوند و این بار آلبوم مزرعه آرام را ضبط کنند .

در 2 سال اخیر گروه دو خواننده تعویض کرد . حدود 5 ماه گروه به خوانندگی محسن نامجو فعالیت داشت که به دلایلی ، همکاری به صورت گروهی را پیدا نکرد و حدود 7 ماه خواننده این گروه علیرضا تهرانی بود . ضبط آهنگ پیپ به خوانندگی محسن نامجو و ضبط آهنگ اسیر آزادی به خوانندگی علیرضا تهرانی از فعالیتهای آن دوره گروه بود .

در حال حاضر اعضاء اصلی گروه را رضا خلیلی ، بهمن خلیلی ، پوریا پور داخلی تشکیل می دهند و برنامه های گروه توسط این سه نفر دنبال می شود . سبک کاری گروه راک می باشد و تنظیماتی که برای ملودیهای قطعات توسط رضا خلیلی انجام می گیرد اکثرا بر پایه ریتم و ملودیهای بلوز می باشد .

Underconstruction atashbadmusic.com

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!